Kansje har osså han funnet roen eller bare er sjenert eller har kjøpt AR... ;DVidar P skrev:Men Costello vet jeg ikke av; jeg tilbød ham prøving av div Naim-apparater (mine private altså) hjemme hos seg siden han hadde lyst til oppgradering og siden jeg kjører forbi ham ofte, men han hadde ikke lyst til det, tilbudet er ikke lengre gyldig, og nå er han helt borte fra forumet. Aner ikke mer.
Har ikke hørt en Majik selv, men jeg ville heller kjøpt en brukt LP12. Gå for en med plinth med store avstivere (som dagens) og Cirkus subchassis. Strømforsyning kan være Valhalla, Hercules eller Lingo (helst Lingo 2, men da blir det kanskje over budsjettet ditt).bruce skrev:Jeg var innom Kontrapunkt en dag. Jeg fikk høre litt på en Linn LP-12 Majik. Omgivelsene var ikke optimale for musikklytting, men jeg hørte nok til å forstå hvorfor mange sverger til vinyl.
Er Linn LP-12 Majik en fullverdig LP-12, eller har man mer igjen for å investere i en eldre brukt?
Svært få på denne tråden som har nytte av 500.leon skrev:
Ser at den er solgt nå, det er ikke meg som har kjøpt den tenkt sammenC. Alshus skrev:Svært få på denne tråden som har nytte av 500.leon skrev:
Source first sies å ha mer å si.
Siden norsk importør har fått ny giv, så kan det vel kanskje tenkes at man kan få en NAP500-demo uten å reise ut av landet? Skjønt jeg har ikke store forhåpninger; jeg har ventet på å få låne en Supernait i et år nå.C. Alshus skrev:Svært få på denne tråden som har nytte av 500.leon skrev:
Source first sies å ha mer å si.
Hvis jeg kjøper en NAP500, noe som fordrer en demo (hvilket virker litt håpløst i Norge i øyeblikket) hvor den viser seg mer egnet her enn NAP300, så selger jeg sistnevnte. Skriv deg på lista; det er allerede noen som har sagt at de gjerne vil ha den.C. Alshus skrev:Skal du selge 300?
Vidar, JEG skal låne SN før deg Skal du nedgradere?Vidar P skrev:Skjønt jeg har ikke store forhåpninger; jeg har ventet på å få låne en Supernait i et år nå.
Mvh Vidar P
Neida. Jeg skal ikke det. Men det er jo morsomt å prøve litt da; kan jo være kjekt å ha i en annen sammenheng også. Men nå har jeg bestilt meg en Meridian F80, så det får bare være det samme med hele SN'en som aldri dukket opp.Liotheles skrev:Vidar, JEG skal låne SN før deg Skal du nedgradere?Vidar P skrev:Skjønt jeg har ikke store forhåpninger; jeg har ventet på å få låne en Supernait i et år nå.
Mvh Vidar P
Jeg har iallefall ymtet frempå ang din 300Vidar P skrev:Hvis jeg kjøper en NAP500, noe som fordrer en demo (hvilket virker litt håpløst i Norge i øyeblikket) hvor den viser seg mer egnet her enn NAP300, så selger jeg sistnevnte. Skriv deg på lista; det er allerede noen som har sagt at de gjerne vil ha den.C. Alshus skrev:Skal du selge 300?
Mvh Vidar P
Du har jo den eminente fordel av å være først ute, og attpåtil ha mulighet for en demo på deniSaint skrev:Jeg har iallefall ymtet frempå ang din 300
Betryggende å høre Vidar, da er det bare å øremerke en pengesekk skjønner jeg.Vidar P skrev:Du har jo den eminente fordel av å være først ute, og attpåtil ha mulighet for en demo på deniSaint skrev:Jeg har iallefall ymtet frempå ang din 300
Men NAP300 er så god at jeg aldri har hørt så god effektforsterker noen gang jeg, så jeg har ikke bråhast med å bytte; det avhenger av at NAP500 er enda bedre. Så om norsk importør eller forhandlere er innom disse sidene, noe jeg tror de er, så kom gjerne med et tilbud om demo.
Alternativt vet jeg at jeg får demo på NAP300 vs NAP500 på KEF207/2 hos forhandlere både i Sverige, England og Tyskland, og som den anstendige kunde jeg er, så fører jeg ingen forhandler bak lyset; jeg kjøper der hvor kompetansen og servicen er best. Et godt argument for å kjøpe KEF forresten... Akustikk er helt utrolig oppfølgende med aftersales.
Mvh Vidar P
men jeg ville heller kjøpt en brukt LP12.
God lyd som passer til mye rart, du får jo en liten bit av SBL-ytelsen med Allæe-h skrev:God lyd som passer med Olive serien ;D
Det er vel ikke annet å vente enn at de tar inn melk og brød produktene fra Naim.thomas...jeg snakked med han...det blir 5i / 5i og supernain såm kommer til butikken i arendal ...hdx ?...hmmm..hva var det ?
hva synst du var bra på messen ?
Liker ikke dama Naim, Eivinn?? Hva er det hun ikke liker? Ikke lett å tilfredsstille den bedre halvdel når alt de vil akseptere er Tivoli radioe-h skrev:Synd å måtte innrømme at jeg ville fått problemer med å selge designet hos dama. Jeg kunne jo lett spart noen tusen
Heldigvis er jeg til nå godt fornøyd med lyden som spiller hos meg.
vikti ikke å glemme musikken, aldri hørt så mye etter jeg kjøpte Naim.C. Alshus skrev:Kibsgaard skriver om det som teller, musikken.
De gamle seriene går ikke i smak nei. Olive ser ut som om man sitter i en bunkers fra forsvaret som radioingeniør har jeg fått høre. Den nye black-serien er jo stilren og faller greit i smak hos henne (selvfølgelig sammenlignet med alt det andre rare jeg har dratt hjem tidligere).Liotheles skrev:Liker ikke dama Naim, Eivinn?? Hva er det hun ikke liker? Ikke lett å tilfredsstille den bedre halvdel når alt de vil akseptere er Tivoli radio
Syns Naims utseende er sobert og elegant jeg. Men den gamle serien kan jeg styre meg litt for.