Ja, det skal du ikke se bort fra.Det var stive priser. Får kanskje heller vente til noen oppgraderer og legger ut Naim på bruktbørsen.
Mvh.
Ketil
mvh
Ja, det skal du ikke se bort fra.Det var stive priser. Får kanskje heller vente til noen oppgraderer og legger ut Naim på bruktbørsen.
Mvh.
Ketil
Prisene det refereres til her er gamle priser. Du må ringe Ljudtema for oppdaterte priser. Finnes oppdaterte priser for Sverige her. Mulig å spare noe? Minus ca 13%.Det var stive priser. Får kanskje heller vente til noen oppgraderer og legger ut Naim på bruktbørsen.
Mvh.
Ketil
Sist jeg snakket med Willy hos Audiotech (før sommerferien) varslet han prisstigning i nærmeste fremtid. Så det blir vel ikke så stor forskjell allikevel.Prisene det refereres til her er gamle priser.
Spennende.....men det blir med å se. Det kan jeg love.Har dere sett på bruktbørsen gutter?? CD555 +++
http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb2/YaBB.cgi?board=cd;action=display;num=1155118496
Det sa du sist og.... ;DSpennende.....men det blir med å se. Det kan jeg love.
Er vel i samme båt hele gjengen, mer eller mindre selvfølgeligDet sa du sist og.... ;D
Steinar,
Ser det er forandringer på anlegget. Både Allæ og Fraim. Hva synes du om Allae?
Mvh
Er veldig spent på fortsettelsen Fikk kun testet etpar dager før jeg måtte på jobb. Håper og ønsker at disse blir.Hei,
Takk for innntrykkene. Du har tydeligvis fått Allæne til å synge. Naimhøyttalere har egenskaper det er vanskelig å finne ellers.
Må si at den 552'en fristet temmelig mye, men den kommer dessverre for tidlig. Dessuten er det vel vanskelig å unngå moms (og ikke noe fratrekk av dansk moms) på toppen av det hele når det er snakk om så store beløp. Og da blir det ikke så mye billigere brukt, så det får vente. Hadde vært topp å kunne kjøpt denne brukt av noen i Norge .Har dere sett på bruktbørsen gutter?? CD555 +++
HeisanMå si at den 552'en fristet temmelig mye, men den kommer dessverre for tidlig. Dessuten er det vel vanskelig å unngå moms (og ikke noe fratrekk av dansk moms) på toppen av det hele når det er snakk om så store beløp. Og da blir det ikke så mye billigere brukt, så det får vente. Hadde vært topp å kunne kjøpt denne brukt av noen i Norge .
Ellers ankom HiLine'n i posten i dag, men da jeg skal på Øyafestivalen de nærmeste dagene får jeg ikke sjekket den med det første.
Gratulerer med Allae so Hadde disse på hjemlån fra Lyric selv, men i motsetning til deg fant jeg mellombassen litt for treg ift Rega'ene. Har en sterk mistanke om at dette har mye med rommet og forsterkeren å gjøre. De har nok bedre arbeidsforhold hjemme hos deg Likte forøvrig høyttalerne, og likte mellomtone og diskant veldig godt. Nok dypbass også ja.Lyric`s demo. Allae og Fraim står nå hos meg så det stemer ja.
Allae må stå nær bakvegg, veldig nær. Foreløpig 12 cm, men generellt må jeg eksperimentere mer med plassering.
Videre satte jeg på Soundcarespikes...av praktiske årsaker.
Før det, og ved første lytting låt det ikke bra, tynt og flisete. Etter flytting bakover og nye spikes så skjedde det ting.
I tillegg virket det som om Allae må spilles varm. Stoler heller ikke helt på at Lyric har spillt dem helt inn heller.
Etter oppvarming og tuning spiller Allae overbevisende. Den lette, enkle og noe sære konstruksjonen forventer å gi et moderat lydbilde.Den spiller stort, tight og med overraskende dypbass. Litt på den varme siden og det liker jeg. Allae har også en mellombass som jeg liker godt og gir den skikkelig fremdrift. Den er utrolig hurtig, men overrasker med å ikke være slank. Den er litt rå, frempå og det passer godt til s3.
Dette må prøves over tid, men har en følelse av at jeg har favorisert h.t som er for store og ikke har kontroll på bassen i mitt rom, pløsete og utflytende. Allae er super her.
Foten går....
Har mulighet for et gunstig kjøp av en nesten ny Totem Mani-2 sign. Denne skal være god og ville vært artig å teste den ut.
Igjen....cd555 eller NAC 552 blir det IKKE ;D
Kan nok komme av hvilken vaner eller forventning en har til mellombassen. Amphion Xenon hadde tilnærma ingen mellombass så i forhold er Allae veldig bra her. Det skal sies at den foreløpig virker litt snill i bassområdet ift oppover.Gratulerer med Allae so Hadde disse på hjemlån fra Lyric selv, men i motsetning til deg fant jeg mellombassen litt for treg ift Rega'ene. Har en sterk mistanke om at dette har mye med rommet og forsterkeren å gjøre. De har nok bedre arbeidsforhold hjemme hos deg
Mvh
Det tar form, men er nok ikke ferdig før...ja jul kanskje. Her blir det som jeg ønsker egentlig, men pusset Leca Isoblokk som bakvegg foreløpig. Tar det i bruk og tuner med materiale på vegger etterhvert.Hvordan går det med lytterommet forresten? Ferdig bygget og tatt i bruk?
Du har nok rett i det so. Mellombassen og framdrift er nok R5's fremste styrke, så jeg er kanskje litt bortskjemt på akkurat det området. På tross av dette vil jeg si at Allae utvilsomt er en bedre høyttaler. Ble faktisk litt tatt på senga av presentasjonen. Hadde forventet en tight, lys og rask presentasjon med lite eller ingen bass. Men det som strømmet mot meg var en utrolig naturlig og fyldig klang som virket avslappet og rask samtidig. Det eneste som manglet litt var som sagt mellombassen.Kan nok komme av hvilken vaner eller forventning en har til mellombassen. Amphion Xenon hadde tilnærma ingen mellombass så i forhold er Allae veldig bra her. Det skal sies at den foreløpig virker litt snill i bassområdet ift oppover.
Det tar form, men er nok ikke ferdig før...ja jul kanskje. Her blir det som jeg ønsker egentlig, men pusset Leca Isoblokk som bakvegg foreløpig. Tar det i bruk og tuner med materiale på vegger etterhvert.
Med Allae plassert helt inntil bakvegg tvinges det frem lange h.t kabler og Fraim ut av senter. Skal prøves.
Har lest at problemet kan kureres ved å skru volumkontrollen gjentatte ganger på max nivå.Etter å ha spilt litt sent har jeg funnet at min 202 ikke sender lyd til høyre kanal (veldig lite i alle fall) på veldig lave volum. Iflg Naim er dette på grunn av karakteristikken til ALPS potmeteret som benyttes som volumkontroll. De kan prøve å fikse det sier de, men kan ikke garantere at det blir helt ok.
Har noen av dere samme problem? Skjer mellom 7 og 8 på volumkontrollen.
Mvh
Leste det samme på forumet, men dette har ikke fungert hos meg. Vurderer å levere den hos Tor og få dem til å sende den inn. Det hender faktisk at jeg spiller såpass lavt :Har lest at problemet kan kureres ved å skru volumkontrollen gjentatte ganger på max nivå.
Søk på N-forumet så finner du sikkert noen andre som har samme problem.
Min 202 er helt fin...
mvh
Hadde akkurat samme forestilling og samme opplevelse av Allae. En veldig hyggelig overaskelse.På tross av dette vil jeg si at Allae utvilsomt er en bedre høyttaler. Ble faktisk litt tatt på senga av presentasjonen. Hadde forventet en tight, lys og rask presentasjon med lite eller ingen bass. Men det som strømmet mot meg var en utrolig naturlig og fyldig klang som virket avslappet og rask samtidig.
Gratulerer. Jeg vet lite om Credo, men blir spennende å høre fra deg.Klarte forresten ikke å motstå fristelsen når jeg kom over noen brukte Credo'er fra sverige, så jeg slo til på dem og venter å ha disse hjemme om noen uker.
Kan ikke påberope meg å ha allverdens kunnskap om dette, men kan prøve å dele mine nåværende og kommende erfaringer med Allae.Strålende hvis du kan bidra med noen tips ang. plassering so
Ser frem til det. Må kjøpe nye h.t kabler og ser det har vært debatter rundt lengder og dens påvirkning. Til og med svart kontra hvit Naca5. Har problem med å skille seriøse erfaringer fra ironiske kommentarer. (typisk kabeldebatt).Spennende hvilken effekt det har å fjerne racket mellom høyttalerne.
I første omgang er de veldig praktiske, ingen riper fra spikesene som ble levert med Allae, men også enkelt å flytte.Hvilken effekt hadde soundcare spikes'ene forresten? Har noen slike liggende (6mm - passer disse tror du?) og må selvsagt teste dem ut når Credo er på plass.
Får jeg si at det skal ganske mye til for at en person på tollvesenet skal tro at pakken det står DKK 2000,- på skal inneholde en cd-spiller til en høyere verdi uten selv å være hifi-interessert. Har bekjente som i sin tid ble oppringt av tollvesenet fordi de hadde fått pakke med bærbar pc med påført verdi på 6k. Personen ble faktisk opplyst at prisen var unormalt høy og om det faktisk var riktig at maskinen kostet så mye. I virkeligheten sparte vedkommende ca NOK 5000 på handelen i bare momsavgifter. At varen også er billigere i statene kom som en bonus...Må si at den 552'en fristet temmelig mye, men den kommer dessverre for tidlig. Dessuten er det vel vanskelig å unngå moms
Det er jo det at alle valutatransaksjoner over en viss sum nå blir meldt fra banken til toll- og avgiftsdirektoratet. Da denne 552'en koster rundt 100K er det kanskje en mulighet for at dette blir sjekket, eller er jeg bare litt paranoid :... Det hadde i alle fall vært utrolig kjedelig hvis noe skulle skje.Får jeg si at det skal ganske mye til for at en person på tollvesenet skal tro at pakken det står DKK 2000,- på skal inneholde en cd-spiller til en høyere verdi uten selv å være hifi-interessert. Har bekjente som i sin tid ble oppringt av tollvesenet fordi de hadde fått pakke med bærbar pc med påført verdi på 6k. Personen ble faktisk opplyst at prisen var unormalt høy og om det faktisk var riktig at maskinen kostet så mye. I virkeligheten sparte vedkommende ca NOK 5000 på handelen i bare momsavgifter.
Er nok lurt å være litt paranoid her.Det er jo det at alle valutatransaksjoner over en viss sum nå blir meldt fra banken til toll- og avgiftsdirektoratet. Da denne 552'en koster rundt 100K er det kanskje en mulighet for at dette blir sjekket, eller er jeg bare litt paranoid :... Det hadde i alle fall vært utrolig kjedelig hvis noe skulle skje.
Dette var interessant. Du mener de medfølgende spikes er å foretrekke? Har lest på forumet at Allae fungerer fint også ved å stå direkte på gulvet/ plinthen, uten spikes.Skal uansett prøves ut. Takk for tipset.Testet Soundcare på Arivaene og da forsvant mye av mellombassvarmen og flyten i musikken.
Nøyaktig det samme har jeg lest på forumet og skal bestilles. Leser også at noen hører forskjell på sort og hvit Naca5, men mistenker å være min dårlig Engelsk som ikke ser/ leser ironien.Naca5 synes jeg låter roligere, bedre bass mindre agressivt etc. i større lengder. Anlegget eller andre ting plassert mellom høyttalerne er alltid en nødløsning.
Ser Kuma bruker denne sammen med en supercap og er strålende fornøyd.Ellers får jeg en Nait3R på besøk snart. Lenge siden jeg har hørt Nait3 og lurer på hvordan den er i forhold til Nait1 som jeg bruker for tiden (NAC72 er på service)
Følg med på Svenske Hifimagasinet.comFår kanskje heller vente til noen oppgraderer og legger ut Naim på bruktbørsen.
Mvh.
Ketil
At kabel dressing skulle ha så stor betydning, trodde jeg ikke. Men med 6 svarte bokser blir det lett litt surr bak racket!
Tok strømmen og satte igang med å separere Naca5 fra strømledningene (Hydra) og forsøkte å holde Snaicene for seg selv, vekk fra interconnecten som går fra cdp til pre'en. Naca5 er stiv, men har den fordelen at den kan formes. og på den måten holdes vekk fra andre kabler.
100% perfekt er vanskelig, men du verden for en forskjell! Ikke langt i fra natt og dag! Alt ble liksom større...I starten synes jeg lyden ble tregere, men spilte en del rytmisk musikk utover ettermiddagen og ble mer og mer overbevist. Lyden hadde flyt på de riktige plasser og skikkelig fart og trøkk der det var behov...
Bassen ble dypere og diskanten mere utstrakt.
Til og med samboeren, som påstår hun ikke hører forskell på Tivolien på hytta og anlegget i stua, lurte på om jeg hadde kjøpt meg enda mere oppgraderingsgreier siden lyden var så forandra.
mvh
Jeg har plassert TV og slike saker et annet sted i stua, og koblet de til en annen kurs.Ja, dette står på min to-do liste også. Jeg gjør det selvsagt ikke lettere for meg selv ved å ha tv/dekoder/xbox på samme benk.
Morsomt at forskjellen var såpass markant
Jeg har løst TV problemet ved å invistere i en flat TV istedet . Har ikke rukket å få den på veggen enda, men det kommer snart ;DJeg har plassert TV og slike saker et annet sted i stua, og koblet de til en annen kurs.
Ang rydding bak racket tror jeg nok at problemet var at Naca5 var i nærkontakt med (og krysset) strømkablene.
Interessant å lese om Credo. Er dette forgjengeren til Allae, eller...?
mvh
Lagt merke til dette, ja. Velger å avvente litt for å se om det snart dukker opp CDX2. Anlegget mitt låter så bra nå at det faktisk ikke er noe hast.Ligger både XPS og XPS2 for salg på
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=26906
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=26757
Dere får sloss om dem....
Ingenting er vel bedre enn at det fungerer- låter bra. Svensken (cdx2), hørte jeg aldri noe mer fra.Lagt merke til dette, ja. Velger å avvente litt for å se om det snart dukker opp CDX2. Anlegget mitt låter så bra nå at det faktisk ikke er noe hast.
mvh