Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Nait'en er neppe siste generasjon, men om det er en 5i så burde den kunne fungere bra med en god kilde (Naim-forsterkere er veldig kildetransparente) og med høyttalere som ikke er altfor lettdrevne (de liker å ha noe å "ta tak i").

    Den har ikke hodetelefonutgang. Men den vil sannsynligvis være verdt sine 4k i all fremtid, så neppe noen dårlig investering.

    Mvh Vidar P
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Etter Vidar P`s siste besøk satt jeg igjen med nye erfaringer.

    Ht ble flytta temmelig nær sidevegg. Musikerne og det som skjer på scenen ble flytta sideveis slik at det hele åpna seg og fikk mer naturlig størrelse. I etterkant fant jeg at det ble for mye, ble hull i midten, og har justert noe tilbake. Er vel 60- 70cm fra sidevegg nå.

    I tillegg var det spennende å høre hvordan man kan plassere ht etter å høre på musikken og ikke lyden. Har selvfølgelig gjort det før også, men nå ble det musikken som var avgjørende faktor.

    Vidar beskriver at instrumenter ikke låter som de skal, ikke har sin naturlige klang og at det er noe med rommet i øvre frekvensområder (instrumenter i det øvre frekvensområde ;) ) som kamuflerer det naturlige (noe sånt).

    Idag hang jeg opp noen tunge velourgardiner bak høyttalerne. Det må jeg si, nå skjønner jeg hva han mente.
    Akkurat dette har sikkert vært med på å ødelegge for musikkgjengivelsen og å kunne skille vesentlighetsforskjellene mellom cd og vinyl.
    Mye mer substans og naturlighet til hvert enkelt instrument og de klinger i mye større grad som de høres i virkeligheten.
    Godt merkbart redusert etterklang og mindre støy i rommet.

    Har bestilt mer ny musikk idag også ;)
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    ja spennende hva du beskriver da steinar...

    man lærer aldri ut...( heheh hvet ikke, vis man kan si det sånt på norsk. tok det bare fra tysk )

    jeg har også lært mye om forsjel mellom å lytte til lyden eller musikken gjenom årene. og rom er ja en veldig viktig faktor her.

    det er altid spennende å går i forsjel konserthuset og lukker øyne og høre hav skjer. ofte er det en klump av instrumenter utten en virkelig romfølser. men alle instrumente er utrolig presise definert og har sin eget spesifik lyd.

    self går man på konserter å lyte til musikken og har en helhets oplevelse , men det er altid verlig spennende og lærrik hvor forsjel hifi verden fra virkligheten er , selfølgelig også varierende fra konsetrhus til konserthus og fra opptak til opptak.

    jeg klarte ja vel å gjøre masse feil på norsk igjen, men håper man forstår det ;)
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    foresten...er naim i sverigje så dyrt ( nesten 20 % )?..det er samme priser sammenlignet med norge, men kursen er ja veldg svak for svensker kroner.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Steinar O skrev:
    Idag hang jeg opp noen tunge velourgardiner bak høyttalerne. Det må jeg si, nå skjønner jeg hva han mente.
    Akkurat dette har sikkert vært med på å ødelegge for musikkgjengivelsen og å kunne skille vesentlighetsforskjellene mellom cd og vinyl.
    Mye mer substans og naturlighet til hvert enkelt instrument og de klinger i mye større grad som de høres i virkeligheten.
    Godt merkbart redusert etterklang og mindre støy i rommet.
    Virker som om dette er i tråd med anbefalingene til Floyd Toole (Harman international) som har forsket mye på hvordan lyttere opplever lyd: Bruk demping av veggen bak høyttalerne og og bak lytteren men la siderefleksene være relativt sterke (I motsetning til hva mange mener). Årsaken er at hjernen oppfatter sidereflekser (så lenge de ikke er for sene eller for sterke) som en lydforbedring som utvider lydbildet og gir rikere klang.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.895
    Antall liker
    24.059
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje det er derfor jeg trives med så bred trekant? Veldig langt til sideveggene her iallefall.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Sitter ikke du i en kjempestor hodetelefon da?
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Det høres misunnelsesverdig ut. Selv har jeg ingen utsikt og elendig høyttalerplassering der det ikke går an å sitte i sweetspot pga møblering. Og ubrukelig L-formet rom også.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.895
    Antall liker
    24.059
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Har også L-formet rom, men den største plagen er faktisk gulv-tak resonansen ved ca. 70Hz. Jeg flytter stolen, ottomanen og sidebordet til drinken på plass når jeg vil konserteres.
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    skal til stockholm over helgen...har noen tips om gode plattebutikker ? brukkt og nytt for vinyl ?

    hilsen balthar
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    .Har kost meg med nac282 noen dager og det er vel ingen overaskelse at den bringer ny lytteglede i heimen ;D

    forsjellene fra 202 er ikke små.
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    var på platekompaniet igår...de kaster ut så mye bra cd akurat nå...for 59 kroner..kan jeg bare anbefaller...

    alt hav koster 5 ganger mer på vinyl akurat nå :-\
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Noen ord om mine erfaringer med Naim da det tydeligvis er flere/ mange som er innom denne tråden.

    Gjør oppmerksom på at dette er mine synspunkter og erfaringer og de trenger ikke å sammenfalle med andres. Jeg er også åpen for at noen protesterer, ikke noe problem. Det jeg har kommentert tidligere er gjentagende negativitet om og rundt Naim som konsept. Det synes jeg ødelegger mer enn det er opplysende.

    Jeg er ikke på noen måte noen besserwisser eller guru innen merket Naim. Kun litt over normalt interessert kanskje. Kjøpte mitt første Naim komponent i slutten av 2005. Siden har jeg ikke sett meg tilbake, bare sideveis...mange ganger.
    Med teknisk yrkesbakgrunn er det tekniske ved boksene fasinerende, men musikkpresentasjon er viktigere enn noen gang.

    Hva skiller Naim fra alt annet jeg har prøvd? For meg, kort fortalt, der mange andre produsenter som jeg har prøvd presenterer musikken som adskilte elementer, lite "samhandling" mellom instrumenter, samler Naim dem sammen til et fellesskap som blir musikkpresentasjon. Man får ett fokus. På den måten kommuniserer musikken mer direkte med lytteren, ikke via effekter eller enkeltelementer...IMO.

    Naim stopper ikke nødvendigvis oppgraderingssyken. Den pesten befinner seg inne i hver enkelt lytter eller bruker. Det Naim hjelper til med i så måte, er at om man følger de linjer Naim har satt mht hva som passer sammen osv, synergi, kan en lettere bestemme seg for å stoppe opp, fordi man selv på et svært lavt nivå kan finne musikalsk synergi. Her snakker jeg om entry level nivå.

    Om man lar seg hengi til større og tyngre bokser eller mer raffinerte kretser får man KANSKJE mer musikk. Det igjen avhenger av om man har fulgt "spillereglene". Dvs, det finnes sikkert flere gode løsninger på å få Naim til å spille musikk, men jeg kjenner dem ikke gjennom min erfaring.
    Jeg har prøvd og eid mange Naimoppsett. Det gir meg ingen forutsetning for å uttale meg bastant fordi mitt fokus og forutsetninger har ikke alltid vært som nå og jeg har ikke helt visst hva som er hva. Allikevel vil jeg påstå at ved hjelp av eierskap, prøving/ bytting har bygget opp et visst inntrykk av hva som er hva.

    En oppgradering trenger ikke nødvendigvis være en oppgradering, av 2 årsaker.
    1. Man har sin subjektive smak eller preferanse som ikke trenger å sammenfalle med andres.
    2. Man har ikke balanse i systemet og denne ubalansen kamuflerer oppgraderingens potensiale. Av den grunn er det viktig å vite hva man gjør, ihvertfall om man vil gjøre riktig første gang. :)

    Rommet er av avgjørende betydning. Det er jammen meg en kunst og en hel jobb å tune inn et rom.
    Samme med plassering, særlig av høyttalere.
    Disse må ikke undervurderes!!

    Jeg har sjøl vært igjennom mange opp- og nedgraderinger og man kan jo lure på hvorfor?

    Oppgraderer fordi Naim er et utrolig spennende konsept og fordi musikk og hifi har vært og er min
    hobby.

    Nedgraderer fordi hifi ikke er viktig i det hele tatt. Satt i nesten hvilken som helst menneskelig sammenheng så vil hifi tape. Når jeg har solgt unna er det fordi jeg er for gammel til å leke med bokser og at pengene, men særlig fokuset kan brukes på andre områder.
    Viktigst av alt, jeg sysler med andre ting i livet som gjør at hifi blir for ingenting å regne.

    Hver enkelt, sin løsning, min er å få "satt" et musikkanlegg og fokusere på å kjøpe, men særlig å spille musikk og kose seg med det. Det er jo så vidunderlig å sette på ei skive med klassisk musikk, lene seg tilbake med kaffekoppen og nyte.....

    Balanse eller suggested systems:
    Om man treffer her så har man musikkanlegg i mange år. Det kan være lurt å underkaste seg noen av de reglene som finnes. Vil man ha rett eller vil man ha et musikkanlegg?

    Når man føler det er mer krefter som skal til for å drive høyttalere, kan det kanskje være ubalanse i systemet. Har man den høyttaleren man skal leve med fremover? Hvilken NAP/ Nait må til for at det skal bli balanse, med vekt på nedstrøms tankeprinsipp (kilde først).
    Å oppgradere cdp eller pre. eller psu, kan ofte gi følelsen av mer kraft og energi.

    En kommentar til test av HDX i siste Fidelity. Har sagt det før og har innsett at Naim er spesielt, men å gå i samme fella gang på gang...HDX burde vært testet mot Naim effekt og passende høyttalere. Jeg TROR HDX hadde oppført seg annerledes da.
    Å holde seg til "referanse" høyttalere, forsterkere, kilder fordi det er "beste vi har hørt" i en gitt setting og deretter teste andre enkeltkomponenter og tro at alt passer inn og finner balanse :-\

    Til slutt.
    Å kjøpe en komponent er som å kjøpe ny bil. Gøy i forkant og rett etterpå, deretter må man ha mer for å opprettholde følelsen.
    Å lytte til musikk gjennom et balansert musikkanlegg, uavhengig av pris egentlig, gir en opplevelse som også er temporær, men man kan da trykke på play og oppleve den igjen..og igjen..og igjen...eller bytte plate....

    ....eller kjøpe en plate til en billig penge så ofte man trenger eller har råd til.....og musikkanlegget bare står der.

    Håper det er til nytte for noen og til irritasjon for....ingen ;) alt skrevet i beste mening uten å ville støte noen.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Fint innlegg:)

    Steinar O skrev:
    Å kjøpe en komponent er som å kjøpe ny bil. Gøy i forkant og rett etterpå, deretter må man ha mer for å opprettholde følelsen.
    Var nettopp lillemann Naim som brøt denne regelen for meg. Helt uaktuelt å bytte den, og den gir meg glede som var den ny hver eneste dag.

    Ellers vil jeg som Naim-primer skrive under på det som er sagt over. Måten sakene spiller musikk på (å for en klisjé...) er besnærende. Spesielt måten bassen kommer frem, den danner fundament i musikken på en veldig rytmisk og melodiøs måte som jeg aldri har hørt fra andre saker (dette er hos meg spes fremtredende ved vinylavspilling).
     

    e-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    377
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Også enig i at det er et godt og informativt innlegg. Må som Fidelio innrømme at jeg aldri har hatt noen komponenter lenger enn det Naim oppsettet jeg har nå. Jeg håper det fortsetter. Ha en kjempegod kveld! :)
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    kult innlegg fra Steinar O.

    med 282 i hus begynner jeg å komme meg til mål, mener jeg.
    skal jeg videre blir det alt for mange penger. ;)

    neste utskifting blir høgtalere.

    tenker NEAT, hvis ingen har andre formeninger?
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    veldig bra inleg steinar...:)

    jo noe gjøre de menske fra salisbury absolut riktig...sel vis du går borte fra naim, glemmer du aldri opplevelsen...og den trekker deg tilbakke etterhvert ...


    nilsen, vent til sommeren...da kommer noe nytt fra naim...men hva slags høgttaler det blir vert ingen...alt spekulasjoner...
     

    e-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    377
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Siste ryktene jeg har lest på nett er at Naim ikke er klare nok til å lansere høyttalere i år...
     

    bruce

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Innlegg
    291
    Antall liker
    0
    Fint innlegg, Steinar! Naim bokser har dessuten et langt liv. De har en byggekvalitet og driftssikkerhet som er overlegen.

    Jeg har hatt mitt forsterkersett siden 2006. Jeg ser det som uaktuelt å bytte ut dette eller cdx2 de neste 10 årene. Det blir nok en tur til England for service på effekt-forsterkeren om noen år. Thats it.

    Dersom oppgraderingssyken skulle slå til, så har jeg mulighet til å føye til hi-cap og xps etterhvert. Det er greit å ha en langsiktig plan i bakhånd :)
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Takk for inspirerende inlegg Steinar O. For meg har Naim gjort Fidelity totalt overflødig med alt sitt prat om matching av kinamikk og kabler. Kjøper ikke bladet lenger. HDX-testen var sørgelig lesning (skummet den på narvesen), spesielt siden de holdt den opp mot Klimax DS til mer enn de dobbelte av prisen. Men det skal i rettferdighetens navn sies at de har testet komplette Naimanlegg ved et par anledninger og med gode resultater.
     

    bruce

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Innlegg
    291
    Antall liker
    0
    Dessuten kommer det mye an på hvordan man lytter.

    Naim kommer kanskje ikke så godt ut dersom man sitter og ni-lytter etter knirkelyder under krakken til trommisen, eller stresser med A/B-tester for å finne ut hvilken spiller som formidler knirkelyden best.

    Jeg tviler ikke på at dette er erfarne og flinke journalister, men vurderingen av hva som er god lyd er jo subjektiv. Naim er vel heller ikke det rette for alle. Naim sine kvaliteter kommer kanskje best frem over tid, når man slapper av og nyter musikken.
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    Som naboen sa forleden: det er som alle musikerne kappes om oppmerksomhet.
    Naim trekker de klare linjene frem i musikken. Ingen som stikker av i en tåke av luft og oppblåsthet. Endeli ingen problem med og følge bassisten gjennom hele låta. Trommene sitter som et skudd. ;D

    Kanskje ikke alle setter like stor pris på måten Naim spiller på og Hvordan man lytter har mye å si.

    Leser heller ikke hi-fi blader lengre. ;)
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Jeg ser på Naim-forum at Nait XS selger i bøtter og spann. Det er jo gode nyheter i disse krisetider.

    PS: Sitter her og spiller Rolling Stones Let it Bleed på vinyl og Naim. Savner absolutt ingenting, umulig å ikke bevege seg foten.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Ikke akkurat Naim, men i alle fall vagt Naim-relatert (engelsk, understated, generelt stilig); hvis det er noen som har hørt disse greiene er det vel her.

    Skal kjøpe en forsterker i fødselsdagsgave til min nevø (14 år), og tenkte det var greit å gi ham noe skikkelig. Han får mine gamle B&W 686 sammen med 'sterkeren. Kom over NVA på pfm, virker som en interessant produsent. Han som lager sakene selger på eBay, og det later til at han har en litt spesiell tilnærming til hi-fi og bygger bokser kun med øra. Forsterkerne hans er meget rimelige, og har åpenbart et godt omdømme (etter litt googling).

    Er det noen her som har hørt nva?

    Edit:

    http://www.nene-valley-audio.com/
    http://stores.ebay.co.uk/nene-valley-audio_W0QQcolZ4QQdirZ1QQfsubZQ2d999QQftidZ2QQtZkm

    Ser ganske stilig ut i alle fall (bilde fra pfm):
     

    Vedlegg

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Det har vært noen NVA-forsterkere i Norge, jeg har iallefall ramlet over et sett en gang. De bar litt preg av cottage-industry hva byggekvalitet angår (og var/er vel også tildels en representant for arten), men hadde mye for seg imo.

    Ellers har de jo vært distribuert hos forhandlere i UK før i tiden da (midten av 90-tallet?), jeg har sett de flere ganger, og NVA samt Richard Dunn var endel omtalt i UK presse på den tiden også. Apparatene var blant favorittene til skribentene i gamle Audiophile og What Hifi husker jeg.

    Ellers er det tydeligvis endel gode, sunne naimske prinsipper i designene, her er en av de (fra hjemmesiden);

    ..What about output inductors following the output transistors? They're usually included to "pre-load" the amplifier to deal with capacitive speaker cable. No good. Out they went. Now you have to be careful with the speaker wire you choose, because low capacitance is a prerequisite, and bi-wiring which would double capacitance, is out as well.

    Naturally, Mr. Dunn then developed some speaker wire with incredibly low capacitance, called LS1. You don't have to use it, just use a low capacitance cable..
    Mvh Vidar P
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Cottage industry er vel intet drawback så lenge det lyder bra:) Grisemorsomt å kjøre Morgan. Takk for tilbakemelding!

    Lurer på om jeg rett og slett skal bestille en integrert nva til nevøen min. Tenker en 50W AP50, kommer på under 6k inkl. frakt. Selvsagt skal jeg koble den opp her først og se hvordan den er sammenlignet med min kjære lille nait :D

    Mr. Dunn lager phonotrinn også, hmmm. Hadde vært moro å prøve.
     

    Carter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Fidelio skrev:
    Cottage industry er vel intet drawback så lenge det lyder bra:) Grisemorsomt å kjøre Morgan. Takk for tilbakemelding!

    Lurer på om jeg rett og slett skal bestille en integrert nva til nevøen min. Tenker en 50W AP50, kommer på under 6k inkl. frakt. Selvsagt skal jeg koble den opp her først og se hvordan den er sammenlignet med min kjære lille nait :D

    Mr. Dunn lager phonotrinn også, hmmm. Hadde vært moro å prøve.
    Audio Art-Vidar i Arendal hadde agenturet på nittitallet, og han hadde lenge et restlager. På Pink Fish finner man dem som gikk fra Naim 202/200 til en NVA-forsterker til en tredel av prisen (A80/AP80), med påståtte store framskritt. Mye interessant lesning på deres gamle site: http://www.nene-valley-audio.com/

    Han har stadig b-sorterte produkter (med noe avvikende liming (!) av kassene) med 30 prosent rabatt. Det er dessuten en bruker her på forumet som gikk fra Farlowe-æra Exposure til NVA P90 og A80 i fjor, og han er/var svært fornøyd.

    OT: Dunn er forøvrig tilsynelatende en bestemt herre, med mye på hjertet ift hifi-industrien generelt og britisk forhandlernettverk spesielt. Han er en ivrig bruker av britiske nettfora, med en skarp penn, og lar gjerne (bl.a.) Naim og Linn få gjennomgå. Om ikke i samme grad som fra en annen eldre herremann; Ashley James fra AVI.
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    har noen erfaring hvor mye en superline misser, vis den blir drevet av en 52 eller en 252 isteden av en hicap ?..hvor mye er en superline bedre vis den ble drevet av en 552 ?

    hilsen b
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    balthar skrev:
    har noen  erfaring hvor mye en superline misser, vis den blir drevet av en 52 eller en 252 isteden av en hicap ?..hvor mye er en superline bedre vis den ble drevet av en 552 ?

    hilsen b
    Hvorfor spør du? Om man ikke blander olive inn, så sies rangen å være slik; 252/SC-> HC-> 552-> SC. Jeg kan ikke bekrefte.

    Om ikke lenge kan du forhåpentligvis høre en omtale fra Steinar og meg om SuperLine fra HC hhv fra 552.
    Håper jeg (hint hint) :)

    Mvh Vidar P
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Samme rekkefølgen jeg har fått for meg. Har ikke testet enda. Må fokusere på rominnredning for å oppnå skapelige forhold der først.

    Forøvrig ser jeg frem til testen det refereres til. :)
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    takk for svar vidar og steinar...hint hint virket faktisk veldig raskt :)

    jeg spørte på grund av byte til en naimpre. det er vanskelig å få en phonosophie pre amp og nytt vil jeg ikke kjøper en. det er mer tilbud av naim preamper. men jeg har ja lit plasproblemer og ønsked å dropper en box , vis jeg bestemmer meg for en 52 eller 252...hvet ikke vis det holder til 552.så hicap er det neste hva kunne går, vis en supercap kommer i spil med en av de 2 preamper.

    men det ser sån ut , at superline kommer til å bli nedgradert.så jeg var interesert i hvor mye...

    foresten hørte jeg , at min fraim har kommet...etter 4 ukke..ikke verst ;)
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    finnes det noe tøffere/vakrere en Naim på Fraim?




    NEI ! :D
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.333
    Antall liker
    3.873
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    nilsen64 skrev:
    finnes det noe tøffere/vakrere en Naim på Fraim?
    Kommer vel an på hvem du spør.

    Får du kjøpt noe særlig musikk, nilsen64? Synes du kun prater utstyr. ;)
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    Angående min Troika (som ble noe uvørent utsatt for en krympestrømpeulykke en tid bilbake) fikk jeg nettopp et overslag over utbedringskonstnadene fra Expert stylus.
    Poster dette i Naim - siden Troikaen skal inn i en ARO.
    Det jeg spør meg selv om er følgende - bør jeg skippe denne Troikaen og kanskje bruke tilsvarende beløp på en annen Pickup som passer godt i ARO?
    "We are pleased to confirm that your Linn Troika arrived today.

    Unfortunately the cartridge will have to be fully rebuilt as the red and green wires are both broken and the latex cover has melted around the coils.

    The charge for the rebuild is GBP£320.00 inclusive of return insured shipping.
    Delivery: 8 weeks from receipt of payment.
    Payment: by credit card.

    Regards
    Expert Stylus & Cartridge Co"

    Det hører meg til historien at dette er andre gangen Troikaen er hos Expert Stylus. Første gangen var en grei retipping.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn