Enig med dere at Rega's modeller er en fornuftig innfallsvinkel til vinyl sammen med Naim, når forutsetningene er 1) å bygge opp en vinylsamling, og 2) skaffe en lydkilde som er presentasjonsmessig kompatibel med Naim.
Rega har alltid vært brukt sammen med Naim, og kanskje særlig når vinyl har vært sekundær kilde som bruker ikke ønsker å legge veldig mye penger i. Man skal lite med en dyr spiller når det gjenstår mye vinyl å kjøpe
Spørsmålet dersom det skal være noe ala Rega; hvilken Rega? Jeg tror for min egen del, at P2 er litt for beskjedent utgangspunkt. den låter vagere og mindre involverende enn hva man bør forvente av en kilde i et Naim-system. Den har mange gode egenskaper, det er ikke det, især i enkle systemer; men jeg tror at mangelen på energi og driv ift f.eks CDS eller CD5 vil gjøre at den neppe blir brukt mye.
Rega kommer med en helt ny P3 (og P1 og P2) nå; jeg vet ikke hvordan den vil plassere seg, men tidligere har det vært et stort sprang fra P3 til P25/P5 (bruktvarp kanskje) spør du meg; og attpåtil med et relativt beskjedent mellomlegg som absolutt er verdt det.
Svein; high-output MC'er er alle laget for å smette rett inn i vanlige standardiserte MM-kort, jeg tror sikkert DL110 gjør det i ditt kort, i likhet med alle andre MM'er og high-output MC'er. Jeg skjønner ikke helt hvorfor akkurat DL110 skulle være en bedre match enn alle andre..?
Dersom du har en slik, så er det jo bare å prøve. Når det gjelder kompatibilitet pu vs riaa, så er dette mye mer komplisert når det gjelder low-output MC; noe utvalget av forskjellige elektriske varianter signaliserer.
So; vær klar over at Stageline har BNC inn og DIN ut.. med mindre det er endret uten at jeg er klar over det.
Mvh Vidar P