Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Anfield

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Antall liker
    42
    e-h skrev:
    En kompis prøvde seg litt med en brukt spiller til 3 lapper og noen brukte plater. Han endte opp med re-salg etter noen dager pga mye knitring.
    Husk også at knitring har med mye mer enn kkvaliteten på bare selve platespilleren å gjøre. Renhold, tilstand på platen, bruk av platevasker m.m. har mye med dette å gjøre. Jeg kjøpte en ny plate av Kari Bremnes (og et par av et plateselskap jeg av naturlige grunner kjenner ;) ) og det var ikke mye knitring der i gården. Til og med på en rimelig Rega-spiller...

Skal du teste ut om vinyl er noe for deg, bør du kanskje forsøke å få tak i et strøkent/nytt plateeksemplar for å teste ut om vinyl er noe for deg, fremfor varianten med et brukt eksemplar som kameraten din gjorde.

K

Kaarelars

Gjest
    Alshus,

har du noen inntrykk av 72/hi/110 kontra de større Naimmodellene du har med SBL i enden? Det går en tråd om dagen på naimforum om nac72, en meget god preamp: http://tinyurl.com/6659bt

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.094
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Føler at det ikke blir nok "flow" i forhold til 82/hi/250. Får mer fot av 82/etc.

Det er slankere nedover også og ikke så raffinert.

Føler at CDS2/Nait 2 spiller vel så godt.

Kanskje jeg bare er på bærtur?.

Edit: det spiller ganske bra. ;)

S

Stover

Gjest
    e-h skrev:
    Stover skrev:
    Ellers er denne vinylverdenen for en jungel å regne. :)
    Det er hva jeg har lagt merke til :)
    Jeg ser nesten for meg at om jeg velger å prøve meg så blir det nok en Stageline med strøm for å holde meg til Naim. Superline blir nok for dyr til bare å teste om LP er noe for meg. En kompis prøvde seg litt med en brukt spiller til 3 lapper og noen brukte plater. Han endte opp med re-salg etter noen dager pga mye knitring.

Så problemstillingen bunner nok ut i om jeg kan klare å skaffe noe billig nok til at det er verdt å teste samt med kvalitet nok til at det er gode saker. Kanskje jeg også bør se om noen er villig til å la meg få en lytt med tid og stunder.
    Satser du for billig, med dårlige plater gir du liksom ikke vinylen en sjanse. Jeg tenkte sånn i begynnelsen og ble advart mot akkurat det. Kjøp heller noe brukt, i en prisklasse du synes passer ditt oppsett. La det gå en tid og selg med lite eller inget tap om det ikke gir deg gleden du søker.

Jeg kjøpte en lp12 som var way over min vinylkunnskap, men har man sagt A osv........ Ville selge i begynnelsen, men nå bare vokser vinyl i mine øyne/ ører.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.094
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    leon skrev:
    Hei.

Jeg venter på naim nac112 og nap 150x og prøver å gjøre noen forberedelser...
    Ser på et bilde jeg har fått sendt over at det kan se ut som at det er 2 RCA
    utganger, (jeg har ikke naim cd spiller ennå..) er det noen som vet om det er
    RCA utganger på en nac112 som jeg kan bruke til cd spiller og riaa ??

Mvh.
    Rune
    Roter du med innganger og utganger?
    Regner med at du vil koble radio og CD-spiller INN på forforsterkeren din?

Du kan laste ned brukermanualer her: http://www.naim-audio.com/products/intro_manuals.html

Det ser ikke ut til at NAC112 har noen RCA kontakter i det hele tatt. Ergo trenger du en overgang fra RCA til DIN. Chord Cable har blant annet dette.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.094
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Angådene vinyl; jeg startet med en Gerrard SP25 (?) til 50 kroner på loppis. Den spilte med mye mer liv enn en klokkemodifisert Tandberg 4035 jeg hadde da. Klart det var litt knitring, men hvem bryr seg om det når musikken er så bra?

Ok, kanskje hifi-nissene.

e-h

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Stover skrev:
    Jeg kjøpte en lp12 som var way over min vinylkunnskap, men har man sagt A osv........ Ville selge i begynnelsen, men nå bare vokser vinyl i mine øyne/ ører.
    Det hadde jo vært en kjekk tanke å ha en slik, men den ville vel kanskje blitt litt dyrt. Hva må man ut med for en brukbar spiller i den klassen kontra en P3 e.l.?

Jeg er nok litt hifi-nisse i det at jeg ønsker kvalitet i alle ledd, innenfor mine økonomiske rammer. Bilradioen gleder f.eks. ikke like mye selv om de samme sangene spilles også der ;)

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.094
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Hvor langt kan du strekke deg?

En P3 koster kanskje 2000 på bruken. Den nye Planar3 tusen mer.

e-h

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Det kan være så mangt. Mellom 5-15 lapper inkl alt utstyr og musikken er det som er mulig å bruke. Det kommer an på magefølelsen før jeg evt går til innkjøp. Har jeg troen så satser jeg vel litt mer enn om følelsen er dårlig ::)
    Men misforstå ikke. Det er ikke om å gjøre å kvitte seg med penger.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Uansett hva du velger, er det nok kjekt å gå for noe såpass kjent og populært at du blir kvitt det uten for store tap igjen hvis du ombestemmer deg. Div fra Rega er vel støtt og stadig til salgs, og de fleste modellene er mer enn gode nok til å gi deg en pekepinn om dette er noe du vil fortsette med. Det jeg tror er avgjørende for mange, er hvorvidt man se på det å anskaffe plater fra bunnen av som noe gøy.

Uansett; en veldig rimelig løsning vil kanskje skuffe deg så mye at du hopper av før du virkelig har fått funnet ut av ting. Ikke avgjør dette over en uke, kjøp en god nok spiller og ha den en stund, så går du etter mavefølelsen.

e-h

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kommer nok til å ta tiden til hjelp. Alle interesserte jeg kjenner kommer nok til å bli spurt om råd. Det blir ikke noe hastekjøp i hvert fall. Nå er det jo sol og sommer :)

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Det er helt sikkert, det merker man på annonseresponsen i disse dager ;)

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.680
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    C. Alshus skrev:
    Angådene vinyl; jeg startet med en Gerrard SP25 (?) til 50 kroner på loppis. Den spilte med mye mer liv enn en klokkemodifisert Tandberg 4035 jeg hadde da. Klart det var litt knitring, men hvem bryr seg om det når musikken er så bra?

Ok, kanskje hifi-nissene.
    Er jeg hifinisse jeg da?
    Jeg mener: Mahler på en Garrard, uhæ!

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.094
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Et spørsmål angående Fraim.

Hvis man kjøper brukt, for eks svarte ben og hyller i kirsebær, kan man da bytte kirsebærhyllene? Kan man kjøpe disse løst?

e-h

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Hilken farge vil du ha da? :)

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.094
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    I prioritert rekkefølge:

Ben - hyller

Svart - svart

alu - lønn

alu - svart

svart - lønn

e-h

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Så spennende! Jeg gleder meg på dine vegne siden jeg er i samme situasjon :)

Jeg blir nødt til å skaffe meg et rack når jeg flytter i august. Da tipper jeg det blir et med alu/lønn. Tror det vil passe best sammen med høyttalerne som er lønn og veggene i rommet som vil være hvite. Noen med andre meninger?

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Det pleier og funke bra med å matche mot treverket på høyttalerne og rommet forøvrig. Selv er jeg svak for helsort, det får ting til å bli litt mer usynlig i lengden, samt at det er ganske tidløst. Mana-racket mitt er helsort mot farget glass, fin-fint det.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.094
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Men:

Hvis man kjøper brukt, for eks svarte ben og hyller i kirsebær, kan man da bytte kirsebærhyllene? Kan man kjøpe disse løst?

Anyone?

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    275
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Ja du kan kjøpe hyllene løst. Men de er ikke listet i prisliste, jeg aner ikke prisen.
    Du kan også ta de løs fra racket og gi de hvilken som helst finish for den del.
    Du kan også kjøpe alle Fraim-deler løst, f.eks nye uprights løst (alu eller sorte) om du angrer fargen. Det kan bli en issue med sort-sort, da akkurat den kombinasjonen gir en temmelig overraskende høy "visual impact". Jeg fikk sorte engang, byttet til alu. Alu uprights bryter litt og gjør racket slankere imo. Men det er smak og behag.

Mvh Vidar P

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    Finnes det noen grunner til å velge HiCap-2 framfor en Olive - annet enn det estetiske?

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.094
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    toriamos skrev:
    Finnes det noen grunner til å velge HiCap-2 framfor en Olive - annet enn det estetiske?
    Alderen.

Men om den nylig er racappet, er det hipp som happ.

Forskjellen består i føttene, av/på bryteren og kabinettet. Det nye er litt stivere og gir noget bedre lyd, sies det.

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    C. Alshus skrev:
    toriamos skrev:

Alderen.

Men om den nylig er racappet, er det hipp som happ.

Forskjellen består i føttene, av/på bryteren og kabinettet. Det nye er litt stivere og gir noget bedre lyd, sies det.
    Oki. Hva er en "recap"?

... Glem det - fant ok info her:

The performance of certain products will tail of after a certain time. This is due to warmth, wear and aging. The result is that some audio equipment doesn’t sound the way it did when you bought it. This is a normal process of components that are used in a lot of audio equipment. This is not only the case with NAIM equipment but also with other brands.

Latham Audio and NAIM offer a special service to NAIM consumers, a RECAP service. During a RECAP service we replace the capacitors (Replacing Capacitors). Capacitors can dry up or even worse they can leak after a certain time, naturally this has a bad influence in the performance. During a RECAP we also clean your equipment and we will replace the isolation plates and cooling paste, which after a time will frail and the amp will get difficulties with loosing his warmth. The parts that are used are original NAIM parts, they are specially made and tested for NAIM.

NAIM advises to RECAP a power-amp and power-supply after a period of 8 to 10 years. The amp will sound like new. The consumer will receive a certificate with the date and the work that is done by us; this document can be transferred when you resell the product. We give a 12 months guarantee on a RECAP service.

The costs of Recapping are depending on the product, please sent us an e-mail for a price

nilsen64

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Antall liker
    89
    hei, hvor er alle naimister for tia, sikker sommerferie.

vel har vert å hørt på referanse serien til naim med noen dyre neat høyttalere og vel øh det var en vanvittig oplevelse. Litt sånn fasten-seat- belts, stort brutalt, lively og på samme tia intimt-følelse, he-he. annen ting som slo meg var hvor enormt bra det var selv på dårlige low-fi innspilninger. tå-tappin, oh yesss.

hadde det vert mulig hadde jeg solgt bilen, men men. dette var cdx2 med psu, 282 med to psuer! og effektforsterkeren på 80w som høres ut som 280w.

lavere ransjert naim låter bra det også, men dette var knall.

M

Morpheus

Gjest
    Sniker meg bare innom i denne hyggelige tråden :). Selv om jeg faktisk ikke har hørt Naim enda :eek: :eek: så må jeg si at det er svært sannsynlig at jeg ender opp med et Naim-anlegg på et senere tidspunkt. Lydbildet som beskrives høres ut til å passe min smak perfekt. Dog er det mange veier til Rom... evt HiFI Nirvana ;D

Om det er noen av dere som bor i bergenstraktene hadde det vært kjekt å kunne tatt seg en lyttetur senere utpå høsten.

Eneste negative jeg har lest er at man muligens betaler litt mye for merket??

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.094
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Betaler man for merket?

Du slipper iallefall billig unna med kabler. ;) Hvis du da ikke MÅ ha de nye dyre kablene.

Man må heller ikke ha siste nytt. Naim lagde bra saker for 10-20 år siden også.

nilsen64

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Antall liker
    89
    Morpheus. inngangsbiletten til Naim er ikke dyr og slår der allerede der det meste av det andre når det kommer til musikkformidling, kommunikasjon og innlevelse.

går man lenger oppover blir det fort dyrt, og skal en gå etter kilde-først prinsippet ender en fort oppi cdx2+exps psu til 80000. men så er nå dette veldi veldi bra.'

Kjøper en brugt i England blir det billigere.

det er ikke så mange andre alternativer til NAIM når en først er blitt hekta.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Velkommen i tråden, Morpheus :)
    Naim kan nok umiddelbart virke noe kostbart, men er det ikke allikevel. Blir du først forelsket i naim-lyden, og hva den gjør med dine lyttevaner, så blir plutselig evt. fremtidige oppgraderinger så mye tydeligere og fornuftige. Du vet hvilken lyd du ønsker å videreutvikle, og du vet hva du ikke vil ha. Du slipper å holde på med en evig mix&match runddans med ulike merker, du bygger sten for sten, med fokus på kilde og pre.
    Det kan også godt være at du gjør en grei investering og blir der, fornøyd som aldri før. Jeg kvier meg selv for å sette igang med oppgraderinger, det må planlegges nøye, og jeg skal leve lenge med hvert nye apparat for å stadfeste at jeg faktisk fortsatt er fornøyd og har fått enda bedre lyd, ikke bare en ny boks. Jeg liker bedre å handle musikk.
    Første steg for mange er nok å bytte til en høyttaler som spiller bra med naim.

S

Stover

Gjest
    Morpheus skrev:
    Sniker meg bare innom i denne hyggelige tråden :). Selv om jeg faktisk ikke har hørt Naim enda :eek: :eek: så må jeg si at det er svært sannsynlig at jeg ender opp med et Naim-anlegg på et senere tidspunkt. Lydbildet som beskrives høres ut til å passe min smak perfekt. Dog er det mange veier til Rom... evt HiFI Nirvana ;D

Om det er noen av dere som bor i bergenstraktene hadde det vært kjekt å kunne tatt seg en lyttetur senere utpå høsten.

Eneste negative jeg har lest er at man muligens betaler litt mye for merket??
    Ser man på Norske priser så kan jeg være noe enig. prisen er for høy ift hvilken service man får tilbake. Akkurat det er jo Naim`s varemerke.
    Jeg bor ukedagene i Bergen, inntil videre, men tar selvfølgelig ikke med meg anlegget dit ;)

Alshus har antakelig helt rett også. Om du satser eldre naim får du også musikkopplevelsen, til en vesentlig lavere pris.
    Sats på brukt.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Ja, glemte jo i mitt innlegg og nevne at jeg mente at bruktprisene var bra. Litt stivt nytt, ja.

Stover skrev:
    Alshus har antakelig helt rett også. Om du satser eldre naim får du også musikkopplevelsen, til en vesentlig lavere pris.
    Sats på brukt.

M

Morpheus

Gjest
    Takker for velkomsten :). Har vel et aldri så lite innlegg tidligere i tråden der selveste Vidar P omfavnet meg :). Jeg tar til meg det dere skriver, og ser for meg å begynne med noe brukt siden dere hevder at nyprisen kansje er noe stiv...

Madammen fikk nye jobb som logistikk-kordinator i en stor offshore bedrift idag med dertil lønnsøkning så kansje det blir rom for oppgradering iløpet av seinhøsten... Selv holder jeg på å sluttføre en mastergrad så det har vært andre ting som har fått prioritering fremfor HiFi-oppgraderinger.

Pr idag har jeg en Cambridge 840A. Kjøpte den ny hos HiFi-klubben. Var ikke obs på Naim da... Den spiller musikken pent og pyntelig, men dessverre på en litt kjedelig måte i mine ører! Den skal gi 2x120 watt, men sliter faktisk i perioder med mine Dynaudio stativhøyttalere.

Selv om det sikkert har vært skrevet om det tidligere i tråden lurer jeg på om Klipsch og Naim er en god kombo, blir det kansje litt vel dynamisk? Faller litt i fellen når jeg tenker på Klipsch, på og også tenke Cerwin vega og Infinity høyttalere.. det henger igjen fra 80 og tidlig 90 tallet ;). Vet selfølgelig at Klipsch er i en helt annen divisjon idag... hm ble en liten digresjon det der, men altså Klipsch og Naim = ?

Ps: Selges Naim i Bergen?

S

Stover

Gjest
    Morpheus skrev:
    Takker for velkomsten :). Har vel et aldri så lite innlegg tidligere i tråden der selveste Vidar P omfavnet meg :). Jeg tar til meg det dere skriver, og ser for meg å begynne med noe brukt siden dere hevder at nyprisen kansje er noe stiv...

Madammen fikk nye jobb som logistikk-kordinator i en stor offshore bedrift idag med dertil lønnsøkning så kansje det blir rom for oppgradering iløpet av seinhøsten... Selv holder jeg på å sluttføre en mastergrad så det har vært andre ting som har fått prioritering fremfor HiFi-oppgraderinger.

Pr idag har jeg en Cambridge 840A. Kjøpte den ny hos HiFi-klubben. Var ikke obs på Naim da... Den spiller musikken pent og pyntelig, men dessverre på en litt kjedelig måte i mine ører! Den skal gi 2x120 watt, men sliter faktisk i perioder med mine Dynaudio stativhøyttalere.

Selv om det sikkert har vært skrevet om det tidligere i tråden lurer jeg på om Klipsch og Naim er en god kombo, blir det kansje litt vel dynamisk? Faller litt i fellen når jeg tenker på Klipsch på og også tenke Cerwin vega og Infinity høyttalere.. det henger igjen fra 80 og tidlig 90 tallet ;). Vet selfølgelig at Klipsch er i en helt annen divisjon idag... hm ble en liten digresjon det der, men altså Klipsch og Naim = ?

Ps: Selges Naim i Bergen?
    Det er meg bekjent bare Rognlien som har funnet sjelefred med Naim/ Klipsch. Naimelektronikk liker ikke høyttalere med for høy følsomhet. Må vel prøves.

Ingen som selger Naim i Bergen...tror jeg?

En Nait5i kan gjøre susen med rette høyttaler og en kilde ala CD5x f. eks. Brukt, vil det ikke koste allverden, men alt er selvfølgelig relativt. Nait5i er magi på boks i rett konfigurasjon.

e-h

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror å vente til i høst kan være lurt da det ryktes nye produkter fra Naim. Om det stemmer vet jeg ikke, men naim-forumet skriver meget om egen dac og salg av nedlastbar audio. I det minste kan vel nye produkter forandre pris på dem gamle?

Jeg har heller ikke funnet noen som selger Naim i Bergen, men kan informere om at engelske forhandlere selger brukt med et års garanti for en litt høyere sum enn uten.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Når det kommer til høyttalere i Naim-verdenen, så skal man snu litt på tankegangen. Høyttaleren er å regne for et medium som taler elektronikkens sak ;) Dumt sagt kanskje; men man skal altså rette fokuset oppstrøms i elektronikken. Man bygger sten for sten fra kilden og nedstrøms i elektronikkjeden, slik får man tatt vare på det som alltid starter ved kilden. Selv den rimeligste høyttaler med sammenfallende egenskaper og fokus som Naim har, vil kunne gi enorm glede. Etterhvert som man oppgraderer, kan man måtte oppgradere høyttalere også, for å kunne gjengi det som faktisk skjer oppover i kjeden. Men, kilde først, altså; det er alfa og omega for å komme riktig i gang, tenker man omvendt mister man hele greia, spør du meg.

S

Stover

Gjest
    e-h skrev:
    Jeg tror å vente til i høst kan være lurt da det ryktes nye produkter fra Naim. Om det stemmer vet jeg ikke, men naim-forumet skriver meget om egen dac og salg av nedlastbar audio. I det minste kan vel nye produkter forandre pris på dem gamle?
    Her er et uttdrag av hva Naim skriver til meg pr. mail angående DAC og HDX.

"HDX is not quite as good as a CDX2 but sounds better when an XPS2 is added. We may look at a DAC in the future. If you do decide to investigate the HDX then you will need to add A NAS storage device, in order to be able to store all your CD's, preferably one that has its own ripping engine."

;)

e-h

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Hadde det ikke vært for prisen så hadde nok HDX vært bestilt før ferien :-\
    Har allerede et NAS så forberedt er jeg.
    Skjønner ikke helt hvorfor NAS-boksen selv bør kunne rippe cd-er om man har en HDX. Trodde HDX lagret overskuddet direkte på NAS, eller har jeg misforstått?

Synes forøvrig tankegangen om nedlastbare album ala Bowers & Wilkins Music Club og Linn er godt for hardisk-generasjonen om man kan kalle dem det. Synd dette fortsatt er tidlig i utviklingen for jeg gleder meg til å se bedre (enklere) bruker-grensesnitt og bedre og avanserte løsninger i bunn.

S

Stover

Gjest
    e-h skrev:
    Hadde det ikke vært for prisen så hadde nok HDX vært bestilt før ferien :-\
    Har allerede et NAS så forberedt er jeg.
    Skjønner ikke helt hvorfor NAS-boksen selv bør kunne rippe cd-er om man har en HDX. Trodde HDX lagret overskuddet direkte på NAS, eller har jeg misforstått?

Synes forøvrig tankegangen om nedlastbare album ala Bowers & Wilkins Music Club og Linn er godt for hardisk-generasjonen om man kan kalle dem det. Synd dette fortsatt er tidlig i utviklingen for jeg gleder meg til å se bedre (enklere) bruker-grensesnitt og bedre og avanserte løsninger i bunn.
    Harddiskavspilling mm er ikke min sterke side, men er veldig nysgjerrig på mediet. Dersom HDX ikke er musikkmessig bedre enn beskrevet bør man spørre seg IMO om ikke cdp fremdeles er tingen?
    Nå går det diskusjoner på ulike forum hva som er best osv. Denne Mac/ Lavry tråden på NForum er jo mildt sagt "imponerende" hvor det sies at kombinasjonen overgår CDS3 med klar margin.

Iløpet av vinteren tror jeg at jeg har testet ut en pc/ dac kombinasjon for dette må jeg finne ut av ved egen handling.

Har flyttet naim tilbake til det gamle velfungerende loftsrommet, i påvente av at det nye rommet blir ombygd. (flytter vegg for å øke størrelsen) og blir spennende å høre ordentlig på 252-300 i kjente omgivelser.

Nye høyttalere er også snart på vei. Av den grunn selges de kjære Spendor S8e, tiltross for at de har fungert utrolig godt i nettopp dette rommet.

e-h

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Det eneste jeg må innrømme etter å ha lest mange tråder om Naim vs alle mulige typer Dac er at jeg mistenker lyden å være forskjellig. I så måte kan folk like det bedre, men er det fortsatt Naim-sounden dem strekker seg etter? Eller kanskje det nærmer seg vanlig hifi?

Selv har jeg jo SN og bruker den for det den er verdt. Jeg hører forskjell til andre cdp og dac-er, men føler ofte ikke prisen er verdt forskjellen. I tillegg er det jo ok med få bokser.
    Er likevel kjekt å høre litt forskjellig og utvide horisonten.

God sommer!

- E

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn