Da var det på tide å melde seg inn i klubben. Fikk nettopp i hus NAC202 og Dual Teddycap Plus til å fore NAP 90 eller 150X som jeg hadde i hus fra før.
Jeg har som dere gjerne skjønner begynt i fullstendig feil ende i forhold til Naims filosofi, med å få effektforsterker i hus først
Kom over en veldig bra deal på en NAP 90 og ble slått i bakken av hva den lillen ampen gjorde med lydbildet hos meg i forhold til Hegel H1 mkIV som jeg hadde hatt i noen år.
H1 spiller kontrollert, men entone-bass i forhold!
H1 ble degradert til pre- ei stund, til jeg klarte å skrape sammen nok til en brukt 202. Fikk denne i hus i går ettermiddag, og har bare såvidt fått lytta litt, og ikke fått blitt skikkelig varm engang, men liker det jeg hører så langt.
Må si gamle gode NAP90 imponerer meg. Ikke prøvd NAP150x på nac202 enda, men med Hegel som pre likte jeg NAP90 klart foran 150x lydmessig. Mye større lydbilde, med bedre perspektiv i alle retninger. Mere pukkel i bassen med 150x og.
Hva må jeg oppgradere til for å få mer Nap-90-lyd men med litt mer muskler?
Hadde ellers lest mye positivt om Naim samen med høyttalerne mine, og føler absolutt at det stemmer. Aldri hatt så bra lyd av dem som nå.
Stygt redd for å ha blitt varig Naim-ifisert i alle fall