Her er endringer i rom og oppsett. Har forsøkt å nedgradere flere ganger og har klart det igjen. Kudos Titan ble solgt før Jul og på fredag gjorde jeg avtale for NDS/555PS. Som om ikke det var nok, lytterommet i underetasjen skal benyttes annerledes og er forlatt til fordel for loftstuen. Arealet er noenlunde det samme, men med annen utforming og materialbruk.
LP 12 er fremdeles under montering/ justering så kilde i det nye musikkrommet er foreløpig Unitiqute2. Her bruker jeg digitalutgangen, via en Beresford Dac av det rimelige slaget. Supernait2 driver Neat Iota høyttalere. Disse er halve størrelsen av en skoeske, plassert på stativer 1,75m fra bakvegg. Avstanden er av praktiske årsaker gitt sånn noenlunde. Fant frem en nedpakket Audiovektor sub og vips så har man et musikksystem igjen. Ja, det er faktisk et musikksystem, rommet fylles ganske så fint.
I starten benyttet jeg Unitiqute alene, med Iota og AV sub og det spillte kjempefint. Når qute ble til kilde og SN2 tok over var endringen dramatisk.
Da får man tenke seg nøye om før nye investeringer. Høyttalerne skal byttes ut, men vet ikke til hva enda. Noe vil skje på elektronikksiden også, men vet ikke helt hva der heller. I stuen er det muso som spiller opp, ingen planer der.
Konklusjon etter bytte av rom og nedgradering? Rom og akustikk har enormt å si for balansen og det trenger ikke koste allverden for å oppnå musikkopplevelser. Vel, det er fremdeles lite som vokser inn i himmelen, det skjønner nok de fleste