Jeg kan ta noen bilder i morgen.g-h skrev:Har du bilde av IBL plasseringen din leon?
|
Jeg kan ta noen bilder i morgen.g-h skrev:Har du bilde av IBL plasseringen din leon?
hver gang jeg slår på en paneloven i huset får jeg trafodur, enten det er på samme eller annen kurs, duringa kommer og går med ca 1 minutts mellemrom, skrur jeg av panelovenen forsvinner det. vanskelig å si om det kommer fra supercap, xps eller 250, kansje alle.Fidelio skrev:Kom nettopp hjem, og Naiten min har fått en skikkelig trafo-dur. Den har alltid hatt en meget vag dur, men denne lyden er mye høyere. Ingenting rundt den er forandret, alt annet koblet til samme kurs er som det alltid har vært. Jeg spilte Queens j¤%&vlig høyt før jeg dro ut i dag tidlig, men det har jeg da vitterlig gjort før også. Kan heftig spilling ha noe med saken å gjøre?
Musikk spiller den like bra om alltid, kan ikke høre noen ulyder.
Enig. Trafostøy er i de fleste tilfeller et resultat av støy fra omgivelsene. Ovner, ladere osv i eget hus, eller andres.Vidar P skrev:Trafodur nytes best med volumet helt ned og kloss inntil apparatet, og helst der og da, fordi den forsvinner kjapt når nettspenning eller andre utløsende årsaker normaliserer seg.
Jeg spurte da jeg var der faktisk, og de lages etter spec fra underleverandør. Det ene bildet jeg tok viste testriggen til trafoene. De ødela visst en hel del i løpet av et årSteinar O skrev:Kanskje g-h nå vet om Naim lager sine trafoer selv, eller om de er levert etter spec. fra underlevenandør og hvordan de testes?
Interessant å lese, underleverandør....med ønske om at de har tett oppfølging mht produksjonskvalitet.g-h skrev:Jeg spurte da jeg var der faktisk, og de lages etter spec fra underleverandør. Det ene bildet jeg tok viste testriggen til trafoene. De ødela visst en hel del i løpet av et årSteinar O skrev:Kanskje g-h nå vet om Naim lager sine trafoer selv, eller om de er levert etter spec. fra underlevenandør og hvordan de testes?
Noe flere inntrykk av DAC'en? Satte du XPS2 på med en gang?
Tror det sitter irske transformatorer fra Nuvotem Talema i nyere Naim-apparater.Steinar O skrev:Kanskje g-h nå vet om Naim lager sine trafoer selv, eller om de er levert etter spec. fra underlevenandør og hvordan de testes?
I gamle dager, på 1970-tallet, begynte Naim med effektforsterkere til studiobruk. Disse ble plassert i utstyrsracket med baksiden vendt utover. Og dette oppsettet har de beholdt siden.- Hvorfor er tilkobling til venstre ht på høyre side av NAP og motsatt?
Din NAC202 (og alle større NAC'er) har en konfigurerbar AV-inngang for dette bruket. Snus i bruksanvisningen for hvordan du bruker den, jeg har ikke prøvd den for egen del.Sorzy skrev:- Anlegget brukes 90% til musikk men når det står film på programmet er prosessorinngang eller ht bypass "convenient". Er jeg blind eller er det et bevisst valg å ikke støtte dette?
Som Vidar sier har Naim dette. Stikkord er vel "Unity Gain"....Sorzy skrev:- Anlegget brukes 90% til musikk men når det står film på programmet er prosessorinngang eller ht bypass "convenient". Er jeg blind eller er det et bevisst valg å ikke støtte dette?
Jaja, jeg setter ihvertfall pris på at de har lagt opp til at komponentene er snudd 180 grader så vi kan nyte den herlige fronten. Så får heller ht-kablene krysse på baksiden ;-)I gamle dager, på 1970-tallet, begynte Naim med effektforsterkere til studiobruk. Disse ble plassert i utstyrsracket med baksiden vendt utover. Og dette oppsettet har de beholdt siden.
Vil det si at du opplevde trafodur i 300PS'en Vidar??Vidar P skrev:Trafodur er en klassiker med Naim-apparater, eneste AC-forsynte apparatene jeg ikke har hørt det i er 500PS, 552PS, 555PS og NAT 05 hos meg. Helt uskyldig. Debattert opp og i mente på moderforumet av bekymrede eiere, som til stadighet blir anmodet om ikke å bekymre seg.
Trafodur nytes best med volumet helt ned og kloss inntil apparatet, og helst der og da, fordi den forsvinner kjapt når nettspenning eller andre utløsende årsaker normaliserer seg.
Av og til ja. Hadde vel med nettspenning å gjøre hos meg, men det var ingen irritasjonsmoment; kanskje noen timer dur noen få ganger i året.Bowerman skrev:Vil det si at du opplevde trafodur i 300PS'en Vidar??
Skal i gang å bygge hus i mai, og har tenkt på å legge opp en egen 16 amper for Naim komponentene + evt.TV/dvd. Vil dette hjelpe mot evt. trafodur som det snakkes litt om her, eller ligger evt problemet i belastning av nettet føre det fordeles i sikringskapet.
Noen tips til type 16 amp. sikring og kabler jeg bør trekke i k-rørene??
Har jo mulighet for å legge i kabel føre veggen lukkes![]()
Det er nå hva jeg ville ha gjort.Bowerman skrev:Takk for gode råd
Da snakker vi altså om å bruk en 16A med c eller d karateristikk.
og PR kabel i veggen. En slik PR kabel kan vel være vanskelig å føre inn om rørene er lagt først, for sørge for å være til stedet med elektrikker'n den dagen...![]()
Noterer meg de på listen Bowerman. Skal besøke Grahams i London neste uke. Så får testet mye da håper jeg. Super service der. De kobler samme anlegg, som jeg har i huset og jeg kan velge å vrake i høyttalereBowerman skrev:Har du hørt Audiovector S3 på Naim digiman?, fantastisk match, og fornuftige pris, helt klart verdt en demo....
Jeg har den gulvstående C2 med omtrent like elementer, og fryder meg over matchen. Gode stativer er viktig.digiman skrev:Hmmm! Ser at Soundplanet annonserer et sett med Kudos C1 til en hyggelig pris. Var det ikke noen som hadde erfaringer med de her igjen? Usherene er nå solgt og jeg er som nevnt tidligere i tråden på jakt etter noen mindre høyttalere til mitt Naim system.
Helt klart viktig det ja. Virker som de har en grei utvalg av ting som jeg synes er interessant. Har også alltid hatt lyst å besøke de. De får mye lovord på moderforumet.Bowerman skrev:Høres ut som en meget bra tur. Utrolig viktig å få testet ut på samme utstyr og samme rom for å sitte igjen med korrekte lytteinntrykk.
Denne butikken selger flere av de merkene du er interessert i??
Skulle bare være nevnt.Bowerman skrev:Er det ikke helt andre kontakt løsninger på 20A?
20A og 25A er vel ofte brukt til komfyren.. Blir ihvertfall 16A på min hifi...
Det er jo helt korrekt det du beskriver så sånn sett får man tåle slike kommentarer.C. Alshus skrev:Takk Steinar.
Har vel egentlig ikke ment noe negativt med kommentarene. Det som er så bra er at man/du virkelig kan kose seg/deg med hvordan musikken blir presentert på forskjellige kvalitetsnivåer, elektronikkmessig.
De aller fleste er på en evig oppgraderingsevolusjon. Da er det artig at noen bryter mønsteret og går litt opp- og nedover på prisstigen.
Støtter g-h på denne. Kudos er meget kompatible med Naim, og benyttes jo oftere og oftere av musikkelskere på den grønne øya.....g-h skrev:Jeg har den gulvstående C2 med omtrent like elementer, og fryder meg over matchen. Gode stativer er viktig.digiman skrev:Hmmm! Ser at Soundplanet annonserer et sett med Kudos C1 til en hyggelig pris. Var det ikke noen som hadde erfaringer med de her igjen? Usherene er nå solgt og jeg er som nevnt tidligere i tråden på jakt etter noen mindre høyttalere til mitt Naim system.