Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Kibsgard er vel blant de som virkelig har funnet roen med sin hifi tror jeg. Med god grunn. Og hans bidrag på klassisk-sidene er til stor inspirasjon og glede! Man skal ikke ha et innlegg liggende lenge f.eks på "historisk"-tråden før han dukker opp med en god kommentar.
    Men Costello vet jeg ikke av; jeg tilbød ham prøving av div Naim-apparater (mine private altså) hjemme hos seg siden han hadde lyst til oppgradering og siden jeg kjører forbi ham ofte, men han hadde ikke lyst til det, tilbudet er ikke lengre gyldig, og nå er han helt borte fra forumet. Aner ikke mer.

Mvh Vidar P

nilsen64

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Antall liker
    89
    Vidar P skrev:
    Men Costello vet jeg ikke av; jeg tilbød ham prøving av div Naim-apparater (mine private altså) hjemme hos seg siden han hadde lyst til oppgradering og siden jeg kjører forbi ham ofte, men han hadde ikke lyst til det, tilbudet er ikke lengre gyldig, og nå er han helt borte fra forumet. Aner ikke mer.
    Kansje har osså han funnet roen eller bare er sjenert eller har kjøpt AR... ;D

Trenger Hicap lang oppvarming, synes den bare spiller bedre og bedre på 202.

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    441
    Torget vurderinger
    4
    bruce skrev:
    Jeg var innom Kontrapunkt en dag. Jeg fikk høre litt på en Linn LP-12 Majik. Omgivelsene var ikke optimale for musikklytting, men jeg hørte nok til å forstå hvorfor mange sverger til vinyl.

Er Linn LP-12 Majik en fullverdig LP-12, eller har man mer igjen for å investere i en eldre brukt?
    Har ikke hørt en Majik selv, men jeg ville heller kjøpt en brukt LP12. Gå for en med plinth med store avstivere (som dagens) og Cirkus subchassis. Strømforsyning kan være Valhalla, Hercules eller Lingo (helst Lingo 2, men da blir det kanskje over budsjettet ditt).
    Arm: Akito2, Ittok eller Ekos1 eller 2. Det som er viktig er at lagerne er i orden og ikke herpa.

PU: Bra og ikke alt for dyr PU er Audio Technica OC9. Den får du for et par lapper på nettet. Passer bra til Ittok og Ekos. Har ikke hørt den med Akito2.....

Lykke til.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    C. Alshus skrev:
    leon skrev:
    Svært få på denne tråden som har nytte av 500.

Source first sies å ha mer å si.
    Siden norsk importør har fått ny giv, så kan det vel kanskje tenkes at man kan få en NAP500-demo uten å reise ut av landet? Skjønt jeg har ikke store forhåpninger; jeg har ventet på å få låne en Supernait i et år nå.

Ang kilde; endel har etterhvert fått seg CDS3, og med en rask 552-transaksjon så er man vel klar for en NAP500.. ?

Mvh Vidar P

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    C. Alshus skrev:
    Skal du selge 300? ;)
    Hvis jeg kjøper en NAP500, noe som fordrer en demo (hvilket virker litt håpløst i Norge i øyeblikket) hvor den viser seg mer egnet her enn NAP300, så selger jeg sistnevnte. Skriv deg på lista; det er allerede noen som har sagt at de gjerne vil ha den.

Mvh Vidar P

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    844
    Torget vurderinger
    4
    Vidar P skrev:
    Skjønt jeg har ikke store forhåpninger; jeg har ventet på å få låne en Supernait i et år nå.
    Mvh Vidar P
    Vidar, JEG skal låne SN før deg ;) Skal du nedgradere?

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Liotheles skrev:
    Vidar P skrev:
    Skjønt jeg har ikke store forhåpninger; jeg har ventet på å få låne en Supernait i et år nå.
    Mvh Vidar P
    Vidar, JEG skal låne SN før deg ;) Skal du nedgradere?
    Neida. Jeg skal ikke det. Men det er jo morsomt å prøve litt da; kan jo være kjekt å ha i en annen sammenheng også. Men nå har jeg bestilt meg en Meridian F80, så det får bare være det samme med hele SN'en som aldri dukket opp.

Mvh Vidar P

iSaint

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    Belgia
    Vidar P skrev:
    C. Alshus skrev:
    Skal du selge 300? ;)
    Hvis jeg kjøper en NAP500, noe som fordrer en demo (hvilket virker litt håpløst i Norge i øyeblikket) hvor den viser seg mer egnet her enn NAP300, så selger jeg sistnevnte. Skriv deg på lista; det er allerede noen som har sagt at de gjerne vil ha den.

Mvh Vidar P
    Jeg har iallefall ymtet frempå ang din 300 :)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    iSaint skrev:
    Du har jo den eminente fordel av å være først ute, og attpåtil ha mulighet for en demo på den :)

Men NAP300 er så god at jeg aldri har hørt så god effektforsterker noen gang jeg, så jeg har ikke bråhast med å bytte; det avhenger av at NAP500 er enda bedre. Så om norsk importør eller forhandlere er innom disse sidene, noe jeg tror de er, så kom gjerne med et tilbud om demo.

Alternativt vet jeg at jeg får demo på NAP300 vs NAP500 på KEF207/2 hos forhandlere både i Sverige, England og Tyskland, og som den anstendige kunde jeg er, så fører jeg ingen forhandler bak lyset; jeg kjøper der hvor kompetansen og servicen er best. Et godt argument for å kjøpe KEF forresten... Akustikk er helt utrolig oppfølgende med aftersales.

Mvh Vidar P

iSaint

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    Belgia
    Vidar P skrev:
    iSaint skrev:
    Du har jo den eminente fordel av å være først ute, og attpåtil ha mulighet for en demo på den :)

Men NAP300 er så god at jeg aldri har hørt så god effektforsterker noen gang jeg, så jeg har ikke bråhast med å bytte; det avhenger av at NAP500 er enda bedre. Så om norsk importør eller forhandlere er innom disse sidene, noe jeg tror de er, så kom gjerne med et tilbud om demo.

Alternativt vet jeg at jeg får demo på NAP300 vs NAP500 på KEF207/2 hos forhandlere både i Sverige, England og Tyskland, og som den anstendige kunde jeg er, så fører jeg ingen forhandler bak lyset; jeg kjøper der hvor kompetansen og servicen er best. Et godt argument for å kjøpe KEF forresten... Akustikk er helt utrolig oppfølgende med aftersales.

Mvh Vidar P
    Betryggende å høre Vidar, da er det bare å øremerke en pengesekk skjønner jeg.
    Både høyttalere, kilde og amp står på ønskelisten, helst i nevnte rekkefølge, men listen er på ingen måte styrende ;)

Importør bør vise et snev av handlekraft (Og business teft...) - jeg hadde ikke somlet et sekund hadde jeg sittet på agenturet... :)

S

Stover

Gjest
    men jeg ville heller kjøpt en brukt LP12.

Jeg kjøpte en 3 år gammel og godt spec`et lp12.

Først trodde jeg prisen var god. Deretter ble jeg fortalt at jeg hadde betalt for mye.Tenkte flere ganger på å selge igjen....forsøkte også.

Nå vet jeg bedre. Jeg har gjort et varp.En av mine beste investeringer!

e-h

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    God lyd som passer med Olive serien ;D

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.208
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Hvor mange av dem med Black serien her har hørt et skikkelig Olive system med Naim høyttalere? ;)

SBL går for å være bedre enn Allae.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg teller iallefall en stemme; og ikke bare det; jeg har hørt toppen av olive, med aktiv sixpack på DBL. Og det var råtøft det. Black er noe annerledes, på godt for meg, kanskje på ondt for andre.
    SBL er iallefall annerledes enn Allae. I mine ører iallefall. Begge er fornøyelige høyttalere. Hva er best av pærer og epler? Meningsløs problemstilling imo.

Mvh Vidar P

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    844
    Torget vurderinger
    4
    Noen flere enn meg som ble imponert over Naims "allestedsnærverende" på messa i Horten?
    Det ENESTE jeg så var CD5i og Nait5i som en parentes i Kontrapunkts Linn-utstilling.

Fatt det den som kan !!! ???

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    jag tok toget til moss og fergen...fint måte å reiser på norsk ;)..likte det veldig godt...

christian messen var igår og idag. lit nerdy.men sån messer pleier å blir lit nerdy ;)

for meg var ikke naim på messen å si det helt erlig

p

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    jeg eite olivtoppen i passiv...med sbl...har hat allea før. men salgte den og kjøpte sbl...likte den mye mer...

nå er det mini dbl...alias ibl ;)

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.208
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Jobbet istedet og brukte et par tusen på Platekompaniet. (Gir garantert større glede over tid).

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    844
    Torget vurderinger
    4
    Enig Balthar...... mitt utspill var ment ironisk :)
    Naim importør i Norge skulle skamme seg!
    I fjor stilte de opp med eget rom men ingenting i år.
    Og når ikke Fryd HiFi eller den nye på sørlandet (husker ikke navnet) heller ikke stiller er det ingen som viser frem dette geniale merket som definitivt hadde hatt større tilhengerskare i Norge hvis andre hadde distribuert. IMHO!

T

Thomas1

Gjest
    Fryd hadde ikke utstilling. Den nye på Sørlandet åpner 3 Oktober. JFS hadde heller ikke med seg Naim.
    Kontrapunkt kunne like gjerne latt vær. Det ble ikke brukt heller de gangene jeg var innom.

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    det var det eneste såm jeg kjøpter..masse vynil :)

liotheles...helt enig..jeg har intrykken, at naim gjøre en stor feil i norge...synst at T.A har hat mye mer utvalg en nå...man må reiser til gøteborg å høre på hdx ect....ect...

vis jeg si det forsiktig, synst jeg at linn og naim forhandlere bør ikke blir i det same butik eller room...men må bestemer seg...

thomas...jeg snakked med han...det blir 5i / 5i og supernain såm kommer til butikken i arendal ...hdx ?...hmmm..hva var det ?

hva synst du var bra på messen ?

T

Thomas1

Gjest
    thomas...jeg snakked med han...det blir 5i / 5i og supernain såm kommer til butikken i arendal ...hdx ?...hmmm..hva var det ?

hva synst du var bra på messen ?
    Det er vel ikke annet å vente enn at de tar inn melk og brød produktene fra Naim.

Hva JEG synes var bra på messen? I år synes jeg alle som hadde anstrengt seg litt hadde fått til lyden sin. Ikke dermed sagt at alt falt i smak, men allle hadde noe jeg likte.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Naim har da visserlig klart seg i årtier i andre land uten kun "melk og brød".. jeg er skuffet for å si det mildt den oppfølging jeg og mange andre trofaste Naim-kunder som ønsker å bruke highend Naim blir møtt med her. Fat chance at jeg noengang kommer til å få høre en demo på NAP500 f.eks... norsk importør kan holde seg for god til å sutre og klage til Naim sentralt fordi noen nordmenn kjøper Naim i utlandet! Det skulle bare mangle, spør du meg.

Mvh Vidar P

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    jeg vil ikke blir uredferdig. kontrapunkt la meg teste alt hjemme, vis jeg vil. men det var bare midrange naim. 282 og 250 og cdx2...jeg har hat naim olive reference serien i den tiden og og likte den mer ( nye 250 var vel lit annen historie ), så kjøpte jeg ingenting. jeg forstår, at di blir lit lei av meg...men men...

vis jeg reiser til tyskland har min forhandler alt ..alt!!! fra naim og jeg kan bare kommer in og ha en hyggelig prat og høre på 500 serien uten å har tvang til å kjøper noe...

foresten liker han 300 mer en 500 ;)

men jeg vet at hifi bransjen er ganske tøft...

i horten likte jeg nagra romet ( vet ikke vis jeg likte usher høytaler )..og rega rom var også fint. p3 spilte sjarmerende...så var scheu plattespileren med whrest 30 og coda elektronik ganske fint synst jeg...

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Kontrapunkt er en finfin forhandler det, og en jeg ikke nøler med å handle av igjen. Det er viktig å skille forhandler fra importør. Jeg snakker om importør. Som har strukket tålmodigheten min til bristepunktet nå mer enn en gang. Aldri igjen.

Mvh Vidar P

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    Jeg snakker om importør. Som har strukket tålmodigheten min til bristepunktet nå mer enn en gang. Aldri igjen.

ja jeg vet hva du snakker om. trist det!!!

kontrapunkt har alt fra linn, men nesten ingenting fra naim. jeg har følsen, at di liker linn bedre...vel,vel

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Balthar; ikke kritiser Kontrapunkt for det at de har hovedvekt på Linn; de er tross alt Linn-importører, og har vært det med suksess siden tidlig 90-tallet. De har vært en virkelig god importør for Linn imo. Ikke rart at de har mye Linn inne.
    Det at de ikke har mye Naim inne er vel knappest deres fortjeneste/feil, men et sunt forretningsmessig resultat av salgspotensialet; hvor føringer allerede har vært lagt; med overprising fra importør kombinert med null tilgjengelighet, for ikke å snakke om det synlige nivået på Naim-kompetansen. Dette er ikke Kontrapunkts feil. Vi kan være glad for at de i det hele tatt satser på å selge et merke som har en slik importør-politikk.

Mvh Vidar P

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    ja du har ret vidar...kanskje jeg mikset litt op mellom forhandler og importør her.

jeg mente ikke å kritisere kontrapunkt...jeg vet at forhandler må kjøper sin utstyr også...og at bussnines er tøft

jeg synst di hos K. er veldig hyggelig og jeg liker workshops di tillbuder med linn.synd at naim ikke lager sån workshops her i norge. hdx og superline med 500 serien kunne blir veldig spennende...

e-h

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Synd å måtte innrømme at jeg ville fått problemer med å selge designet hos dama. Jeg kunne jo lett spart noen tusen :)
    Heldigvis er jeg til nå godt fornøyd med lyden som spiller hos meg.

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    844
    Torget vurderinger
    4
    e-h skrev:
    Synd å måtte innrømme at jeg ville fått problemer med å selge designet hos dama. Jeg kunne jo lett spart noen tusen :)
    Heldigvis er jeg til nå godt fornøyd med lyden som spiller hos meg.
    Liker ikke dama Naim, Eivinn?? Hva er det hun ikke liker? Ikke lett å tilfredsstille den bedre halvdel når alt de vil akseptere er Tivoli radio ;)
    Syns Naims utseende er sobert og elegant jeg. Men den gamle serien kan jeg styre meg litt for.

nilsen64

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Antall liker
    89
    C. Alshus skrev:
    Kibsgaard skriver om det som teller, musikken. ;)
    vikti ikke å glemme musikken, aldri hørt så mye etter jeg kjøpte Naim. :)

hadde jeg vært bedre skrivefør skulle jeg skreve mere om musikken jeg hører på jeg åsså

:)

ps; hicap er jammen en bra oppgradering :eek:

og nu er det bare å spare mere penger til ?

e-h

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Liotheles skrev:
    Liker ikke dama Naim, Eivinn?? Hva er det hun ikke liker? Ikke lett å tilfredsstille den bedre halvdel når alt de vil akseptere er Tivoli radio ;)
    Syns Naims utseende er sobert og elegant jeg. Men den gamle serien kan jeg styre meg litt for.
    De gamle seriene går ikke i smak nei. Olive ser ut som om man sitter i en bunkers fra forsvaret som radioingeniør har jeg fått høre. Den nye black-serien er jo stilren og faller greit i smak hos henne (selvfølgelig sammenlignet med alt det andre rare jeg har dratt hjem tidligere).

Refererte forøvrig til SBL som vi diskuterte tidligere. Den ser litt gammel ut på en måte ;)

Edit: Skal jeg kunne få kose meg med musikken er det viktig at damen også er fornøyd. Da slipper man å vite at den andre helst skulle ønsket noe annet i hylla...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn