@Banjoarne: Jeg kan i alle fall si litt om hvordan jeg opplevde Cyrus og Naim i samme rom, med samme kilde og med samme høyttalere over en lengre periode. Nå var riktignok dette Cyrus fra slutten av nittitallet bare så det er sagt, har hørt 8vs også her men kun i et par dager. 8vs lød ganske likt som Pre-Power-settet mitt, men generelt litt kjedeligere og litt mindre hissig i toppen.
Uansett, Naim og Cyrus ligner egentlig ikke så mye på hverandre. Cyrusbassen er stram og fin som Naimbassen, men jeg hører melodien i sistnevnte bedre. Når det gjelder rock er det trommene som gir rytme og driv med Cyrus, men med Naim er det bassen. Ikke det at det er mer av den, den er bare annerledes.
Ellers er alt rett og slett litt mer morsomt med Naim enn med Cyrus, vet ikke hvordan jeg ellers skal beskrive det. Med Cyrus ble det konstant loking med fler PSX-R'er, brokobling, bi-amping, kabelbytte, fabrikkoppgraderinger osv. men nå er jeg egentlig klin fornøyd med én boks med grønt lys isteden.
Nå har jeg kun hørt 122x/150x og Nait 5i, så lite grunnlag for å uttale meg om de dyrere sakene.