Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• S

Stover

Gjest
    Costello.

Kan du si noe om erfaringene du fikk ved å flytte FC2 og Hicap mellom cdp og pre?
    Særlig sett ift de ulike musikksjangerne.

Kanskje dumt å forskudtere dette, skal prøve ut sjøl i påska, men litt nysgjerrig :)

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Costello.

Kan du si noe om erfaringene du fikk ved å flytte FC2 og Hicap mellom cdp og pre?
    Stemmer at jeg sjonglerte litt med dette. Hadde både FC og Hicap på 202 og CD5X. Begge varianter hadde sine fortrinn lydmessig, men jeg endte opp med Hicap på 202 og FC på 5X. Virket som HELE frekvensområdet sto fram mere helhetlig med Hicap på 202. Spurte forresten Naim om dette og Adam M. svarte at selv om "source first" gjaldt også her, anbefalte de det samme jeg hadde funnet ut. Virker som FC gjør jobben sin bra på X-serien, mens en Hicap fungerer bra langt oppover stigen (f.eks. 282).

Apropos forskjeller; Hadde jo gleden av å låne en 122X et par mndr. (mens 202 var inne på service) og ble virkelig imponert over dette fortrinn også. Men, du verden, 202 er virkelig av et annet kaliber. Mere up-front, detaljert og troverdig lydbilde.

For dem som lurer ville jeg nok heller anbefalt kombinasjonen 202/150 foran 122/200...imo... ;)

Mvh

S

Stover

Gjest
    Stemmer at jeg sjonglerte litt med dette. Hadde både FC og Hicap på 202 og CD5X. Begge varianter hadde sine fortrinn lydmessig, men jeg endte opp med Hicap på 202 og FC på 5X. Virket som HELE frekvensområdet sto fram mere helhetlig med Hicap på 202. Spurte forresten Naim om dette og Adam M. svarte at selv om "source first" gjaldt også her, anbefalte de det samme jeg hadde funnet ut. Virker som FC gjør jobben sin bra på X-serien, mens en Hicap fungerer bra langt oppover stigen (f.eks. 282).

Apropos forskjeller; Hadde jo gleden av å låne en 122X et par mndr. (mens 202 var inne på service) og ble virkelig imponert over dette fortrinn også. Men, du verden, 202 er virkelig av et annet kaliber. Mere up-front, detaljert og troverdig lydbilde.

For dem som lurer ville jeg nok heller anbefalt kombinasjonen 202/150 foran 122/200...imo... ;)

Mvh
    Takk.
    Det du skriver stemmer overens med endel forum medlemmers erfaringer. Hicap er bygd for 202, ikke for CD5(X).
    Selv om CD5(X) benytter begge powerne i Hicap så henter visstnok 202 ut mer av psu`en.

Da gjenstår det å prøve ut selv.

God påske

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    ;)

Står forøvrig et par Spendor S9 i Sverige til kr. 10900!
    Fristende...men kan noen fortelle meg forskjellen på S9 og S9e?

Mvh

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Så og si alt er forskjellig; den største og nær sagt eneste likheten er utseendet. Helt andre elementer, kabinett og filter; ja rett og slett en helt annen høyttaler. S9 er ikke på langt nær så egnet til Naim-systemer som Se-serien da de mangler den dynamikk, kraft og timing som Se-serien er så gode på, og du bør heller bruke dine 11k+mva og frakt på f.eks et sett S5e eller S6e. 202/200 er forresten neppe egnet til å drive S9 på en tilfredsstillende måte, selv ikke 282/250.2 var egentlig i sitt ess med S9e imo.

Mvh Vidar P

K

Kaarelars

Gjest
    Har brukt 32-5/Hi/Nap110 en stund og må si meg meget fornøyd. Ikke mye gammeldags ensfarget lyd gjennom disse forsterkerne. Kanskje det best balanserte forsterkersettet jeg har hatt fra Naim noen gang, ingen aspekt i lyden ødelegger for helheten. PRaT og dynamikk er der til de grader, dette rocker fantastisk, samtidig låter det sakte og rolig med finesse på mer laidbacke ting.
    En liten artikkel om 32-5 og 42-5:

S

Stover

Gjest
    Vurderte en stund å bytte til S8e, men saken er død. Innbytteavtalen var ikke hva jeg trodde den var (sikkert min feil. Prisforskjellen gikk fra 5K til 10K på 8 uker), samt at S6e intergrerer godt med et mindre rom.
    Selv om innbytteavtalen ikke var så lukurativ som jeg så for meg så har importøren/NHC allikevel vist at de er seriøse og så imøtekommende som de gir uttrykk for.
    De har gitt meg en alternativ løsning som jeg vil kalle generøs.
    All honnør.  :D

Forøvrig godt å få bort plasma tv`n mellom h.t. Tilbake til 2 lave rack og masse luft ;)

S

Stover

Gjest

;)

Satte først Hicap på CD5X (FC på 202): Større lydbilde med en gang, mere av alt....

Etter en uke flyttet jeg Hicap til 202 (FC på CD5X): I begynnelsen ikke så imponerende, men etter et par dager "løsnet" det: Lyden ble strammere, tightere, mere kontroll og hurtighet.  Muligens litt smak og behag dette her, men jeg foretrekker klart det siste alternativ!
    mvh
    Hei Costello. Her fant jeg det. Ligner min opplevelse.

Denne mer av alt opplevelsen kan kanskje gi en følelse av å miste litt fart og timing.

Lurer på hvordan Hicap på begge vil arte seg? Ja takk, begge deler...

Regelen sier CDX2 istedet, men den nærmer seg mitt ideal først med XPS, og det vil jeg unngå ;)

S

Stover

Gjest
    Det er en ny tråd på pfm hvor forskjellene flat-earth/round-earth diskuteres.  Like moro hver gang.

Den beste merkenøytrale så langt:
    Round earthers want to know where the musicians are on stage. Flat earthers want to know why the musicians are on stage.

Hele tråden:
    http://63.99.108.232/forum/showthread.php?t=21479
    Endelig fant jeg den. Det er ganske nøyaktig ett år siden dette blei skreve.
    Beskriver utrolig bra hva Naim står for.
    Fikk en kraftig påminnelse om akkurat dette da jeg et kort øyeblikk hørte B&W 803 diamond og Classè.

K

Kaarelars

Gjest
    Fint anlegg Stover og smart oppsett med 2 rack, dette låter sikkert meget bra.
    Har du testet Cd5/Hi med Nait5i i samme oppsett?

Mvh

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    ;)

Flott bilde, Stover!

Ikke dumt med 2 rack...

Vurderte selv 2 Hicap ei stund, men så dukket plutselig CDX2+XPS2 opp og klarte ikke å motstå fristelsen (men har ikke angret).  Min opplevelse av Hicap er at den fjerner støy og gir mindre mekanisk lyd...på samme måte som XPS'en gir CDX2 en mere organisk og lettflytende klang...

Men Hicap+5X er nesten like dyrt som en "naken" CDX2, så det blir vel en smakssak...IMO ville jeg heller gått for en naken CDX2.

Bruce var jo veldig entustiastisk vedr. Spendor 8, så jeg venter med spenning til Stover får et par i hus...?

mvh

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.244
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Endelig fant jeg den. Det er ganske nøyaktig ett år siden dette blei skreve.
    Beskriver utrolig bra hva Naim står for.
    Fikk en kraftig påminnelse om akkurat dette da jeg et kort øyeblikk hørte B&W 803 diamond og Classè.

Kuma har sagt det ganske bra :

"Naim gear, to me, makes more than *sound*.

It doesn't matter what I *hear* so long as it makes me *feel*."

Når vil du ha tilbake preampen din, Svein?
    Leverer den gjerne. ;)

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.244
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Har ikke valgt noenting ennå. Men om to uker.... :D

Det ligger en 32-5 med 72 kort på hifimagasinet for 2900 svenske.

Ellers så har jo Erik B en 102 for 4000. Tror jeg. Om den ikke er solgt da.

(Antall Naim-annonser på hifimagasinet.com har bokstavlig talt eksplodert de siste månedene).

S

Stover

Gjest
    Kostet meg 400,- å gjøre 1 rack til 2.

Jeg er veldig fornøyd med lyden.

Tenker litt på hva en HC til kunne gjøre. Vi får se. Helt riktig mht pris kontra bare CDX2.

Spendor S8e ble tenkt for noen uke siden. Da bytteavtalen viste seg å være litt skuffende da det kom til praksis ga jeg uttrykk for det her på forumet.
    Da NHS endret litt på akkurat det, følte jeg for å annonsere det også.

Tenker å lytte til forskjellene, men i Drammen. Er redd s8e blir for stor til mitt kommende rom på 20m2.

CD5/Hi-Nait5i-S6e er aldeles utmerket. Den driver selvfølgelig ikke Sp. like godt som 202-200. Nait er slankere og har ikke samme fylde og klangrikdom som 202-200. Nait er lettflytende, rytmisk og naturlig. Noe magisk og ukomplisert som jeg ikke kan forklare.

Vel, det var det :D

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    844
    Torget vurderinger
    4
    Hei Naim-venner.
    Hvordan kobler jeg en REL Storm sub til en Nait5 ? Den skal egentlig kobles til høyttalerutgangen med den kabelen som følger med REL sub'n, men da kom det kneppelyder i høyttalerne!?
    ???

S

Stover

Gjest
    Hei Naim-venner.
    Hvordan kobler jeg en REL Storm sub til en Nait5 ? Den skal egentlig kobles til høyttalerutgangen med den kabelen som følger med REL sub'n, men da kom det kneppelyder i høyttalerne!?
    ???
    Dette vet jeg lite om, men ved bruk av Naim forsterker og H.T kabel skal sub kobles direkte på H.T terminalene. Det er vel det du sier du har gjort?

Om du ikke allerede har gjort det, registrer deg på Naim-Forum. Veldig fin søker og du kan stille spørsmål om du ikke finner.
    Helt sikkert raskere respons enn her også :)

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Sonus Faber lager vel verdens flotteste høyttalere. Sitter vel med et inntrykk av de nesten bare er beregnet til rolig jazz/klassisk musikk, men her er det tydeligvis en Naim-eier som har funnet sitt lyd-nirvana med et par Cremona...

Og her et bilde av de sorte boxene... ;)

Mvh

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    844
    Torget vurderinger
    4
    Dette vet jeg lite om, men ved bruk av Naim forsterker og H.T kabel skal sub kobles direkte på H.T terminalene. Det er vel det du sier du har gjort?

Om du ikke allerede har gjort det, registrer deg på Naim-Forum. Veldig fin søker og du kan stille spørsmål om du ikke finner.
    Helt sikkert raskere respons enn her også :)
    Naim-forumet ga kjapt svar. Takker for tips, nå er "alles in ordnung" ;)

S

Stover

Gjest
    Headline i bestilling :D

Må ha et stillegående alternativ av kvalitet

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Headline i bestilling  :D

Må ha et stillegående alternativ av kvalitet
    I bestilling? Fortell, fortell... nakne fakta takk :); forhandler, pris etc. Får du strømforsynt den via strømførende inngang på 202? Eller ser du for deg en Napsc eller noe slikt?

Hva skal du plugge inn i businessenden til Headline da?

Min oppdaterte "må høre hjemme med Naim"-liste nå, gulvstående versjoner;

- Quad 2905
    - B&W 801D (evt andre nye B&W)
    - PMC EB1
    - KEF R 207/2
    - Monitor Audio Platinium 300
    - Neat MF9
    - Linn Akurate 242

... flere?

Mvh Vidar P

S

Stover

Gjest
    I bestilling? Fortell, fortell... nakne fakta takk  :); forhandler, pris etc. Får du strømforsynt den via strømførende inngang på 202? Eller ser du for deg en Napsc eller noe slikt?

Hva skal du plugge inn i businessenden til Headline da?

Min oppdaterte "må høre hjemme med Naim"-liste nå, gulvstående versjoner;

- Quad 2905
    - B&W 801D (evt andre nye B&W)
    - PMC EB1
    - KEF R 207/2
    - Monitor Audio Platinium 300
    - Neat MF9
    - Linn Akurate 242

... flere?

Mvh Vidar P
    UK, grei pris, ny med SLIC kabel. Powres fra fc2, inngang 4, 5, 6 i 202. Sikkert flere muligheter.

Mange spennende h.t der ja.

S

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    UK, grei pris, ny med SLIC kabel. Powres fra fc2, inngang 4, 5, 6 i 202. Sikkert flere muligheter.
    Hehe. Bruker du HiCap på 202 nå? Og FC2 på CD5? I så fall, så har du en HQ psu-utgang på 202'en... men du sparer den sikkert til en Stageline :)

Selv har jeg drevet i hele dag og montert enda mere Fraim... puuuh, det virker som de nye leverandørene (post-Castle) av treplater har gjort en god jobb. Allikevel skulle jeg klart å sett forskjell, fordi de ser forskjellige ut UNDER der hvor metallrammene med baller ligger :)

Nå har fillern meg lyset (ett av de tre i displayet) i 8000T tatt kvelden IGJEN! Bare et halvår etter fullt pæreskift hos Roar Malmin. Kona vil at jeg skal bytte til en NAT 05, ikke minst pga Flash... tar imot tips om noen vet av noen.

EDIT; fikk med meg noe interessant på n-forum; det viser seg at Chord Co lager Naim-spesifikke DIN->XLR utgaver av Indigo! Just the ticket for oss som har Naim pre/power? Det rapporteres om betydelige lydmessige forbedringer ift standard kabel.. for de av oss som bruker Chord Co ellers, så kunne det kanskje vært noe?

Mvh Vidar P

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Kanskje på tide å gå til anskaffelse av HiLine før prisene stiger ytterligere til værs.

Men hvor er den rimeligst, tro?

Kontrapunkt, eller noen som vet om andre forhandlere..Fryd Hi-Fi, kanskje.

Eller blir det billigere å bestille den fra utlandet? Uhes eller Sverige selv om moms kommer i tillegg?

mvh

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Eller blir det billigere å bestille den fra utlandet? Uhes eller Sverige selv om moms kommer i tillegg?

mvh
    Nå skal jeg ikke oppfordre til noen momsfradragelse, selv om jeg er aldri så motstander av den sinnsykt høye mva-prosenten her i trygdeparadiset; men uhes.co.uk kan iallefall, med loven i hånd, selge den på "eksport", dvs uten VAT. Praksis vedr verdideklarering er jo som overalt ellers..

PS: man burde kanskje ha vurdert en Chord Co i/c som alternativ.. selv synes jeg jaggu at Anthem2 er like god, men på en litt annen måte som passer meg bra (jeg har begge).

Mvh Vidar P

S

Stover

Gjest
    Kjenner til denne HQ inngangen på 202 med HC, men vet ikke hvilken/ hvordan. Kibsgard nevnte det samme. Sparer den nok til vinyl tenker jeg.
    Kobler opp Headline som beskrevet i manualen om ikke annet viser seg.

Ja, bruker hc på 202, mest fordi det skrives så. Har ikke fått testa ut skikkelig enda.

Det finnes flere måter å kjøpe Naim på. Billigere, litt dyrere, avhengig av hvilken risiko du vil ta.

Danmark. Ingen god løsning IMO. Må forskuddsbetale til ukjente.

Sverige. Bussgods er glimrende eller "poste restante". Forskjell i kroneverdien.
    Finnes butikker i Sverige som har lik løsning som UK, men der har jeg ikke noe konkret enda.Kun en tidligere tlf. samtale.
    Kjøpe i butikk i Sverige trekkes Svensk moms ifra - kroneforskjellen +Norsk moms?

Norge. Ikke de dyreste, men en elendig service og lang levering er mitt inntrykk.

UK. Her er en aktør nevnt og virker glimrende. Prisene varierer noe avhengig om nytt eller demo. Nytt = litt å spare. Demo.= endel billigere.

Pink Fish Media. God løsning. Her er høyere risiko enn butikk. Se etter kjente forum navn. Ville man ha Hiline solgte Hungry Halibut sin for ca NOK 4500,- nå nettopp.

De fleste jeg har kontaktet nå angående Naim anbefaler CDX2 fremfor Hicapped CD5. Usikker på hvor mye av potensialet CD5 benytter i HC. Den benytter begge powerene, men kanskje ikke til sitt fulle potensiale som med 202.
    Her skal jeg teste. Liker jeg Headline, kan en 2. HC benyttes her om den ikke er optimal for CD5.

Ønsker CD5-202-200-Spendor 6(antakelig 8, skal lyttes) i grunnen og gjøre forholda optimale for dem. Hiline, Fraim (kun kilder).
    På sikt Vinyl.

Dette var vel detaljer Vidar? :D

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Litt grønn på dette området...men trekkes det fra VAT på brukte varer også (ved handel hos UHES)?

Apropos Chord: Ser at det selvfølgelig er delte meninger på N-forumet, men kanskje det har seg slik at man oppnår en slags synergi dersom man bruker Chord all-over. Både som høyttalerkabel + interconnect.

Bare et tankekors.

Uansett blir prisforskjellen mellom HiLine og Anthem2 ikke så veldig stor. Blir forøvrig spennende å se om det kommer en modernisert NACA (eller Superline) snart.

Hvem i Norge er det som lodder NACA5 for tiden, tro?
    Det er vel viktig at dette gjøres riktig og med rett type loddetinn?

Apropos HiCap vs. FC er det bare å prøve seg fram. Ingen fasitsvar på dette. Og resultat avhenger i stor grad av lytterom og høyttalere.

Og velger man CDX2 begynner man nok snart å etterlyse en XPS... ;)

Mvh

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Mange spørsmål på en gang; håper du unnskylder at jeg segmenterer;

Litt grønn på dette området...men trekkes det fra VAT på brukte varer også (ved handel hos UHES)?

Brukte varer fra momspliktige forhandlere kan i prinsipp fratrekkes VAT.

Apropos Chord: Ser at det selvfølgelig er delte meninger på N-forumet, men kanskje det har seg slik at man oppnår en slags synergi dersom man bruker Chord all-over. Både som høyttalerkabel + interconnect.

Hvilket som helst produkt i hifiverdenen, selv superting som CD555 og NAC552, fremdriver "delte meninger". Det er ikke et signal på at det ikke er et godt produkt! Simpelthen en påminner om at folk er så forskjellige, og at du skal kun ha egne ører som referanse. Jeg har brukt Chord-Chord, Naim-Chord, Chord-Naim og Naim-Naim (dvs alle mulige konfigurasjoner) og kan i sannhet si at du bør lytte selv... men at Chord-kablene nok er bedre på et objektivt ytelsesmessig nivå.

Hvem i Norge er det som lodder NACA5 for tiden, tro?
    Det er vel viktig at dette gjøres riktig og med rett type loddetinn?

Unnskyld min bardushet; men NAC A5 og Naims originale plugger er antakelig den letteste kabelen å lodde på det norske markedet. Det eksisterer INGEN sort magi i å lodde dette riktig.

S

Stover

Gjest
    Tror vi må være hårfine her med hvordan vi uttrykker oss mht kjøp fra utlandet?  :)

Lodde NAca5. Faktisk ikke så enkelt fordi en vanlig loddebolt med begrenset temperaturreg. ikke klarer å varme opp pluggen tilstrekkelig. Høy nok temp. er noe av det vesentlige ved loddingen, i tillegg til tinnet.

Kan nevne at UHES v/Norman ikke er begeistret for Chord med ENKELTE Naim. F. eks CDX2 (ingen kritikk av din cdp Costello). Han sier at Chord er god og litt upfront og kan tippe et balansert system.
    CD5 nevnes på den positive siden og kan da tenke meg at Chord og CDS3 vil være ypperlig, slik jeg husker den.

Dette er selvfølgelig 1 persons uttalelse og jeg lar meg ikke overbevise om verken det ene eller det andre.

Ting må prøves. Prøving koster penger  :)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Når det gjelder lodding både av NAC A4 og NAC A5 så har jeg klart meg aldeles utmerket med en vanlig Vellemann 40W loddebolt. Den gjør pluggen evig varm nok i mine øyne (hender :) ) iallefall.
    Naim-pluggen er enkel å varme opp i U'en; man legger simpelthen bolten ned i, mens man holder pluggen i en tang eller helst en tvinge. Så trekker man bolten halvveis ut, og fører inn tuppen på NAC A5 mens man dytter sølvtinn (på mote nå) mot kordellene i kabelen. Tinnet smelter, og man fører kabelen lengre inn til den er på plass; så fjerner man bolten og venter litt. Sitter som et skudd; og du kan trekke en koreansk bil opp av grøfta med det loddepunktet :)

De som gjør dette på butikker rundt om i verden har ingen andre "magiske" måter å gjøre dette på, og gjør det ikke bedre.

Mvh Vidar P

tmork

Medlem
    Ble medlem
    19.11.2006
    Antall liker
    0
    De som gjør dette på butikker rundt om i verden har ingen andre "magiske" måter å gjøre dette på, og gjør det ikke bedre.
    kabelsko kan også presses på, men det krever litt mer kostbart utstyr enn en enkel loddebolt. En oppnår en like god elektrisk forbindelse ved hjelp av pressing som ved lodding, og som eksempel benyttes denne måten til terminering av høyspentkabler.

EDIT: Dette gjelder vel å merke kabelsko ment for pressing.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    kabelsko kan også presses på, men det krever litt mer kostbart utstyr enn en enkel loddebolt. En oppnår en like god elektrisk forbindelse ved hjelp av pressing som ved lodding, og som eksempel benyttes denne måten til terminering av høyspentkabler.

EDIT: Dette gjelder vel å merke kabelsko ment for pressing.
    Du har selvsagt rett i det; jeg beklager, skulle ha spesifisert litt nærmere; jeg snakket spesifikt om Naim NAC A5 og originale Naim bananplugg-bokser.
    Som Svein sier så aksepterer Naim (og enkelte andre UK produkter) kun bananplugger. Heldigvis får man si :)

Mvh Vidar P

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.244
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Da står NAC102/HICAP og spiller. På lån.

I forhold til NAC32-5/FC er det åpnere/mye mer dynamisk. Trampefaktoren er om mulig anda mer tilstede.

Haha, dette er jeg 99% sikker på at jeg beholder. ;D

K

Kaarelars

Gjest
    Da står NAC102/HICAP og spiller.  På lån.

I forhold til NAC32-5/FC er det åpnere/mye mer dynamisk. Trampefaktoren er om mulig anda mer tilstede.

Haha, dette er jeg 99% sikker på at jeg beholder.  ;D
    102/Hi er en knallgod kombinasjon og slett ikke langt unna 202/Hi i ytelse.    
    Men hvis det er min preamp du referer til er det en 42-5 du har, ikke 32-5 ;)  

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn