ThomasJudoka
Hi-Fi entusiast
Skjønner, takkHadde D15 i et par år og likte dem veldig godt.
Prøvde dem med mye forskjellig, men aldri Naim.
T
Skjønner, takkHadde D15 i et par år og likte dem veldig godt.
Prøvde dem med mye forskjellig, men aldri Naim.
Enig med deg, Stover. Også enig i at du eller andre ikke kan fortelle hva som låter bra i min stue for mine ører. Men en generell oppfatning (basert på erfaringer) av om "dette fungerte ikke så godt, men dette fungerte godt" er i det minste et pek i en mulig fornuftig retningDersom du ønsker å kjøpe brukt er demo. hos forhandlere ikke akkurat en gentlemanns taktikk. Veien å gå blir å kjøpe fra bruktbørsene, eie den en stund og eventuelt selge igjen. Deretter prøve et annet merke, inntil du mener å ha klarlagt hvilken høyttaler som passer deg og ditt rom. Det er stor forskjell på dem.
Min erfaring etter mange års dumskap er at all verdens preamper, poweramper eller strømforsyninger hjelper lite dersom ikke høyttaleren er for deg eller rommet.
Joda, det er forskjeller her også, men høyttaleren må "sitte".
Som jeg har nevnt tidligere, ikke begrens hvilke høyttalere du prøver til hva andre (inkl. meg) sier/ skriver eller måtte mene, men prøv flere over tid. Det er du som skal like dem og leve med dem, ikke alle andre. Ja, det er tungt arbeid.
Skjønner. Tror også selger av disse jeg så på Finn bruker rør på de. Viktig at det er litt rappe høyttalere som henger med i svinga. Lurer på KEF R7, også ser ut som en spennende høyttaler.For meg var en målestokk hvorvidt høyttaleren var rask nok til å henge med på naims typiske presentasjon av musikk. Noen går for sakte, rett og slett. Det blir litt som å recappe, bare i større proporsjoner. ProAc har jeg hatt og de var gode, men ikke med Naim. Det var som at de var litt rørdrevne.
Jeg er enig i at man kan gjøre research, det gjør jeg også ved å følge med, men faren er at gode høyttalere tas ut av vurderingen fordi andre ikke liker dem.Enig med deg, Stover. Også enig i at du eller andre ikke kan fortelle hva som låter bra i min stue for mine ører. Men en generell oppfatning (basert på erfaringer) av om "dette fungerte ikke så godt, men dette fungerte godt" er i det minste et pek i en mulig fornuftig retning
Har ikke hørt ND5 XS2 så tør ikke uttale meg, men NDX2/ SN3 fungerer strålende. De tok over etter 282/HC/250 og selv om dette oppsettet var gammelt (henholdsvis 14 år og 5 år) så spilte det utrolig bra.Ser du har Ndx2 og SN3 Stovner.
Har gått litt og tenkt på Nd5 Xs2 og SN3, sammenlignet du Nd5 Og Ndx2?
Grattis! Høres ut som en brukbart oppsett ;-) Hvordan IKEA-møbel bruker du?Da var det mn tur til å oppgradere.
Jeg fikk min Polestar 2, som jeg har ventet lenge på (siden februar), forrige mandag og tok meg en tur til @Stover i Trondheim for å lytte på 282/250 setupet hans. Det overbeviste og jeg slo til. Veldig hyggelig, iøvrig
Nå står boksene i stuen (inkl. NAPSC og HiCap) og spiller fantastisk. Bunn, kontroll, detaljer. Wow!
Jeg snakket med Duet i Oslo og fikk en god pris på ND5XS2 som jeg bestilte og hentet igår. Det hele er veldig veldig bra og blir vel bare bedre som tiden går og kilden løsner opp.
Jeg ser at IKEA-møblet jeg har ikke takler vekten, har fått en slags bananform, så jeg trenger en liten oppgradering her.
Jeg er ikke såå keen på dedikerte hifimøbler som SolidTech eller Fraim, så lurer på hva andre herinne bruker til anleggene sine. En 50-60 talls skjenk kunne vært kul. Ellers har jeg sett på Unnu, men det blir fort 10-12000 og budsjettet er litt lavt etter de siste investeringene. Bilder mottas med takk
TakkerGrattis! Høres ut som en brukbart oppsett ;-) Hvordan IKEA-møbel bruker du?
Ok. Jeg bruker en Kallax 1 x 4 liggende , det fungerer strålende. Plass til plater under.Takker
Lurer på om det er en Bestå
Naim
Takk for gode svar begge to! Det sammenfaller egentlig litt med eget inntrykk av Mu-So i butikk. Har aldri fått samme "gåsehudinntrykk" som testene beskriver, men så er det jo også litt vanskelig å bedømme i butikk. Tror nok det blir å testet dette hjemme før kjøp da ja. Angående lyttevolum så...www.hifisentralen.no
Takker
Lurer på om det er en Bestå
Naim
Takk for gode svar begge to! Det sammenfaller egentlig litt med eget inntrykk av Mu-So i butikk. Har aldri fått samme "gåsehudinntrykk" som testene beskriver, men så er det jo også litt vanskelig å bedømme i butikk. Tror nok det blir å testet dette hjemme før kjøp da ja. Angående lyttevolum så...www.hifisentralen.no
Takk Nolfi, ja, det var veldig hyggelig. Du er blitt eier at et flott forsterkersett, det har utrolig god synergi med Sopra No 2 og NDX2, men helt sikkert med Allae og ND5XS2 også. For min del, jeg har flere andre pågående prosjekt for tiden og det var riktig å la det gå. Bilen var forresten også flottDa var det mn tur til å oppgradere.
Jeg fikk min Polestar 2, som jeg har ventet lenge på (siden februar), forrige mandag og tok meg en tur til @Stover i Trondheim for å lytte på 282/250 setupet hans. Det overbeviste og jeg slo til. Veldig hyggelig, iøvrig
Nå står boksene i stuen (inkl. NAPSC og HiCap) og spiller fantastisk. Bunn, kontroll, detaljer. Wow!
Jeg snakket med Duet i Oslo og fikk en god pris på ND5XS2 som jeg bestilte og hentet igår. Det hele er veldig veldig bra og blir vel bare bedre som tiden går og kilden løsner opp.
Jeg ser at IKEA-møblet jeg har ikke takler vekten, har fått en slags bananform, så jeg trenger en liten oppgradering her.
Jeg er ikke såå keen på dedikerte hifimøbler som SolidTech eller Fraim, så lurer på hva andre herinne bruker til anleggene sine. En 50-60 talls skjenk kunne vært kul. Ellers har jeg sett på Unnu, men det blir fort 10-12000 og budsjettet er litt lavt etter de siste investeringene. Bilder mottas med takk
Jeg har ikke hørt nd5 xs2, men jeg hadde nd5xs1. Jeg byttet den ut med ndac (uten psu) og det var en stor oppgradering, selv om jeg kun hadde XS-komponenter i kjeden. Nå er jo sikkert nd5xs2 bedre enn nd5xs1, men jeg synes Naim tar seg uforholdsmessig godt betalt for streamerteknologien sin. Ndac Kommer jo også til salgs i Norge for rundt 8.000 innimellom. Hadde garantert beholdt ndac hvis ikke det hadde vært fordi jeg har Forlatt meningheten og begynt med kjetterske ting som romkorreksjon, lydkort og klasse DJeg hadde ikke nDAC, men DAC V1. Tipper nDAC er kneppet bedre, i hvert fall om jeg skal legge til grunn lovprising i alle Naim-tråder på verdensveven. Men prioriterer forsterkeri i denne omgang. Tipper neste steg vil bli en ND5 XS2 og/ eller nDAC (eller god av annet merke).
En allsidig unit, sammen med passende høyttalere. Prisen har jeg ingen formening om og om den passer for deg er det bare du som vet.Jeg vurderer en Naim UnitiLite til 9000 kr. Er dette et fornuftig valg?
Spiller noe cd og mye radio pluss Spotify.
Send gjerne pm.
Det er lett å la seg rive med når noe nytt kommer inn. Allikevel, hvordan jeg opplevde musikken fra SN3 i starten har ikke endret seg veldig etter noen ukers eierskap. Beskrivelsen over stemmer veldig bra idag også, men den er nærmere innspilt nå.NDX2/ SN3 fungerer strålende. De tok over etter 282/HC/250 og selv om dette oppsettet var gammelt (henholdsvis 14 år og 5 år) så spilte det utrolig bra.
NDX2/ SN3 er en nedgradering i forhold selvfølgelig (1/3 av prisen), men ikke så stor som jeg fryktet. Jeg har beholdt mye av egenskapene fra forrige oppsett, mistet litt innsikt/ detaljering og autoritet, men fått en "scene" og dimensjonalitet som forrige oppsett ikke hadde i samme grad.
Med musikken på 24/7 er jeg etter 4 døgn veldig godt fornøyd med utfallet
ND5 XS2 kan ikke oppgraderes med ekstern psu. Eventuell oppgradering må bli ved bruk av f. eks en forbedret ekstern dac.Heisann
I følge det jeg finner ut på nettet (blandt annet på Akkelis Audio) kan man bruke den gamle XP5 XS med den nye ND5 XS2. Kan noen hjelpe meg med følgende:
1) Stemmer dette?
2) Er det noe poeng?
Takk, du bekrefter det jeg fant ut vha litt bilde-googling.ND5 XS2 kan ikke oppgraderes med ekstern psu. Eventuell oppgradering må bli ved bruk av f. eks en forbedret ekstern dac.
NDX, NDX2 etc kan oppgraderes med ekstern psu.
Det er riktig.Spørsmål om Uniti Atom her, bare for å være sikker på at jeg har forstått det riktig: det er ingen andre forskjeller på gammel og ny modell enn at hdmi-modul er integrert?