Griffenfeldt
Hi-Fi freak
Overnattingsbesøk..
nilsen64 skrev:hvorfor må du oppgradere?lovemusikk skrev:må oppgradere ;D
Selge hele skiten min.. høyttalere og alt.. se annonser
Begynner på nytt jeg.
Soleklar plan B = Fult naim, men må bare sjekke burmester først ;D
og hvorfor er burmester absolut veien og gå?
hva er du misfornøyd med?
Du oppnår vel egentlig ingen plassbesparelse med Uniti vs de to half-size Cyrusboksene? 8XP kan enkelt oppgraderes til 8XPd med digitale innganger hos Cyrus for en slant, og dette blir vel ganske mye rimeligere enn å selge Cyrus og kjøpe Uniti i hvert fall. Unitiforsterkeren er vel heller ikke like finslepen som 8XP (har bare hørt 8XP av de to, men den lyder noe bedre i mine ører enn min Nait 5i i hvert fall, og det er vel på det nivået omtrent Uniti ligger?). Uniti blir straks mer fornuftig hvis man trenger cdp da.digiman skrev:Skal være ærlig å innrømme at jeg er litt små lei Hi-Fi dillet og ønsker å skalere alt ned til mindre antall bokser når vi flytter til nytt hjem snart.
God lyd er et selvfølgelig et must.
Naim Uniti ser veldig interessant ut og Naim sies i følge moderforumet og fungere utmerket med PMC, som er mine nåværende HT.
Spørsmålet er om vinyl rigget mitt er total overkill for en Uniti løsning? Eller er det bare et prima godt eksempel på source first teorien i Naim verden?
P9 - Apheta og IOS RIAA er det siste jeg vil ofre i nedskalering prosessen og kan få leve fint på en Rega vegghylle
Jo! Det stemmer Vidar P! Naim er fortsatt alltids interessant og har aldri lagt det helt fra meg. Naim gjør jo så mye ekstremt bra.Vidar P skrev:Hvordan var dette; har du hatt Naim-utstyr før, digiman?
Vidar P skrev:SuperNait og denslags slo meg som det nivået Naim man bør ta sikte på hvis man vil ha en oppgradering uten at det krever noe mer plass, så får man også digitale innganger. Uniti er noe jeg gjerne har på kontoret eller i oppholdsrom, men det er jo ikke noe fullgodt upmarket hifi separatsystem som kan forsvare luksuskilder og -høyttalere.
Overhodet ikke bortkastet idioti. I min mening vil en bedre kilde låte bedre enn en dårligere kilde, nærmest uansett downstream utstyr. Og det vil være just like hørbart med en rimelig forsterker. Man kan aldri ha en for bra kilde.digiman skrev:.. Spørsmålet mitt er vel egentlig om å bruke en vinyl rigg til over 60k på en Uniti er totalt idioti og bortkastet?
etter min mening får du ihvertfall ikke bedre lyd enn kilden din skaffer i første ledd, om det er overkill i forhold til forsterkeri osv vil jeg tro kommer an på hva som bor i det øvrige utstyret, men alltid greit å få ut maks potensialet av forsterkeriet vil jeg tro ?digiman skrev:Skal være ærlig å innrømme at jeg er litt små lei Hi-Fi dillet og ønsker å skalere alt ned til mindre antall bokser når vi flytter til nytt hjem snart.
Naim Uniti ser veldig interessant ut og Naim sies i følge moderforumet og fungere utmerket med PMC, som er mine nåværende HT.
Spørsmålet er om vinyl rigget mitt er total overkill for en Uniti løsning? Eller er det bare et prima godt eksempel på source first teorien i Naim verden?
P9 - Apheta og IOS RIAA er det siste jeg vil ofre i nedskalering prosessen og kan få leve fint på en Rega vegghylle
Gode poeng. CD spiller er fint det da jeg bruker det noe som kilde, men ikke en høy prioritet. Det er vinyl som har første prioritet hos meg.Fidelio skrev:Du oppnår vel egentlig ingen plassbesparelse med Uniti vs de to half-size Cyrusboksene? 8XP kan enkelt oppgraderes til 8XPd med digitale innganger hos Cyrus for en slant, og dette blir vel ganske mye rimeligere enn å selge Cyrus og kjøpe Uniti i hvert fall. Unitiforsterkeren er vel heller ikke like finslepen som 8XP (har bare hørt 8XP av de to, men den lyder noe bedre i mine ører enn min Nait 5i i hvert fall, og det er vel på det nivået omtrent Uniti ligger?). Uniti blir straks mer fornuftig hvis man trenger cdp da.digiman skrev:Skal være ærlig å innrømme at jeg er litt små lei Hi-Fi dillet og ønsker å skalere alt ned til mindre antall bokser når vi flytter til nytt hjem snart.
Veldig enig; forsterkere (og dermed hifien) låter alltids best når de forsynes med virkelig gode signaler; og alltid kjipere når signalene er under det nivået de er kapabel til å videreformidle.jokris skrev:... alltid greit å få ut maks potensialet av forsterkeriet vil jeg tro ?
Beklager offtopic, men siden A400 er nevnt.Vidar P skrev:Et klassisk stjerneeksempel på hvor tydelig dette kan bli var jo f.eks den støyfølsomme (HF ring etc) men potensielt svært vellydende Pioneer A400 i sin tid; som på sitt beste låt snaut middelmådig med indifferente kilder, men virkelig supert med supre kilder.
Takk for det, leste manualen som jeg fikk med, men den gjaldt nait 5i forsterkeren, så derfor stemte ikke tegningene helt. Gikk inn på nett og sjekket riktig manual, men da gikk jeg kun inn på naim nait xs og hicap manualene, da stemte koblingene og jeg ble usikker. Derfor ringte jeg lasse (selger) som var veldig rask med å legge ut en tråd her. Uansett, så svarte jeg raskt at problemet var løst, men synes ikke det var helt naturlig å huske på at man måtte programmere om cd-spilleren til å levere lyd til 5-pin porten. Da CD-spilleren tidligere ble brukt med din-plugger. Uansett, ser frem til mange timer med min "nye" forsterker, sammen med CD5i og MA GS 20.Brasse skrev:Gratulerer med Naim, Christoffer L!
5i/XS/FC/MAGS20 høres ut som en knall kombo!Christoffer L skrev:Takk for det, leste manualen som jeg fikk med, men den gjaldt nait 5i forsterkeren, så derfor stemte ikke tegningene helt. Gikk inn på nett og sjekket riktig manual, men da gikk jeg kun inn på naim nait xs og hicap manualene, da stemte koblingene og jeg ble usikker. Derfor ringte jeg lasse (selger) som var veldig rask med å legge ut en tråd her. Uansett, så svarte jeg raskt at problemet var løst, men synes ikke det var helt naturlig å huske på at man måtte programmere om cd-spilleren til å levere lyd til 5-pin porten. Da CD-spilleren tidligere ble brukt med din-plugger. Uansett, ser frem til mange timer med min "nye" forsterker, sammen med CD5i og MA GS 20.Brasse skrev:Gratulerer med Naim, Christoffer L!
Enig med deg.Christoffer L skrev:Takk for det, leste manualen som jeg fikk med, men den gjaldt nait 5i forsterkeren, så derfor stemte ikke tegningene helt. Gikk inn på nett og sjekket riktig manual, men da gikk jeg kun inn på naim nait xs og hicap manualene, da stemte koblingene og jeg ble usikker. Derfor ringte jeg lasse (selger) som var veldig rask med å legge ut en tråd her. Uansett, så svarte jeg raskt at problemet var løst, men synes ikke det var helt naturlig å huske på at man måtte programmere om cd-spilleren til å levere lyd til 5-pin porten. Da CD-spilleren tidligere ble brukt med din-plugger. Uansett, ser frem til mange timer med min "nye" forsterker, sammen med CD5i og MA GS 20.Brasse skrev:Gratulerer med Naim, Christoffer L!
Her snakker vi selvfølgelig cd rip, men som du nevner, lydkvaliteten er veldig god. Jeg har alltid likt JR, så lenge jeg kan huske faktisk.Vidar P skrev:Jim Reeves var jo en (popularitetsmessig) stor artist, og noen av hans skiver ble utgitt på RCA Living Stereo også (LSP selvsagt), som borger for den best tenkelige lydkvalitet. Mer konkrete tips mottas med stor takk!
Hel enig med deg, stor artist. BMG er vel nogenlunde synonymt med Sony, er det ikke? Som igjen sitter på rettighetene til Columbia iallefall. Sitter de på RCA også tro? Vet ikke…Stover skrev:Her snakker vi selvfølgelig cd rip, men som du nevner, lydkvaliteten er veldig god. Jeg har alltid likt JR, så lenge jeg kan huske faktisk.Vidar P skrev:Jim Reeves var jo en (popularitetsmessig) stor artist, og noen av hans skiver ble utgitt på RCA Living Stereo også (LSP selvsagt), som borger for den best tenkelige lydkvalitet. Mer konkrete tips mottas med stor takk!
His personal best, the greatest hits utgitt på BMG. Skal legge inn bilde når jeg forflytter meg til pc.
Vidar P skrev:Hel enig med deg, stor artist. BMG er vel nogenlunde synonymt med Sony, er det ikke? Som igjen sitter på rettighetene til Columbia iallefall. Sitter de på RCA også tro? Vet ikke...Stover skrev:Her snakker vi selvfølgelig cd rip, men som du nevner, lydkvaliteten er veldig god. Jeg har alltid likt JR, så lenge jeg kan huske faktisk.Vidar P skrev:Jim Reeves var jo en (popularitetsmessig) stor artist, og noen av hans skiver ble utgitt på RCA Living Stereo også (LSP selvsagt), som borger for den best tenkelige lydkvalitet. Mer konkrete tips mottas med stor takk!
His personal best, the greatest hits utgitt på BMG. Skal legge inn bilde når jeg forflytter meg til pc.