Takk for den.Jeg kan ikke svare på dine spørsmål, Bjalli.
Men...
Velkommen i klanen. Og Gratulerer!
Er for tiden på jobb og alt ligger hjemme å venter.
Så julaften kom litt tidlig dette året.
Så på onsdag blir det testing.
Men...
hei, hvis du har penger er nap300 absolutt vegen å gå!Mange påstår at en 250 er veien å gå kun hvis man har Supercap på 282. Ettersom jeg leser og forstår kan en 250 låte som en godt konstrert kl A forsterker. dvs Stålkontroll på oktavene nedover, men kan oppleves som litt tregere. Mulig det blir slik når bassen oppleves å bli tyngre.
Men...
Er for tiden på jobb og alt ligger hjemme å venter.
Så julaften kom litt tidlig dette året.
Så på onsdag blir det testing.
Det går an, men er ikke ideellt. Det ideelle er på toppen.Takk for tilbudet men tror nok jeg kjøper en kilde alternativt venter på en psu en omvendt. Et lite praktisk spørsmål: Går det å betjene en CDS3 OK om den står på en medium hylle i et Fraim?
Her er CDS3 i en klasse for seg. Min erfaring med CD5XS/NDac/555PS VS CDS3/555PS er at førstnevnte er bedre på flere parameter, men når det kommer til naturlighet er CDS3 noe helt spesielt.Er på jakt etter en kilde som gjengir "instrumentklang" best mulig.
Har samme opplevelse med 555PS uten DR. Antar DR drar dette videre, men versjonen uten DR fungerer strålende den ogsåhar spilt på 555ps-dr (sammen med cds3) i ei uke, og må si at forsjeller er ganske store.
xps2/cds3 er en fin kombinasjon, flott organisk lyd, men med 555dr på plass er det duket for adskillig mer driv og energi, særlig fra mellomtone og ned rensker det skikkelig opp, minner meg litt om energien fra cdx2, det blir som å lytte gjennom platesamlingen på nytt! lavere støygulv er vel det riktige uttrykk her.
om det kommer av dr-oppgraderingen vet jeg ikke (har ikke hørt 555ps uten dr).
Min erfaring med CD5XS/NDac/555PS VS CDS3/555PS er at førstnevnte er bedre på flere parameter, men når det kommer til naturlighet er CDS3 noe helt spesielt.
Veldig interessant da Cyrus CD XT SE/Naim dac (eventuelt psu senere) og CDS3/XPS(2) er aktuelle kandidater til ny kilde.
Kunne du sagt litt mere om hvordan du opplever forskjellene?
Min erfaring med CD5XS/NDac/555PS VS CDS3/555PS er at førstnevnte er bedre på flere parameter, men når det kommer til naturlighet er CDS3 noe helt spesielt.
Flat-Cap har to separate strømforsyninger. NaitXS kan bare nytte den ene, og hvis du ikke har noe å nytte den andre til, så synes jeg 8000 blir for dyrt, for den forbedring en Flat-Cap kan gi. Den gir jo ikke fler krefter, som du antyder, men ’blott’ bedre/renere strøm til Pre-amp delen i NaitXS. Skal du ha fler krefter, er det 152/155, 202/200 eller SuperNait du skal vurdere istedet.hei alle Naim vennerhar nylig anskaffet meg en nait xs 2 og er veldig fornøyd så jeg er også en god naim venn. Men selv om jeg har brukt alt for mye penger på hifi i det siste vurderer jeg også en flatcap.Men er litt usikker om det er værdt de 8000 kronene den koster. Har høyttalere (Monitor Audio GX300)som jeg tror vil spille enda bedre med litt mer krefter. Er det noen som har erfaringer med forbedringene en Flatcap gir?
Flat-Cap har to separate strømforsyninger. NaitXS kan bare nytte den ene, og hvis du ikke har noe å nytte den andre til, så synes jeg 8000 blir for dyrt, for den forbedring en Flat-Cap kan gi. Den gir jo ikke fler krefter, som du antyder, men ’blott’ bedre/renere strøm til Pre-amp delen i NaitXS. Skal du ha fler krefter, er det 152/155, 202/200 eller SuperNait du skal vurdere istedet.hei alle Naim vennerhar nylig anskaffet meg en nait xs 2 og er veldig fornøyd så jeg er også en god naim venn. Men selv om jeg har brukt alt for mye penger på hifi i det siste vurderer jeg også en flatcap.Men er litt usikker om det er værdt de 8000 kronene den koster. Har høyttalere (Monitor Audio GX300)som jeg tror vil spille enda bedre med litt mer krefter. Er det noen som har erfaringer med forbedringene en Flatcap gir?
Kan du finne en billigere brukt flatcap, er saken en annen. Og finner du nytte for begge Flat-Cap'ens strømforsyningerne, så synes jeg den gir god valuta for pengene. Jeg har brukt den på NaitXS, CD5x, Headline og Stageline, og har vært veldig fornøyd med den i denne sammenheng.
Etter min mening har Flat-Cap ytelsesmessig og lydmessig sin naturlige plass hos XS-serien (NaitXS, CD5XS, 152XS). HiCap hører til på niveauet over (202, SuperNait, mfl).
Nei, det er en HiCap 2.Er det Hicap dr?
Er nok ikke en HiCap DR da denne er fra 2011.En hicap dr er en hicap2, men fra den nye serien med diskrete regulatorer. Det står bakpå boksen om det er dr. Kjøpte du den ny, er det mest sannsynlig den nye serien.
Hva er egentlig forskjelle på disse?Er nok ikke en HiCap DR da denne er fra 2011.En hicap dr er en hicap2, men fra den nye serien med diskrete regulatorer. Det står bakpå boksen om det er dr. Kjøpte du den ny, er det mest sannsynlig den nye serien.