nilsen64 skrev:
bare fortsett, Vidar, det er jo vakkert!
resonans i Stavager skal, viss deres nettside er oppdatert, ha ett par kef ref 203 som er litt herpa til salgs. i svart pianolakk.
leste noen tester og det kan virke som om bassen ikke går så dypt og at de er kresne på kabler og elektronik. liker heller ikke tri-bi wire opplegget. Jeg som er en singlewire-mann.
jeg får se om jeg får mulighet til hjemlån
Takker for vennlige ord Nilsen; jeg har lyst å kommentere litt på det der i beste mening om jeg får;
1) Dyp bass? Ikke hør på en tester om bassdybde; hør på høyttalerne, så skjønner du hvor uhyre feil det blir.. Jeg mener det alvorlig; disse høyttalerne går evig dypt nok i praksis til tross for konservative oppgivelser, og har bedre bass enn de aller fleste. Du vil bli overrasket!
2) Brukt hos resonans? I så fall; hvorfor ikke kontakte Akustikk? Suveren service, kunnskapsrike KEF-folk som gjør alt for å guide deg rett, virkelig god kundeoppfølging etter salg, gode priser via deres forhandlere, mulighet for demo/hjemlån osv... skikkelig godt valg av høyttalere betyr mye mer enn utropspris i mine øyne.
PS; pianosort er helt fabelaktig flott i virkeligheten på disse, iallefall i mine øyne.
3) Kresne på kabler? Erketullball. Mener det alvorlig og uttrykkelig. Slike høytalere, impedanskorrigerte og alt, er slett ikke mer kresne på kabler enn hva som helst annet. Teknisk sett burde det være mindre.
4) Kresne på elektronikk? Selvfølgelig. Det er jo ultra-høyoppløste superlineære høyttalere med svært høyt dynamikkpotensiale. Det skulle bare mangle at de ikke er i stand til å la deg skille på elektronikkens kvaliteter.. noe annet hadde vært merkelig. Du med CDS3/282/250 bør ikke bekymre deg forresten; sitter som et skudd med 205/2, og temmelig sikkert minst like godt med 203/2.
5) Triwire et problem? Det følger jo med linker. Like greit å linke utvendig som innvendig vel? End of problem. Dette delte filteret lar deg justere nivå på enhetene ved hjelp av plugger bakpå (se bilde), og vil la deg kjøre biamp eller triamp om du skulle ønske det i fremtiden. Bare en fordel.
Du får unnskylde at jeg er uenig i alle ankepunkter nevnt; men mener å ha solid belegg for å tilbakevise gehalten i det. Har da forresten huset 205/2 også jeg. Ser her;