Manglende ditt-og-datt kan man gjerne kritisere tidlige Nait'er for. Og jeg er sikkert enig i mye av det. Men husk tre ting; 1) de gamle Nait'ene ble laget for å forsterke kilder som Roksan, Rega, LP12 osv til høyttalere som Linn Kan, Epos ES11 osv, hvor de fungerte suverent; 2) nyere Nait'er er typisk mye bedre på sine forgjengeres svake punkter, og 3) Nait er egentlig en parantes i Naim's forsterkerportefølje; det er med de store Naim'ene hvor ting virkelig begynner å skje!65finger skrev:Jeg hadde en Nait II her noen uker. En fantastisk forsterker!! Pur musikkglede. Den erstattet for en periode noen meget kostbare og godt bygde 300b SET monoblokker. Manglet litt på oppløsning men tok det igjen i spilleglede og gøyfaktor. Et hakeslepp som gjorde meg umiddelbart til en venn av Naim
Med respekt å melde til eiere av rimeligere Naim; og med en erkjennelse om at deres entrylevelapparater er veldig gode til prisen; men Naim er jo veldig no-nonsense VFM-orientert, og deres høye stjerne er vel i all rettferdighet opprinnelig basert på den enorme ytelsen fra apparater i høyere prisklasser.