Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Skal handle hos Tor ja. Har fått en enestående god pris på nait5i og cd5i. Eneste jeg bekymrer meg over er om denne lille naiten har det som trengs av krefter for å lage liv i patos 302. Primare I21 klarer det absolutt tilfredstillende synes jeg.

Medeski

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Antall liker
    86
    Skal handle hos Tor ja. Har fått en enestående god pris på nait5i og cd5i. Eneste jeg bekymrer meg over er om denne lille naiten har det som trengs av krefter for å lage liv i patos 302. Primare I21 klarer det absolutt tilfredstillende synes jeg.

Som SO sier, lønner det seg å legge penger i kilde / pre. Har oppgradert fra 112/150 til 202/200 og fra cd5 til cdx og det er ingen tvil om at pre og cd har gitt størst utbytte. Med riktig tungdrevne høyttalere kan selvsagt dette stille seg litt annerledes men dine 302 er vel ikke så tungdrevne? Ikke på papiret i alle fall. En Nait 5i og en cdx vil være en knallkombinasjon tror jeg ;)

Må legge til at det finnes en del som liker cd5 mer enn cdx, og cd5i mer enn cdx osv...smaken er som baken mao.

Hold oss oppdatert da :)

K

Kaarelars

Gjest
    Fikk sendingen fra "Herbie" i dag. Var det slik at man skulle ta ut skruen og tape fast låseringen på kabelen for så å montere dempeanordningen?

Ser også at Naim har lagt ut den før nevnte multiromsnyhet.
    http://216.149.62.210/news.html

Mvh

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Tviler ikke på at det lønner seg å legge penger i dyrere kilde, men akkurat nå sier desverre lommeboka nei takk til alt annet enn innstegsmodellene. Håper det kommer til å sitte, for nå ser det ut til at primare ble solgt. Faen, er livredd for at jeg har gjort noe dumt nå.

Medeski

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Antall liker
    86
    Tviler ikke på at det lønner seg å legge penger i dyrere kilde, men akkurat nå sier desverre lommeboka nei takk til alt annet enn innstegsmodellene. Håper det kommer til å sitte, for nå ser det ut til at primare ble solgt. Faen, er livredd for at jeg har gjort noe dumt nå.

CD5i og Nait5i blir nok en knallbra kombo thomand. Bedre kilde kan evt. komme etterhvert, hvis du mot formodning ikke skulle være ekstremt fornøyd mener jeg. Du har med andre ord ikke gjort noe dumt, men noe veldig smart ;D

Medeski

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Antall liker
    86
    Fikk sendingen fra "Herbie" i dag. Var det slik at man skulle ta ut skruen og tape fast låseringen på kabelen for så å montere dempeanordningen?

Ser også at Naim har lagt ut den før nevnte multiromsnyhet.
    http://216.149.62.210/news.html

Mvh
    Fått sendingen allerede? Har ikke giddet å sjekke engang jeg...

Det var slik jeg forstod at det skulle utføres ja (skruen skal selvsagt inn igjen etter at ringen er sklidd over). Du får gi oss tilbakemelding på hvordan det låter. Sjekker postkassen i dag jeg også :D

Mvh

glory

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    0
    Jeg har hatt komboen i et år nå. Beste elektronikken jeg har hatt :eek:

S

so

Gjest
    Begrensningen med cd5i er at den ikke kan oppgraderes med psu.

Den fortjener en bedre kilde enn cd5i eller blir ihvertfall bedre med en, cd5 eller cd5x...eller cdx for alt jeg vet.
    Disse uttalelsene kan nok gi frustrasjon. Mener kun at oppgraderingsmuligheten (les syken) forsvinner. Les min diagnose nederst. ;) Mao ikke lytt til meg  ;D

Har hatt cd5i hjemme noen uker, og det er også en veldig god spiller. Har fått gode omtaler i Engelske tidsskrifter også.

Vil tro Primare låter "hifi" i motsetning til Naim....og da har jeg hørt Primareforsterkeren din, dog i butikk.

mandag

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Antall liker
    199
    Torget vurderinger
    2
    Hei!
    Har spontankjøpt noen gamle naimgreier:nac 62/nap90.2/cd3 - hvilket høytalervalg er mest riktig (hifihuset viser en imponerende utlånsinnstilling!!!) - det står mellom jmlab926? monitor audio? og mirage om9 som jeg nå har på lån - har tidligre hatt jm 816s men de blei "spisse"/"skarpe" for meg.Håper å få naimene i posten i morra.Rommet er uten tepper gardiner og ca 50 kvm med 4m opp til taket en langvegg med bare vinduer.Leser jo at Vidar P stadig lovpriser MA studio20 og han ser også ut til å vite mye om naim - er Naim og MA bra isammen - evnt hvilken type MA)Gode forslag mottas med takk!Erdet forøvrig noen med erfaringer rundt disse gamle Naimene?
    !

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Gammel Naim-elektronikk (har ikke hørt 90.2 som jeg husker) har fungert utmerket hos meg sammen med MA's Studio-serie. Studio 20SE er den beste av de, og klart den med den beste timingen og rytmen; og antakelig den beste høyttaler fra Monitor Audio noen gang vil jeg mene. Dagens Gold-serier er gode de også, om enn noe mer kostnadsredusert enn Studio-modellene.
    Dersom valget står mellom disse tre, så er det jo bare å prøve selv... personlig har jeg aldri likt disse JM Lab-høyttalere, det er så subjektivt at det har ingen interesse for deg, men Mirage på enden av Naim høres jo bare helt usannsynlig ille ut... Mirage er ille nok på de fleste topp elektronikkmerker (i min smak), men slik jeg kjenner Mirage vil det antakelig ta bort enhver prikk over i'en med Naim.. vil gjette på total kræsj av egenskaper.
    Jeg vet ikke hvilken MA du sikter til, men du må være klar over at det er et betydelig hopp i ytelsespotensiale fra Silver til Gold. Om du mener Studio 20SE så vil du kunne få den til å spille suverent med den elektronikken; vinkelrett på bakvegg og med god avstand til sidevegg, samt med kontroll over romresonanser (især førsterefleksjon).

Det aller mest klassiske er jo allikevel Linn (f.eks Sara) eller Epos-høyttalere (f.eks ES14) dersom du vil ha et "riktig" flatearth-system vel?

Mvh Vidar P

K

Kaarelars

Gjest
    Hei!
    Har spontankjøpt noen gamle naimgreier:nac 62/nap90.2/cd3 - hvilket høytalervalg er mest riktig (hifihuset viser en imponerende utlånsinnstilling!!!) - det står mellom jmlab926? monitor audio? og mirage om9 som jeg nå har på lån - har tidligre hatt jm 816s men de blei "spisse"/"skarpe" for meg.Håper å få naimene i posten i morra.Rommet er uten tepper gardiner og ca 50 kvm med 4m opp til taket en langvegg med bare vinduer.Leser jo at Vidar P stadig lovpriser MA studio20 og han ser også ut til å vite mye om naim - er Naim og MA bra isammen - evnt hvilken type MA)Gode forslag mottas med takk!Erdet forøvrig noen med erfaringer rundt disse gamle Naimene?
    !
    Gratulerer!  Kjenner ikke direkte produktene du venter på, men 62 og 72 ligner hverandre i spillestil, 62 spiller etter hva jeg forstår bedre enn 72 side ved om uten separat strømforsyning, med PSU stiller det seg annerledes..  Hvis 62'n har phonokort kan du trekke ut disse om du ikke har platespiller, dette gir en soild forbedring.  Nap 90 er en oppgradert effektdel fra Nait3.  CD3 er også en spiller mange foretrekker fremfor dyrere Naimalternativ.  Du får helt sikkert mye moro med dette settet om du finner passende høyttalere.  Olive Naim rocker og har en hurtig og engasjerende karakter uten å virke stresset i riktig sammenheng.
    Kom gjerne med noen inntrykk når du har mottatt sakene.

Et par linker hvis du ikke har sett dem før,
    Boardpulling:
    http://63.99.108.232/forum/showthread.php?t=23265

Neil's Secondhand Naim Buyers Guide:
    http://www.neilmcbride.co.uk/buyers.html

mandag

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Antall liker
    199
    Torget vurderinger
    2
    Takk!
    Det var kjappe og positive svar - prøver i første omgang med MA gr20.

Hilsen Erik

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Takk!
    Det var kjappe og positive svar - prøver i første omgang med MA gr20.

Hilsen Erik
    De liker (som alle alu-/magnesiummembraner, pga den lave varmekapasiteten i materialet) god romtemperatur, og vil låte bedre ila de første minuttene spilling. Naim-utstyret må vanligvis stå påslått en god stund, og forlates påslått.
    GR20 kan med fordel først forsøkes vinkelrett på bakvegg, gjerne med stofftrekket på. Det vil låte litt mindre "imponerende" klart og åpent først, men vil kunne vokse på deg med en litt smoothere klangbalanse etterhvert.
    Disse høyttalerne sprer godt, ikke minst er vel Chebychev-filteret ansvarlig for vertikalspredningsmønsteret, så vær sikker på at du har kontroll på førsterefleksjoner fra gulv, men også sidevegger. Polartilten oppover er såpass mildt vinklet at den vil gå i taket over hodet ditt, og dermed er ikke takrefleksjoner noe poeng å dvele ved.

Skal bli spennende å høre hva du kan rapportere om elektronikken også!

Mvh Vidar P

mandag

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Antall liker
    199
    Torget vurderinger
    2
    Har nå prøvd 62/90/CD3 - det som ihvertfall slår meg er at det ikke er laid back - har tidligre prøvd nait5/fl2 og cd5i med proac rd15 i samme rom og det opplevde jeg tamt og laid back - her er det frampå og med kraft - disse 45 wattene må være spreke - ellers blei det jmlab 826s og ikke ma gr20 - får nok muligheten til å prøve de seinere.
    Tror jeg har fått veldig mye bra lyd for veldig lite penger - dette kommer fra Sverige - men jeg ser det er mye spennende på ebay

K

Kaarelars

Gjest
    Har nå prøvd 62/90/CD3 - det som ihvertfall slår meg er at det ikke er laid back - har tidligre prøvd nait5/fl2 og cd5i med proac rd15 i samme rom og det opplevde jeg tamt og laid back - her er det frampå og med kraft - disse 45 wattene må være spreke - ellers blei det jmlab 826s og ikke ma gr20 - får nok muligheten til å prøve de seinere.
    Tror jeg har fått veldig mye bra lyd for veldig lite penger - dette kommer fra Sverige - men jeg ser det er mye spennende på ebay
    Frampå og med kraft er en god beskrivelse av Olive Naim, det er til og med finesse og soundstage. Har du separat PSU til 62? Det er forresten mye spennende Olive Naim på Pink Fish Media's bruktavdeling nå.

Har en Naimbrosjyre fra noen år tilbake hvor 'the ninety' ble beskrevet slik:
    "The smallest power amplifier in our range. The 90 compliments Naim's other slimline components with a performance that belies its size. Rated at 30 watts into 8 ohms and up to 150VA transient power, the low noise and stbility of the 90 is made possible by a large torodial transformer and careful earthing and circuit design. Despite its apparently conservative power output there are few loudspeakers that the 90 will not drive without authority and control."

Mvh

mandag

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Antall liker
    199
    Torget vurderinger
    2
    Hei - har av en eller annen grunn trodd det var 45 w - det er det tydeligvis ikke - enda større grunn til å være imponert.Tror jeg får en hicap snart - spennende å høre hvordan det blir.Jeg husker nait5/fl2/cd5i som mye snillere - men proac rd15 som jeg da brukte og jmlab er jo veldig forskjellige.

S

so

Gjest
    Hei - har av en eller annen grunn trodd det var 45 w - det er det tydeligvis ikke - enda større grunn til å være imponert.Tror jeg får en hicap snart - spennende å høre hvordan det blir.Jeg husker nait5/fl2/cd5i som mye snillere - men proac rd15 som jeg da brukte og jmlab er jo veldig forskjellige.
    Får du til å benytte din FlatCap2, eller er den solgt kanskje?
    Vet det er begrensa hva som går om hverandre av Olive/ Mint.

K

Kaarelars

Gjest
    Fått sendingen allerede? Har ikke giddet å sjekke engang jeg...

Det var slik jeg forstod at det skulle utføres ja (skruen skal selvsagt inn igjen etter at ringen er sklidd over). Du får gi oss tilbakemelding på hvordan det låter. Sjekker postkassen i dag jeg også :D

Mvh
    Har testet disse dempeanordningene og har problemer med å høre noen endringer. Har du prøvd dem?

Mvh

Medeski

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Antall liker
    86
    Har testet disse dempeanordningene og har problemer med å høre noen endringer. Har du prøvd dem?

Mvh
    Har festet dempeandordningene både på signalkabel og på snaic mellom 202 og fc2. Mener å registrere at lyden ble litt mindre "edgy" og en tanke mer naturlig, men ikke noen revolusjon på noen måte. Jording av anlegget gav bedre resultater (mer ro og mer definisjon).

Nå skal det sies at anlegget har fått en del dårligere arbeidsforhold i ny leilighet med kun 2,40 m vegg å boltre seg på, og den ene høyttaleren er plassert i hjørne med kun 10-12 cm til sidevegg. Veggene er også ganske nakne foreløbig... Vurderer et bytte av høyttalere for å se om dette kan bedre situasjonen. Spendor S5e får mye skryt og virker som et godt alternativ. Noen som vet om denne kan plasseres nært bakvegg / sidevegg? Eller andre forslag kanskje?

Mvh

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    S5e er bitteliten til gulvståer å være, og har en spesiell lineær flow-port som er laget for å kunne stå helt nær bakvegg uten å skape særlig ulinearitet.

Ingen høyttalere som jeg vet (kanskje med unntak av enkelte spesielle konstruksjoner som line-source osv) har godt av å stå nær sidevegg; det gir ofte merkelige forskyvninger i frekvensgang, særlig i overgangen mellom elementer (hvor sidestrålingen fra de to elementene er forskjellig i delefrekvensen), og det tenderer til å gå utover perspektivet også.

S5e fungerer utmerket (kanskje på sitt aller beste?) både med Naim og med Cyrus elektronikk.

Mvh Vidar P

Medeski

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Antall liker
    86
    S5e er bitteliten til gulvståer å være, og har en spesiell lineær flow-port som er laget for å kunne stå helt nær bakvegg uten å skape særlig ulinearitet.

Ingen høyttalere som jeg vet (kanskje med unntak av enkelte spesielle konstruksjoner som line-source osv) har godt av å stå nær sidevegg; det gir ofte merkelige forskyvninger i frekvensgang, særlig i overgangen mellom elementer (hvor sidestrålingen fra de to elementene er forskjellig i delefrekvensen), og det tenderer til å gå utover perspektivet også.

S5e fungerer utmerket (kanskje på sitt aller beste?) både med Naim og med Cyrus elektronikk.

Mvh Vidar P
    Høres lovende ut mhp avstand til bakvegg i alle fall. Har klart å få plassert høyttaleren ca 20cm fra sidevegg nå og det ble i alle fall litt bedre. Håper noen hyller, planter o.l. kan hjelpe også...

Skal til Drammen i morgen ifb med jobb og håper å kunne stikke innom NHC og høre på Spendor. Kanskje det er mulig å få lånt med et par hjem også :)

Mvh

S

so

Gjest

Mvh Vidar P
    Mener å huske at dine S9e står i et relativt stort rom. Noen formening om minimums størrelse på rommet for plassering av 9e?

Skjønner samtidig at det finnes andre parametre som også er avgjørende for om h.t passer i et spesifikt rom.

Har dedikert lytterom på gang. :D

K

Kaarelars

Gjest
    Hva skjedde Svein? ;)
    Ser det ligger en nap180 på bruktbørsen...
    Den er nok solgt til en mann med sans for humor ;)
    Så får vi se videre, dette betyr jo at jeg for øyeblikket har mindre Naim :)

Mvh
    Svein

Medeski

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Antall liker
    86
    Den er nok solgt til en mann med sans for humor ;)
    Så får vi se videre, dette betyr jo at jeg for øyeblikket har mindre Naim :)

Mvh
    Svein
    ;D ;D ;D

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Mener å huske at dine S9e står i et relativt stort rom. Noen formening om minimums størrelse på rommet for plassering av 9e?

Skjønner samtidig at det finnes andre parametre som også er avgjørende for om h.t passer i et spesifikt rom.

Har dedikert lytterom på gang. :D
    Mine står i et rom på 40kvm, nærmere 55 om jeg regner med dels åpen kjøkkenløsning. De fyller rommet bra, men jeg ser for meg at de kunne ha klart seg i et mindre rom også.
    Nå er det jo ikke bare kvm som bestemmer hvor stort rommet akustisk sett er, det har jo også med lengderelasjoner, dempningskarakteristika, etterklang osv å gjøre, så her er det neppe noen fasitløsning.

Etpar av skribentene i HifiWorld har kjøpt seg S9e til privat bruk, de har nok kanskje fått hørt og prøvd forskjellig i forskjellige rom vil jeg tro. De har jo også utstrakt erfaring med S8e i det siste, og prater mye om disse nye Spendor'ene. Det kunne kanskje vært en tanke å rette spørsmål dit?

Mvh Vidar P

S

so

Gjest
    Mine står i et rom på 40kvm, nærmere 55 om jeg regner med dels åpen kjøkkenløsning. De fyller rommet bra, men jeg ser for meg at de kunne ha klart seg i et mindre rom også.
    Nå er det jo ikke bare kvm som bestemmer hvor stort rommet akustisk sett er, det har jo også med lengderelasjoner, dempningskarakteristika, etterklang osv å gjøre, så her er det neppe noen fasitløsning.

Etpar av skribentene i HifiWorld har kjøpt seg S9e til privat bruk, de har nok kanskje fått hørt og prøvd forskjellig i forskjellige rom vil jeg tro. De har jo også utstrakt erfaring med S8e i det siste, og prater mye om disse nye Spendor'ene. Det kunne kanskje vært en tanke å rette spørsmål dit?

Mvh Vidar P
    Takker igjen.

Jo, jeg skal rette meg mot UK og Engelske tidsskrifter...som jeg ikke leser så mye av.

Som jeg nevnte vedrørende akustikk og forhold rundt det, vet jeg det er vanskelig å få fasitsvar, men summen av mange betraktninger kan gi mening ;) IMO

p0gg

Medlem
    Ble medlem
    08.01.2006
    Antall liker
    0
    Vidar P:

Mvh Vidar P
    Jeg vil bare legge til at denne krabaten gjør det utmerket på Creek forsterkeri. Jeg syns Creek Destiny var en fabelaktig match.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg vil bare legge til at denne krabaten gjør det utmerket på Creek forsterkeri. Jeg syns Creek Destiny var en fabelaktig match.
    Høres sannsynlig ut ja.. jeg har ikke hatt gleden av å høre de nye Creek-apparatene, men ser de får mye bra omtale rundt om. Nå er man jo litt kildeorientert i en Naim-tråd, så det kunne ha vært morsomt å høre om du hørte det sammen med Destiny kilde også..

Mvh Vidar P

K

Kaarelars

Gjest
    180'n er solgt og en 250 er på vei. Er spent på hvordan dette blir i forhold til fart og rytme. 180'n er utrolig rask og tight, ingen basslinjer eller rytmer slipper unna. Et hurtigtog av en forsterker når det kreves, og utrolig underholdene. 250 har etter hva jeg har lest roligere og fyldigere presentasjon. Kuma beskrev en gang så treffende Naim som produkter med sans for humor, noe 180 til fulle har. Håper 250'n har litt av det også.

bruce

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Antall liker
    0
    Jeg har lest at det finnes Naim-kabler som er DIN - RCA for kobling mellom Naim cd-spiller og forsterker med RCA inngang. Er det noen som har prøvd dette med bra resultat? Hvor får man evt kjøpt denne typen kabler?

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har ikke hørt om at Naim leverer de, men i alle år har Chord's DIN-RCA kabler blitt anbefalt til Naim. Det er ikke optimalt såklart, man mister jo den globale jordingen, men er en grei løsning for de som på død og liv ikke vil ha Naim forsterkeri... :D

Mvh Vidar P

bruce

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Antall liker
    0
    Takk for svar. Jeg har også hørt om Chord sin. Tror også at naim kommer med en versjon i disse dager. Jeg er litt nyskjerrig på om dette kan fungere bedre til en billigere penge. (Jeg har akkurat hevet ut strømrenser og nettkabler på naim-utstyret. Det fungerte best med orginale nettkabler rett i støpselet hos meg.)

S

so

Gjest
    Jeg har lest at det finnes Naim-kabler som er DIN - RCA for kobling mellom Naim cd-spiller og forsterker med RCA inngang. Er det noen som har prøvd dette med bra resultat? Hvor får man evt kjøpt denne typen kabler?
    Jeg har en sånn, dvs det er en RCA-til DIN ifølge den påstemplede pilen. Leveres av Naim og kan sikkert bestilles fra N L&B.

Har testet en Chord Cobra, RCA til DIN, fra Naim cdp. Den spilte mot pilens retning. Ble forklart at dette ikke var noe problem.
    Sammenlignet DIN utgangen( Cobra) mot RCA utgangen (BM Intro).

Begge hadde sine fordeler, men siden det var 2 ulike kabelleverandører/ lydsignaturer, er det vanskelig å si noe om hva som var hva.

Vedlegg

K

Kaarelars

Gjest
    Har hatt NAP250 tilkoblet i noen døgn. Var litt i tvil om valget etter å ha lest at 250 var tregere enn 180 og kunne gi bass-boom og overheng noe jeg er allergisk mot. 250 gjør alt bedre enn 180 uten å miste rytme/timing, dette er bedre sammen med et rått bassdrive. 250 har en kraftig mer direkte og brutal lyd, samtidig er den roligere og utrolig kontrollert. Den er på 70 watt og virker dobbelt så kraftig som NAP180's 60 watt. Den byr på en meget god innsikt og flyt i musikken og du verden så moro å spille høyt.

Mvh

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    ;)

Hva med en XPS til CDX'n, Svein?

Etter noen uker i den greske øyverdenen har jeg tenkt litt - om Naim er tingen for meg - eller om jeg skal utforske rørverdenen atter en gang. Men, nei, fyrte opp Naim anlegget igjen og atter en gang slo denne lyden ned i meg igjen...tilstedeværelse, engasjement, kontrastene, rytme, klangekthet, varme osv. osv...Nei..det blir Naim i fremtiden også!!! Med all respekt for rør, men Naim er mere futt og fart og moro!

Hadde Audiotech-Willy fått ut finger'n tidligere hadde jeg også hatt CDX2 i racket nå, men det som bare skulle ta noen dager, har blitt til uker....vurderer å vente til noe skulle dukke opp på ebay eller noe nærmere.

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    ... og spennende å følge med på høyttalerjakten din, so!

... og håper "mine" xenon fikk et godt hjem... ;)

mvh

Vedlegg

S

so

Gjest
    ... og spennende å følge med på høyttalerjakten din, so!

... og håper "mine" xenon fikk et godt hjem... ;)

mvh
    Det gjør de nok, sammen med EC.

Angående Naim eller rør......se på trådene som går her. Stadig jakt etter noe som fungerer sammen....og gjett om jeg kjenner meg igjen...eller er det bare et behov for at noe må skje og at man egentlig aldri vil bli "fornøyd".

På et tidspunkt hadde jeg 2 komplette Naimoppsett stående. Ved å sette sammen fra bunnen av og bygge oppover ble jeg overraska over hvor godt det "enkleste" spillte.
    Nå skal det skrives at mitt nåværende oppsett, med riktig høyttaler låter superb...skulle bare mangle forresten.

Skal jeg selge unna Naim, er det for å satse på rimeligere Naim.
    Vil ikke meg sjøl så vondt å sette igang en ny runde med ulike merker , matching osv.
    Tenker med grøss og gru på at jeg skal finne meg nye h.t....for ikke å snakke om å tune inn det nye "lytterommet" som bygges.

Angående Audiotech og Willy Tangen. Hadde en "oppgang" med ham for etpar uker siden, etter venting, uklarheter og misforståelser.

Konklusjonen må bli...ring ham, ikke send mail for så å vente på svar. Det kommer mest sannsynlig ikke.

K

Kaarelars

Gjest
    ;)

Hva med en XPS til CDX'n, Svein?

Etter noen uker i den greske øyverdenen har jeg tenkt litt - om Naim er tingen for meg - eller om jeg skal utforske rørverdenen atter en gang.  Men, nei, fyrte opp Naim anlegget igjen og atter en gang slo denne lyden ned i meg igjen...tilstedeværelse, engasjement, kontrastene, rytme, klangekthet, varme osv. osv...Nei..det blir Naim i fremtiden også!!! Med all respekt for rør, men Naim er mere futt og fart og moro!

Hadde Audiotech-Willy fått ut finger'n tidligere hadde jeg også hatt CDX2 i racket nå, men det som bare skulle ta noen dager, har blitt til uker....vurderer å vente til noe skulle dukke opp på ebay eller noe nærmere.
    En XPS hadde nok gjort susen og jeg ser ikke bort fra en slik på litt sikt. Anlegget er jo litt mullet med en 250 i enden ;)
    Som du sikkert veit er det en del svindelforsøk med Naim på Ebay om dagen.

Mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn