|
det passer akkurat med en hicap der, gjør det ikke? en fin oppgradering til pre-ampen.Griffenfeldt skrev:Her er det en åpen plass til en halvstørrelse boks?
![]()
Den blir fylt opp tidlig neste uke..
kinks er jo absolutt bra, fullt på høyde med beatles, stones, byrds osv. ray davies var litt av en låtskriver.Fidelio skrev:Regner med at vi tåler litt musikksnakk i denne tråden
For et par måneder siden, og i alt for høy alder, "oppdaget" jeg The Kinks for alvor. Har jo hørt en og annen sang tidligere, men dybden i hvor bra musikken er har jeg ikke fått med meg før nå. Det er egentlig litt trist, for hvis jeg hadde oppdaget dette i tenårene hadde det nok påvirket meg i veldig stor grad. Merkelig hvordan musikk smelter inn i en og former en i den alderen; dette er noe man mister med årene.
Eller kanskje bare kjøpe en NDX i stedet for å bruke nesten like mye penger på en toboks-løsning.Griffenfeldt skrev:Ja, vi får håpe de kan produsere matchende strømforsyning. Unødvendig å si at en strømforsyning til 30000 ville blitt en "far out" løsning.
De nyeste remasteringene lyder veldig bra synes jeg, spesielt har stereoversjonen av Village Green fått et stort kvalitetsløft lydmessig.nilsen64 skrev:er det noen som har hørt de siste remastringene som nylig er kommet ut? er der vert og skifte ut gml cd'er (mange låter jo temmelig shitt)?
http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb...popular&field-keywords=kinks+remaster&x=0&y=0
Griffenfeldt skrev:Jeg hørte rykter om det selv for ett par dager siden.
Hvis han greier å få skikk på logistikken, kan jeg sende min nap180 til recapping.
Noe som forøvrig ikke koster det jeg fryktet. 350£ iflg Steven Hopkins på fabrikken..+ frakt og mva selvsagt.
Er det han som jobbet på musik-magazinet?larsg skrev:Nå blir det nok litt mer fart på Ljudtema Norge, de har ansatt en Bergenser ved navn Isak Strand som skal være både kjapp og dyktig.
Satser på at det kommer til å bli et reelt løft med godt innsyn i musikken som ett av resultatene. Er spent som et lite barn på Julaften for å være ærlig.leon skrev:Griffenfeldt; Først hicap tidligere i uken, også nå Superline ?
Her går det unna! 2 Glitrende oppgraderinger som du ikke kommer
til å angre på.
Bach_Man skrev:Er det han som jobbet på musik-magazinet?larsg skrev:Nå blir det nok litt mer fart på Ljudtema Norge, de har ansatt en Bergenser ved navn Isak Strand som skal være både kjapp og dyktig.
Har samme setup som deg,har tenkt på og bytte mine s8 mange ganger,mest på grunn av plassbehov,men trekker meg hver gang det kommer til og legge ut en annonse.Hei! På tide med en liten status fra meg:
Jeg har slått til på Neat momentum 3i på bruktbørsen. Det betyr at jeg har både Spendor s8e og Neat hjemme. Jeg skal bruke god tid på sammenligning før jeg bestemmer meg for hvilket par jeg legger ut for salg. De høyttalerne som gir mest musikkglede over tid blir værende. Det er lett å bli forført av endringer som oppdages rett etter byttet. Man må spille en stund før man finner ut av det.
det er denne jeg også tenkte på å bruke eventuellt, synes at dac fra naim passer veldig godt inn i oppsettet så tanken på superline slo meg, men dette er jo to forskjellige verdener så........leon skrev:Jeg bruker hicap2 til superline, regnestykket blir rimelig likt..
ja, regnestykket blir likt, men hvis det finnes en dråpe rettferdighet igjen i verden, bør Superteddycap være 4 hestehoder foran. Hvis ikke burde Teddy Pardo begynne å grave.leon skrev:Jeg bruker hicap2 til superline, regnestykket blir rimelig likt..
Petterone skrev:Har samme setup som deg,har tenkt på og bytte mine s8 mange ganger,mest på grunn av plassbehov,men trekker meg hver gang det kommer til og legge ut en annonse.Hei! På tide med en liten status fra meg:
Jeg har slått til på Neat momentum 3i på bruktbørsen. Det betyr at jeg har både Spendor s8e og Neat hjemme. Jeg skal bruke god tid på sammenligning før jeg bestemmer meg for hvilket par jeg legger ut for salg. De høyttalerne som gir mest musikkglede over tid blir værende. Det er lett å bli forført av endringer som oppdages rett etter byttet. Man må spille en stund før man finner ut av det.
Blitt litt glad i den fyldige tonen de representerer,og dybde i massevis
Men leser meg litt opp på A9,men den er jo like plasskrevende og litt usikker hva jeg får der ?, og diverse Sonus & Totem
Vidar har vel hatt både s8 og A9,så det skulle hvert morro og hørt hva han mener.