mrLax
Hi-Fi interessert
- Ble medlem
- 23.03.2004
- Antall liker
- 0
Vidar P skrev:Man bør være litt varsom med ProAc Response, iallefall modellene som er pre-D. De hkan ha en egen evne til ikke å swinge med Naim-utstyr, de er ikke veldig gode på PR&T (selv om de er gode på mye annet), og da faller litt av poenget med Naim-utstyr bort for noen lyttere. Så disse bør du ikke kjøpe uhørt (det skal man jo egentlig ikke med noen høyttalere), eller hvis du verdsetter Naim-pr&t høyt. I mitt syn iallefall.
Det fins mange høyttalere som er "tryggere" i den forstand at de har egenskaper som normalt og allmennt passer Naim-elektronikk godt.
Takker. Da sparte jeg meg iallefall 5k og sannsynligvis mye frustrasjon. Men når vi er inne på det, hva regnes som den beste matchen mot eldre Naim CB? Ifølge selgeren så er det visst ditt gamle anlegg jeg spiller på Vidar P, så jeg antar du har en anbefaling derMaHa skrev:Har ingen erfaring med Response Two, kun Two S. De spilte kjempebra med naim, samtidig som det utvilsomt skjedde mer når jeg fikk på mer typiske naim-vennlige høyttalere. Det man sier i dag, er vel forenklet at moderne ProAc passer bedre til naim enn klassisk ProAc. Skulle jeg først satt i gang med et høyttalerbytte, ville jeg nok like så gjerne snust på mer opptrådde stier, og litt freskere høyttalere enn nevnte modell, selv om denne er en kjempegod høyttaler isolert sett, og helt sikkert noen steg bedre enn Daliene.
Høyttalerbytter kan være et sant strev, og da kan man like så godt tenke langt frem og gjøre det skikkelig. Ved å bytte til noe som halvveis viser hva elektronikken har i seg, får man vel bare blod på tann og ett nytt bytte rundt hjørnet?
edit: Så Vidar P kom meg i forkjøpet der, ja. Man sier vel på mange måter akkurat det samme om eldre Spendor?
Noen som har prøvd Kudos Cardea med Naim forresten?