Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• S

Stereo_Mono

Gjest
    Grattis! Chord har gode kabler ellers så har jeg kjøpt noen litt rimeligere kabler, men dog av god kvalitet fra en Engelskmann på eBay.co.uk

S

Stereo_Mono

Gjest
    Hvor høy sus har dere i høyttalerne deres på deres Naim system? Jeg sitter 3 meter unna og kan fortsatt høre sus lyd når det er stille ellers i rommet. Dette er med et par små Kef høyttalere med 88db i følsomhet og mute knappen inne på NAC202. Dette må jo være plagsomt for de som har veldig følsomme høyttalere?

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Kun hørbart sus 5-10 cm fra diskanten (94 db/w høyttaler) med Nait'en. Og det er ikke mye lyd da, må høre etter.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    digiman skrev:
    Hvor høy sus har dere i høyttalerne deres på deres Naim system? Jeg sitter 3 meter unna og kan fortsatt høre sus lyd når det er stille ellers i rommet. Dette er med et par små Kef høyttalere med 88db i følsomhet og mute knappen inne på NAC202. Dette må jo være plagsomt for de som har veldig følsomme høyttalere?
    Det der er en av grunnene til at veldig følsomme høyttalere ikke er så lurt med Naim ja. Utover det så skal du visst være glad for å bo i et rom med fint lite bakgrunnsstøy da, dersom du hører det der på 3m mener jeg. Så aldri så galt..

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    854
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer med innlegg nr.10000 på Naim vennetråden digiman !!!
    Blir det kake nå? ;D

Wright

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Antall liker
    2
    Svært lite buzz hos meg så lenge jeg har TV-antennen dratt ut (det har jeg alltid) og ikke har dimmet ned taklyset noe særlig. Inntil jeg fikk satt inn noen litt svakere lyspærer i taket hørte jeg enten på musikk i blendende lys eller stummende mørke. 90dB følsomhet på høyttalerne og en steinalder-Nait.

C

Cyber

Gjest
    Er det noen steder det er mulig å få litt gode priser på Naim? Gjerne PM.

Er det noen som har erfaring med Uniti? Hvor mye krefter er det i en slik boks?

Jan

Sorzy

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Antall liker
    906
    Sted
    Akershus
    digiman skrev:
    NAC202/NAP200 settet jeg lånte i helgen måtte jeg 5-10 cm nærme diskanthornet for å høre sus på 92dB høyttalere.

Edit: Og takk for linkene til kabler DIN/RCA

S

Stereo_Mono

Gjest
    Liotheles skrev:
    Gratulerer med innlegg nr.10000 på Naim vennetråden digiman !!!
    Blir det kake nå? ;D
    Dæven har vi kommet dit alt :eek:

Kan nesten begynne å lure på om det suser i hodet på meg. I kveld hører jeg ikke suset lenger. Verst var det rundt 1700
    Merkelig greier. Uansett ikke noe som bryr meg stort, så vellydende som disse produktene er.

Affiniti

Medlem
    Ble medlem
    17.03.2009
    Antall liker
    0
    Jeg merker ikke noe sus eller andre ulyder uansett om jeg skrur volumet på fullt. Dette er med Nait XS / Naim Dac på 90dB høyttalere. Så jeg er vel heldig der.

Og Naim Dac låter forresten kjempeflott, kjører optisk kabel fra MacBook Pro nå. Hadde jeg fått noe ut av å skaffe en sann HiFace ting?

S

Stereo_Mono

Gjest
    Hadde gleden av å høre disse på CDX2-202/NAPSC/200 og Hi-Cap tidligere i kveld her i London.

Er meget positivt begeistret etter demoen. Dette kan være det jeg har vært på jakt etter en stund nå.
    For en herlig behagelig klang og driv det er i PMC TB1i. Finnes ikke agressive og med deres Transmisjonlinje bass løsning spiller de overraskende fyldig og ikke minst veldig dypt tatt deres fysiske mål.
    Håper det finnes forhandlere av dette herlig merket hjemme i Norge.

Cheers!

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    507
    digiman skrev:
    Hadde gleden av å høre disse på CDX2-202/NAPSC/200 og Hi-Cap tidligere i kveld her i London.

Er meget positivt begeistret etter demoen. Dette kan være det jeg har vært på jakt etter en stund nå.
    For en herlig behagelig klang og driv det er i PMC TB1i. Finnes ikke agressive og med deres Transmisjonlinje bass løsning spiller de overraskende fyldig og ikke minst veldig dypt tatt deres fysiske mål.
    Håper det finnes forhandlere av dette herlig merket hjemme i Norge.

Cheers!
    Spennende! Synd det ikke funket med Usherne. Disse PMC-sakene har lenge fristet meg, men distribusjonen har vært mangelfull. Hadde ikke goldenagemusic(importør av PMC) en forhandler i Oslo sentrum en gang? Tror det var en butikk som i hovedsak solgte studioutstyr. Mener de hadde inne noen saker fra PMC, Norsk audioteknikk hadde vel også noen modeller inne en gang i tiden.
    Bildet du la ut er foresten av TB2i, ikke TB1i som du skriver om.

http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/5/main.asp?wwwalias=goldenagemusic&subgid=39&gid=22

S

Stereo_Mono

Gjest
    Du har rett. Jeg som tuller etter en par pints her. Mener TB2i.
    Takker for infoen Soedal. Sendte en mail til Goldenagemusic nå. Så får vi se hvor dette ender. Disse PMC satt ihvertfall som et skudd etter min smak. Aktive PMC monitorer er visst nok i følge forhandler meget utbredt innen kringkasting her i England. Er visst Bryston, som står for forsterker delen i de. Han mente at Hi-Fi høyttaleren deres var noe temmet ned i forhold. Virket veldig behagelig i mine ører i kveld.
    Usherene har fått et nytt og godt hjem nå forresten :)

Fikk også vite at Naim øker prisene endel fra 1.april pga økte produksjons kostnader. Er vel den svake punden som står for det gitt.
    Ser også i kveld at TOM TOM Hi-Fi annonser samme nyhet på forsiden også: http://www.tomtomaudio.com/
    Er jo noe å tenke på for de som skriker etter billigere hi-fi fra UK når punden går i dass. De må jo kjøpe deler en plass de også.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.310
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Naim øker alltid prisene 1. april.

Det vel snakk om noen prosent.

S

Stereo_Mono

Gjest
    Oppdatering på høyttaler fronten. Håper nå at disse spiller like pent hjemme som de 2 siste lytterundene hos forhandler.
    Mulighet for hjemmetest er dessverre lik null hjemme i Norge, men har hivet meg ut i dette nå. Så overbevisende har demo på samme Naim oppsettet som jeg har i hus vært de siste dagene :)

Disse er i bestilling. 3 ukers leverings tid:

PMC FB1i

S

Stereo_Mono

Gjest
    Er det ikke en Stageline nederst da?
    Hva heter de høyttalerne? Tøffe!

Paulsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Antall liker
    315
    Supernait, Stageline og CD 5i, men hører lite på cd.

Ikke for det at 5i er dårlig, tvert imot , holder for meg igrunn, men det er nå LP som blir mest spillt her også litt internett radio som står og surrer

for ikke å snakke om Spotify, men det er på et annet anlegg.

Paulsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Antall liker
    315
    digiman skrev:
    Joda digiman,det er en Stageline og høyttalerne heter Ariva.

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    193
    Sted
    Trondheim
    Paulsen skrev:
    Supernait, Stageline og CD 5i, men hører lite på cd.

Ikke for det at 5i er dårlig, tvert imot , holder for meg igrunn, men det er nå LP som blir mest spillt her også litt internett radio som står og surrer

for ikke å snakke om Spotify, men det er på et annet annlegg.
    Ja, selvfølgelig stageline. Ser jo flott ut dette da!
    Blir litt vinyl her og ja..

Paulsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Antall liker
    315
    Enkelt og greit does it...........beste og kuleste anlegget jeg har hatt iallfall, Naim er bare sjef ;D
    Dette låter så bra at jeg får lyst på en Superline, he he.

Paulsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Antall liker
    315
    digiman skrev:
    Paulsen skrev:
    digiman skrev:
    Joda digiman,det er en Stageline og høyttalerne heter Ariva.
    Grattis med Naim innkjøp :) Er det lov å spørre hvor du kjøpte Ariva?
    Hos Rognlien, men han har ikke fler desverre, dessuten er denne modellen utgått.

S

Stereo_Mono

Gjest
    Paulsen skrev:
    Enkelt og greit does it...........beste og kuleste anlegget jeg har hatt iallfall, Naim er bare sjef ;D
    Du er ikke alene om Superline nei :)
    Er i UK om dagen med jobb i noen uker og var så heldig å komme i kontakt med en hyggelig gentleman, som ville selge sine 100% strøkene Allae høytallere for 9000,- (900 pund) med original esker osv.
    Har bestilt nye PMC nå, men til denne prisen er jeg MEGET fristet til å slå til på disse også. Problemet er bare å få dehjem til Norge. Noen gode tips på frakt som ikke ruinerer en fra UK?

Paulsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Antall liker
    315
    Det var svært rimelig, bare kjøp de og få de over.

Jeg er klar om du legger de ut på børsen.

Trenger flere Naim høyttalere her, må jo ha Naim i mer enn 1 rom ikke sant ;D

S

Stereo_Mono

Gjest
    Paulsen skrev:
    Det var svært rimelig, bare kjøp de og få de over.

Jeg er klar om du legger de ut på børsen.

Trenger flere Naim høyttalere her, må jo ha Naim i mer enn 1 rom ikke sant ;D
    Skal snakke med han igjen i morgen og søke litt etter fraktselskaper med fornuftige priser.
    Selv med noen tusenlapper i frakt og mva er det jo under halvpris av nye, så er absolutt interessant dette.

Paulsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Antall liker
    315
    Ja, disse bør nesten sikres tror jeg.

Femenal lyd i dette Naim-greiene iallfall. Spillegleden er i høysetet uten at det nødvendigvis koster skjorte.

ja skal vel kansje ikke si det for da jeg var innom importøren for å høre hvordan det gikk med reppen på min Naim nait5 som ikke vil slå seg på så
    sto det en stor pall der med et anseelig mengde Naim kartonger som visstnok skulle til samme kunde.

Og ikke var det noe entry-level heller.

Det er nok en her som får en større levering med goodies en av de nærmeste dagene nå.

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    digiman skrev:
    Paulsen skrev:
    Er i UK om dagen med jobb i noen uker og var så heldig å komme i kontakt med en hyggelig gentleman, som ville selge sine 100% strøkene Allae høytallere for 9000,- (900 pund) med original esker osv.
    Har bestilt nye PMC nå, men til denne prisen er jeg MEGET fristet til å slå til på disse også. Problemet er bare å få dehjem til Norge. Noen gode tips på frakt som ikke ruinerer en fra UK?

en sbl mk2 er samme pris og en annen klasse...det liger også en ibl for salg på bruktbørsen...

S

Stereo_Mono

Gjest
    balthar skrev:
    digiman skrev:
    Paulsen skrev:

en sbl mk2 er samme pris og en annen klasse...det liger også en ibl for salg på bruktbørsen...
    Ok! Har lest at SBL og IBL må stå helt inntil bakvegg for å fungere etter hensikt. Det er umulig i mitt rom. Allea har en anbefalt avstand på 10-45cm som fungerer hos meg. Er heller ikke så keen på veldige gamle høyttalere. Disse Allea er 2005 modeller.

K

Kaarelars

Gjest
    balthar skrev:
    Kjenner ikke Allæ.

IBL'ene på bruktbørsen vil snart havne her. Ser virkelig fram til å høre IBL for første gang og sammenligne litt med SBL.

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    193
    Sted
    Trondheim
    Svein skrev:
    balthar skrev:
    Hei, en annen klasse er vel å overdrive en smule (har mk 1.5). I følge tester og målinger er det både plusser og minuser mellom mk1 og mk2.
    Jeg tolket det som at balthar mente at sbl i forhold til allae er en annen klasse ?
    Gratulerer med ibl!
    Blir spennende å høre hva du synest om dem.

K

Kaarelars

Gjest
    Hei Leon,

takker,
    får prøve meg på en beskrivelse seinere.

Du har et meget godt anlegg foran IBL, hva synes du om høyttalerne?

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    leon skrev:
    Svein skrev:
    balthar skrev:
    Hei, en annen klasse er vel å overdrive en smule (har mk 1.5). I følge tester og målinger er det både plusser og minuser mellom mk1 og mk2.
    Jeg tolket det som at balthar mente at sbl i forhold til allae er en annen klasse ?
    Gratulerer med ibl!
    Blir spennende å høre hva du synest om dem.

yes it was ment that way.:)...sbl and ibl are not at all old speakers. maybe judged by their age ;)

allae went after 3 months already , replaced by an sbl, which stayed for a long time. then ibl replaced them ( better for my place somehow )

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    Svein skrev:
    Hei Leon,

takker,
    får prøve meg på en beskrivelse seinere.

Du har et meget godt anlegg foran IBL, hva synes du om høyttalerne?
    wellcome to the club svein :)...and remember..first a shock ;)..but get used to them and understand , what they stand for and you will not give them away.. anyway for the money a fantastic speaker :)

S

Stereo_Mono

Gjest
    Da er Allea kjøpt og frakt er ordnet hjem til Norge :)
    Spennende tider om dagen.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Noen her inne som har hørt Naim forsterkere på Audionote E høyttalere..?

Supernait
    eller pre /power versjoner....

Håper på svar....an/e er HE versjon med 98 db/1_watt -meter.

Espen

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Siterer meg selv her jeg.

Brasse skrev:
    Du burde absolutt ta en lytt til Naim, Espen.

30 livlige transistorwatt er noe HELT annet enn de 10 jeg hadde med P1. Nå kan jeg ikke så mye om klasse A kontra A/B, men Naim spiller mye friskere enn Audio Note. Kommer selvsagt an på musikksmak og preferanser. For meg er valget lett: No more rør-tjafs forever more.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn