Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Nei, DBL blir det aldri :)  Neste blir den nye SuperLine tenker jeg... når den engang finner det for godt å la seg lansere.
    Forresten så blir det Chord Signature ht-kabler rett rundt hjørnet... rapport følger.

Mvh Vidar P

S

Stover

Gjest
    Nei, DBL blir det aldri :)  Neste blir den nye SuperLine tenker jeg... når den engang finner det for godt å la seg lansere.
    Forresten så blir det Chord Signature ht-kabler rett rundt hjørnet... rapport følger.

Mvh Vidar P
    Har ikke du en SuperLine ifra før? ;)

Vel, etter nok en gang å ha fått møte Vidar, musikken og anlegget hans, smiler jeg igjen fra øre til øre.

Det var ingen tvil om at 300 var kommet til. Står over å forklare inngående med mitt hifivokabular, men lettflytende, uanstrengt, distinkt, eksepsjonell start og stopp er noe. Fokus som han har savnet var helt iorden og mer til spør du meg.

En annen ting er at oppgraderinger krever innsats og atter innsats for å få maksimalt ut av det hele. Her er mitt inntrykk at eieren har full kontroll og litt til.

Det som fanget mest nok en gang var vinylen(beklager) og dens evne til å flytte fokus over på musikken. Musikk som fikk selv min kone til å smile og mimre :D

Jeg klarer ikke å beskrive det annet enn med at det kommuniserer.

Koblet endelig HiCap til CD5 da jeg kom hjem. Min første tanke er (igjen) hvor synd det er at Fidelity ga Naim en slik lemfeldig oppvartning. Ikke en eneste psu. Duverden hva Hicap utgjør.

Dog kan jeg bare konstatere at dette oppsettet har noe å se opp til.

Forøvrig har jeg lyttet til musikk i store mengder i det siste.

S ;)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke du en SuperLine ifra før? ;)
    Takk for vennlige ord. Du tenker vel på HiLine sikkert, og det har jeg jo :)
    Superline blir antakelig navnet på Naims nye highend riaa... den ryktes lansert i 2007. Hurra!

Mvh Vidar P

S

Stover

Gjest
    Takk for vennlige ord. Du tenker vel på HiLine sikkert, og det har jeg jo :)
    Superline blir antakelig navnet på Naims nye highend riaa... den ryktes lansert i 2007. Hurra!

Mvh Vidar P
    Du tok ikke den? tenk en gang til.... ;)

Til de som måtte lure. Nait5i-cd5/Hicap og Spendor er en sjokkopplevelse.

Det låter så utrolig bra (i sin klasse). Skal klare å leve med dette i flere dager ;D

Bass sa du? Mer enn nok.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Du tok ikke den? tenk en gang til.... ;)
    Haha, der glei den inn  ;D  Jeg er litt treig i dag, søndag vet du.
    HiCap er jo et virkelig godt produkt. Jeg er forresten helt enig med deg i at Fidelity overhodet ikke ser ut til å være på høyde med f.eks andre (utenlandske) blader når det gjelder å Naim-utstyr til å spille som det skal... det er litt synd for leserne, men jeg mister ikke noe nattesøvn av det, for å si det sånn :)
    Det hjelper vel knapt at importøren ikke bidrar med knowledge; og, som fryktet, ser ut til å la Naim-distribusjonen gå inn i en form for hvilemodus tross betydelig interesse i markedet... helt uforståelig for meg. Snakker om å ikke gripe sjansen når den byr seg..

Mvh Vidar P

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Det hjelper vel knapt at importøren ikke bidrar med knowledge; og, som fryktet, ser ut til å la Naim-distribusjonen gå inn i en form for hvilemodus tross betydelig interesse i markedet... helt uforståelig for meg. Snakker om å ikke gripe sjansen når den byr seg..
    Enig i dette...Ljudtema virker helt uinteressert i alt som heter salg og service hittil. Har enda ikke fått tilbake NAC202, men det er et paradoks at det er Naim i England som har holdt meg informert.

Når man ser hvor lite salg det er av f.eks. Audio Research her til lands, kan man vel heller ikke vente at Naim blir noe særlig mer utbredt, heller. Det er bare så besynderlig at importøren ikke griper sjansen nå som Naim begynner å interessere fler og fler.

mvh

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    grattis, vidar.
    litt av et anlegg du begynner å få!
    hvor i landet bor du?
    hadde vært morsomt å høre et naimsystem på dette nivået enn gang (og ikke minst de nye spendorene), hvis jeg er velkommen da, selvsagt...

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Nederste?

Du skulle bare visst....
    :D

Tror jeg skrev en av de nederste.

Litt spøk, men ærlig talt så gleder jeg meg til hver lyttestund jeg får tid til på dette anlegget....Og så tror jeg at jo lengre opp man kommer, desto større krav settes til f.eks. lytterom, rack, tweaking osv..

mvh

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    grattis, vidar.
    litt av et anlegg du begynner å få!
    hvor i landet bor du?
    hadde vært morsomt å høre et naimsystem på dette nivået enn gang (og ikke minst de nye spendorene), hvis jeg er velkommen da, selvsagt...
    Takk for det. Jeg er redd det er et stykke unna Bergen... Kristiansund for å være nøyaktig. Du er selvsagt velkommen om du er i området.
    På cd-siden ser det straks slik ut; CDS3/XPS2-NAC552-NAP300-Spendor S9e/Rel Storm V, og Chord Signature kabling. Veldig engelsk  :D
    En naturlig vei videre vil være 555PS istedet for XPS2 tror jeg.. men jeg spiller mest vinyl, så vi får se.

Mvh Vidar P

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Takk for det. Jeg er redd det er et stykke unna Bergen... Kristiansund for å være nøyaktig. Du er selvsagt velkommen om du er i området.
    På cd-siden ser det straks slik ut; CDS3/XPS2-NAC552-NAP300-Spendor S9e/Rel Storm V, og Chord Signature kabling. Veldig engelsk  :D
    En naturlig vei videre vil være 555PS istedet for XPS2 tror jeg.. men jeg spiller mest vinyl, så vi får se.

Mvh Vidar P
    engelsk hi-fi er yummy...
    når jeg ser hva slags anlegg du er iferd med å sette sammen, får jeg NESTEN lyst til å droppe rør og horn... ;D
    moro!
    flytter til oslo nå, enda lengre unna kristiansund. men frøkna er fra florø, og det hender vi kjører oss en tur i "nabolaget" om sommeren når vi er lei av å henge på hytta.
    er jeg i området, så skal jeg garantere at du ikke får fred. ;D
    du (og alle dere andre hyggelige naimister) har selvfølgelig en stående invitasjon til å stikke innom meg for et glass og god musikk spilt over et rør/horn system hvis dere slumper til å oppholde dere i oslo og har noen timer å brenne av.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.244
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Klipper og limer litt fra en ny annonse fra Hifimagasinet:

Naim Nac82, Supercap och Nap250 allt olive och i gott skick säljes för 12 000sek styck.

Var det ikke noen som skulle ha en ny PSU?

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Var det ikke noen som skulle ha en ny PSU?
    Jeg averterte etter en SC for en tid siden, men nå skal jeg ikke ha allikevel... har ingen hull å plugge den inn i :)

Mvh Vidar P

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    I kjedsommeligheten mens jeg venter på min NAC552 så kan jeg legge ut innsidebilder av min nye effektforsterker NAP300.

Først fra innsiden av headunit, som er dual mono uten strømforsyning. Vi ser 4stk/kanal 007 transistorer (jeg har forstått at kun to av de er utgangstransistorer, de to andre har noen form for reguleringsfunksjon. Bak på hver side ser vi inngangen til en Burndy og en XLR kabel på hver side, og i midten bak er en "virtually noiseless" vifte;

Her er innsiden av strømforsyningen 300PS; vi ser en trafo (noen sier at den er 1000VA, som er det samme som i NAP250.2; men jeg er usikker, da den svinger 25% mer VA).

<EDIT; om bildene ikke vises, så fins de litt ned på side 1 her; http://forums.naim-audio.com/eve/forums/a/tpc/f/48019385/m/6852937107/p/1 >

Videre på tema transformatorer, NAC552 har en 800VA trafo i sin 552PS... det er mer enn de fleste effektforsterkere!

Her er en morsom link; Naim om Reference-serien

Mvh Vidar P

bruce

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Antall liker
    0
    Da er høyttalerbyttet gjennomført. Jeg fulgte stover sitt råd og kontaktet Norsk hifi center og spurte om å få låne Spendor.

For en service! Jeg ringte kl 1500, og fikk Spendor s6e på døra kl 1900! Utrolig hyggelige og ryddige folk.

I begynnelsen synes jeg det låt litt komprimert og mørkt. Etter råd fra forhandler, satte jeg på soundcare superspikes. Dette gjorde underverker.

Etter en helg med lytting bestemte jeg meg for å gå for den større Spendor s8e. Jeg ringte på mandag kl 1500, og hadde høyttalerne hjemme kl 2000 samme kveld! (Igjen: Helt utrolig!) Jeg har fått opsjon på og bytte til annen høyttaler, ettersom jeg ikke hadde prøvd s8e hjemme.

Jeg holder på med innspilling nå. Men jeg kan allerede si en ting: Det blir ikke noe bytte!

S

Stover

Gjest
    Da er høyttalerbyttet gjennomført. Jeg fulgte stover sitt råd og kontaktet Norsk hifi center og spurte om å få låne Spendor.

For en service! Jeg ringte kl 1500, og fikk Spendor s6e på døra kl 1900! Utrolig hyggelige og ryddige folk.

I begynnelsen synes jeg det låt litt komprimert og mørkt. Etter råd fra forhandler, satte jeg på soundcare superspikes. Dette gjorde underverker.

Etter en helg med lytting bestemte jeg meg for å gå for den større Spendor s8e. Jeg ringte på mandag kl 1500, og hadde høyttalerne hjemme kl 2000 samme kveld! (Igjen: Helt utrolig!) Jeg har fått opsjon på og bytte til annen høyttaler, ettersom jeg ikke hadde prøvd s8e hjemme.

Jeg holder på med innspilling nå. Men jeg kan allerede si en ting: Det blir ikke noe bytte!
    Gratulerer. Spendor er et godt valg etter mitt syn.

Kan være interessant å vite hva du synes er forskjellen på 6 og 8e. Også hvorfor du valgte akkurat S8e?

bruce

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Antall liker
    0
    Ja, lyttekveld må vi helt klart ha snart.

Det er litt tidlig å si så mye om forskjellen på 6 og 8 foreløpig. Det jeg kan si allerede nå, er at den har dypere og mer kraft i bassen. Det er også mer forskjell på høye og lave partier i musikken. Alt skjer mer plutselig og med mer kraft. Det blir spennende å følge med etterhvert som de blir innspilt. Hvor lang tid tok det, Stover?

S

Stover

Gjest
    Ja, lyttekveld må vi helt klart ha snart.

Det er litt tidlig å si så mye om forskjellen på 6 og 8 foreløpig. Det jeg kan si allerede nå, er at den har dypere og mer kraft i bassen. Det er også mer forskjell på høye og lave partier i musikken. Alt skjer mer plutselig og med mer kraft. Det blir spennende å følge med etterhvert som de blir innspilt. Hvor lang tid tok det, Stover?
    Hos meg løsnet det ganske tidlig, men har nok endel igjen. Vidar P`s erfaringer tilsier lang tid.

Hvor stort er rommet ditt?

bruce

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Antall liker
    0
    Rommet mitt er ca 30 kvm. Jeg merker allerede forskjell etter 5 dager.

Jeg valgte Spendor etter å ha hørt en del forskjellig. Noe på hjemlån, og en del i butikk.

- SA Explorer/Primare; stort og dynamisk. Ikke så engasjerende, synes jeg.
    - Linn Ninka/Naim; Spennende kombinasjon. litt lite luft mellom instrumentene.
    - Naim Arriva/Naim; I mine ører nådde de ikke helt opp til Ninka. Færre detaljer.
    - Audiovector/Densen; Utrolig detaljeringsnivå og kraft i bassen. Tillater bare avspilling av audiofile plater. Alt annet låter harskt!
    - Eben emilie/hjemme: Flott lyd, bortsett fra hardhet i øvre mellomtone, som ble ubehagelig. Dessuten likte ikke kona utseendet.
    - B&W 805s/hjemme: Denne nådde nesten opp! Utrolig fin kombinasjon av detaljer og innlevelse. Bassen var forbausende god.
    - Spendor s6e: Mørkere lydbilde enn de andre jeg har prøvd. Mindre fokus på detaljer enn B&W. Fantastisk stemmegjengivelse. Jeg fant ut at denne fikk meg til å nyte musikkopplevelsen mest.

Årsaken til at jeg valgte 8 fremfor 6: Jeg tok en sjans, siden jeg fikk retur-rett. Jeg bare antok at 8 ville gi litt mer av alt det gode + litt mer kraft i bassen.

Så langt har jeg ikke angret på at jeg gikk for den større modellen. Jeg synes stemmegjengivelsen er enda et hakk bedre, samtidig som jeg er veldig glad i dynamikken de bringer frem.

Som sagt: Veldig fornøyd. Nå er jeg der jeg ønsker å være. (Kanskje bortsett fra høyttalerkabler. Ecosse danket ut NacA5 fullstendig i mine ører, da jeg lånte dem med hjem. Lånte også med et sett Nordost Red Dawn. Denne låt dårligere enn NacA5 i mine ører.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Bruce; mye tilsier at du bør smøre deg med tålmodighet før S8e er 100% innspilt.. mine ble mye bedre etter kort tid, men brukte fra mai til september før de løsnet helt.

NAC A5's rolle i Naim-systemer tar jeg gjerne etpar linjer om; jeg er IKKE overbevist over dens evner lengre, og især ikke høyere opp på Naim-stigen.

I forhold til potensialet i nye Naim-bokser, og med unntak av at den tross alt låter helhetlig og musikalsk, så mangler den utrolig mye i et litt upmarket Naim-system imo! Den fungerer supert her mellom Nait 5i og Ariva.. men mellom mine NAC552/NAP300 og Spendor S9e så er de innelukket, kjedelige, grå og fargeløse, flate og ulne.
    Chord Co Odyssey 2 er f.eks en diger oppgradering som gjør musikken mye mer levende, fargerik og mangefasettert. For ikke å snakke om hva dyrere Chord-alternativer bringer til torgs.

Jeg vil ikke anbefale alle Nait-eiere å bytte ut NAC A5, ei heller eiere av chrome eller olive utstyr; men mange eiere av Naim fra Reference-serien (CDX2, NAC202/200 og oppover) vil bli mektig overrasket over hva som bor i boksene sine som NAC A5 simpelthen ikke evner å formidle!

Mvh Vidar P

kibsgard

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    1
    Den fungerer supert her mellom Nait 5i og Ariva.. men mellom mine NAC552/NAP300 og Spendor S9e så er de innelukket, kjedelige, grå og fargeløse, flate og ulne.

Mvh Vidar P
    Hei Vidar,

Kan du gi noen førstegangsinntrykk av 552'en?

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Hei Vidar,

Kan du gi noen førstegangsinntrykk av 552'en?
    Den er ikke innspilt enda, og jeg har stort sett brukt NAC A5 fra NAP300 og ut; så førsteinntrykkene vil måtte nyanseres litt etterhvert.

Men, NAC552 er helt rå! Det man "tror" er veldig bra med andre forsterkere.... så hører man det via 552/300... jøje meg, det blir nesten som å stå i naborommet vs å stå midt inni studio eller i salen, en klisje men dog, den får plutselig mening. Nå har jeg hørt og hatt mye bra utstyr bestandig; men NAC552 (og NAP300!) er den beste forsterkeren jeg har hørt noen gang.

Den drar så til de grader ifra de gamle toppmodellene til Naim (52/135) at dette er en helt annen verden av realisme og innsikt! Den låter så usigelig mye bedre enn megawatt US forsterkere at det er nesten flaut. Jeg sa over at NAC A5 ikke er god nok til å henge med; jo mer jeg hører på dette, dess sikrere er jeg på at det er 100% rett. Jeg kan ikke vente på å få hørt de ferdig innspilte 552/300's fulle potensiale med godt innspilte Chord Co Signature!

Hørte jeg noen nevne at Spendor låter "tilbaketrukket og forsiktig"...? Not on your life! Nå syder, bobler og freser de noe helt avsindig. Det skulle 552/300 til før de virkelig kviknet til (jeg har sagt det før, og mener det virkelig; S9e er laaangt mer krevende enn den lave prisen skulle tilsi!).
    Jeg fikk prøve B&W 803D her om dagen.. de låter bra og er flotte, men S9e blir nok stående her ja :)

Mvh Vidar P

S

Stover

Gjest
    Jeg forsøker å selge en Naim PSU og en DIN-DIN signalkabel. Det er liten respons.

Har virkelig alle dere Naimeiere der ute strømforsyninger til cdp og pre. integrert?

Det burde prøves. VFM er høy etter min oppfatning, med tanke på bruktpris. Mer av alt og økt musikalitet.

Er alle virkelig storfornøyd med Snaic kabelen?
    Den er ekstremt god til å være en kabel som følger med komponentene. Det finnes imidlertid bedre IMO.

Sjøl finner jeg FC2 å være en veldig god oppgradering til 202, særlig med tanke på bruktprisen. Har imidlertid ønske om hc2 som er minst en dobbling av pris i bruktmarkedet.

Samme på kabelsiden. Veldig fornøyd, men vil bruke ekstra kroner på Hiline, som jeg solgte...altfor billig  ;)

WW kabelen fjerner støy etter min mening og gir litt av samme opplevelsen som Hiline.

Vel vel..............

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Enig med Steinar; alle som har en Naim kilde eller preamp med mulighet for ekstern psu (f.eks FlatCap2) bør absolutt gripe sjansen!
    Både Nait 5, CD5, CD5x, 112, 112x, 122x, 202, StageLine osv vil vokse flere hakk med en FC2. Billig oppgradering!

Mvh Vidar P

Flaggerkatt

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.05.2005
    Antall liker
    6
    Hei, alle Naimister ;D

Mye av diskusjonen rundt mitt kjøp av Naim forsvant dessverre i serverproblemene, men som før kjøpet lovet, så tenkte jeg å skrive noen ord om min opplevelse av å få Naim i hus.

Mitt oppsett som ble kjøpt fra de utrolig servicevillige gutta hos UHES i England per i dag: Naim Nait5i, Stageline Phono pre/iSupply PSU; Rega P3 platespiller og en Cambridge Audio CD-spiller av enkleste sort. Høytalerne er Linn Ninkaer, koblet til Naiten med standard Linn K20-kabler.

Som jeg postet rett etter den kom i hus, var det særlig på digital kilde en utrolig oppgradering fra min daværende forsterker allerede fra første anslag av Diana Krall på spilleren. Min kompis som hadde insistert på å være med på å koble opp dette (jeg tror nesten han var mer spent enn meg), hadde samme følelse - gåsehud og reiste nakkehår med en gang. Det ble ikke gjort så mye annet i huset den kvelden enn å sitte og høre CD etter CD etter CD. En lyntur til Clas Ohlson for å modde om iSupplyens kontakt til å passe norske forhold, gjorde det så mulig å teste det som er min hovedpreferanse når musikk skal spilles - vinyl. Til å begynne med så må jeg innrømme at jeg faktisk var bittelitte grann skuffet. Ikke for at det låt dårlig, langt derifra, men rett og slett fordi kvalitetsovergangen/-forbedringen rett og slett ikke var like enorm som den var på CD-avspilling.
    Nå som det har gått tid siden jeg fikk de i hus, er det vel ingen tvil om at tålmodighet var alt jeg trengte. Alt Naim-utstyret er demospilt utstyr (eska Nait'en kom i avslørte at den ikke er "eldre" enn november 06...), men det er vel ingen tvil om at Nait'en var kommet mye lengre i innspilling enn Stagelinen. For nå, for hver plate jeg har spilt, har vinylopplevelsen bare blitt bedre og bedre.
    Hva slags opplevelse ?
    Konklusjonen min på hva Nait'en gir meg ?
    En fabelaktig musikalitet. Utrolig presis, og varmere enn jeg kanskje hadde ventet meg. Med denne som sjef, kommer virkelig Linn'ene til sin rett. Utrolig nøyaktig, dynamisk, og henger helt med på selv de mest halsbrekkende prog- og klassiskpartier.

Jeg er vel så "heldig" at min musikksmak krysser alle kategorier; i mine plate- og CDhyller finnes alt fra klassisk/opera til elektronika/pop, til prog/psykedelia, og metall helt ut i det ekstreme. Denne komboen klarer alt sammen ;D !

Spørsmålet nå, blir vel bare hvor lenge det kan gå før ytterligere oppgraderinger kommer i hus. Ser det ligger opptil mange interessante Naim-saker på bruktbørsen nå (så du må ikke selge alt enda, Stover ;) !), men inntil videre så er det nok ikke budsjett for noen store saker...
    Vidar P og jeg har vel diskutert kabler littegrann, så det kan hende det blir det i første omgang. Og kanskje en ny pickup til Rega'en. Vi får se.

Jeg er ihvertfall ufattelig fornøyd så langt; godfølelsen det gir å sette seg ned med et godt glass vin/en kopp te (avhengig av dagsform...), og bare nyte musikk har ihvertfall kommet tilbake...

bruce

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Antall liker
    0
    Godt å høre at det er flere som er fornøyd med valget av naim. Her burde det være duket for mange fine rødvinskvelder!

S

Stover

Gjest
    Spennende lesning.

Nok en bekreftelse på Nait5i`s suverene egenskaper.

Størrelse/ pris tatt i betraktning, har jeg ikke vært borti noe mer imponerende.

K

kbwh

Gjest
    Det er en fyr i Chicago som bruker en Nait5i på Sf Cremona Auditor. Det er en sulten liten høyttaler. Må være en velkonstruert forsterker det der.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.244
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Ser det ligger en CD5i på hifimagasinet.

Hvordan er denne i forhold til CD3.5/FC?

K

Kaarelars

Gjest
    En av de første omtalene av Nac52/52PS, fra HiFi-Review juni 1990.

K

Kaarelars

Gjest
    Hvor lenge har du holdt på men Naim, Svein?
    Det var nå jeg med tyngde skulle svart fra begynnelsen av 80-tallet ;) 5 år har jeg hatt Naim i anlegget. Bladene har jeg stort sett fått tak i fra vennlige sjeler i England.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.244
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    OK, nesten like fersk som meg da.

Ser du har en Nat03. Er den ny? Hvordan vil du beskrive lyden? Hatt noen andre gode tunere til å sammenligne med?

K

Kaarelars

Gjest
    Den er ikke ny, olive versjon. Synes den låter bra, god rytme og timing, lett å følge basslinjer. Den krever et bedre signal enn Rega Radio'n jeg hadde før Nat 3, men låter også en del bedre. Den ligger i nærheten av ytelsen til en Audiolab 8000T, litt mindre detaljert er nok Nat'n. Den støyer ikke med et brukbart signal og det er mulig å lytte på høye volum.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.244
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Skjønte at den tilhører olive, da påsan. ;)

Ser det selges noen slike radioer. Var vel en i Danmark for en stund siden som gikk for 25-3000 danske.

Angrer på at jeg solgte Magnum Dynalag FT101A. :-X

K

Kaarelars

Gjest
    Skjønte at den tilhører olive, da påsan. ;)

Ser det selges noen slike radioer. Var vel en i Danmark for en stund siden som gikk for 25-3000 danske.

Angrer på at jeg solgte Magnum Dynalag FT101A.   :-X
    Er faktisk sikker på at den fra Danmark er på vei til Norge. Ser ut til at de ligger prismessig rundt 3000 pluss/minus.
    Var fristet da du solgte Dynalaben. Hvordan låter den?

Midland Audio X. har et 32-5/140 sett for salg. De ser flotte ut Chrome-sakene:

S

smog

Gjest
    Noen som har prøvd Pulsar Points under Naim komponenter? Mener jeg leste på Naimforumet at en hadde god erfaring med de under cd-spilleren.

Mvh
    Smog

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn