Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Det var stive priser. Får kanskje heller vente til noen oppgraderer og legger ut Naim på bruktbørsen.

Mvh.
    Ketil
    ;) Ja, det skal du ikke se bort fra.

mvh

S

so

Gjest
    Det var stive priser. Får kanskje heller vente til noen oppgraderer og legger ut Naim på bruktbørsen.

Mvh.
    Ketil
    Prisene det refereres til her er gamle priser. Du må ringe Ljudtema for oppdaterte priser. Finnes oppdaterte priser for Sverige her. Mulig å spare noe? Minus ca 13%.
    http://tonlaget.se/
    Se prisliste.

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Prisene det refereres til her er gamle priser.
    Sist jeg snakket med Willy hos Audiotech (før sommerferien) varslet han prisstigning i nærmeste fremtid. Så det blir vel ikke så stor forskjell allikevel.

mvh

S

so

Gjest
    Steinar,

Ser det er forandringer på anlegget.  Både Allæ og Fraim.  Hva synes du om Allae?  

Mvh

Lyric`s demo. Allae og Fraim står nå hos meg så det stemer ja.

Allae må stå nær bakvegg, veldig nær. Foreløpig 12 cm, men generellt må jeg eksperimentere mer med plassering.

Videre satte jeg på Soundcarespikes...av praktiske årsaker.
    Før det, og ved første lytting låt det ikke bra, tynt og flisete. Etter flytting bakover og nye spikes så skjedde det ting.
    I tillegg virket det som om Allae må spilles varm. Stoler heller ikke helt på at Lyric har spillt dem helt inn heller.

Etter oppvarming og tuning spiller Allae overbevisende. Den lette, enkle og noe sære konstruksjonen forventer å gi et moderat lydbilde.Den spiller stort, tight og med overraskende dypbass. Litt på den varme siden og det liker jeg. Allae har også en mellombass som jeg liker godt og gir den skikkelig fremdrift. Den er utrolig hurtig, men overrasker med å ikke være slank. Den er litt rå, frempå og det passer godt til s3.

Dette må prøves over tid, men har en følelse av at jeg har favorisert h.t som er for store og ikke har kontroll på bassen i mitt rom, pløsete og utflytende. Allae er super her.
    Foten går....

Har mulighet for et gunstig kjøp av en nesten ny Totem Mani-2 sign. Denne skal være god og ville vært artig å teste den ut.

Igjen....cd555 eller NAC 552 blir det IKKE   ;D

K

Kaarelars

Gjest
    Hei,
    Takk for innntrykkene. Du har tydeligvis fått Allæne til å synge. Naimhøyttalere har egenskaper det er vanskelig å finne ellers. Da jeg testet Arivaene og byttet tilbake til Epos M12 var det som om anlegget var på sovemiddel. Arivaene er nok mer avrundet og spiller nok mindre "frigjort" enn Allæ, men det er fortsatt en Naimhøyttaler med tight rå bass og voldsom fart og rytme når det kreves. Det merkelige er at det fortsatt er avslappet og utvunget. Prøvde å kjøpe et par SBL fra Sverige for en stund siden, eieren hadde anskaffet et par Harbeth. Men han endte opp med å beholde SBL og selger Harbethene.

Mvh

K

Kaarelars

Gjest
    Leste forresten gjennom et av de siste intervjuene av Julian Vereker igjen nylig Hi-fi Plus dec99/jan2000 nummeret (takk igjen C_Alshus!)  For et tap at han gikk bort.  Kan scanne å legge ut dette intervjuet, men da får jeg vel Hifi-Plus på nakken, noen som har greie på dette?

Mvh

kibsgard

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    1
    Har dere sett på bruktbørsen gutter?? CD555 +++
    Må si at den 552'en fristet temmelig mye, men den kommer dessverre for tidlig. Dessuten er det vel vanskelig å unngå moms (og ikke noe fratrekk av dansk moms) på toppen av det hele når det er snakk om så store beløp. Og da blir det ikke så mye billigere brukt, så det får vente. Hadde vært topp å kunne kjøpt denne brukt av noen i Norge ;).

Ellers ankom HiLine'n i posten i dag, men da jeg skal på Øyafestivalen de nærmeste dagene får jeg ikke sjekket den med det første.

S

so

Gjest
    Må si at den 552'en fristet temmelig mye, men den kommer dessverre for tidlig. Dessuten er det vel vanskelig å unngå moms (og ikke noe fratrekk av dansk moms) på toppen av det hele når det er snakk om så store beløp. Og da blir det ikke så mye billigere brukt, så det får vente. Hadde vært topp å kunne kjøpt denne brukt av noen i Norge  ;).

Ellers ankom HiLine'n i posten i dag, men da jeg skal på Øyafestivalen de nærmeste dagene får jeg ikke sjekket den med det første.
    Heisan
    Om det er moms det står på....hent i København...osv....osv. Her er det muligheter ;)

Meld gjerne tilbake hva du synes om Hiline...selv om man kan lese side opp og ned om den på N-Forum

Medeski

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Antall liker
    96
    Lyric`s demo. Allae og Fraim står nå hos meg så det stemer ja.

Allae må stå nær bakvegg, veldig nær. Foreløpig 12 cm, men generellt må jeg eksperimentere mer med plassering.

Videre satte jeg på Soundcarespikes...av praktiske årsaker.
    Før det, og ved første lytting låt det ikke bra, tynt og flisete. Etter flytting bakover og nye spikes så skjedde det ting.
    I tillegg virket det som om Allae må spilles varm. Stoler heller ikke helt på at Lyric har spillt dem helt inn heller.

Etter oppvarming og tuning spiller Allae overbevisende. Den lette, enkle og noe sære konstruksjonen forventer å gi et moderat lydbilde.Den spiller stort, tight og med overraskende dypbass. Litt på den varme siden og det liker jeg. Allae har også en mellombass som jeg liker godt og gir den skikkelig fremdrift. Den er utrolig hurtig, men overrasker med å ikke være slank. Den er litt rå, frempå og det passer godt til s3.

Dette må prøves over tid, men har en følelse av at jeg har favorisert h.t som er for store og ikke har kontroll på bassen i mitt rom, pløsete og utflytende. Allae er super her.
    Foten går....

Har mulighet for et gunstig kjøp av en nesten ny Totem Mani-2 sign. Denne skal være god og ville vært artig å teste den ut.

Igjen....cd555 eller NAC 552 blir det IKKE ;D
    Gratulerer med Allae so :) Hadde disse på hjemlån fra Lyric selv, men i motsetning til deg fant jeg mellombassen litt for treg ift Rega'ene. Har en sterk mistanke om at dette har mye med rommet og forsterkeren å gjøre. De har nok bedre arbeidsforhold hjemme hos deg ;) Likte forøvrig høyttalerne, og likte mellomtone og diskant veldig godt. Nok dypbass også ja.

I likhet med deg fant jeg også at Allae må stå kloss inntil bakvegg for å spille bra. Leste på n-forumet at det igjen er en fordel hvis bakvegg er av mur. Hos meg er det gips...

Hvordan går det med lytterommet forresten? Ferdig bygget og tatt i bruk?

Mvh

S

so

Gjest
    Gratulerer med Allae so :) Hadde disse på hjemlån fra Lyric selv, men i motsetning til deg fant jeg mellombassen litt for treg ift Rega'ene. Har en sterk mistanke om at dette har mye med rommet og forsterkeren å gjøre. De har nok bedre arbeidsforhold hjemme hos deg ;)  
    Mvh
    Kan nok komme av hvilken vaner eller forventning en har til mellombassen. Amphion Xenon hadde tilnærma ingen mellombass så i forhold er Allae veldig bra her. Det skal sies at den foreløpig virker litt snill i bassområdet ift oppover.

Hvordan går det med lytterommet forresten? Ferdig bygget og tatt i bruk?
    Det tar form, men er nok ikke ferdig før...ja jul kanskje. Her blir det som jeg ønsker egentlig, men pusset Leca Isoblokk som bakvegg foreløpig. Tar det i bruk og tuner med materiale på vegger etterhvert.

Med Allae plassert helt inntil bakvegg tvinges det frem lange h.t kabler og Fraim ut av senter. Skal prøves.

Medeski

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Antall liker
    96
    Kan nok komme av hvilken vaner eller forventning en har til mellombassen. Amphion Xenon hadde tilnærma ingen mellombass så i forhold er Allae veldig bra her. Det skal sies at den foreløpig virker litt snill i bassområdet ift oppover.

Det tar form, men er nok ikke ferdig før...ja jul kanskje. Her blir det som jeg ønsker egentlig, men pusset Leca Isoblokk som bakvegg foreløpig. Tar det i bruk og tuner med materiale på vegger etterhvert.

Med Allae plassert helt inntil bakvegg tvinges det frem lange h.t kabler og Fraim ut av senter. Skal prøves.
    Du har nok rett i det so. Mellombassen og framdrift er nok R5's fremste styrke, så jeg er kanskje litt bortskjemt på akkurat det området. På tross av dette vil jeg si at Allae utvilsomt er en bedre høyttaler. Ble faktisk litt tatt på senga av presentasjonen. Hadde forventet en tight, lys og rask presentasjon med lite eller ingen bass. Men det som strømmet mot meg var en utrolig naturlig og fyldig klang som virket avslappet og rask samtidig. Det eneste som manglet litt var som sagt mellombassen.

Klarte forresten ikke å motstå fristelsen når jeg kom over noen brukte Credo'er fra sverige, så jeg slo til på dem og venter å ha disse hjemme om noen uker. Strålende hvis du kan bidra med noen tips ang. plassering so :)
    Spennende hvilken effekt det har å fjerne racket mellom høyttalerne.

Hvilken effekt hadde soundcare spikes'ene forresten? Har noen slike liggende (6mm - passer disse tror du?) og må selvsagt teste dem ut når Credo er på plass.

Happy listening ;D

Medeski

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Antall liker
    96
    Etter å ha spilt litt sent har jeg funnet at min 202 ikke sender lyd til høyre kanal (veldig lite i alle fall) på veldig lave volum. Iflg Naim er dette på grunn av karakteristikken til ALPS potmeteret som benyttes som volumkontroll. De kan prøve å fikse det sier de, men kan ikke garantere at det blir helt ok.

Har noen av dere samme problem? Skjer mellom 7 og 8 på volumkontrollen.

Mvh

Vedlegg

bruce

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Antall liker
    0
    Det var pussig. Jeg hadde dette i en Audiolab forforsterker tidligere. Denne benytter også ALPS potmeter.

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Etter å ha spilt litt sent har jeg funnet at min 202 ikke sender lyd til høyre kanal (veldig lite i alle fall) på veldig lave volum. Iflg Naim er dette på grunn av karakteristikken til ALPS potmeteret som benyttes som volumkontroll. De kan prøve å fikse det sier de, men kan ikke garantere at det blir helt ok.

Har noen av dere samme problem? Skjer mellom 7 og 8 på volumkontrollen.

Mvh
    Har lest at problemet kan kureres ved å skru volumkontrollen gjentatte ganger på max nivå.

Søk på N-forumet så finner du sikkert noen andre som har samme problem.

Min 202 er helt fin...

mvh

Medeski

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Antall liker
    96
    Har lest at problemet kan kureres ved å skru volumkontrollen gjentatte ganger på max nivå.

Søk på N-forumet så finner du sikkert noen andre som har samme problem.

Min 202 er helt fin...

mvh
    Leste det samme på forumet, men dette har ikke fungert hos meg. Vurderer å levere den hos Tor og få dem til å sende den inn. Det hender faktisk at jeg spiller såpass lavt ::)

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Eneste "problemet" med min 202 er at det kommer lyd (riktignok svak) selv om volumet er helt skrudd ned + litt susing fra diskantene.  Men dette er vel typisk for det benyttede potmeteret...

Interessant å følge med lytteinntrykkene ang. Allæ. Men de er uansett uaktuelle for meg, nå. (Lettvegg bak høytalerene og ikke mulighet til å plassere de så nære bakveggen). Kanskje blir det flytting om ikke alt så lenge og da blir det selvfølgelig viktig å vurdere om stua egner seg som lytterom... :)

mvh

S

so

Gjest
    På tross av dette vil jeg si at Allae utvilsomt er en bedre høyttaler. Ble faktisk litt tatt på senga av presentasjonen. Hadde forventet en tight, lys og rask presentasjon med lite eller ingen bass. Men det som strømmet mot meg var en utrolig naturlig og fyldig klang som virket avslappet og rask samtidig.
    Hadde akkurat samme forestilling og samme opplevelse av Allae. En veldig hyggelig overaskelse.
    (Under den første skuffelsen fra Allae sier kona; kan du ikke kjøpe den dyrere Naim h.t da......SL2. ;D)

Klarte forresten ikke å motstå fristelsen når jeg kom over noen brukte Credo'er fra sverige, så jeg slo til på dem og venter å ha disse hjemme om noen uker.
    Gratulerer. Jeg vet lite om Credo, men blir spennende å høre fra deg.

Strålende hvis du kan bidra med noen tips ang. plassering so :)
    Kan ikke påberope meg å ha allverdens kunnskap om dette, men kan prøve å dele mine nåværende og kommende erfaringer med Allae.

Spennende hvilken effekt det har å fjerne racket mellom høyttalerne.
    Ser frem til det. Må kjøpe nye h.t kabler og ser det har vært debatter rundt lengder og dens påvirkning. Til og med svart kontra hvit Naca5. Har problem med å skille seriøse erfaringer fra ironiske kommentarer. (typisk kabeldebatt).

Hvilken effekt hadde soundcare spikes'ene forresten? Har noen slike liggende (6mm - passer disse tror du?) og må selvsagt teste dem ut når Credo er på plass.
    I første omgang er de veldig praktiske, ingen riper fra spikesene som ble levert med Allae, men også enkelt å flytte.
    Generell erfaring. Gir et roligere og reinere lydbilde.

e-h

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Må si at den 552'en fristet temmelig mye, men den kommer dessverre for tidlig. Dessuten er det vel vanskelig å unngå moms
    Får jeg si at det skal ganske mye til for at en person på tollvesenet skal tro at pakken det står DKK 2000,- på skal inneholde en cd-spiller til en høyere verdi uten selv å være hifi-interessert. Har bekjente som i sin tid ble oppringt av tollvesenet fordi de hadde fått pakke med bærbar pc med påført verdi på 6k. Personen ble faktisk opplyst at prisen var unormalt høy og om det faktisk var riktig at maskinen kostet så mye. I virkeligheten sparte vedkommende ca NOK 5000 på handelen i bare momsavgifter. At varen også er billigere i statene kom som en bonus...

Vedlegg

kibsgard

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    1
    Får jeg si at det skal ganske mye til for at en person på tollvesenet skal tro at pakken det står DKK 2000,- på skal inneholde en cd-spiller til en høyere verdi uten selv å være hifi-interessert. Har bekjente som i sin tid ble oppringt av tollvesenet fordi de hadde fått pakke med bærbar pc med påført verdi på 6k. Personen ble faktisk opplyst at prisen var unormalt høy og om det faktisk var riktig at maskinen kostet så mye. I virkeligheten sparte vedkommende ca NOK 5000 på handelen i bare momsavgifter.
    Det er jo det at alle valutatransaksjoner over en viss sum nå blir meldt fra banken til toll- og avgiftsdirektoratet. Da denne 552'en koster rundt 100K er det kanskje en mulighet for at dette blir sjekket, eller er jeg bare litt paranoid ::)... Det hadde i alle fall vært utrolig kjedelig hvis noe skulle skje.

S

so

Gjest
    Det er jo det at alle valutatransaksjoner over en viss sum nå blir meldt fra banken til toll- og avgiftsdirektoratet. Da denne 552'en koster rundt 100K er det kanskje en mulighet for at dette blir sjekket, eller er jeg bare litt paranoid ::)... Det hadde i alle fall vært utrolig kjedelig hvis noe skulle skje.
    Er nok lurt å være litt paranoid her.
    Nettopp derfor er mitt poeng å ta turen til københavn osv....Ikke rette fora å brette ut detaljer.
    Da slipper en forskuddsbetaling, banktransaksjoner, får se produktet...og da gjenstår resten som også skulle gå helt smertefritt.

Lykke til

e-h

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Hvis det er snakk om så mye tror jeg at so sitt forslag er av bedre typen.

K

Kaarelars

Gjest
    so,
    Testet Soundcare på Arivaene og da forsvant mye av mellombassvarmen og flyten i musikken.  
    Naca5 synes jeg låter roligere, bedre bass mindre agressivt etc. i større lengder.  Anlegget eller andre ting plassert mellom høyttalerne er alltid en nødløsning.

Ellers får jeg en Nait3R på besøk snart.  Lenge siden jeg har hørt Nait3 og lurer på hvordan den er i forhold til Nait1 som jeg bruker for tiden (NAC72 er på service)

Mvh

S

so

Gjest
    Testet Soundcare på Arivaene og da forsvant mye av mellombassvarmen og flyten i musikken.  
    Dette var interessant. Du mener de medfølgende spikes er å foretrekke? Har lest på forumet at Allae fungerer fint også ved å stå direkte på gulvet/ plinthen, uten spikes.Skal uansett prøves ut. Takk for tipset.

Naca5 synes jeg låter roligere, bedre bass mindre agressivt etc. i større lengder.  Anlegget eller andre ting plassert mellom høyttalerne er alltid en nødløsning.
    Nøyaktig det samme har jeg lest på forumet og skal bestilles. Leser også at noen hører forskjell på sort og hvit Naca5, men mistenker å være min dårlig Engelsk som ikke ser/ leser ironien.
    Flytting av racket ligger på planen. Kanskje dette gjelder spesielt med Naim høyttalere som liker seg tett inntil bakvegg?

Noen ide om hvor jeg bør bestille kabel med ferdig påloddede plugger? Tenker meg 2 x 8-10m

Ellers får jeg en Nait3R på besøk snart.  Lenge siden jeg har hørt Nait3 og lurer på hvordan den er i forhold til Nait1 som jeg bruker for tiden (NAC72 er på service)
    Ser Kuma bruker denne sammen med en supercap og er strålende fornøyd.

Forøvrig føler jeg at har brukt såpass mye penger...og nyprisen er over alle støvleskaft, så dette skal låte bedre enn gjennomsnittet. Problemet er at det låter ikke topp av seg sjøl. Her må tunes....det forplikter altså.

K

Kaarelars

Gjest
    De medfølgende spikene fungerer bedre enn Soundcare på Ariva. Hva det kommer av er jeg ikke sikker på, men Naim er nøye med å tune ting før det forlater fabrikken.
    Litt om drømmehøyttaleren DBL fra en brosjyre:
    "The size and enormous performance of the DBL has demanded the most ruthless control of unwanted resonances, successfully achieved through extensive use of our computer-aided design facilities. Each loudspeaker employs thirty separate damping systems, each driver is indidvidually selected and computer matched, and acoustic materials are delicately wighed to an accuracy of less than one gram."

Tror jeg ville satset på en erfaren Naimforhandler hvis du skal ha ferdig loddet. Cymbiosis, TomTom, Grahams eller kanskje Tonlaget?

Mvh

K

Kaarelars

Gjest
    Fikk Nait 3R til låns i går. Litt usikker på om jeg foretrekker denne fremfor Nait1 selv om den har mer krefter.

Har scannet det tidligere nevnte intervjuet med Julian Vereker gjort av Paul Messenger for HiFi-Plus. Send en PM hvis interessert.

Mvh

Vedlegg

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    At kabel dressing skulle ha så stor betydning, trodde jeg ikke. Men med 6 svarte bokser blir det lett litt surr bak racket!

Tok strømmen og satte igang med å separere Naca5 fra strømledningene (Hydra) og forsøkte å holde Snaicene for seg selv, vekk fra interconnecten som går fra cdp til pre'en. Naca5 er stiv, men har den fordelen at den kan formes. og på den måten holdes vekk fra andre kabler.

100% perfekt er vanskelig, men du verden for en forskjell! Ikke langt i fra natt og dag! Alt ble liksom større...I starten synes jeg lyden ble tregere, men spilte en del rytmisk musikk utover ettermiddagen og ble mer og mer overbevist. Lyden hadde flyt på de riktige plasser og skikkelig fart og trøkk der det var behov...
    Bassen ble dypere og diskanten mere utstrakt.

Til og med samboeren, som påstår hun ikke hører forskell på Tivolien på hytta og anlegget i stua, lurte på om jeg hadde kjøpt meg enda mere oppgraderingsgreier siden lyden var så forandra.

mvh

Medeski

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Antall liker
    96
    At kabel dressing skulle ha så stor betydning, trodde jeg ikke. Men med 6 svarte bokser blir det lett litt surr bak racket!

Tok strømmen og satte igang med å separere Naca5 fra strømledningene (Hydra) og forsøkte å holde Snaicene for seg selv, vekk fra interconnecten som går fra cdp til pre'en. Naca5 er stiv, men har den fordelen at den kan formes. og på den måten holdes vekk fra andre kabler.

100% perfekt er vanskelig, men du verden for en forskjell! Ikke langt i fra natt og dag! Alt ble liksom større...I starten synes jeg lyden ble tregere, men spilte en del rytmisk musikk utover ettermiddagen og ble mer og mer overbevist. Lyden hadde flyt på de riktige plasser og skikkelig fart og trøkk der det var behov...
    Bassen ble dypere og diskanten mere utstrakt.

Til og med samboeren, som påstår hun ikke hører forskell på Tivolien på hytta og anlegget i stua, lurte på om jeg hadde kjøpt meg enda mere oppgraderingsgreier siden lyden var så forandra.

mvh

Ja, dette står på min to-do liste også. Jeg gjør det selvsagt ikke lettere for meg selv ved å ha tv/dekoder/xbox på samme benk.

Morsomt at forskjellen var såpass markant :D

Medeski

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Antall liker
    96
    Var forresten i sverige og hentet et par Credo i går. Fikk ikke koblet dem opp før rundt 23.00 så noe seriøs lytting har jeg ikke fått til enda, men ble liggende til rundt 01.00 og nyte Patricia Barber. Selv på veldig lavt nivå var det en flott lytteopplevelse med følelse, dynamikk og detaljer.

Flere lytteintrykk kommer ;D

Vedlegg

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Ja, dette står på min to-do liste også. Jeg gjør det selvsagt ikke lettere for meg selv ved å ha tv/dekoder/xbox på samme benk.

Morsomt at forskjellen var såpass markant :D
    Jeg har plassert TV og slike saker et annet sted i stua, og koblet de til en annen kurs.

Ang rydding bak racket tror jeg nok at problemet var at Naca5 var i nærkontakt med (og krysset) strømkablene.

Interessant å lese om Credo. Er dette forgjengeren til Allae, eller...?

mvh

Medeski

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Antall liker
    96
    Jeg har plassert TV og slike saker et annet sted i stua, og koblet de til en annen kurs.

Ang rydding bak racket tror jeg nok at problemet var at Naca5 var i nærkontakt med (og krysset) strømkablene.

Interessant å lese om Credo. Er dette forgjengeren til Allae, eller...?

mvh
    Jeg har løst TV problemet ved å invistere i en flat TV istedet . Har ikke rukket å få den på veggen enda, men det kommer snart ;D

Alle strømførende ledere med vekselstrøm skaper et elektrisk felt rundt seg. Disse feltene kan påvirke andre signal innen rekkevidden av feltet. Kryssing av en slik leder er imidlertid ikke noe problem så lenge krysningen er 90 grader (+ formet om du vil). Men dette er jo sjelden lett å få til i kråkereiret bak stereo'en, og din løsning er jo uansett den beste.

Credo er forløperen til Allae ja. Konstruksjonen er veldig lik. Om lyden kan måle seg vil jeg komme tilbake til :)

Mvh

K

Kaarelars

Gjest
    Gratulerer med Credoene HH, blir spennende med flere inntrykk.

Her er Nait1 tilkoblet igjen. Nait3R er forkastet, det er en god forsterker men for pågående og agressiv i mitt system.

Mvh

S

so

Gjest
    Lagt merke til dette, ja.  Velger å avvente litt for å se om det snart dukker opp CDX2. Anlegget mitt låter så bra nå at det faktisk ikke er noe hast.

mvh
    Ingenting er vel bedre enn at det fungerer- låter bra. Svensken (cdx2), hørte jeg aldri noe mer fra.

Har lest igjennom intervjuet Svein sendte. Spennende og det er ingen tvil om at J.Vereker var en mann utenom det vanlige. Tenker mht å være innovativ og annerledes tenkende. Riktig oppfattet?
    Knut Ø Lauvland (Doxa) fortalte meg at han hadde truffet Vereker ved flere anledninger og at de delte smak mht lydpreferanser. I det virkelige opplever jeg allikevel at Doxa og Naim har gått hver sin vei. Doxa mangler PRaT.

Ser forøvrig at tråden har tippet endel over mot Olive (Vintage) utstyr. Av Svein`s innlegg virker det som han synes Olive spiller vel så bra som Mint...eller foretrekker Olive fremfor Mint??

Går forresten etpar interessante tråder på forumet nå og representerer hver sin ytterlighet.
    CD2-xps-Nait5i og sin fortreffelighet med SBL. Dette synes jeg er interessant og kunne tenke meg å prøve sjøl.
    http://forums.naim-audio.com/eve/forums/a/tpc/f/48019385/m/4382984507

og 250.2-300 kontra 252/ 552 og vice versa
    http://forums.naim-audio.com/eve/forums/a/tpc/f/48019385/m/5762925507

Det viser seg igjen at 250.2 skaper debatt. Mitt inntrykk er at dette er en mye bedre forsterker enn hva noen vil ha det til. Objektiv? Nei, men les tråden så skjønner dere hva jeg mener. Den nevnes nærmest i annenhvert innlegg.

Noen av dere som har plassert elektronikken ut av senter for høyttalerne? Har bestillt 20m NAca5 m.m ;) (ikke 552 :D) og skal flytte elektronikken.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn