Ja, separate komponenter kan føles praktisk i et oppgraderings-perspektiv, men jeg mener det er overvurdert. Enhver oppgradering innebærer at man kvitter seg med noe, det er typisk mer arbeid enn å kjøpe noe nytt. Det er enklere å kvitte seg med en boks enn med fire eller seks. Ogå økonomisk.
Ellers tviler jeg personlig på at nevnte kombo vil spille bedre enn SuperUniti, uten å ha hørt sammenlikningen. Kanskje noen her som har, og kan korrigere meg?
Naim anbefaler NAP 250 som første trinn i eventuell oppgradering av SuperUniti, og det er en høy etasje opp.
Klart, man kan få lavere pris brukt, og SuperUniti er for ny på markedet til å omsettes billig, men det er en viss økonomi i en integrert løsning, som Alshus er inne på.
Ellers har jeg satt min Sugden Headmaster/A21AP på lager til fordel for SuperUniti, med Harbeth SHL5. Det låter bedre enn noensinne, på alle typer musikk. (Ref. Lyngen sine tydelige preferanser).
Jeg hadde faktisk en Sugden Masterclass her også samtidig, men valgte å beholde SuperUniti.
Preferanser er vanskelig å diskutere, og ingenting å krangle om, men det kan være greit å høre forskjellige folk sine inntrykk og oppfatninger, og dette er mine.
Jørgen
ed: ser at sitat i sitat ikke funker, der vi skulle ha sett NAC152 XS/NAP155XS/DAC kombo, omtalt av AJ_82, som Alshus siterte