S
Stereo_Mono
Gjest
Grattis! Chord har gode kabler ellers så har jeg kjøpt noen litt rimeligere kabler, men dog av god kvalitet fra en Engelskmann på eBay.co.uk
Der var de ja. Er godt fornøyd med de kablene. Gode plugger på de også.hifiguru skrev:
Det der er en av grunnene til at veldig følsomme høyttalere ikke er så lurt med Naim ja. Utover det så skal du visst være glad for å bo i et rom med fint lite bakgrunnsstøy da, dersom du hører det der på 3m mener jeg. Så aldri så galt..digiman skrev:Hvor høy sus har dere i høyttalerne deres på deres Naim system? Jeg sitter 3 meter unna og kan fortsatt høre sus lyd når det er stille ellers i rommet. Dette er med et par små Kef høyttalere med 88db i følsomhet og mute knappen inne på NAC202. Dette må jo være plagsomt for de som har veldig følsomme høyttalere?
NAC202/NAP200 settet jeg lånte i helgen måtte jeg 5-10 cm nærme diskanthornet for å høre sus på 92dB høyttalere.digiman skrev:Hvor høy sus har dere i høyttalerne deres på deres Naim system? Jeg sitter 3 meter unna og kan fortsatt høre sus lyd når det er stille ellers i rommet. Dette er med et par små Kef høyttalere med 88db i følsomhet og mute knappen inne på NAC202. Dette må jo være plagsomt for de som har veldig følsomme høyttalere?
Dæven har vi kommet dit altLiotheles skrev:Gratulerer med innlegg nr.10000 på Naim vennetråden digiman !!!
Blir det kake nå? ;D
Spennende! Synd det ikke funket med Usherne. Disse PMC-sakene har lenge fristet meg, men distribusjonen har vært mangelfull. Hadde ikke goldenagemusic(importør av PMC) en forhandler i Oslo sentrum en gang? Tror det var en butikk som i hovedsak solgte studioutstyr. Mener de hadde inne noen saker fra PMC, Norsk audioteknikk hadde vel også noen modeller inne en gang i tiden.digiman skrev:Hadde gleden av å høre disse på CDX2-202/NAPSC/200 og Hi-Cap tidligere i kveld her i London.
![]()
Er meget positivt begeistret etter demoen. Dette kan være det jeg har vært på jakt etter en stund nå.
For en herlig behagelig klang og driv det er i PMC TB1i. Finnes ikke agressive og med deres Transmisjonlinje bass løsning spiller de overraskende fyldig og ikke minst veldig dypt tatt deres fysiske mål.
Håper det finnes forhandlere av dette herlig merket hjemme i Norge.
Cheers!
Joda digiman,det er en Stageline og høyttalerne heter Ariva.digiman skrev:Er det ikke en Stageline nederst da?
Hva heter de høyttalerne? Tøffe!
Ja, selvfølgelig stageline. Ser jo flott ut dette da!Paulsen skrev:Supernait, Stageline og CD 5i, men hører lite på cd.
Ikke for det at 5i er dårlig, tvert imot , holder for meg igrunn, men det er nå LP som blir mest spillt her også litt internett radio som står og surrer
for ikke å snakke om Spotify, men det er på et annet annlegg.
Grattis med Naim innkjøpPaulsen skrev:Joda digiman,det er en Stageline og høyttalerne heter Ariva.digiman skrev:Er det ikke en Stageline nederst da?
Hva heter de høyttalerne? Tøffe!
Hos Rognlien, men han har ikke fler desverre, dessuten er denne modellen utgått.digiman skrev:Grattis med Naim innkjøpPaulsen skrev:Joda digiman,det er en Stageline og høyttalerne heter Ariva.digiman skrev:Er det ikke en Stageline nederst da?
Hva heter de høyttalerne? Tøffe!Er det lov å spørre hvor du kjøpte Ariva?
Du er ikke alene om Superline neiPaulsen skrev:Enkelt og greit does it...........beste og kuleste anlegget jeg har hatt iallfall, Naim er bare sjef ;D
Dette låter så bra at jeg får lyst på en Superline, he he.
Skal snakke med han igjen i morgen og søke litt etter fraktselskaper med fornuftige priser.Paulsen skrev:Det var svært rimelig, bare kjøp de og få de over.
Jeg er klar om du legger de ut på børsen.
Trenger flere Naim høyttalere her, må jo ha Naim i mer enn 1 rom ikke sant ;D
digiman skrev:Du er ikke alene om Superline neiPaulsen skrev:Enkelt og greit does it...........beste og kuleste anlegget jeg har hatt iallfall, Naim er bare sjef ;D
Er i UK om dagen med jobb i noen uker og var så heldig å komme i kontakt med en hyggelig gentleman, som ville selge sine 100% strøkene Allae høytallere for 9000,- (900 pund) med original esker osv.
Har bestilt nye PMC nå, men til denne prisen er jeg MEGET fristet til å slå til på disse også. Problemet er bare å få dehjem til Norge. Noen gode tips på frakt som ikke ruinerer en fra UK?
Ok! Har lest at SBL og IBL må stå helt inntil bakvegg for å fungere etter hensikt. Det er umulig i mitt rom. Allea har en anbefalt avstand på 10-45cm som fungerer hos meg. Er heller ikke så keen på veldige gamle høyttalere. Disse Allea er 2005 modeller.balthar skrev:digiman skrev:Du er ikke alene om Superline neiPaulsen skrev:Enkelt og greit does it...........beste og kuleste anlegget jeg har hatt iallfall, Naim er bare sjef ;D
Er i UK om dagen med jobb i noen uker og var så heldig å komme i kontakt med en hyggelig gentleman, som ville selge sine 100% strøkene Allae høytallere for 9000,- (900 pund) med original esker osv.
Har bestilt nye PMC nå, men til denne prisen er jeg MEGET fristet til å slå til på disse også. Problemet er bare å få dehjem til Norge. Noen gode tips på frakt som ikke ruinerer en fra UK?
en sbl mk2 er samme pris og en annen klasse...det liger også en ibl for salg på bruktbørsen...
Kjenner ikke Allæ.balthar skrev:en sbl mk2 er samme pris og en annen klasse...det liger også en ibl for salg på bruktbørsen...
Jeg tolket det som at balthar mente at sbl i forhold til allae er en annen klasse ?Svein skrev:Hei, en annen klasse er vel å overdrive en smule (har mk 1.5). I følge tester og målinger er det både plusser og minuser mellom mk1 og mk2.balthar skrev:en sbl mk2 er samme pris og en annen klasse...det liger også en ibl for salg på bruktbørsen...
leon skrev:Jeg tolket det som at balthar mente at sbl i forhold til allae er en annen klasse ?Svein skrev:Hei, en annen klasse er vel å overdrive en smule (har mk 1.5). I følge tester og målinger er det både plusser og minuser mellom mk1 og mk2.balthar skrev:en sbl mk2 er samme pris og en annen klasse...det liger også en ibl for salg på bruktbørsen...
Gratulerer med ibl!
Blir spennende å høre hva du synest om dem.
wellcome to the club sveinSvein skrev:Hei Leon,
takker,
får prøve meg på en beskrivelse seinere.
Du har et meget godt anlegg foran IBL, hva synes du om høyttalerne?
Brasse skrev:Du burde absolutt ta en lytt til Naim, Espen.
30 livlige transistorwatt er noe HELT annet enn de 10 jeg hadde med P1. Nå kan jeg ikke så mye om klasse A kontra A/B, men Naim spiller mye friskere enn Audio Note. Kommer selvsagt an på musikksmak og preferanser. For meg er valget lett: No more rør-tjafs forever more.