Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Naim skal lansere et nytt digitalprodukt i morgen. Mon tro hva det kan være...

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Ja, hva kan det være. Jeg hadde håpet de kunne kommet med en rimligere dac, men det tviler jeg på at dukker opp i nær fremtid.
    Finnes det et hull i streaming serien til Naim som de kan fylle med nok et produkt?
    Jeg har ikke nok kunnskap om temaet til å til å ta en halvkvalifisert gjetning.

nilsen64

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Antall liker
    89
    Griffenfeldt skrev:
    Her er det en åpen plass til en halvstørrelse boks?

Den blir fylt opp tidlig neste uke..
    det passer akkurat med en hicap der, gjør det ikke? en fin oppgradering til pre-ampen. ;)

fint oppsett du har der, vær nøie med "cabel-dressing", men det ser nå rimelig greit ut hos deg da :)

nilsen64

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Antall liker
    89
    Fidelio skrev:
    Regner med at vi tåler litt musikksnakk i denne tråden :)

For et par måneder siden, og i alt for høy alder, "oppdaget" jeg The Kinks for alvor. Har jo hørt en og annen sang tidligere, men dybden i hvor bra musikken er har jeg ikke fått med meg før nå. Det er egentlig litt trist, for hvis jeg hadde oppdaget dette i tenårene hadde det nok påvirket meg i veldig stor grad. Merkelig hvordan musikk smelter inn i en og former en i den alderen; dette er noe man mister med årene.
    kinks er jo absolutt bra, fullt på høyde med beatles, stones, byrds osv. ray davies var litt av en låtskriver.
    men - er det noen som har hørt de siste remastringene som nylig er kommet ut? er der vert og skifte ut gml cd'er (mange låter jo temmelig shitt)?

http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb...popular&field-keywords=kinks+remaster&x=0&y=0

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Ang kabedressingen Nilsen, bruker jeg kun kablene som Dave på Flashbacksales lager. De er litt bedre isolert. Prøver selvsagt å unngå at strømkablene krysser signalkablene, men det blir uansett et lite ormebol bak der.

Du har rett at det er en Hicap som jeg har ryddet plass til. Fikk solgt Pro-ject spilleren og nac112x settet, og da var finansen på stell. Kjøpte en av Isaint sine som han hadde på nac282. Kjøpte også nac202 av Isaint. Satser på at det er en nokså solid oppgradering.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    ND5XS lansert med lovnad om en matchende strømforsyning.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Ja, vi får håpe de kan produsere matchende strømforsyning. Unødvendig å si at en strømforsyning til 30000 ville blitt en "far out" løsning.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Griffenfeldt skrev:
    Ja, vi får håpe de kan produsere matchende strømforsyning. Unødvendig å si at en strømforsyning til 30000 ville blitt en "far out" løsning.
    Eller kanskje bare kjøpe en NDX i stedet for å bruke nesten like mye penger på en toboks-løsning.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    What Hifi har som vanlig litt utfyllende info. Jeg bet meg merke i følgende:

"In addition, the new board also adds 802.11n Wi-Fi capability to the systems, in addition to the current b/g, and makes them, Stephenson says, 'AirPlay ready - at least in terms of processing power'."

Dette blir også en oppgradering for Uniti-serien og NDX.

http://www.whathifi.com/news/milan-...-xs-joins-fast-growing-streaming-player-range

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Det slår ikke feil, nå er det syting og klaging igjen på Naimforumet, slik det skjer hver gang det kommer noe nytt.

S

schitzo

Gjest
    Nå blir det nok litt mer fart på Ljudtema Norge, de har ansatt en Bergenser ved navn Isak Strand som skal være både kjapp og dyktig.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Jeg hørte rykter om det selv for ett par dager siden.

Hvis han greier å få skikk på logistikken, kan jeg sende min nap180 til recapping.
    Noe som forøvrig ikke koster det jeg fryktet. 350£ iflg Steven Hopkins på fabrikken..+ frakt og mva selvsagt.

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    193
    Sted
    Trondheim
    Griffenfeldt; Først hicap tidligere i uken, også nå Superline ?
    Her går det unna! 2 Glitrende oppgraderinger som du ikke kommer
    til å angre på.

S

schitzo

Gjest
    Er sikker på att det blir en stor forbedring , det var altfor mye å gjøre for Willy alene. Han gjorde alltid så godt han kunne , men det var umulig å rekke over alt på rimelig tid.

Griffenfeldt skrev:
    Jeg hørte rykter om det selv for ett par dager siden.

Hvis han greier å få skikk på logistikken, kan jeg sende min nap180 til recapping.
    Noe som forøvrig ikke koster det jeg fryktet. 350£ iflg Steven Hopkins på fabrikken..+ frakt og mva selvsagt.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    larsg skrev:
    Nå blir det nok litt mer fart på Ljudtema Norge, de har ansatt en Bergenser ved navn Isak Strand som skal være både kjapp og dyktig.
    Er det han som jobbet på musik-magazinet?

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    leon skrev:
    Griffenfeldt; Først hicap tidligere i uken, også nå Superline ?
    Her går det unna! 2 Glitrende oppgraderinger som du ikke kommer
    til å angre på.
    Satser på at det kommer til å bli et reelt løft med godt innsyn i musikken som ett av resultatene. Er spent som et lite barn på Julaften for å være ærlig.

Satser på å få begge boksene på Mandag for å kunne nyte gleden av simultankobling :)

S

schitzo

Gjest
    Skal være samme mann så vidt jeg har forstått.

Bach_Man skrev:
    larsg skrev:
    Er det han som jobbet på musik-magazinet?

bruce2

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Antall liker
    221
    Torget vurderinger
    1
    Hei! På tide med en liten status fra meg:

Jeg har slått til på Neat momentum 3i på bruktbørsen. Det betyr at jeg har både Spendor s8e og Neat hjemme. Jeg skal bruke god tid på sammenligning før jeg bestemmer meg for hvilket par jeg legger ut for salg. De høyttalerne som gir mest musikkglede over tid blir værende. Det er lett å bli forført av endringer som oppdages rett etter byttet. Man må spille en stund før man finner ut av det.

Begge høyttalerne har sine styrker. Vanskelig å si hvilke som er best.

Spendor: Fantastisk varm mellomtone. Bass som passer utmerket til rytmisk musikk som blues og rock.

Neat: God innsikt og detaljering. Bassen er stram men ikke så voldsom. Utrolig hurtighet. Passer bedre til jazz, klassisk, pop?

Resultatet er selvsagt avhengig av rommet de spiller i. Jeg har et rom på ca 10kvm. Dette favoriserer kanskje stativhøyttalerne.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Merker du rommets bidrag på Spendor når du har 10m2? Leser flere steder at de har en vennlig spredning. Ser nok at jeg også bytter høyttalere etterhvert, men det blir det aller siste jeg gjør i rekken av fremtidige oppgraderinger.

Neat også er flotte høyttalere, men noe tøffere å drive sammenlignet med Spendor?

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Ble imonert over årets rom fra Ljudtema her på årets Horten messe.

Fikk hilst på Isak Strand i dag. Fremstår som en kunnskapsrik Bergenser.
    I år spiller de på NDX, Ndac,202,200,hicap,napsc koblet på Linn Isobarik høyttalere.
    De hadde i tillegg 2 Linn LP12. En Majik og en Standard med Ekos SE arm. I tillegg hadde de 4-5 Linn bokser som jeg må ærlig si ikke helt har oversikten over.

Thomas

Petterone

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    736
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4

Jeg har slått til på Neat momentum 3i på bruktbørsen. Det betyr at jeg har både Spendor s8e og Neat hjemme. Jeg skal bruke god tid på sammenligning før jeg bestemmer meg for hvilket par jeg legger ut for salg. De høyttalerne som gir mest musikkglede over tid blir værende. Det er lett å bli forført av endringer som oppdages rett etter byttet. Man må spille en stund før man finner ut av det.
    Har samme setup som deg,har tenkt på og bytte mine s8 mange ganger,mest på grunn av plassbehov,men trekker meg hver gang det kommer til og legge ut en annonse.
    Blitt litt glad i den fyldige tonen de representerer,og dybde i massevis :)

Men leser meg litt opp på A9,men den er jo like plasskrevende og litt usikker hva jeg får der ?, og diverse Sonus & Totem
    Vidar har vel hatt både s8 og A9,så det skulle hvert morro og hørt hva han mener.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Har nå lyttet en del til Stageline (strøm fra Supernait), og er litt ambivalent mht den. I forhold til Gram Amp 2 SE er den på mange måter klart morsommere å lytte til. Musikken blir veldig spretten og livlig gjennom Stageline, men den smører over en del detaljer. Musikken blir også litt mer ullen og mindre oppløst med Stageline enn med RIAAen fra Graham Slee. Kanskje Naim burde ha hatt en RIAA mellom Stageline og Superline? Sistnevnte blir litt overkill for meg som hører mest digitalt.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Fidelio: Du burde kanskje prøve å koble en Flatcap/Hicap mellom stageline og Supernaiten? evt koble en Hicap til Supernaiten? Mulig det fjerner litt "ull" og tilfører mer troverdighet?

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    En brukt Superline koster jo ikke mer enn ca 10k og kan drives rett fra Supernait. Man må fort ut med like mye for mange mellomklasse-RIAAer.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har ett spørsmål jeg tenkte å stille her, forventer ikke fasit svar ;D
    har ett mcintosh røroppsett, med klipsch cw lll, avid diva sp ll og dv 20x2l, er ute etter en god riaa
    til cd avspilling så synes jeg at jeg traff blink med kombo av regadriverk og naim dac, det gir for meg en god opplevelse, tenker da at kanskje jeg kunne fått det samme med naim superline+ psu ? bruker teddycap på dac forøvrig

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Hvis du søker etter omtaler på Superline med tilkoblet Supercap, gir det svaret seg selv tror jeg. Supercap er for de fleste som ikke har kostbar Naim, litt utenfor rekkevidde rent økonomisk. Teddy lager vel en versjon av Supercap som han selvsagt har kalt Superteddycap. Skal ikke uttale meg om Teddycap på generelt grunnlag uten å ha noe særlig mer erfaring enn 1 uke med en standard teddycap i eget oppsett for ett par år siden.

Regnestykket nytt blir da: Superline 20.000 + Superteddycap 10.000 + mva

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    leon skrev:
    Jeg bruker hicap2 til superline, regnestykket blir rimelig likt..
    det er denne jeg også tenkte på å bruke eventuellt, synes at dac fra naim passer veldig godt inn i oppsettet så tanken på superline slo meg, men dette er jo to forskjellige verdener så........

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Superline følger Naim sitt lydideal, men det er klart at platespiller, PU etc. også vil virke inn på sluttresulatet; Avid er vel en ganske "Naimsk" spiller. En veldig god RIAA er det i alle fall.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    leon skrev:
    Jeg bruker hicap2 til superline, regnestykket blir rimelig likt..
    ja, regnestykket blir likt, men hvis det finnes en dråpe rettferdighet igjen i verden, bør Superteddycap være 4 hestehoder foran. Hvis ikke burde Teddy Pardo begynne å grave.
    Når sant skal sies ville jeg likevel valgt Naim sin Hicap2. Dette fordi jeg vet hva jeg får når jeg velger naim.

bruce2

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Antall liker
    221
    Torget vurderinger
    1
    Petterone skrev:

Har samme setup som deg,har tenkt på og bytte mine s8 mange ganger,mest på grunn av plassbehov,men trekker meg hver gang det kommer til og legge ut en annonse.
    Blitt litt glad i den fyldige tonen de representerer,og dybde i massevis :)

Men leser meg litt opp på A9,men den er jo like plasskrevende og litt usikker hva jeg får der ?, og diverse Sonus & Totem
    Vidar har vel hatt både s8 og A9,så det skulle hvert morro og hørt hva han mener.

Ja, Spendor er veldig gode høyttalere. A9 er sikkert spennende, dersom du har et rom som takler dem. Jeg har spilt snart3 uker med Neat. Har ikke savnet Spendor enda, menskal bytte tilbake om en stund og se hva som skjer. Tror s8e fortjener et litt større rom enn jeg har for øyeblikket

nilsen64

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Antall liker
    89
    har eid to par høgtalere fra neat og de passer veldig bra til naim, synes nå jeg, de er svært underholdene og høre på.
    kef ref vinner nok over lengre tid, mere korrekte på mange måter, men det skulle nå bare mangle til den prisen.

Even S

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.11.2010
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    3
    Blir spennende å høre hva du synes;-)

Even S

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Fikk den i dag så det er nok litt prematurt å gå i dybden. Regner ca 72t + før ting har stablisert seg.
    Hicapen har ikke satt seg riktig enda heller.

Hørt noe mer ang cd spilleren din?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn