^ Jeg har egentlig aldri hatt noe "forhold" til Naim, men Star sto frem som det mest optimale produktet på markedet - sett i forhold til rollen den skulle fylle.
Og, igjen - den har absolutt innfridd.
Men - om jeg benytter Meridian CD-spilleren (508/24) via linjeinngang fremfor on-board drev/Dac, så fremstår den i mine ører som et par knepp bedre. Litt mer kropp/volum, og et snev mer finmasket. Allikevel, det er langt fra noe dårlig ytelse i on-board løsningen
Videre så skal man ikke kimse av matching (opp mot egne preferanser) heller, og det låter temmelig bra med Star/SF Liuto. Rommet det spiller i har selvfølgelig også sin innvirkning, og Liuto fungerer der meget bra. Kabling, for de som er opptatt av det, er Chord Epic Twin.
Det store spenningsmomentet mitt er at vi er på flyttefot om en drøy uke, og det var den egentlige bakgrunnen for kjøp av Star. I den nye leiligheten blir det ett oppsett i stua, og et mer dedikert lytterom i ei loftsstue.
De høyttalerne som er tiltenkt benyttet i stua, sammen med Star, er Vienna Mozart Grand. Den kombinasjonen har jeg ikke testet der jeg bor nå, da Mozart har stått nedpakket i sin emballasje i et drøyt år. Så - jeg er temmelig spent
For alt jeg vet i dag, så kan det hende at Liuto ikke vil fungere i loftsstua, og Mozart fungerer bedre der. I værste fall blir konsekvensen at begge høyttalerparene må erstattes.