Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    387
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Takk for svar. Greit å høre at kneppet er normalt. Kanskje nac 202 er moden for recapping. Alt annet er nytt eller nylig recapet. Vi får se. Lyden er helt himmelsk så dette er ikke noe stort problem egentlig.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Da er det bare å smøre seg med en smule tålmodighet. Tar nok litt tid i posten nå under Julegalskapen.

    image.jpg
     
    N

    Naca4

    Gjest
    Gratulerer BangBang,
    CB Naim ser skikkelig kult ut samtidig som det har en diskret fremtoning.
    Det låter nok bra også om det spiller på nivået som er beskrevet.
    Kom gjerne med noen lytteinntrykk etter hvert.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer BangBang,
    CB Naim ser skikkelig kult ut samtidig som det har en diskret fremtoning.
    Det låter nok bra også om det spiller på nivået som er beskrevet.
    Kom gjerne med noen lytteinntrykk etter hvert.
    Takk for det. Gleder meg til å få testet det ut.
    Har ikke noe særlig erfaring med Naim selv, så sammenligning er vanskelig. Allikevel gleder jeg meg til å høre om det spiller som jeg husker Naim har gjort tidligere. Må gjøre en jobb med å finne en brukbar RIAA som passer. Om jeg ikke bare får installert originalkortet. ;)
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    387
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som har gode tips når det gjelder ripping av CD-plater til NAS? Jeg gjorde et forsøk i går. Jeg brukte Windows mediaplayer og rippet i Wav-lossless format. REM: Automatic for the People la seg riktig med metadata. Manu Katche: Playground la seg riktig men uten meta-data. John Lee Hooker: Skin Deep la seg i 5 forskjellige album med metadata...

    Platene ble liggende på serveren med en mappe for hver artist og undermapper for hvert album. Er det viktig for Naim-streameren at denne strukturen opprettholdes? Er det slik at Naim app-en strukturerer platene på egenhaånd, eller er det mapestrukturen på serveren som avgjør hvordan de presenteres i naim-appen?

    Jeg stiller disse spørsmålene for å lage mest mulig hensiktsmessig struktur på serveren fra begynnelsen, før jeg har mange 100 album på serveren. Alle tips til en nybegynner blir takknemlig mottatt.
     

    vsk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.06.2006
    Innlegg
    145
    Antall liker
    47
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    9
    Er ingen ekspert på dette området, men jeg tror Naim-app'en viser det som UPnP-serveren på din NAS genererer.
    Og en UPnP-server, slik jeg har forstått det, leser metadata fra filene som ligger på serveren. Dersom metadataene ikke 'henger sammen' vil ikke Naim-app'en kunne finne ut av albumtitler etc. på egenhånd.

    Tror således problemet du har støtt på kan skyldes at metadataene ikke er på plass slik de burde være. Hvis du googler finner du garantert noen applikasjoner som lar deg editere metadataene i WAV-filene dine slik at det blir korrekt.

    Et alternativ er å rippe i .flac ved hjelp av f.eks EAC (gratisprogram). Dette har jeg benyttet selv og her er det veldig enkelt å kontrollere/editere metadata og cover art ettersom programmet søker og henter info fra online databaser.

    Finnes også en del tråder her inne vedr. ripping. Tipper du finner masse nyttig info ved å lete litt i Datahjørnet.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.637
    Antall liker
    2.833
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Noen her med en formening om hvor mye power som bor i en Nait 5si?
    Har et par forsterkerløse høyttalere av typen BKS som gjerne skulle hatt en ny makker; men det kan jo hende at det er litt i minste laget med krefter i nevnte Naim....
    BKS`ene har nemlig en følsomhet på ca 88db, og impedansekurven dropper til ca 3,5 ohm på det laveste....

    mvh
    Proffen
    Er det virkelig bare en person i en tråd med 775 sider som har en formening om spørsmålet mitt???

    mvh
    Proffen
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Tror nok det første svaret var så dekkende st det holdt ;) Dette er ikke en tråd hvor alle sier omtrent det samme for å få credit for det førstemann sa.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Har hatt den i hus en kort stund. Var ikke noe noen her i huset hadde noe ønske om å beholde. Prøv å få hørt på en før du kjøper.


    Noen her med en formening om hvor mye power som bor i en Nait 5si?
    Har et par forsterkerløse høyttalere av typen BKS som gjerne skulle hatt en ny makker; men det kan jo hende at det er litt i minste laget med krefter i nevnte Naim....
    BKS`ene har nemlig en følsomhet på ca 88db, og impedansekurven dropper til ca 3,5 ohm på det laveste....

    mvh
    Proffen
    Er det virkelig bare en person i en tråd med 775 sider som har en formening om spørsmålet mitt???

    mvh
    Proffen
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Har kommet over et sett med Tannoy Mercury m20, og tenkte disse kunne være en god match for den nylig anskaffede Naim settet. Husker disse høyttalerne som rimelig dugende høyttalere. (selv om det er noen år siden jeg hørte de sist).
    Husker at disse gav meg skikkelig gåsehud opplevelse. Men jeg kan ikke erindre hva forsterkeri som ble brukt den gangen.

    Mener at jeg har hørt både Tannoy og Kef nevnt i sammenheng med Naim.

    Hva sier ekspertisen?
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Naimfolket sitter benket og hører julesalmer på kjøkkenet. Vaser ikke bort lyttetid på www, det er sikkert ;-)
    Jaja..... Jeg kjøpte Mercuryene også. Spent på om de viser seg frem som jeg har vage minner om.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Jeg forstår spørsmål som; "vil ditt og datt passe til Naim", jeg har hatt mange slike spørsmål i hodet sjøl.
    Ofte blir rådene man gir bare indikasjoner på hva sammensetningen kan by på, siden rom, preferanser osv er så ulik fra person til person.
    Ofte gir man dårlige råd også.
    At Lgrons58 ikke liker Nait 5si er overraskende for meg (og veldig mange andre), men det er et bevis på nettopp det som er utfordringa, å forstå hva andre egentlig er ute etter.

    Når alt kommer til alt har jeg funnet ut at jeg får kjøpe det og prøve det sjøl, i eget rom. Det koster, det tar tid og utfordrer egne lyttepreferanser, men til syvende og sist, er det veien å gå. Sånn ser ihvertfall jeg på saken.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Den er ingen god forsterker, høy egenstøy,litt trafobrumming,plukker opp rusk på strømnettet fra veggvorter etc. da Naim har slurvet med rf filtrering i strømforsyningen og sist men ikke minst en litt unyansert lyd som legger vekt på kun rytme/driv og det er ikke alt her i verden.
    De fleste andre forsterkere i samme prisklasse har ikke disse skavankene.
    Men noe liker jo Naim,s litt innestengte grøt lyd med masse driv og rytme. Smak og behag.
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    har du hatt den lenge lgrons58?
    av egen erfaring tar det litt tid før lyden setter seg, særlig hvis den er ny.
    trafobrum er en svakhet men det lønner seg å finne ut hva som forårsaker støyen (panelovn, ledpærer etc etc). slik har jeg gjort de og ikke lenger problem hos meg.
    har hatt mine opp å neturer med naim i alle prisklasser men sjelden de låter "innestengt grøt lyd"
    vet ikke noe om hva du spiller på ellers, kan jo være en mismatch et eller annet sted i kjeden (evt kabler)?men nait'en skulle være enkel å få til
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    669
    Antall liker
    159
    Torget vurderinger
    8
    Den er ingen god forsterker, høy egenstøy,litt trafobrumming,plukker opp rusk på strømnettet fra veggvorter etc. da Naim har slurvet med rf filtrering i strømforsyningen og sist men ikke minst en litt unyansert lyd som legger vekt på kun rytme/driv og det er ikke alt her i verden.
    De fleste andre forsterkere i samme prisklasse har ikke disse skavankene.
    Men noe liker jo Naim,s litt innestengte grøt lyd med masse driv og rytme. Smak og behag.
    Hjelder dette alt fra Naim? Har en kompis som vurderer og oppgradere med ny forforsterker og har Naim på lista over kandidater. Er særlig komentarer om spilleglede som har skapt denne interesse, men siden han bor i blokk, er kanskje ikke dette noe bra valg likevell, tenker da på innstråling av støy.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Naim må prøves. Noen blir forelsket og andre blir skuffet.
    Har prøvd en hel haug Naim forsterkere, men ingen klaffet helt for meg. Var nærmest med SuperNait og Hicap.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Prøvde vel en måneds tid før jeg ga opp. Lettere å bytte forsterker enn å fjerne led pærer,kjøleskap,veggvorter etc....


    har du hatt den lenge lgrons58?
    av egen erfaring tar det litt tid før lyden setter seg, særlig hvis den er ny.
    trafobrum er en svakhet men det lønner seg å finne ut hva som forårsaker støyen (panelovn, ledpærer etc etc). slik har jeg gjort de og ikke lenger problem hos meg.
    har hatt mine opp å neturer med naim i alle prisklasser men sjelden de låter "innestengt grøt lyd"
    vet ikke noe om hva du spiller på ellers, kan jo være en mismatch et eller annet sted i kjeden (evt kabler)?men nait'en skulle være enkel å få til
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Den er ingen god forsterker, høy egenstøy,litt trafobrumming,plukker opp rusk på strømnettet fra veggvorter etc. da Naim har slurvet med rf filtrering i strømforsyningen og sist men ikke minst en litt unyansert lyd som legger vekt på kun rytme/driv og det er ikke alt her i verden. De fleste andre forsterkere i samme prisklasse har ikke disse skavankene.
    Men noe liker jo Naim,s litt innestengte grøt lyd med masse driv og rytme. Smak og behag.
    Det må være lov å mene noe negativt eller annet om Naim enn hva den gemene hop står for. Allikevel, beskrivelsen din er helt hinsides mine erfaringer. Jeg håper ikke folk legger for stor vekt på det du skriver, i jakten på gode musikkformidlere. Dette er ikke første gangen du rakker ned på Naims produkter så jeg setter spørsmål ved agendaen? Gode råd er det ihvertfall ikke.

    Jeg har prøvd nesten alt fra Naim hjemme og grøtlyd er for meg et totalt ukjent begrep med Naim, og i særdeleshet med Nait`ene. Unntaket kan være forsterkeren du beskriver, Supernait1 :) men jeg vil heller kalle den frodig, men det er engasjerende i mine ører.

    Sånn generellt.
    Som jeg skrev i tidligere post, det er vanskelig, om ikke helt umulig å gi konkluderende råd, siden oppfatning og preferanser er så subjective. Dessuten vet man sjelden hvilke høyttalere eller kilde brukeren benytter. Mange skylder på elektronikkens egenskaper, mens sannheten ofte er ubalanse i systemet og i særdeleshet dårlig romakustikk. Det er lettvint å lukke øyne for det som krever mye og skylde på det man bare kan skyve ut døra igjen.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Nei herregud håper ingen tar meg seriøst. "Det er jo lytefrie,støyfrie moderne konstruksjoner med en detaljert åpen og dynamikkrik lyd som absolutt alle burde like og anbefale uten forbehold."

    Ingen agenda, kun litt motvekt til din håpløse fanboy mentalitet bygd på mine egne og mange andres erfaringer, og leser du litt rundt på nettet er vel ikke Naim alles cup of tea. Og man bør jo vite att det er noen utfordringer og begrensninger med ett produkt før man legger ut de forholdsvid store summene som forlanges for ett Naim produkt.

    Supernait 1 hadde absolutt ikke grøtete lyd når den fikk Hicap strøm og en bedre DAC tilkoblet, den innebygde DAC,n var jo en vits.

    Sammenlign gjerne direkte med nyere Yamaha som 1100 og 2100,Hegel H160,Nuprime IDA-8 og 16 etc. og det er meget vanskelig å ubetinget anbefale Naim.

    Men som jeg har skrevet, smak og behag som endel virkelig liker og andre ikke liker.

    Prøv hjemme !!
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.929
    Antall liker
    2.027
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Helt klart mye som kunne vært bedre med Naims forsterkere. Spesielt da man tar prisen i betraktning. Men deres streamere synes jeg ligger i øvre klasse mtp brukersnitt, integrerte tjenester, stabilitet, kostnadsfrie oppgraderinger og byggekvalitet.
    Høy score fra meg som kilde for bedre forsterkeri.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    :) Jeg skriver jo at det må være lov til å være uenig og heller ikke måtte henge seg på "fanboy" :rolleyes: mentaliteten.
    Allikevel, det finnes mange (bedre) måter å formidle sine lytteinntrykk på. Lykke til.
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    485
    Antall liker
    136
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    @Lgrons58: Siden det er en vennetråd, ser jeg ikke noget forkert i, at den har en overvejende positiv tilnærmelse til Naim. At degradere nogen til fanboy, fordi de stiller op med svar og råd (fra indgående kendskab til mærket), virker noget malplaceret. Stover kan sagtens forsvare sig selv, og mit indlæg handler mere trådens grundpræmis. Nogle gange får udvekslingerne (både 'angreb' og 'forsvar') nærmest et religiøst præg, som om Naim var en sekt. Det er altså blot et af mange mærker, og enhver er fri til at 'komme og gå' som de vil. Samtidigt skal dem, der gerne vil 'dyrke' mærket også have lov til det (bl.a. andet her i tråden), uden at blive påklistret diverse prædikater.

    Hvad angår beskrivelser af produkter eller lydsignatur (Naim eller andet mærke), så oplever jeg, at sammenhængen alt for ofte udelades. Een ting her er selve komponenterne eller rummet, men mindst lige så ofte er antydning eller uddybning af personlige lydpræferencer fuldstændigt fraværende. Hvis der er een ting jeg har taget med mig fra min side-hobby head-fi, så er det, at folk bare ikke hører det samme fra det samme udstyr. Der er med andre ord alt for mange variabler involveret til at komme med bastante udsagn om at sådan lyder det og det.

    Det eneste negativt-ladede aspekt ved Naim, jeg personligt mener er værd at kommentere overfor potentielle købere, er det mulige problem med trafo-støj. Og siden det tilsyneladende rammer nærmest vilkårligt, er det svært at råde til andet her end lyt-før-køb, hvilket uanset er det råd, folk altid får, hvad enten det er Naim eller andet. Alle øvrige aspekter er mest af alt en smagssag i mine øjne.

    Sidst skal man ikke undervurdere følelserne, folk investerer i hi-fi, head-fi, eller hvilken som helst anden hobby. Det gælder både ejerglæde og skuffede forventninger (i hver sin ende af oplevelsesregistret). Det kan simpelthen ikke undgåes, at udsagn, forklaringer og råd præges af følelserne. At tro, at man får objektive råd herinde eller andre steder er idiotisk, eller naivt i hvert fald.

    Jeg savner lidt den hyggelige, entusiastiske stemning i Naim-tråden, men kan sagtens forstå, at interessen kommer og går, her som de fleste andre steder. For min egen del har året været præget af andre og vigtigere ting end hi-fi. Jeg følger dog stadig med i tråden fra sidelinjen, og håber den med tiden genfinder lidt af sin gamle magi. Ting bliver, hvad de gøres til, må være dagens pointe fra mig :)


    Med ønsket om et godt nyt år til trådens deltagere

    Ketil




    NB: Jeg har valgt at skrive på dansk herover, fordi mit norske er for ufleksibelt til at få alle nuancer frem.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Hallelujah!
    Skal prøve å ikke nevne Naim,s negative sider hvis noen spør om det kan være ett godt valg, skal i det hele tatt prøve å holde meg unna denne tråden da ett kritisk blikk på ikke så gode sider ved dette merket ser ut til å bli oppfattet som ett angrep av enkelte i menigheten og jeg liker ikke å lage bråk.
    Synes det bare er synd att noen kan bli forledet til å kjøpe Naim uten å være klar over att det er ett litt sært og vanskelig rasedyr som kan kreve litt mer enn de fleste gidder knote med for å få en grei lyd.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Flott innlegg, ketilb. I en vennetråd må man huske på at de som er venner faktisk liker lyden godt :)
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.332
    Antall liker
    3.868
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Grøtlyd? Du må ha hatt en utrolig vanskelig dag...
    Når jeg har spilt på en Nait, men høyttalere som passer (for eksempel ikke Klipsch) spiller det uhemmet friskt og naturlig. Man går nærmest bananas i platebunken.


    Den største ulempen med Naim slik jeg ser det er ikke lyden, men at det hoper seg opp med bokser.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Jeg håper du forstår at dette ikke er alles mening. Det trenger ikke være sant engang, dette er uttalelse fra 1 person. Les igjennom tråden her så skjønner du at bildet er mer nyansert enn som så.
    Kompisen din bør teste ut Naim sjøl. Naim er ikke nødvendigvis bedre eller dårligere enn noe annet, det er det preferansene som avgjør. Naim er et alternativ til en masse annet.

    Den er ingen god forsterker, høy egenstøy,litt trafobrumming,plukker opp rusk på strømnettet fra veggvorter etc. da Naim har slurvet med rf filtrering i strømforsyningen og sist men ikke minst en litt unyansert lyd som legger vekt på kun rytme/driv og det er ikke alt her i verden.
    De fleste andre forsterkere i samme prisklasse har ikke disse skavankene.
    Men noe liker jo Naim,s litt innestengte grøt lyd med masse driv og rytme. Smak og behag.
    Hjelder dette alt fra Naim? Har en kompis som vurderer og oppgradere med ny forforsterker og har Naim på lista over kandidater. Er særlig komentarer om spilleglede som har skapt denne interesse, men siden han bor i blokk, er kanskje ikke dette noe bra valg likevell, tenker da på innstråling av støy.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.332
    Antall liker
    3.868
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har folk på alle kanter her i blokka og har aldri hatt problemer med støy. Naim er bra saker!
     
    X

    X186841

    Gjest
    Nå får du bremse litt, farer ikke med usannheter. Går ann å ha forskjellige oppfatninger av ting uten att du trenger å påstå folk muligens ljuger.
    Har hatt mange Naim bokser i hus, demontert, reparert og oppgradert flere så kjenner de bedre enn de fleste. Mener å huske att jeg skrev det burde prøves da mange liker de og noen ikke.

    Jeg håper du forstår at dette ikke er alles mening. Det trenger ikke være sant engang, dette er uttalelse fra 1 person. Les igjennom tråden her så skjønner du at bildet er mer nyansert enn som så.
    Kompisen din bør teste ut Naim sjøl. Naim er ikke nødvendigvis bedre eller dårligere enn noe annet, det er det preferansene som avgjør. Naim er et alternativ til en masse annet.

    Den er ingen god forsterker, høy egenstøy,litt trafobrumming,plukker opp rusk på strømnettet fra veggvorter etc. da Naim har slurvet med rf filtrering i strømforsyningen og sist men ikke minst en litt unyansert lyd som legger vekt på kun rytme/driv og det er ikke alt her i verden.
    De fleste andre forsterkere i samme prisklasse har ikke disse skavankene.
    Men noe liker jo Naim,s litt innestengte grøt lyd med masse driv og rytme. Smak og behag.
    Hjelder dette alt fra Naim? Har en kompis som vurderer og oppgradere med ny forforsterker og har Naim på lista over kandidater. Er særlig komentarer om spilleglede som har skapt denne interesse, men siden han bor i blokk, er kanskje ikke dette noe bra valg likevell, tenker da på innstråling av støy.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.332
    Antall liker
    3.868
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Oppgradert? Har du beveget deg bort fra Naim lydsignatur?

    Jeg vet ikke, jeg bare spør.

    Men, la hifi være hifi. Nå stikker jeg til skogs. Godt nytt år!
     
    X

    X186841

    Gjest
    Neida, oppgradert Bios i harddisk spillere og byttet til mere minne og større/nyere disker, fikset dårlige kontakter inni forsterkere, byttet front lys,byttet falmet frontplate,byttet skjevt innskrudde skruer etc... Ingen modifikasjoner av lydsignatur, da er det jo ikke Naim lenger.

    Oppgradert? Har du beveget deg bort fra Naim lydsignatur?

    Jeg vet ikke, jeg bare spør.

    Men, la hifi være hifi. Nå stikker jeg til skogs. Godt nytt år!
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    En liten påminnelse om "sannheten". Ha en fin kveld.

    Godt Nytt år til alle, og jeg mener alle :)


    Den er ingen god forsterker, høy egenstøy,litt trafobrumming,plukker opp rusk på strømnettet fra veggvorter etc. da Naim har slurvet med rf filtrering i strømforsyningen.
     
    Sist redigert av en moderator:
    X

    X186841

    Gjest
    Kun fakta fra min side.
    Naim farer ikke med løgn, de skriver tilogmed om det i manualen. Du kan få kjøpt RF filter kit til enkelte av deres produkter, sist sett i manualen til Supernait 2 kapittel 3.4 De påstår utstyret deres er følsomt for slikt pga. hensynet til best mulig lydkvalitet. Merkelig att de fleste andre får det til.
    Egentest på 5Si, Plugget inn en Arcam Airdac på samme vegguttak og det kom meget hørbar forstyrrelse når du skrudde opp volumet forbi ca, kl. 8
    Byttet ut 5Si med en Denon PMA-2010, null støy. Yamaha A-S700, null støy. Rotel RB-1552 MK2 med Pro-Ject RS Digital pre, null støy. Pioneer A-70, null støy. Plugget inn et godt gammelt RF filter som lå i skuffen og det ble tyst i Naim,n og men det bør ikke være nødvendig å måtte kjøpe RF filter på en god konstruksjon.
    Trafobrumming er ett kjent problem selv på Naim forumet i England.
    Egenstøy er ganske høy i de Naim jeg har prøvd, skru opp lyden litt uten musikk og du hører det fint i høytalerne.
    Så min påstand er att du ikke vil høre sannheter som ikke passer din erfaring og virkelighetsoppfatning og går heller til personangrep.


    Det er jo ingen vits i å føre dialog med deg Lgrons58. Se en gang til på det du skriver her. Hvordan vet vi at dette gjelder alle Nait, i alle hjem?
    Har du enerett på sannheten om at det ikke er en god forsterker eller å påstå at Naim farer med løgn eller usannheter om støydesign? Sånne uttalelser kan ikke få stå uimotsagt.
    Det er ikke rart veteranene ikke involverer seg I tråden, med sånt nonsens som dette. Over og ut fra min side.

    Godt Nytt år til alle, og jeg mener alle :)


    Den er ingen god forsterker, høy egenstøy,litt trafobrumming,plukker opp rusk på strømnettet fra veggvorter etc. da Naim har slurvet med rf filtrering i strømforsyningen.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Rett skal være rett. Det er riktig som du skriver, avsnitt 3.4 i SN manualen. Jeg har aldri opplevd sånne problemer.

    Susceptibility to radiofrequency interference is related to the wide internalbandwidth necessary for high sound quality. A radiofrequency filter kit is available for some Naim equipmentbut sound quality will be progressively compromised asmore elements of the kit are fitted.
     
    Sist redigert av en moderator:
    X

    X186841

    Gjest
    Da lar vi dette ligge og mitt budskap kan egentlig kokes ned til att det er viktig å prøve Naim før kjøp, kanskje viktigere enn vanlig.
    Men klaffer alt kan du få en fin opplevelse.
    Godt Nytt År.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Skal nedgradere litt for å teste ut litt ulikt naim. Aktiv phonosophie integrert går ut. Hva er det f.eks 72/110 eller 72/140 går for normalt? Koster Nait2 virkelig 8-ish?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn