Da ser det vel ut som en pre/effekt/dac eller Supernait er veien å gå for meg
Takker for all hjelp, blir sikkert flere spørsmål etter prøving.
A.J.
Bidrar gjerne litt med min erfaring rundt samme valget. Kjøpte Stover sin Supernait for noen måneder siden, og har vært overlykkelig med det valget. Hadde forsøkt med diverse forsterkere for å matche mine Canton Reference 5 høyttalere, men ble ikke fornøyd og begynte å bli litt rådvill. Etter noen timer med Supernait ble jeg nesten usikker på om det hørte/opplevde var mulig. Kan gjerne sitere tilbakemeldingen jeg sendte til Steinar etter de første 6-7 timer med musikk fra SN:
"Virker som det tok et par timer å varme opp maskineriet skikkelig, og nå sitter jeg nesten med tårer i øyekrokene. Jeg er alltid betinget optimist når jeg plugger til noe nytt, men denne opplevelsen var jeg ikke i nærheten av å vente meg... Nesten så jeg ikke tør gå å legge meg i tilfelle det ikke høres like bra ut i morgen."
Vel, det låt like bra dagen etter, og dagen deretter ...
Jeg kjører stort sett via Sonos - både Wimp, Spotify og fra eget NAS (MP3 og ukomprimert). Gidder ikke lenger prøve å finne ut om det er merkbare kvalitetsforskjeller på de ulike filene/kildene, men koser meg i stedet med musikken uansett hva den kommer fra.
Fikk tak i en brukt Hicap og NACA5 kabler i løpet av et par uker etter SN, men tør ikke helt si hvor mye ekstra det ga. Det blir uansett nyanser når man er strålende fornøyd fra før. Det ble i alle fall ikke dårligere for å si det slik.
Nå har jeg ingen andre tidligere erfaringer med Naim, så jeg kan ikke sammenligne med pre/effekt/dac. Kikker stadig etter om det dukker opp en brukt NAP200 jeg kan plugge til SN - mest for å ikke ha det uprøvd. Opplever egentlig at pre/dac delen av SN er mer enn tilstrekkelig for meg, men tenker alltid at litt ekstra effekt ikke skader. Savner ikke noe effekt men greier nok ikke la være å prøve når muligheten byr seg.
Har lovet meg selv at denne Supernait'en har fått sitt siste og endelige hjem, og aldri skal selges. Det er en gullklump
Uansett må du ha lykke til med det du velger, og det blir spennende å høre om du får en aha opplevelse på nivå med min.