K
Kaarelars
Gjest
Selvsagt er det viktig å få maksimum ut av det man har og finne en balanse i systemet som er til å leve med. Dedikert jordet 16a kurs til anlegget var på plass i 1995 og har hatt tro på Naims kabler siden jeg startet med dette merket. I Hifigurus tilfelle med bl.a CDX i front mener jeg at en 202 er veien å gå gitt at han av en aller annen grunn vil oppgradere. 202 er så ekstraordinært bedre enn 112x at mye skal være galt om det ikke høres.FESty skrev:Hei Svein, interessant det du sier om 202/150x. Tanken på den komboen dukket ganske tidlig opp etter anskaffelse av 112x/150x, fordi sjøl om lyden var både engasjerende og dynamisk og musikken helt herlig, så var det noe lite og lavt og trangt mellom musikerne; sammenklumpet om man kan si det. 10ampere kurs og gammel installasjon; ny 16A kurs(er)hehe..og da er det at hele lydbildet åpner seg opp og det er romslig med god plass til musikerne; for nå var musikerne med , ikke bare instrumenta. Bildet løftet seg,bredde og innsyn og lengre klangforløp; ja kort fortalt; nesten som eit lysår bedre. Klasseforskjell imo Så tydelig var dette på tross av at naim ikke var ferdig innspilt,ingenting var helt som det skulle være ang ht-kabler og underlag, rack til systemet, rommet osv..Siden har det gått langsomt fremover til, TAKKET være dere etablerte her på naim-tråden, ;D ,fikk retta opp den famøse dobbelt-kurs varianten, som også var et stort fremskritt når det kom til ro og orden i lydbildet. Så med veldig god match på høyttalere; tonalt kunne jeg godt tenkt meg det bedre; så leverer cd5i/112x/150x varene. SÅ kommer det jeg vil frem til: tenkt at man får demonstrert/prøver hjemme dette forsterker-settet, så skal flere av de betingelsene som nevnt ovenfor, parametre heter det visst, være til stede for å få ut det beste. Høres ikke det plausibelt ut? Og dermed har tanken på 202 sluppet taket, nå vil jeg ha det moro med anlegget som det er. Nyte.... Enn så lenge ;DMvh F....