Hva er under det svarte dekslet? (ja det er en harddisk, men er det WD, Samsung..?)
Vedlegg
-
119.3 KB Visninger: 139
det er vel ingenting i veien med kef, så jeg ser ikke bort fra at det skulle gå bra, og kjøpe du brugt er det ikke tapet så stort (dersom du ikke liker hva du høre, mener jeg).larsg skrev:Naim - Kef IQ10
Noen som har prøvd disse på Naim utstyr ? Har ett lite rom på drøyt 10 kvm. Og det blir litt trangt med gulvstående høytalere.
Ser att det selges veggfester til disse , så de skal vel kunne låte allright på en vegghylle eller med veggfeste.
nilsen64 skrev:det er vel ingenting i veien med kef, så jeg ser ikke bort fra at det skulle gå bra, og kjøpe du brugt er det ikke tapet så stort (dersom du ikke liker hva du høre, mener jeg).larsg skrev:Naim - Kef IQ10
Noen som har prøvd disse på Naim utstyr ? Har ett lite rom på drøyt 10 kvm. Og det blir litt trangt med gulvstående høytalere.
Ser att det selges veggfester til disse , så de skal vel kunne låte allright på en vegghylle eller med veggfeste.
kjøper du nytt har du vel angrefrist/bytterett?
![]()
bhaagensen skrev:AV + Naim kan varmt anbefales![]()
Hjemme hos meg hørte jeg ikke forskjell på Powerline og den vanlige medfølgende nettkabelen. Sånn sett så blir Powerline uforholdsmessig kostbar. I alle fall blir det dyrt om man finner på å bytte ut alle strømkablene i et Naim-anlegg med Powerline. Men vinner jeg i Lotto så skal det selvfølgelig gjøres.bruce2 skrev:Så du hører ikke forskjell på powerline? Jeg synes powerline er litt for dyrt, og har investert i billigere nettkabler som har gode skjermingsegenskaper. Jeg hører en markant forbedring med disse hjemme hos meg. Men det er kanskje forskjell fra sted til sted? Eller er powerline dårligere enn andre strømkabler til samme pris?toriamos skrev:For ordens skyld - jeg har hørt forskjell på strømkabler. Så er det sagt. Men INNSPILLING av strømkabler har jeg aldri hørt om. Går det an? Er forøvrig temmelig skeptisk til innspilling av høyttalerkabler også, men det er en annen sak.
Når det gjelder Powerline - på mitt anlegg skal jeg ikke påstå at jeg hørte forskjell på Poweren og den vanlige gratiskabelen. Powerline er jo penere da.
Griffenfeldt skrev:Hilsen Thomas som fikk tilbake fornuften og er tilbake på den smale sti med tørre scones, marmelade og Earl grey. Skuldrene har dessuten kommet tilbake i den vante normale posisjonen.
Høres ut som en plan det.larsg skrev:Føler jeg snart bør ringe og bestille time hos psykiateren min igjen....
Og kanskje fysioterapeuten , da skuldrene mine begynner å kile på øreflippene.
Griffenfeldt skrev:Hilsen Thomas som fikk tilbake fornuften og er tilbake på den smale sti med tørre scones, marmelade og Earl grey. Skuldrene har dessuten kommet tilbake i den vante normale posisjonen.
Hva har du kjøpt deg Nolfi?Nolfi skrev:Jeg fikk 2 pakker i posten idag!
Jeg slo til på settet med Allae som lå på børsen!Griffenfeldt skrev:Hva har du kjøpt deg Nolfi?Nolfi skrev:Jeg fikk 2 pakker i posten idag!
Takker.Griffenfeldt skrev:Velkommen og gratulerer.
Ariva har jeg hørt, og det er en veldig bra Høyttaler. Den er laget med Naim elektronik, så å skaffe seg Naim forsterker(e) er nok ikke dumt.
Hvordan har du plassert de i rommet ditt?
Thomas
Oppdraget fullført!pedal skrev:En kompis har bedt meg anbefale en CD/Forsterker/HT pakke til maks 15.000. Han er 50år, musikkfreak med ørten tusen CDer av alt fra Dylan til Purple. Hovedsaklig rock/pop fra 70-tallet. Bor alene i en liten leilighet.
Først tenkte jeg han bare kunne gå på Elkjøp og kjøpe et Abrahamsen CD/Forsterkersett. Men ser at flere omtaler dette som litt "ullen/mørk lyd". Hva med å gå motsatt vei, en entry Naim kombo:
Nait 5i nypris 8.900,-
CD5i-2 nypris 10.200,-
Disse kan vel kjøpes brukt for sammenlagt 8-10 000,-? Eventuelt en tidligere versjon av CD-spilleren for å holde budsjettet.
Hvilke brukte høyttalere anbefaler dere her?
Vi er vel muligens i forskjellige alderstrinn her inne,og hørselen er vel like forskjellig som antall personer her på sentralentil dere som ikke hører forskell på powerline vs standardkablene så sparer jo det dere for en masse penger mens jeg og andre her hører jo merkbar forsjell, kansje vi hører forskjellig, kanskje vi har forskjellig nettspenning? (hva vet jeg?)
pedal skrev:Oppdraget fullført!pedal skrev:En kompis har bedt meg anbefale en CD/Forsterker/HT pakke til maks 15.000. Han er 50år, musikkfreak med ørten tusen CDer av alt fra Dylan til Purple. Hovedsaklig rock/pop fra 70-tallet. Bor alene i en liten leilighet.
Først tenkte jeg han bare kunne gå på Elkjøp og kjøpe et Abrahamsen CD/Forsterkersett. Men ser at flere omtaler dette som litt "ullen/mørk lyd". Hva med å gå motsatt vei, en entry Naim kombo:
Nait 5i nypris 8.900,-
CD5i-2 nypris 10.200,-
Disse kan vel kjøpes brukt for sammenlagt 8-10 000,-? Eventuelt en tidligere versjon av CD-spilleren for å holde budsjettet.
Hvilke brukte høyttalere anbefaler dere her?
Komplett anlegg omplassert fra HFS medlem i Tromsø til min kompis i Harstad, bestående av:
CD5i
Nait 5i
Neat Elite SE
2x2,5m Naim høyttalerkabel
Naim DIN-DIN signalkabel
Aftermarket AR-sound Din-Din signalkabel.
Kjøpt samlet for 15.000,- med original emabalasje.
Min venn koblet opp i dag og har nettopp postet følgende på Facebook: Syke salte s**** førr en lyd å plutselig fikk.. Og trur beinast at æ har ei helt ny og tidligere uhørt platesamling!