Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Helt enig ang anthem 2. Man må trekke frem floskelen "slipper alt gjennom" her, den får musikken til å høre mer ut som musikk. Hadde en på service hos Nigel hos anthem da de er litt sårbare for brudd i pluggene grunnet stivheten. Knall service som alltid der; send de en e-post og hør hva de skal ha for en kabel, om de selger direkte da. Brukte naim ic under ventetiden. Når jeg fikk anthemen tilbake, var det kort og godt utrolig mye mer gøy og interessant å snurre plater. Mer musikk! @Vidar P: Joda, herremannen med aksent er usedvanlig trivelig og kunnskapsrik. Si ifra om du er i sydlige strøk i sommer, ikke utenkelig at han og Alshus seiler nedover oslofjorden for å legge til kai her hos meg ute ved havet.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    MaKi skrev:
    .. @Vidar P: Joda, herremannen med aksent er usedvanlig trivelig og kunnskapsrik. Si ifra om du er i sydlige strøk i sommer, ikke utenkelig at han og Alshus seiler nedover oslofjorden for å legge til kai her hos meg ute ved havet.
    Takker mye MaKi, og takker for medbrakte hilsninger. Fruen takker også meget, og ser meget frem til at våre veier skal krysses igjen ved første høve. Jeg prøvde jo å prakke på bryggerhuset (anneks her på eiendommen) som egnet overnattingssted for både Balthar, Alshus og deg dersom dere skulle føle det berikende med en gutte-weekend, og tilbud står i aller høyeste grad ved lag i all tid. Jeg er ellers enig med deg, det hadde vært svært betimelig med et møte igjen, det hadde vært stor glede!

    Det er ikke umulig vi skal sørover til fadderene til vår førstefødte, i mellomtiden så vil jeg gjerne at dere tygger på http://www.oik.no/forestillinger/operafestukene eller liknende (helst snarere selvsagt) anledning til å innta bryggerhusets bekvemmeligheter her. Får vel tilføye at innkvartering kommer med egen stor spa og eget hageareale med markterrasser, som inspisert og (tror jeg) funnet godkjent av Balthar idag.
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    Vidar P skrev:
    Takker Balthar for usedvanlig hyggelig Naim-besøk idag, og spennende å høre på så sunne og rike betraktninger. Takker også for medbrakte hilsninger fra herrene MaKi mfl.
    ohh, det er mer meg, som skal takker :)...veldig hyggelig med mat og god porsjon øl og godt prat !

    du svever ja i musikkhimmlen , vidar.anlegget er virkelig et naturlig og fantastisk musikk instument. takk for so spennende musikktipps.så klart, at mye av det du spilte idag ,skall bestilles snart .

    men først blir det lit kristiansund moro og festival :)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Balthar; takker for livstegn som beroligende tegn på at du fant tilbake idag. Og for vennlige kommentarer. Det var jo ikke mange snuttene vi rakk å høre på de få timene, men det vil sikkert bli flere anledninger!
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    MaKi skrev:
    Helt enig ang anthem 2. Hadde en på service hos Nigel hos anthem da de er litt sårbare for brudd i pluggene grunnet stivheten. Knall service som alltid der; send de en e-post og hør hva de skal ha for en kabel, om de selger direkte da. Brukte naim ic under ventetiden. Når jeg fikk anthemen tilbake, var det kort og godt utrolig mye mer gøy og interessant å snurre plater. Mer musikk!
    Siden AudioArt nå forhandler Chord er det kanskje vanskelig å kjøpe direkte fra Chord? En spennende sak som jeg vurderer å prøve ut denne Anthem.

    Jeg benytter normalt Hiline mellom Dac og SN, men siden pluggen her også er av det svake slaget benyttes nå den originale i påvent av rep.

    Som nevnt tidligere, også fra Nilsen, er Powerline å anbefale. Den står virkelig musikken til tjeneste.
     

    zippo

    Medlem
    Ble medlem
    04.11.2007
    Innlegg
    30
    Antall liker
    0
    Hei.

    Noen som kan fortelle om Powerlines gir VFM på mitt enkle og rimelige Naim anlegg?

    Eller er PSU på enten CDP eller XS å foretrekke?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    En FlatCap XS kan forsyne begge dine apparater og er billigere (7.500,-) enn to stk Powerlines (8.200,-), og uten å ha prøvd Powerline (men andre strømkabler) så er jeg rimelig forutinntatt til at cap'ing gir mest. Mye mest til og med.

    Ikke for det, Powerline er sikkert god, men jeg tror ikke den bør få prioritet foran disse store oppgraderingene som eksterne psu'er er.
     

    bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3
    Kjære naimister.

    Jeg har oppdaget at (noen av) Naims kabinetter klinger voldsomt ved visse frekvenser. Prøv eksempelvis å klappe i hendene rett ovenfor kabinettet. Eller bedre (men vanskeligere å forklare) - lag sånn en høj ploppe/klappe lyd ved å holde tungen mot ganen, suge til, å gi slipp ??? Min 282 synger fælt (syns jeg) når jeg gjør det...

    Selvfølgelig er dette mulig å unngå hvis man kan plassere boksene "langt vekk fra lyden". Det er ikke mulig for meg. Jeg vet heller ikke hvor mye dette har å si i praksiss.

    Men lad oss i første omgang bare si at jeg gjerne vil bli kvitt denne allsang. Jeg tenker asfalt-plater på innsiden av kabinettet? Høres det ustyrlig ut for dere?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Samme ringing i de fleste av mine bokser også. Vet ikke om det har noen betydning for lydkvalitet? Det er såpass åpenbart at det ringer i kabinettene at Naim garantert vet om det. Så opptatt som Naim er av detaljer i konstruksjonene sine så skulle man ha grunn til å tro at de hadde gjort tiltak dersom det betydde noe?

    Man skal iallefall passe på å ikke få varmere apparater, noen av de bruker jo kabinettet som kjøleflate… varmere driftstemperatur vil vel bety kortere levetid og økt risiko for feil underveis?
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    noen som vet hvordan naim, mcintosh og klipsch spiller på lag ?
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Powerline på NAP200 og SN er virkelig for oppgradering å regne synes nå jeg. Flatcap har aldri helt fanget min interesse, men har eid den ja.
    Det mest korrekte og kanskje best VFM ville i mine øyne/ ører være Hicap til XS.
    Prøv å få låne begge/ alle 3 og prøv deg frem.

    Mvh

    zippo skrev:
    Hei.

    Noen som kan fortelle om Powerlines gir VFM på mitt enkle og rimelige Naim anlegg?

    Eller er PSU på enten CDP eller XS å foretrekke?
     

    bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3
    Vidar: Ja, noen revolusjonerende opdagelse for almenheten, er det nok ikke. Men for meg personlig, var det bemerkelsesverdig.

    Dilemmaet mitt er at mine bokser står nært den ene høytaler - formendtlig nærmere enn Naims "design"-avstand (< 0.5 m)? Jeg tror i første omgang jeg prøver å lytte litt til om det overhode kan høres. Umiddelbart tenker jeg, at det kan det sikkert - jeg spiller ofte ganske høyt, så energimengden som avsettes i rummet er sikkert samlet sett stor nok til å få det til å ringe? I tilleg har jeg erfart, at bare det å snakke normalt helt kloss ved siden av boksene, utløser hørbar ringing...

    Kjøleproblematikken er et godt poeng som jeg holder i mente. Flere kommentarer/erfaringer mottas selvfølgelig gjerne.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    jokris skrev:
    noen som vet hvordan naim, mcintosh og klipsch spiller på lag ?
    Korleis tenker du? Naim kilde eller forsterker?

    Nokre sitater frå utlandet

    Klipsch will simply hurt your ears if driven by Naim
    Not a good match IMO, though I've only heard a 3 box 90s Naim (72 / Hi / 140 IIRC) through Heresys, it was easily bettered by a 300 quid Chinese tube amp.
    The Klipsch are amazingly fast and remarkably coherent, they major on musicality, not refinement. They don’t to my ears sound too good with Naim amps
    Trur ikkje det er nokon her i tråden som bruker Naim + Klipsch. Kanskje det går med RF-serien, men det fins langt betre matcher enn Naim + Klipsch vertfall. To heilt forskjellige filosofier. Det største problemet, trur eg, med Klipsch på Naim er at Naim forsterkere støyer ein del (hisser og hummer), til og med dei aller dyraste. Eg har 86-87 db følsomhet og det er på ingen måte dørgande tyst.

    Naim let best med Naim kilde, syns eg, men ikkje nødvendigvis Naim høgtalere. Kva som fungerer godt sammen med Naim er godt dokumentert og "trådd" her i tråden og andre tråder. Søk og du vil finne.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Det samme kan faktisk sies om Fraim.
    Det synger fra glasshyllene og spesielt når de er tomme eller bærer lette komponenter ala preamp.
    Dersom man skal følge nevrotiske råd, skal man banke på hyllen med knoken, dreie og snu glassplaten til man har oppnådd mest mulig redusert etterklang.
    Personlig tror jeg plassering er nøkkelen her....eller rett og slett å lytte til musikken istedet.

    Mvh

    bhaagensen skrev:
    Kjære naimister.

    Jeg har oppdaget at (noen av) Naims kabinetter klinger voldsomt ved visse frekvenser. Prøv eksempelvis å klappe i hendene rett ovenfor kabinettet. Eller bedre (men vanskeligere å forklare) - lag sånn en høj ploppe/klappe lyd ved å holde tungen mot ganen, suge til, å gi slipp ??? Min 282 synger fælt (syns jeg) når jeg gjør det...

    Selvfølgelig er dette mulig å unngå hvis man kan plassere boksene "langt vekk fra lyden". Det er ikke mulig for meg. Jeg vet heller ikke hvor mye dette har å si i praksiss.

    Men lad oss i første omgang bare si at jeg gjerne vil bli kvitt denne allsang. Jeg tenker asfalt-plater på innsiden av kabinettet? Høres det ustyrlig ut for dere?
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Nokon som har ein meining om korleis Credo vil synge på 82 / 180?
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Jeg tror det er mye som taler for at det spiller sammen. Dette er jo ting fra samme tidsalder som borger for synergi.

    Brasse skrev:
    Nokon som har ein meining om korleis Credo vil synge på 82 / 180?
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Man takker ærbødig for invitasjon, og setter dette øverst på want to do listen!

    Tidenes kjekkeste mann snurrer her nå


    Vidar P skrev:
    MaKi skrev:
    .. @Vidar P: Joda, herremannen med aksent er usedvanlig trivelig og kunnskapsrik. Si ifra om du er i sydlige strøk i sommer, ikke utenkelig at han og Alshus seiler nedover oslofjorden for å legge til kai her hos meg ute ved havet.
    Takker mye MaKi, og takker for medbrakte hilsninger. Fruen takker også meget, og ser meget frem til at våre veier skal krysses igjen ved første høve. Jeg prøvde jo å prakke på bryggerhuset (anneks her på eiendommen) som egnet overnattingssted for både Balthar, Alshus og deg dersom dere skulle føle det berikende med en gutte-weekend, og tilbud står i aller høyeste grad ved lag i all tid. Jeg er ellers enig med deg, det hadde vært svært betimelig med et møte igjen, det hadde vært stor glede!

    Det er ikke umulig vi skal sørover til fadderene til vår førstefødte, i mellomtiden så vil jeg gjerne at dere tygger på http://www.oik.no/forestillinger/operafestukene eller liknende (helst snarere selvsagt) anledning til å innta bryggerhusets bekvemmeligheter her. Får vel tilføye at innkvartering kommer med egen stor spa og eget hageareale med markterrasser, som inspisert og (tror jeg) funnet godkjent av Balthar idag.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.335
    Antall liker
    3.879
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    zippo skrev:
    Hei.

    Noen som kan fortelle om Powerlines gir VFM på mitt enkle og rimelige Naim anlegg?

    Eller er PSU på enten CDP eller XS å foretrekke?
    Hei Zippo.

    Jeg mener klart at du bør droppe dyre ledninger på nåværende stadium. Det er bare et par år siden Naim kom med ledninger de solgte ved siden av. Før det sa de at det ikke var vits i å bruke kostbare ledninger sammen med Naim. Men som kjent er det mye penger å tjene på ekstra "dilldall".

    Nå kjenner ikke jeg hva slags komponenter du har, men om du har 202/200 eller lavere, vile jeg ikke tatt meg bryet med å investere i dyre kabler. Tror du får mye mer for pengene ved å kjøpe et eller flere PSUer. Eventuelt Fraim. Eller vegghyller fra for eksempel Apollo om du har flytende gulv.


    Edit: XS ja. HiCap er garantert mer for pengene enn en ledning med fancy plugger, som HiLine. Koster fra 3-7000 avhengig av stand.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    C. Alshus skrev:
    zippo skrev:
    Hei.

    Noen som kan fortelle om Powerlines gir VFM på mitt enkle og rimelige Naim anlegg?

    Eller er PSU på enten CDP eller XS å foretrekke?
    Hei Zippo.

    Jeg mener klart at du bør droppe dyre ledninger på nåværende stadium. Det er bare et par år siden Naim kom med ledninger de solgte ved siden av. Før det sa de at det ikke var vits i å bruke kostbare ledninger sammen med Naim.
    Veldig enig Alshus. Det er ikke det at jeg ikke har prøvd ymse rimelige og dyre strømkabler, har bare ikke hørt Powerline hjemme. Så må selvsagt ta forbehold om store overraskelser i så måte, om det enn betviles gitt opplevelser med tilsvarende.

    Å la være å hive seg på ledningskaruseller ser jeg som et sunnhetstegn også. Slik jeg hører ting, med mitt bruksmønster (som er et musikkorientert, og ikke et bytte-utstyr-ofte-mønster) så er jeg veldig enig med deg i at dette er ikke ting man bruker penger på før evt i siste instans.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Denne ble nylig kjøpt og rippet til UServe. Du verden hvor godt den gjør.
    For egen del er veien til musikken blitt enda "kortere" nå, selv om HD avspilling har sine lyter.

    Mvh

     

    zippo

    Medlem
    Ble medlem
    04.11.2007
    Innlegg
    30
    Antall liker
    0
    Vidar P skrev:
    C. Alshus skrev:
    zippo skrev:
    Hei.

    Noen som kan fortelle om Powerlines gir VFM på mitt enkle og rimelige Naim anlegg?

    Eller er PSU på enten CDP eller XS å foretrekke?
    Hei Zippo.

    Jeg mener klart at du bør droppe dyre ledninger på nåværende stadium. Det er bare et par år siden Naim kom med ledninger de solgte ved siden av. Før det sa de at det ikke var vits i å bruke kostbare ledninger sammen med Naim.
    Veldig enig Alshus. Det er ikke det at jeg ikke har prøvd ymse rimelige og dyre strømkabler, har bare ikke hørt Powerline hjemme. Så må selvsagt ta forbehold om store overraskelser i så måte, om det enn betviles gitt opplevelser med tilsvarende.

    Å la være å hive seg på ledningskaruseller ser jeg som et sunnhetstegn også. Slik jeg hører ting, med mitt bruksmønster (som er et musikkorientert, og ikke et bytte-utstyr-ofte-mønster) så er jeg veldig enig med deg i at dette er ikke ting man bruker penger på før evt i siste instans.
    Takk for gode råd.

    Er det å anbefale strømforsyninger fra andre leverandører (Teddy, Avondale) enn Naim? Naim Audio sier at garantien faller bort ved bruk av noe annet enn egne PSU'er og det er vel logisk.

    Jeg har tidligere skrytt veldig av mitt enkle oppsett (Nait XS og CD5XS og Neat Momentum). Eneste minus er at jeg synes det farger lyden på sett og vis, på den måten at all musikk blir behandlet likt. Muligens mangel på klangfarger?

    Blir det mindre egenlyd og flere klangfarger med dyrere Naim?

    Mvh
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Spørsmålene er vanskelig å svare på for min del, selv om jeg har prøvd mye Naim.
    Min erfaring er at Naim produkter oppover i hierarkiet gir mer klangfarger eller skal jeg si mer naturlighet. Alt er så mye åpnere, mer innsiktsfullt, lettere og som sagt, mer naturlig.
    Må prøve sjøl er mitt råd.

    Har kun prøvd TeddyXPS på min NDac. Den ga mer energi til musikken, men samtidig fjernet den noe av den distinkte, direkte og tydelige rytmen/ takten som Naim er så god på. Det ble så glatt og upersonlig på et vis. Ikke for meg ihvertfall.
    Må prøve sjøl er mitt råd.

    Naim psu. Jeg ville ha prioritert en Hicap til Nait. Den gir mye musikkopplevelse for pengene. Noen synes Flatcap er god fordi den forsyner 2 komponenter. Hicap på cdp kan bli for mye synes jeg.
    Må prøve sjøl er mitt råd.

    Mvh


    zippo skrev:
    Vidar P skrev:
    C. Alshus skrev:
    zippo skrev:
    Hei.

    Noen som kan fortelle om Powerlines gir VFM på mitt enkle og rimelige Naim anlegg?

    Eller er PSU på enten CDP eller XS å foretrekke?
    Hei Zippo.

    Jeg mener klart at du bør droppe dyre ledninger på nåværende stadium. Det er bare et par år siden Naim kom med ledninger de solgte ved siden av. Før det sa de at det ikke var vits i å bruke kostbare ledninger sammen med Naim.
    Veldig enig Alshus. Det er ikke det at jeg ikke har prøvd ymse rimelige og dyre strømkabler, har bare ikke hørt Powerline hjemme. Så må selvsagt ta forbehold om store overraskelser i så måte, om det enn betviles gitt opplevelser med tilsvarende.

    Å la være å hive seg på ledningskaruseller ser jeg som et sunnhetstegn også. Slik jeg hører ting, med mitt bruksmønster (som er et musikkorientert, og ikke et bytte-utstyr-ofte-mønster) så er jeg veldig enig med deg i at dette er ikke ting man bruker penger på før evt i siste instans.
    Takk for gode råd.

    Er det å anbefale strømforsyninger fra andre leverandører (Teddy, Avondale) enn Naim? Naim Audio sier at garantien faller bort ved bruk av noe annet enn egne PSU'er og det er vel logisk.

    Jeg har tidligere skrytt veldig av mitt enkle oppsett (Nait XS og CD5XS og Neat Momentum). Eneste minus er at jeg synes det farger lyden på sett og vis, på den måten at all musikk blir behandlet likt. Muligens mangel på klangfarger?

    Blir det mindre egenlyd og flere klangfarger med dyrere Naim?

    Mvh
     
    C

    Cyber

    Gjest
    zippo skrev:
    Vidar P skrev:
    C. Alshus skrev:
    zippo skrev:
    Hei.

    Noen som kan fortelle om Powerlines gir VFM på mitt enkle og rimelige Naim anlegg?

    Eller er PSU på enten CDP eller XS å foretrekke?
    Hei Zippo.

    Jeg mener klart at du bør droppe dyre ledninger på nåværende stadium. Det er bare et par år siden Naim kom med ledninger de solgte ved siden av. Før det sa de at det ikke var vits i å bruke kostbare ledninger sammen med Naim.
    Veldig enig Alshus. Det er ikke det at jeg ikke har prøvd ymse rimelige og dyre strømkabler, har bare ikke hørt Powerline hjemme. Så må selvsagt ta forbehold om store overraskelser i så måte, om det enn betviles gitt opplevelser med tilsvarende.

    Å la være å hive seg på ledningskaruseller ser jeg som et sunnhetstegn også. Slik jeg hører ting, med mitt bruksmønster (som er et musikkorientert, og ikke et bytte-utstyr-ofte-mønster) så er jeg veldig enig med deg i at dette er ikke ting man bruker penger på før evt i siste instans.
    Takk for gode råd.

    Er det å anbefale strømforsyninger fra andre leverandører (Teddy, Avondale) enn Naim? Naim Audio sier at garantien faller bort ved bruk av noe annet enn egne PSU'er og det er vel logisk.

    Jeg har tidligere skrytt veldig av mitt enkle oppsett (Nait XS og CD5XS og Neat Momentum). Eneste minus er at jeg synes det farger lyden på sett og vis, på den måten at all musikk blir behandlet likt. Muligens mangel på klangfarger?

    Blir det mindre egenlyd og flere klangfarger med dyrere Naim?

    Mvh
    Høyttalerne farger vel mer enn forsterkeren? Jeg opplever ihvertfall XS som nokså "flat earth" og lettmatchet. Den er nok litt småvarm i klangen kanskje, men ikke noe markant i noen retning.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Må si meg enig med siste taler. Klang, rytme, tempo og variasjoner bør du få med deg med ditt utstyr.
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    zippo. hicap er og anbefale og den kan følge deg oppover ettervert som du opgraderer, men da får du ikke fullt så "enkelt" anlegg lenger ;), farget lyd kan ha fler årsaker, underlag har mye og si for cdp, du bør ha et dedikert rack imo. ikke noe juks fra ikea el.l.
    nac a5 til høgtalere, og neat er bra for naim ;)
     

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.599
    Antall liker
    180
    Sted
    Trondheim
    Her nærmer det seg endringer i stuen. Fraim er på vei i hus, noen esker
    er kommet andre i bestilling. Har noen spørsmål i denne sammenheng, jeg er
    på vurderingen av hvilken vegg jeg skal sitte ht mot.
    På første bilde ser dere hvordan det er i dag, vegg er av mur, har vurdert
    å lekte denne ut, grunnet mur ekko lyd om det kan kalles det..
    Eller skal jeg flytte ht til vegg mot vinduer (bilde 2) trevegg.
    (Fraim og apollo hylle blir stående i hjørne slik at begge vegger kan vurderes)
    Noen tanker ?
     

    Vedlegg

    C

    Cyber

    Gjest
    Tror det kan bli bra det selv om vindu bak kanskje ikke er ideelt, men alt er jo et kompromiss når man har anlegg i et vanlig rom.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    leon skrev:
    Her nærmer det seg endringer i stuen. Fraim er på vei i hus, noen esker
    er kommet andre i bestilling. Har noen spørsmål i denne sammenheng, jeg er
    på vurderingen av hvilken vegg jeg skal sitte ht mot.
    På første bilde ser dere hvordan det er i dag, vegg er av mur, har vurdert
    å lekte denne ut, grunnet mur ekko lyd om det kan kalles det..
    Eller skal jeg flytte ht til vegg mot vinduer (bilde 2) trevegg.
    (Fraim og apollo hylle blir stående i hjørne slik at begge vegger kan vurderes)
    Noen tanker ?
    ville bare si at det er ett knall oppsett du har der, vurdert naim ht ?
     

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.599
    Antall liker
    180
    Sted
    Trondheim
    jokris skrev:
    leon skrev:
    Her nærmer det seg endringer i stuen. Fraim er på vei i hus, noen esker
    er kommet andre i bestilling. Har noen spørsmål i denne sammenheng, jeg er
    på vurderingen av hvilken vegg jeg skal sitte ht mot.
    På første bilde ser dere hvordan det er i dag, vegg er av mur, har vurdert
    å lekte denne ut, grunnet mur ekko lyd om det kan kalles det..
    Eller skal jeg flytte ht til vegg mot vinduer (bilde 2) trevegg.
    (Fraim og apollo hylle blir stående i hjørne slik at begge vegger kan vurderes)
    Noen tanker ?
    ville bare si at det er ett knall oppsett du har der, vurdert naim ht ?
    Takker for det, som Vidar P skrev har jeg naim IBL ht.
     

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.599
    Antall liker
    180
    Sted
    Trondheim
    Takker for tilbakemeldinger cybervision_ og nilsen64.
    Første trinn ble gjennomført i går, sub har fått ny plass.
    Da blir det lytting i en ukes tid tenker jeg, før inntrykk begynner
    å sitte seg.
    Vegg med vinduer er spennende alternativ, jeg for prøve ut systematisk
    etter vært.
    Gardiner er ikke aktuelt, men teppe kan skal jeg virkelig vurdere.
     

    Vedlegg

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.599
    Antall liker
    180
    Sted
    Trondheim
    Her er lytte utprøving i full gang, med og uten sofa står på programmet.
    Sofa står ca 25cm fra bak vegg, 10cm mellom ht og sofa.
    Sofa tar for mye av dynamikken.
    Uten sofa så burde bak vegg vært dempet, men bedre enn med sofa.
     

    Vedlegg

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Inspirert av balthars kamerat i Tyskland med Sbl'er, og med ett nytt rom som har mye hvitt og er en slags kombinert vinter/sommer/peisstue, bibliotek og musikkrom på en gang, har jeg bestilt ett fire hyllers Musicline-rack i RAL 9010 pure white. Lang leveringstid, gleder meg stort. Fikk 5% avslag og endte opp på 640 euro.

    Fraim var i tankene lenge, spesielt siden det lå flere gode tilbud her på børsen, men det ville ikke passet inn i rommet, rett og slett. Anyways: ferdig med hifi for en gooood stund igjen.
    Fru Ki blir vel noenlunde fornøyd med dette også, det er jo greit. Låner bilde av racket balthar viste tidligere.

     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Flotte hyller. Har de endret på designet, eller har jeg et annet system i tankene når jeg vagt minnes hylleføtter som skrådde inn i kontaktflatene? Disse ser flate ut.

    Thomas
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Du tenker kanskje på isoblue?





    Griffenfeldt skrev:
    Flotte hyller. Har de endret på designet, eller har jeg et annet system i tankene når jeg vagt minnes hylleføtter som skrådde inn i kontaktflatene? Disse ser flate ut.

    Thomas
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn