Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    hey eon..jeg tror tweeter-suspension var å 1 nm..ganske lett...jeg brukte en nøkkel fra klas ohlson.

    ja dr oppgradering :)
    Ok, husker du moment på Tweeter Mounting (det var disse skruene jeg venter nye) ? Disse skruene skal vel skrues rimelig hardt til..
    Se der ja, plata til 552PS er oppgradert med DR merke, herlig :)

    min dr upgradering og recapping ikk over ljudtema. veldig hyggelig ,at jeg fikk lånt en superunity i mellomtiden. ganske fin box faktisk :)....ja 552 dr spiler seg in nå, siden det blir recapping også ,tar det vel lit tid til den blir på sit niveau. men ut av boksen var resultate alrede ganske utrolig ;)..kan bare anbefalles på de varmeste.

    tweeter selv til de bevegelig stang på sl2 mener du leon ?. den skal festes så tet så møgelig. de platta ,som dekker tweeter rund skal festes med 1 nm...rest av skruerne ( ikke glem de under de PAR elemente !!!) skal vel festes med 3.6nm
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Etter godt over 10 uker med SupercapDr koblet på min 282 kan jeg ikke annet enn å si at jeg er skuffet av den såkalte oppgraderingen. Jeg husker godt hvor positivt overrasket jeg ble når jeg fikk HicapDr på 282.
    Nå er nok innspillingsperioden over selvom jeg vet at det kan ta litt tid. Rytmen uteblir, dynamikken uteblir, og sist men ikke minst så har musikken sluttet å innvolvere. Jeg har forsøkt å bytte om kabler og gud vet hva uten hjelp.
    Nå vet jeg rett og slett ikke hva jeg skal gjøre lengre.
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.397
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Koble fra og spill uten en periode,koble så til igjen,kan hende intrykket forandrer seg da
     

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.597
    Antall liker
    179
    Sted
    Trondheim
    hey eon..jeg tror tweeter-suspension var å 1 nm..ganske lett...jeg brukte en nøkkel fra klas ohlson.

    ja dr oppgradering :)
    Ok, husker du moment på Tweeter Mounting (det var disse skruene jeg venter nye) ? Disse skruene skal vel skrues rimelig hardt til..
    Se der ja, plata til 552PS er oppgradert med DR merke, herlig :)

    min dr upgradering og recapping ikk over ljudtema. veldig hyggelig ,at jeg fikk lånt en superunity i mellomtiden. ganske fin box faktisk :)....ja 552 dr spiler seg in nå, siden det blir recapping også ,tar det vel lit tid til den blir på sit niveau. men ut av boksen var resultate alrede ganske utrolig ;)..kan bare anbefalles på de varmeste.

    tweeter selv til de bevegelig stang på sl2 mener du leon ?. den skal festes så tet så møgelig. de platta ,som dekker tweeter rund skal festes med 1 nm...rest av skruerne ( ikke glem de under de PAR elemente !!!) skal vel festes med 3.6nm
    Jepp, takker balthar.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Koble fra og spill uten en periode,koble så til igjen,kan hende intrykket forandrer seg da
    Nå er Hicap2 koblet til og Superline er koblet til 282 og får strøm fra aux1.
    Jeg får la det stå slik en stund før jeg kobler den tilbake. I værste fall kjøper jeg en Burndy kabel og kobler Superline på Supercap og kjører 282 på Hicap2.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.851
    Antall liker
    774
    Torget vurderinger
    4
    Den siste der må du forklare litt rundt Griffen ;)
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Koblet av Supercapen i går sammen med Xps og gikk igjennom alle Din kablene i dag. Koblet det opp igjen og sørget for skikkelig kontakt i alle sammen. Plutselig låt Supercapen som den skulle. Rytme, driv, lav forvrengning og alt kom på plass.
    Da ble jeg meget fornøyd!
    Nå mangler jeg bare stativene som visstnok var til pulverlakking forrige uke og bør bli sendt ila uken.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.851
    Antall liker
    774
    Torget vurderinger
    4
    Godt å høre at det ordnet seg til slutt :)
    Jeg venter også på stativer, de ble sendt fra Sverige på lørdag så de bør være på plass i god tid før "naimbies" - treffet.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.851
    Antall liker
    774
    Torget vurderinger
    4
    Yess, Jason er informert.
    Er det andre Naimbies i området som kan være interessert i å være med på treffet tro?
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    484
    Antall liker
    136
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Bytter ut min Isoblue rack med Fraim. Sitter i dag igjen med bare 3 naim-bokser, så det ble for mange tomme hyller i Isoblue racken. En base og to hyller ble derfor solgt fra siste måned. Nå er (brukt) Fraim innkjøpt, og resterende Isoblue (base og fire hyller) er lagt ut for salg. Isoblue har fungert veldig bra lydmessig og visuelt, så jeg er spent på, hvordan det vil fungere med Fraim. Alu-søylerne på den innkjøpte Fraim er sølv, men jeg leker med tanken om å skifte til sort. Hyllene er cherry, og matcher dermed nSAT/nSUB, som jeg har allerede.

    Lydmessig er jeg stadig veldig fornøyd med CDX2/SuperNait/nSAT/nSUB. I mitt rom og i mine ører har denne kombinasjonen en fantastisk synergi, som hver eneste dag gir meg lyst til å høre på musikk på anlegget. Jeg føler vel egentlig, at jeg har funnet mitt nivå, og trangen til å oppgradere er liten. Vil ikke utelukke, at jeg en dag går over til computerbasert avspilning, men det ligger nok noen år ut i fremtiden. Her og nå er det jeg har mer enn bra nok :)
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    337
    Antall liker
    768
    Sted
    Akershus
    DAC-V1.jpg


    Var innom mine alltid like hyggelige Naim-pushere på Kontrapunkt i Oslo i dag og hentet en DAC-V1 :) Jeg sitter mye og jobber på pc'en og når muligheten for en Naim-boks også her ble mulig måtte vi jo bare ha en sånn. DAC-V1 erstatter en gammel Beresford DAC og skal drive et par ADAM studiomonitorer. Spent på om den utgjør noen forskjell i sub-optimale omgivelser som dette...
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Fortell oss gjerne om du hører musikkmessige forskjeller når Fraim er i hus?
    Mine Naim skyggelapper er altfor store og tette til at jeg kjøper Isoblue, men flott er den.

    Når det gjelder Dac- V1, Naim har et så stort spekter av spennende produkter, og V1 er nok et produkt som kommer til å stå i mange hjem.

    Jeg finner musikk i alle produkter fra Naim, bare synergien er på plass. Det trenger ikke koste mye. Kanskje derfor jeg ikke lander også, selv om det ligger en plan der.
    F. eks er 155XS i mitt oppsett en minst like god balanse som 250.2 (basert på det lille jeg har hørt fra en uinnspillt forsterker). Mer leken og lettflytende, men mangler selvfølgelig autoriteten og finessen til storebror. Allikevel, musikken og den fine drivende rytmen er der.

    Har forhåpentligvis fått Unitiqute i hus når jeg kommer hjem, blir spennende å prøve den både i stuen som all in one, men også som kilde til naim Dac.
    (valgte allikevel Qute fremfor Lite bl.a pga fysisk format)
    :)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.353
    Antall liker
    11.310
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Heisann

    Idag har jeg fått tak i en brukt iPhone 3GS og installert Naim n-Stream app på den for å kunne bruke som fjernkontroll på SuperUniti.
    Det går (som vanlig) ikke akkurat som jeg håper, og jeg trenger litt hjelp.

    iPhone er oppdater med iTunes og n-stream installert gjennom Appstore.

    Men problemet er nå at n-Stream finner ikke SuperUniti slik den skal automatisk, og jeg aner ikke hva jeg kan gjøre.
    Setup viser bare "No devices found"

    Jeg har en Airport Express koblet til Altibox sentral med kabel, SuperUniti også med kabel til altibox.
    AE har optisk kobling til SuperUniti, og AE brukes både til trådløs musikkavspilling og internett.
    iPhone vil ikke koble seg på trådløsen på altibox, men AE som trådløs går uten problemer. Ikke overraskende at eple virker best med eple.
    Både internett og trådløs avspilling fra iPhone gjennom AE til SuperUniti fungerer fint.
    SuperUniti kobler seg greit på nettet for å spille internett-radio og UpNp fra kablete maskiner i huset, så den er definitivt på nettverket.
    Hva kan være grunnen til problemet her? Må jeg gjøre noe spesielt på SuperUniti for at n-Stream skal se den?
    Er det noen her som har erfaring med å styre Naim-enheter med n-Stream på IPhone?

    Advarer: dette er første gang i mitt liv jeg har brukt en iPhone, så her ligger vi på dummies-nivå.
     
    Sist redigert:

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Vanligvis så hjelper det iallefall å skru av og på iphonen etter du har lastet ned et program. Prøv det først og se om det hjelper.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.929
    Antall liker
    2.026
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Hmmm...vil ikke denne løsningen du har satt opp gi 2 stk. nettverk da, -siden AE setter opp eget trådløst fra AltiBox..?
    AE må ihvertfall settes opp som utvidelse av Altibox-nettverket, slik at du kun har 1 nettverk.
    Har du nye modell AE? Isåfall har du en ekstra ethernetport. Prøv å kople til SuperUniti på den.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.353
    Antall liker
    11.310
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Hmmm...vil ikke denne løsningen du har satt opp gi 2 stk. nettverk da, -siden AE setter opp eget trådløst fra AltiBox..?
    AE må ihvertfall settes opp som utvidelse av Altibox-nettverket, slik at du kun har 1 nettverk.
    Har du nye modell AE? Isåfall har du en ekstra ethernetport. Prøv å kople til SuperUniti på den.
    Takk. Jeg tror du er inne på det her. Min AE (en av tre) har ikke to ethernetporter. Den er satt opp som eget nettverk, det var nødvendig for å kunne ha trådløs internettilgang samtidig som jeg spiller trådløst fra samme macbook. Altså har vi to trådløsnett. Trådløst på altibox kan ikke deaktiveres da det brukes parallelt av andre i huset.
    Så lenge AE ikke kan kobles til SuperUniti og nettet samtidig, og iPhone ikke takler trådløsnettet til altiboxen er jeg nok stuck. Det er egentlig det siste som er den virkelige feilen her. iPhone finner nettet men godtar ikke passordet.
    Kunne kjøpt enda en ny AE eller AppleTV men blir litt for dumt når jeg ikke vet om det vil virke.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.353
    Antall liker
    11.310
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.929
    Antall liker
    2.026
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Jammen da ER jo alt på samme nettet da jo, -så bra:). Du bruker altså en ekstra router da..?

    Men skjønner ikke hvorfor du har 2 trådløse nett? Du får jo gjort alt av smurfing,streaming, musikk på et/ett AE basert nettverk?
    Jeg bruker selv et AE nettverk, med 2 AE og en Apple TV.

    Testet selv med 2 uavhengige nett hjemme for noen måneder siden, med forstyrrelser og drop-outs ved airPlaying som resultat.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.353
    Antall liker
    11.310
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jammen da ER jo alt på samme nettet da jo, -så bra:). Du bruker altså en ekstra router da..?

    Men skjønner ikke hvorfor du har 2 trådløse nett? Du får jo gjort alt av smurfing,streaming, musikk på et/ett AE basert nettverk?
    Jeg bruker selv et AE nettverk, med 2 AE og en Apple TV.

    Testet selv med 2 uavhengige nett hjemme for noen måneder siden, med forstyrrelser og drop-outs ved airPlaying som resultat.
    Ja, samme nettverk i betydning kablet til samme router, men fremdeles satt opp som to trådløse nettverk. Dropouts skjer, men til å leve med og ved konsentrert lytting kobles det optisk.
    Våre tre Macbook fungerer bedre med AE som eget nettverk enn med trådløsen i altibox-stasjonen, og for å spille trådløst fra Macbook og surfe på nettet samtidig var det helt nødvendig å kjøre AE som eget nett. Men vi er en familie med flere brukere og både Linux og Windows-maskiner i tung aktivitet. Å dekativere trådløsen i altibox er dermed ikke aktuelt. Litt OT, men det er svaret.

    Det viktige og nyttige for Naim-eiere er at en billig brukt iPhone 3 funker fint med n-Stream som fjernstyring av Naim-enheter kablet til altibox.
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.715
    Antall liker
    1.032
    Har noen hørt den nye Dac V1 og Nap 100. Har dere tro på dette.? Vil det være bedre å kjøpe en kraftigere Naim Nap?,men da med annen,,større dimensjon.
    Må man også supplere med flere bokser, strømforsyning?
    Veldig nysgjerrig på dette. Jeg vil bruke den på Verity Audio Parcifal 89db.
    Kan den stå på hele tiden?
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Har ikke hørt den/ dem. Kun digitale innganger og er beregnet for kablet tilkobling til PC/ Mac eller annen digital kilde.
    Kan helt sikkert benyttes sammen med f. eks NAP155XS/ 200 i tillegg til den selvsagte NAP100.
    Tror jeg ville tenkt NAP100 og tilpasset høyttalerne. Kjenner ikke til høyttalerne dine.
    Leser på Naim- Forum at hodetelefonforsterkeren er veldig god.

    Naim kan stå på hele tiden og slås av når du reiser bort over lengre tid.

    Et nisje produkt som du sikkert kan lytte til hos Ljudtema eller de annonserte demo. stedene.
    http://www.hifisentralen.no/forumet/nyheter/115-naim-dac-v1-nap-100-roadtrip-2013.html

    Det finnes mye å velge i fra Naim, Dac-V1 og NAP100 dekker noens behov. Bruk tid på å definere ditt behov er mitt råd.

    Har noen hørt den nye Dac V1 og Nap 100. Har dere tro på dette.? Vil det være bedre å kjøpe en kraftigere Naim Nap?,men da med annen,,større dimensjon.
    Må man også supplere med flere bokser, strømforsyning?
    Veldig nysgjerrig på dette. Jeg vil bruke den på Verity Audio Parcifal 89db.
    Kan den stå på hele tiden?
     
    Sist redigert av en moderator:

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.929
    Antall liker
    2.026
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Har noen hørt den nye Dac V1 og Nap 100. Har dere tro på dette.? Vil det være bedre å kjøpe en kraftigere Naim Nap?,men da med annen,,større dimensjon.
    Må man også supplere med flere bokser, strømforsyning?
    Veldig nysgjerrig på dette. Jeg vil bruke den på Verity Audio Parcifal 89db.
    Kan den stå på hele tiden?
    Noen har hørt den:):
    http://www.naimaudio.com/sites/defa...files/DAC-V1_NAP100_HiFiChoice_April_2013.pdf

    Men altså, -man tar good looks fra Uniti Qute, fjerner UQ`s analoge inputs, Internet/DAB/FM radio, streamer-funksjoner, Display, innstillinger, iPod digital tapping/lading,(noe glemt?) og lager i tillegg en ekstra boks..? Og dobler prisen.

    Så begynner de å prate om lifestyle&fleksibilitet? NeEej.. Så får man et issue mtp.signalkabel òg.
    Kanskje er brått UQ like god, -til ca. halve prisen, og med mye mer funskjonalitet samlet i ett kabinett?

    Innrømmer samtidig ovenfor Naim-banden at dere hadde jommen helt rett når dere skrev at Naim trenger laang innspillingstid.
    Min UQ har stått på natt&dag i noen uker nå. Og ENDELIG, -nå låter den etterhvert som jeg drømte om!!
    Makan, spørs om jeg må la søta bli gitt..
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.930
    Antall liker
    66.396
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har ingen umiddelbare planer om å oppgradere, men sitter og funderer litt. Jeg har en HDX og XPS2, og det som eventuelt mangler er Naim sin DAC (når en ser bort fra Naim sitt forsterkeri). Har ikke peiling på forskjellen på DACen i HDXen og Naim sin eksterne. Noen som kan forklare meg forskjellen og synse litt på hva jeg kan forvente av eventuell lydforbedring? Antar at det deretter kommer et snikende ønske om ekstern strømforsyning til DACen. Noen som tror dette gir hørbare forskjeller? Samlet sett blir det etter mitt syn en ekstrem dyr kilde. Burde jeg egentlig avskrive disse tankene, eller er det fremdeles en del lydforbedring å hente ut av HDXen? Tror ikke det er så mange andre på HFS som benytter HDXen, men litt kvalitativ synsing gjør også nytten.
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.715
    Antall liker
    1.032
    Takk for innspill.Mange hensyn å ta men jeg må si disse nette Naimboksene ser veldig snasne ut.Frister veldig men jeg men jeg vil besinne meg nå i øyeblikket og oppsøke forhandler neste gang jeg er i Oslo.
    Bor i grisgrendt strøk og har aldri fått høre det jeg har kjøpt og det må jeg slutte med.UQ er også veldig søt og et utmerket produkt tror jeg. Men hovedsakelig vil jeg vel i fremtiden ta musikk fra MacBook. Spotify og radio og se på youtube. Men vinyl og CD har jeg også og det vil bli brukt. Skal på kontrapunkt på neste Oslotur. Høre hva de sier. Men jeg synes Naim har alt for mange produkter og muligheter som forvirrer en stakkar.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Men altså, -man tar good looks fra Uniti Qute, fjerner UQ`s analoge inputs, Internet/DAB/FM radio, streamer-funksjoner, Display, innstillinger, iPod digital tapping/lading,(noe glemt?) og lager i tillegg en ekstra boks..? Og dobler prisen.
    Ikke helt da. Dac V1/NAP100 er en helt annen skapning enn UQ og dekker andre og mer spesialiserte behov. De har vel egentlig bare utseendet til felles. Hvis jeg skulle hatt en boks stående på pulten ved siden av datamaskinen til å plugge hodetelefoner inn i vet jeg hva jeg ville hatt. Som anlegg taper V1/NAP100 for meg siden jeg må ha inngang for vinyl og foretrekker streaming fremfor DAC.

    En tenkt NAC-N V1 med streamer og pre hadde vært knalltøft sammen med Superline og Hicap2, tenk å ha et komplett anlegg av Naim-skoesker.:)
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.929
    Antall liker
    2.026
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Men altså, -man tar good looks fra Uniti Qute, fjerner UQ`s analoge inputs, Internet/DAB/FM radio, streamer-funksjoner, Display, innstillinger, iPod digital tapping/lading,(noe glemt?) og lager i tillegg en ekstra boks..? Og dobler prisen.
    Ikke helt da. Dac V1/NAP100 er en helt annen skapning enn UQ og dekker andre og mer spesialiserte behov. De har vel egentlig bare utseendet til felles. Hvis jeg skulle hatt en boks stående på pulten ved siden av datamaskinen til å plugge hodetelefoner inn i vet jeg hva jeg ville hatt.
    Jodda:), men hadde vært veldig artig uansett å sammenlignet lyden fra Naim V1 DAC med UQ`s DAC. Samme 5 digitalinnganger finnes,de kjører samme spec på coac/optisk, og synes btw headset utgangen på UQ høres veldig bra ut. (Testet med mine Sennheiser Momentum.)

    Kommer sikkert noen sammenligninger snart på UK fora.
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    Takk for innspill.Mange hensyn å ta men jeg må si disse nette Naimboksene ser veldig snasne ut.Frister veldig men jeg men jeg vil besinne meg nå i øyeblikket og oppsøke forhandler neste gang jeg er i Oslo.
    Bor i grisgrendt strøk og har aldri fått høre det jeg har kjøpt og det må jeg slutte med.UQ er også veldig søt og et utmerket produkt tror jeg. Men hovedsakelig vil jeg vel i fremtiden ta musikk fra MacBook. Spotify og radio og se på youtube. Men vinyl og CD har jeg også og det vil bli brukt. Skal på kontrapunkt på neste Oslotur. Høre hva de sier. Men jeg synes Naim har alt for mange produkter og muligheter som forvirrer en stakkar.

    er parcifal ikke veritis middel - top model ?...da skulle jeg tenke mer 282 eller 252 / 250 klasse å blir helt ærlig ;) verity og naim går veldig bra sammen synes jeg. har hørt flere kombinasjoner. 282/250 og rienzis fex
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.715
    Antall liker
    1.032
    Parcifal er middel modell og dyre høyttalere og fortjener sikkert noe tyngre forsterkeri som Nap 250 f.ex, men Dac V1 kan sikkert benyttes,både Dac,pre og headamp. Vi får se hva tiden bringer.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Her er etter min mening mange muligheter og hver enkelt må velge sin vei.
    Prøv en Dac og hør hva den tilfører og om du liker det eller evnt. trenger de ekstra fasilitetene. Muzikmagasinet låner vel ut?

    Har ingen umiddelbare planer om å oppgradere, men sitter og funderer litt. Jeg har en HDX og XPS2, og det som eventuelt mangler er Naim sin DAC (når en ser bort fra Naim sitt forsterkeri). Har ikke peiling på forskjellen på DACen i HDXen og Naim sin eksterne. Noen som kan forklare meg forskjellen og synse litt på hva jeg kan forvente av eventuell lydforbedring? Antar at det deretter kommer et snikende ønske om ekstern strømforsyning til DACen. Noen som tror dette gir hørbare forskjeller? Samlet sett blir det etter mitt syn en ekstrem dyr kilde. Burde jeg egentlig avskrive disse tankene, eller er det fremdeles en del lydforbedring å hente ut av HDXen? Tror ikke det er så mange andre på HFS som benytter HDXen, men litt kvalitativ synsing gjør også nytten.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.930
    Antall liker
    66.396
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Irriterer meg grenseløst at n-Serve ikke henter ned årstall for utgivelsene :mad: Noen som vet hvorfor eller om Naim har planer om å få "rettet" på dette?
     

    Flaggerkatt

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.05.2005
    Innlegg
    68
    Antall liker
    6
    Men altså, -man tar good looks fra Uniti Qute, fjerner UQ`s analoge inputs, Internet/DAB/FM radio, streamer-funksjoner, Display, innstillinger, iPod digital tapping/lading,(noe glemt?) og lager i tillegg en ekstra boks..? Og dobler prisen.
    Er ikke egentlig det "største nye" med den nye DACen muligheten for asynkron USB inn?
    Det er i alle fall høyaktuelt for meg. Jeg er ikke så interessert i den nye NAPen, men tenker på DAC v1 som en oppgradering på min nåværende.
     

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.597
    Antall liker
    179
    Sted
    Trondheim
    hey eon..jeg tror tweeter-suspension var å 1 nm..ganske lett...jeg brukte en nøkkel fra klas ohlson.

    ja dr oppgradering :)
    Ok, husker du moment på Tweeter Mounting (det var disse skruene jeg venter nye) ? Disse skruene skal vel skrues rimelig hardt til..
    Se der ja, plata til 552PS er oppgradert med DR merke, herlig :)

    min dr upgradering og recapping ikk over ljudtema. veldig hyggelig ,at jeg fikk lånt en superunity i mellomtiden. ganske fin box faktisk :)....ja 552 dr spiler seg in nå, siden det blir recapping også ,tar det vel lit tid til den blir på sit niveau. men ut av boksen var resultate alrede ganske utrolig ;)..kan bare anbefalles på de varmeste.

    tweeter selv til de bevegelig stang på sl2 mener du leon ?. den skal festes så tet så møgelig. de platta ,som dekker tweeter rund skal festes med 1 nm...rest av skruerne ( ikke glem de under de PAR elemente !!!) skal vel festes med 3.6nm
    Bolter til tweeter/bevegelig stang er i hus, skal disse monteres uten noe skive på ?
    Sl2 bolter.jpg
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    hey eon..jeg tror tweeter-suspension var å 1 nm..ganske lett...jeg brukte en nøkkel fra klas ohlson.

    ja dr oppgradering :)
    Ok, husker du moment på Tweeter Mounting (det var disse skruene jeg venter nye) ? Disse skruene skal vel skrues rimelig hardt til..
    Se der ja, plata til 552PS er oppgradert med DR merke, herlig :)

    min dr upgradering og recapping ikk over ljudtema. veldig hyggelig ,at jeg fikk lånt en superunity i mellomtiden. ganske fin box faktisk :)....ja 552 dr spiler seg in nå, siden det blir recapping også ,tar det vel lit tid til den blir på sit niveau. men ut av boksen var resultate alrede ganske utrolig ;)..kan bare anbefalles på de varmeste.

    tweeter selv til de bevegelig stang på sl2 mener du leon ?. den skal festes så tet så møgelig. de platta ,som dekker tweeter rund skal festes med 1 nm...rest av skruerne ( ikke glem de under de PAR elemente !!!) skal vel festes med 3.6nm
    Bolter til tweeter/bevegelig stang er i hus, skal disse monteres uten noe skive på ?
    Vis vedlegget 196285

    nå skjønner jeg ,hvelken bolter du mener. jeg tenkte på platten rund tweeter selv. dem skal festes med 1nm...tweeter selv på runde platten så fast så møglig...men disse bolter her skal festet sikkerlig fast. så at stang er nesten loded fast...jeg bruker skive på mine...fra begge sider. så jeg har 2 skiver på hvert høyttaler. su må brukke en lang hex skruetrekker å få nok kraft til å fester diser bolter.



    og ja..brukkte og en momentnøkkel fra KO...1nm er nesten ingenting ;)...3.6 nm egendlig og
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn