Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• S

so

Gjest
    Men tross alt er det bedre med en dårlig forhandler enn ingen forhandler, eller....
    Foretrekker heller ingen forhandler (les Svensk forhandler) enn en slik. Gavner ikke merket Naim på noen måte, verken på kort eller på lang sikt.

K

Kaarelars

Gjest
    Har fått Nait1 og dette er gode saker. Selvsagt er den ikke i nærheten av min nåværenede eller forrige Naimkombinasjon mht bassdrive og kontroll , men den formidler det som er viktig med overraskende kraft.
    Nat'n er fra 1983 så dette er vel borderline vintage?

Det finnes en god omtale på TNT:
    http://www.tnt-audio.com/ampli/nait_e.html

Mvh

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    ;)

Interessante saker, Svein.

Kunne godt tenkt meg noe sånt sjøl en gang i tiden, hvis jeg skal ha et anlegg nr.2.  Vinyl er også en ting jeg går å tenker på...rega, linn...eller..

mvh

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Faen gutter. Ta en titt på bruktbørsen, så skjønner dere åssen Naim hørtes ut i mine ører ;)
    Skjønner hva dere mener med musikalitet og rytmikk i naim. Rå timing, overaskende godt trøkk tiltross for lite watt. Skikkelig bra var det.
    Tar en liten sjanse så lenge jeg ikke fikk hørt de sammen med patos 302, men etter et par tlf til bla Roar Moen, så tror jeg det skal kunne sitte som ei kule. Hørte på proac ettellerannet, som jeg opplevde som ikke helt ulik patos i lydsignaturen.
    Tenk hvis jeg blir Naim venn også ;D

Dette var mitt første besøk hos Lyric, og makan til hyggelig butikk og betjening. Tor &co oppførte seg som lydentusiaster og ikke typiske selgere. Var der i 4 timer i dag, og skulle gjerne vært der 4 til.

Hørte også den berømte creek classic greia, og den var også meget god.

Får håpe primare salget mitt går greit.
    Holder dere informert.

Medeski

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Antall liker
    96
    Har fått Nait1 og dette er gode saker. Selvsagt er den ikke i nærheten av min nåværenede eller forrige Naimkombinasjon mht bassdrive og kontroll , men den formidler det som er viktig med overraskende kraft.
    Nat'n er fra 1983 så dette er vel borderline vintage?

Det finnes en god omtale på TNT:
    http://www.tnt-audio.com/ampli/nait_e.html

Mvh

Så dette er begynnelsen ja :) Hva blir det neste Svein? Noen SBL av god årgang kanskje?

Hva måtte du gi for denne skjønnheten?

Mvh

Medeski

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Antall liker
    96
    Faen gutter. Ta en titt på bruktbørsen, så skjønner dere åssen Naim hørtes ut i mine ører ;)
    Skjønner hva dere mener med musikalitet og rytmikk i naim. Rå timing, overaskende godt trøkk tiltross for lite watt. Skikkelig bra var det.
    Tar en liten sjanse så lenge jeg ikke fikk hørt de sammen med patos 302, men etter et par tlf til bla Roar Moen, så tror jeg det skal kunne sitte som ei kule. Hørte på proac ettellerannet, som jeg opplevde som ikke helt ulik patos i lydsignaturen.
    Tenk hvis jeg blir Naim venn også ;D

Dette var mitt første besøk hos Lyric, og makan til hyggelig butikk og betjening. Tor &co oppførte seg som lydentusiaster og ikke typiske selgere. Var der i 4 timer i dag, og skulle gjerne vært der 4 til.

Hørte også den berømte creek classic greia, og den var også meget god.

Får håpe primare salget mitt går greit.
    Holder dere informert.
    Lyric er ikke som andre hifi sjapper nei. Veldig hyggelige folk som ikke pusher sakene sine på en plagsom måte i alle fall...

Velkommen i klubben :)

K

Kaarelars

Gjest
    Så dette er begynnelsen ja :)  Hva blir det neste Svein? Noen SBL av god årgang kanskje?

Hva måtte du gi for denne skjønnheten?

Mvh
    Dett er nok slutten ;) Har ikke planer om mer Naim på en stund, bortsett fra at preampen skal på service med tid og stunder. Liker Olive og Chrome soundet, faktisk er det denne presentasjonen jeg liker best av all Naim jeg har hørt. Rytme, dynamikk, driv, kontroll, finesse og ingen frekvensområder slår det andre i stykker, alt er der.

Betalte nok litt for mye for Nait'n, men av en eller annen grunn ble den ikke momsbelagt. Esken var åpnet, kontrollert, stemplet og sendt direkte til meg.

Mvh

Torsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Antall liker
    152
    Hei
    Var hos NL&B i går for en en Naim/Patos demo i går. Først så ble han furten fordi jeg ikke ville høre på musikken HAN satt på, og for det andre så var det hele over etter to låter. Like greit, den pinnestolen var helt jævlig å sitte på uansett.
    Dit går jeg ikke en gang til....

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Hei
    Var hos NL&B i går for en en Naim/Patos demo i går. Først så ble han furten fordi jeg ikke ville høre på musikken HAN satt på, og for det andre så var det hele over etter to låter. Like greit, den pinnestolen var helt jævlig å sitte på uansett.
    Dit går jeg ikke en gang til....
    Slike forhandlere gagner ikke Naim på noe vis... :mad:

Velkommen etter som naimist, thomand!

Jeg lette og lette i et par år, før jeg endelig "kom over" Naim. Har hatt anlegget i 6 mndr. og det låter bare bedre og bedre i mine ører... ;D

Lett for å bli bitt av oppgraderingsbasillen!

mvh

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Velkommen etter som naimist, thomand!
    Tror det ble litt misforståelse her. Har ikke kjøpt Naim enda. Må først få solgt primare. Men hvis det går greit, så blir jeg Naimist :)

Torsen: Hvordan låt patos-naim?

S

so

Gjest
    Endelig ble det hifi i praksis Vidar P  ;)
    Har nettopp avslutta en h.t lytteseanse. Ønsket å finne ut hvor i landet Xenon ligger ift Naim. Vel, hvor dum går det egentlig an å bli?  ;D
    Xenon er ikke den beste match med Naim. I så måte passet B&W 804s bedre.

Totalt annerledes, mer autoritær, bass og en mellomtone for mitt hjerte. Futt, fart og glede. Spilte musikk så foten og kroppen gynget. Det er allikevel noe hardt, pågående eller klinisk som jeg ikke liker.

Blir det B&W? Neppe, men artig å prøve og leter videre på seinsommeren.

Nå skal jeg kose meg med tuner`n og musikk.

God helg.

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Har ikke helt bestemt meg, men tror ganske sikkert det blir som følger:

CD5i
    NAC 112x
    NAP 150x

eventuellt nait5i, men tror den blir litt snau i lengden.

Eller kanskje CDS3, NAC 552 og 2 stk NAP500 ;D (NOT)

Torsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Antall liker
    152
    Torsen: Hvordan låt patos-naim?
    Vanskelig å si thomand. Som sagt så fikk jeg jo bare høre ett blaff så var det over. Satt også for høyt på den pinnestolen. Men fikk inntrykk av en litt laidback mellomtone og at det låt veldig "rent" om du forstår. Spilte på den integrerte 50 watteren til naim, og det er første gang jeg hører naim. Tenkte å gi han en tjangse til, ta med egen musikk, øl, en recliner og stille tidlig opp ;D ;D

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Skulle vært en dag tidligere dette, så kunne vi jo møttes, men får ta det igjen. Trasket hifibutikker i oslo i hele går. Først en time på NAT, en halvtime på HFC, og 4 timer på Lyric. Lyric imponerte både med betjening, utstyr og ikke minst lyd. Føkk altså, vil inn dit igjen jeg. Lenge siden jeg har hatt det så gøy.

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Blir det B&W? Neppe, men artig å prøve og leter videre på seinsommeren.
    Dine lytteinntrykk med B&W stemmer overens med mine. Har forresten lagt merke til at Kuma ikke har noe til overs for B&W.
    Skal bli spennende å følge med jakten på høyttalere utover høsten. Spendor, kanskje?

Nei, nå må jeg pakke kofferten skal jeg rekke Gardermoen i tide. ;D

God sommer!

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke helt bestemt meg, men tror ganske sikkert det blir som følger:

CD5i
    NAC 112x
    NAP 150x

eventuellt nait5i, men tror den blir litt snau i lengden.

Eller kanskje CDS3, NAC 552 og 2 stk NAP500 ;D (NOT)
    Jeg er ikke så sikker på at CD5i og 112x/150x er så lurt... jeg likte det ikke veldig godt iallefall, og CD5x/FC gjorde det hele til et helt annet system.
    Mener å huske at Naim selv heller ikke fremholder dette som noen god kombinasjon?
    Man snur litt opp-ned på Naims måte å bygge systemer på da iallefall.

Da hadde jeg nok heller gått for CD5x/FC og Nait 5i for å være ærlig.

Kanskje andre har andre innfallsvinkler?

Mvh Vidar P

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Ser t.o.m. at en del bruker CDX2/Nait.

Etter å ha fulgt med på N-forumet har jeg lagt merke til at kombinasjonen 112/150 ikke er så anbefalelsesverdig. Så dersom du ikke går opp til 202/150 evt. 200 med en gang, er det nok ikke dumt å heller starte med en Nait5. Legg heller pengene i CD-spilleren IMHO.

Og disse PSU'ene da!! Tydelig at Naim vet hva de holder på med.

mvh

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Hm, ser man det. Økonomien tilsier ikke akkurat at det blir noe dyrere løsning, så da må det i såfall bli nait, men er man ikke veldig avhengig av lettdrevne høyttalere da?

K

Kaarelars

Gjest
    Jeg er ikke så sikker på at CD5i og 112x/150x er så lurt... jeg likte det ikke veldig godt iallefall, og CD5x/FC gjorde det hele til et helt annet system.
    Mener å huske at Naim selv heller ikke fremholder dette som noen god kombinasjon?
    Man snur litt opp-ned på Naims måte å bygge systemer på da iallefall.

Da hadde jeg nok heller gått for CD5x/FC og Nait 5i for å være ærlig.

Kanskje andre har andre innfallsvinkler?

Mvh Vidar P
    Helt enig med Vidar P. 112x er også en preamp med ganske beskjeden ytelse til Naim å være og er en flaskehals i forhold til den utrolig gode 150X.
    En annen mulighet er å importere brukt fra oliveserien. For nyprisen av CD5i, 112x/150X er det mulig å skaffe seg et oliveanlegg av høy klasse som virkelig viser hva Naim handler om ytelsesmessig.

Mvh

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Hm, ser man det. Økonomien tilsier ikke akkurat at det blir noe dyrere løsning, så da må det i såfall bli nait, men er man ikke veldig avhengig av lettdrevne høyttalere da?
    Lettdrevne høyttalere.... La oss sette ting i perspektiv; hvorfor velger ikke ALLE produsenter å lage "lettdrevne" høyttalere? Jeg er sikker på at alle kunne om de ville.
    Følsomhet står oftest i et motsatt forhold til bassutstrekning og -presisjon, og det står oftest i et motsatt forhold til en lineær frekvensgang med et påfølgende nøytralt og veloppløst lydbilde, såvel klangmessig som rytmisk.

Man ofrer faktisk ganske mye på følsomhetens alter, langt mer enn hva mange er villige til å "betale", og derfor foretrekker mange produsenter å lage høyttalere med lavere følsomhet, men til gjengjeld bedre klang.

Spørsmålet er HVOR HØYT ønsker DU å spille? Jeg har et distinkt inntrykk av at mange forsterkere mister presisjon og velklang når man drar på endel, og lytteren opplever det som om forsterkeren "sliter" og burde hatt mer watt. Men; det er slett ikke sikkert at forsterkeren klipper, ei heller sikkert at den er i nærheten av sin klippegrense og dermed max effektytelse; kan hende har den bare en konstruksjon som gjør at den ikke låter spesielt bra på høye volum.

Naims forsterkere har i alle år vært legendariske for å tilsynelatende yte langt mer enn hva antall watt leder lytteren til å forvente; simpelthen fordi Naims gode konstruksjoner låter virkelig godt helt opp til klippegrensen, og dermed kan man spille med velklang høyere enn hva man kan med en dårligere forsterker med samme klippegrense.

En Naim-forsterker yter ikke (mye) mer enn den er oppgitt til å yte. Men for de fleste så er det i praksis evig nok da man vil oppdage at man kan spille høyere med god klang enn hos tilsvarende prisede konkurrenter; andre forsterkere som gjorde dette var f.eks Rotel 820 i sin tid, og tildels NAD 3020 (begge omlag 20W).

Jeg spiller tidvis på en CD5i/Nait 5i både med Spendor S3e og Epos ES14, begge har relativt beskjeden følsomhet, men det låter bra. Veldig bra! Og høyt så det holder i i massevis det ca 25kvm lytterommet dette står i.

Jeg hadde nok ikke hengt meg så altfor mye opp i følsomhet hadde jeg vært deg; det er "no such thing as a free lunch", og følsomheten har sin pris på andre områder. Det er veldig vanskelig å "tenke" seg til hva som skulle låte bra, men Nait 5i driver de aller fleste høyttalere, også de med lav følsomhet (som f.eks ES14) med bravur.

Mvh Vidar P

S

so

Gjest
    Fikk mulighet til å prøve SF Cremona i stua. Den har ikke samme fart eller dynamikk som B&W, ikke samme "imponatorfaktene" som B&W, ikke like macho og stå på mao, men duverden. :D

For en deilig klang, fylde og flyt. Virker som de er de mest driftseffektive av dem jeg har prøvd også, tross bestykningen.
    Førsteintrykket er MÅ HA. Kunne den hatt litt mer fart eller dynamikk? Er høyttalervalget et kompromissets valg?
    Cremona spiller alle cd`er, gode og dårlige med overbevisning. Hadde en avtale igår kveld, mens jeg lyttet til cremona-Naim. Jeg kom for seint til avtalen.

Synd den koster så mye.

Denne må jeg lytte mer til. Takk til Cremonaeier for utlån. :D

mandag

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    2
    Hei!
    Et spørsmål til erfarne naimister - er det reparasjonsmuligheter for Naim i Norge eller må produktet tilbake til fabrikken?

S

so

Gjest
    Hei!
    Et spørsmål til erfarne naimister - er det reparasjonsmuligheter for Naim i Norge eller må produktet tilbake til fabrikken?
    Jeg er ingen veldig erfaren Naimist, men Ljudtema sier de vil få et sånt apparat opp å gå etterhvert....når det måtte bli?
    Forøvrig finnes det servicested i Gøteborg.

Medeski

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Antall liker
    96
    Hei!

Lyric hadde i alle fall muligheten til å få utført reperasjoner mens de var forhandler (de brukte et eksternt verksted). Usikker på hvordan de stiller seg til saken nå, men du kan jo ta en telefon og høre.

Mvh

K

Kaarelars

Gjest
    Hei!
    Det er sikkert flere som kan få igang et Naimapparat hvis det ikke virker i Norge. har du et apparat som ikke virker? HH nevner Lyric, Morten hos NAT fikser det kanskje og Ljudtema må vel ha en ordning? For full Naimservice må apparatet til bake til Salisbury eller et annet godkjent verksted. Hvis det er full service finnes en prisoversikt her:
    http://www.class-a.pwp.blueyonder.co.uk/naim.htm

Medeski

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Antall liker
    96
    Noen som har erfaring med Naim jordet / ujordet? Har nemlig oppdaget at kursen i min nye stue har jord, selv om stikkontaktene er av ujordet type . Må selvfølgelig teste om denne jordlederen faktisk er tilkoblet eller om det kun er benyttet jordet kabel fordi dette tilfeldigvis var tilgjengelig.

Er altså nysjerrig på om noen av dere har prøvd med / uten jord, og hvilke utslag dette gav lydmessig? Naim "krever" jo tilkobling til jord iflg. bruksanvisning.

Mvh

R

Rojoh

Gjest
    Du kan prøve ut selv ved å bytte den ene stikken med en som er jordet, og koble til jordlederen som ligger i veggboksen. Husk å forsikre deg om at kursen er "død" før du begynner å koble! Ønsker du å beholde jordingen, så må du belage deg på å skifte alle sikkontakter i det rommet til jordet type (p.g.a. sikkerhetsforskrifter).

Mvh. Johan

S

so

Gjest
    Noen som har erfaring med Naim jordet / ujordet? Har nemlig oppdaget at kursen i min nye stue har jord, selv om stikkontaktene er av ujordet type . Må selvfølgelig teste om denne jordlederen faktisk er tilkoblet eller om det kun er benyttet jordet kabel fordi dette tilfeldigvis var tilgjengelig.

Er altså nysjerrig på om noen av dere har prøvd med / uten jord, og hvilke utslag dette gav lydmessig? Naim "krever" jo tilkobling til jord iflg. bruksanvisning.

Mvh
    Har jordet egen kurs. Har ikke lyttet etter forskjeller. Må nok bare prøves.
    Forskriften sier som Rojoh beskriver at du må jorde alle kontaktene i rommet. Har ikke gjort det sjøl, men måler etter jordfeil med jevne mellomrom.

S

so

Gjest
    Har fått koblet til NAT05 tuneren nå. Pga jordet kurs og apparater, og potensialforskjell mellom apparatjord og antennejord fikk jeg støy ut i h.t ved spilling.
    Fikk tips fra "cpc" her på forumet om noe som heter antennetransformator. Denne gir galvanisk skille mellom jordpotensialene. Fungerer perfekt.

Stasjonene er programmert. Dette er en vellydende tuner. Også veldig ryddig å ha alt knyttet til samme fjernkontroll.
    Så langt jeg kan se, vises kun stasjonsfrekvensen i vinduet, så jeg må ha jukselapp.

Medeski

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Antall liker
    96
    Du kan prøve ut selv ved å bytte den ene stikken med en som er jordet, og koble til jordlederen som ligger i veggboksen. Husk å forsikre deg om at kursen er "død" før du begynner å koble! Ønsker du å beholde jordingen, så må du belage deg på å skifte alle sikkontakter i det rommet til jordet type (p.g.a. sikkerhetsforskrifter).

Mvh. Johan
    Alle stikk (utenom ett....??) i stua er koblet med jordleder. Stikkene er Elko og det eneste jeg må gjøre for å få tilgang til jord i stikkene er å bytte toppen til et med jord.

Målte 112V mellom fasene og jordleder så jord er tilkoblet i alle fall. Nå må jeg bare en tur på Clas Ohlsson og shoppe stikk med jord (til alle stikkene selvsagt) ;)

Takk for svar!

C

cpc

Gjest
    Alle stikk (utenom ett....??) i stua er koblet med jordleder. Stikkene er Elko og det eneste jeg må gjøre for å få tilgang til jord i stikkene er å bytte toppen til et med jord.

Målte 112V mellom fasene og jordleder så jord er tilkoblet i alle fall. Nå må jeg bare en tur på Clas Ohlsson og shoppe stikk med jord (til alle stikkene selvsagt) ;)

Takk for svar!
    Clas Ohlsson :eek: :eek:
    Nei nei nei.. Skal du få no lyd i denne Naimen din trenger du Rhodiumsbelagde, nedfryste, skjermede og strikkopphengte støpsler.
    Finnes på www.svindeltech.com

Lyden kommer til å bli mye mørkere, mer livsbejaendhet oppstår, og sist men ikke minst mye mindre jitter!
    Må prøves. I tillegg bør du sette stikkontakten på skiferheller og Pulsar-points.

;D ;D

Medeski

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Antall liker
    96
    Clas Ohlsson :eek: :eek:
    Nei nei nei.. Skal du få no lyd i denne Naimen din trenger du Rhodiumsbelagde, nedfryste, skjermede og strikkopphengte støpsler.
    Finnes på www.svindeltech.com

Lyden kommer til å bli mye mørkere, mer livsbejaendhet oppstår, og sist men ikke minst mye mindre jitter!
    Må prøves. I tillegg bør du sette stikkontakten på skiferheller og Pulsar-points.

;D ;D

;D ;D ;D ;D ;D

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Huff, dette er vanskelig.
    Hjelp meg litt her folkens. Pga økonomiske begrensninger blir det nait og rimeligste cd spiller som vil være aktuell for meg. Som tidligere nevnt er det patos lyric 302 de skal leke med. I dag er elektronikken primare I21 og cd21, som spiller kjempebra. Hva ville dere gjort. Begge settene koster det samme veil, og klarer å finansiere (nesten) naim med det jeg isåfall får for primare.
    Må legge til at dette naim settet skal spille ganske så bra for å slå ut primare. Desverre har jeg ikke mulighet for å kjøpe naim før primare er solgt.
    Hva skal jeg gjøre??
    Norsk lyd og bilde har nevnte naim sett sammen med lyric 302 i demo, så hvis noen er forbi så..... :)
    Nå er det opp til dere folkens ;D

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Ser på naim sine sider at nait yter 2x50w i 8 ohm, men har sett den omtalt som både 2x30 og 2x40. Hva er egentlig sannheten?

C

cpc

Gjest
    Nait 5i som er nyeste variant yter 2x50w. Den gamle, som het Nait 5, var på 2x30w.

S

so

Gjest
    Huff, dette er vanskelig.
    Hjelp meg litt her folkens. Pga økonomiske begrensninger blir det nait og rimeligste cd spiller som vil være aktuell for meg. Som tidligere nevnt er det patos lyric 302 de skal leke med. I dag er elektronikken primare I21 og cd21, som spiller kjempebra. Hva ville dere gjort. Begge settene koster det samme veil, og klarer å finansiere (nesten) naim med det jeg isåfall får for primare.
    Må legge til at dette naim settet skal spille ganske så bra for å slå ut primare. Desverre har jeg ikke mulighet for å kjøpe naim før primare er solgt.
    Hva skal jeg gjøre??
    Norsk lyd og bilde har nevnte naim sett sammen med lyric 302 i demo, så hvis noen er forbi så..... :)
    Nå er det opp til dere folkens ;D
    Ser du nevner lydogbildehjørnet. Kan du ikke få til en god avtale med Tor hos Lyric. De har litt av hvert Naim stående vet jeg.
    Begrensningen med cd5i er at den ikke kan oppgraderes med psu. Nait 5i har jeg aldri hørt, men den lovprises av Naimkjennere. Skulle gjerne hatt en sjøl.

Jeg TROR Nait5i er knallgod. Den fortjener en bedre kilde enn cd5i eller blir ihvertfall bedre med en, cd5 eller cd5x...eller cdx for alt jeg vet.
    Min NAP yter 80W. Høres ut som ihvertfall 120 ...

Min erfaring med Naim er at prioriteringer i kilden gjør susen, mener da cdp eller preamp, derav heller koste på seg en cd5(x)/cdx, til redusert pris. Psu kan du jo kjøpe seinere om du ikke får et knalltilbud da.

Har sjøl eid 402 etpar år. 302 blir sikkert god match til Naim...uten at jeg vet...igjen. ;)

Lykke til.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn