Og avslutter selvfølgelig med et bra tilbud på en fabrikkny NAC282.What to do next? Well you are quite right
that you have a very well balanced system and it is one of those rare occasions
when the next upgrade is very straightforward, it is of course to upgrade the
202 to the 282 it will be very like taking a blanket off the ProAcs or I have
also heard it described and opening a window wider. You can expect a great deal
more detail and clarity, yet retaining its smooth presentation but it actually
is a whole bunch of little things that really makes the difference and you will
notice just how hard the musicians are working with all the new subtleties &
nuances revealed.
Har god erfaring med Tom Tom Audio. God service og kommunikasjon, de sender raskt. http://www.tomtomaudio.co.uk/e-h skrev:Hei,
Husker tidligere å ha funnet en engelsk forhandler som var anbefalt med en del brukt utstyr her i denne tråden. Nå finner jeg den ikke igjen. Noen som husker og kan gi meg et hint?
Mvh Eivinn
Har prøvd meg på privatkjøp fra UK. Pakken er allerede på vei....til Poste Restante i Sverige.Svein skrev:Har god erfaring med Tom Tom Audio. God service og kommunikasjon, de sender raskt. http://www.tomtomaudio.co.uk/e-h skrev:Hei,
Husker tidligere å ha funnet en engelsk forhandler som var anbefalt med en del brukt utstyr her i denne tråden. Nå finner jeg den ikke igjen. Noen som husker og kan gi meg et hint?
Mvh Eivinn
Har kun gode erfaringer med bruktkjøp og salg fra UK og andre steder. Mangler bare Belgia, Sveits og Hellas, ellers har jeg handlet med hele det som ble kalt Vest-Europa da jeg gikk på skolen Spennende og interessant, får jo kontakt med entusiaster fra andre land. Dette går helt sikkert bra stover.stover skrev:Har prøvd meg på privatkjøp fra UK. Pakken er allerede på vei....til Poste Restante i Sverige.
Spent på hvordan det går.
Erfaringer?
He,he, platesamlingen min blir oppgradert nesten ukentlig den.C._Alshus skrev:Du får heller oppgradere platesamlingen din.
Da har jeg gjort et kupp ;Dbruce skrev:Dette kan sikkert være et bra tilbud på Spendor. Men vær oppmerksom på at veiledende pris kan være litt villedende hos Norsk Hifi center. Veiledende pris i england for s8e var £2000 da jeg handlet. Det betyr vel at 24000 -25000 er en grei pris å betale i Norge. Hvis de selger den billigere enn dette, er det et kupp (i mine øyne).
Enkelt svar; nei. Selv 282/HC/250.2 sliter og er ikke en optimal match imo.costello skrev:Ellers har jo NHC tilbud på 9'ern (demomodell) til 25 K...
Men greier Nap 200 denne, tro?
Denne fella er det lett å gå i. Kanskje jeg allerede har gjort det?costello skrev:Bruce: Hvordan vurderer du soundstage/størrelse på lydbildet ProAc 1.5 vs. Spendor S8e?
Jeg er fremdeles imponert over D15 på dette området, så jeg er nysgjerrig på hvordan Spendor gjør det...
Ellers har jo NHC tilbud på 9'ern (demomodell) til 25 K...
Men greier Nap 200 denne, tro?
Mvh
Når det gjelder høyttalere tror jeg det er alfa og omega og prøve selv, hjemme. Kan du ikke ta kontakt med Norsk hifi center? De er utrolig fleksible når det gjelder hjemlån. De sender sikkert også.costello skrev:Bruce: Hvordan vurderer du soundstage/størrelse på lydbildet ProAc 1.5 vs. Spendor S8e?
Jeg er fremdeles imponert over D15 på dette området, så jeg er nysgjerrig på hvordan Spendor gjør det...
Mvh
What`s in coming?e-h skrev:Da folkens har jeg tatt beslutningen om å selge EC-utstyret. Var nettopp på full retrett angående avgjørelsen, men en særdeles oppløftende epost fra Norman hos Uhes fikk meg til å ta steget. Det var en tung beslutning og jeg håper virkelig Naim kan få frem rockefoten også hos meg i fremtiden. Nå blir det en spennende tid med mye venting :
Joa, Vidar, det høres fristende ut. Men litt skummelt, da...må først sperre sparekontoen og tilgangen til aksjene...vi får se...Vidar P skrev:Joda costello, det er enkelt The proof is in the pudding; og man hører, deretter velger det man synes er best
Bor ikke du på Nordmøre da? Får ta deg en tur til KSU så skal du få høre Naim via Spendor. Og ta gjerne med deg dine ProAc'er, så kan vi sette de S/S med Spendor'er også om du vil.
Mvh Vidar P
Gratulerer e-h, er det SuperNait du har kjøpt?Da folkens har jeg tatt beslutningen om å selge EC-utstyret. Var nettopp på full retrett angående avgjørelsen, men en særdeles oppløftende epost fra Norman hos Uhes fikk meg til å ta steget. Det var en tung beslutning og jeg håper virkelig Naim kan få frem rockefoten også hos meg i fremtiden. Nå blir det en spennende tid med mye venting
For all del; det var bare meningen å tilby deg en mulighet å høre Spendor før evt kjøp. Du bør ikke stenge sparekontoen for særlig lang bindingstid om du tenker S9e iallefall, den krever langt mer av elektronikken din enn du kanskje tror, og en oppgradering av forsterker kommer til å stå på ønskelisten fra dag 1costello skrev:Joa, Vidar, det høres fristende ut. Men litt skummelt, da...må først sperre sparekontoen og tilgangen til aksjene...vi får se...
En SuperNait stemmer godt det ja 8)costello skrev:Gratulerer e-h, er det SuperNait du har kjøpt?
Uansett skal rockefoten få røre på seg. Har hatt EC selv en gang i tida og Naim spiller på en helt anderledes måte.
Men hva med kilden? Ser ut som du har en DVD-spiller? Naim fortjener vel bedre enn det?
Og jada, Norman er så tvers igjennom hyggelig at man nærmest får lyst til å handle...
Spennende e-h! Gratulerer med en killer-amp! Håper du gir oss masse tilbakemeldinger på den nye forsterkeren!e-h skrev:En SuperNait stemmer godt det ja 8)costello skrev:Gratulerer e-h, er det SuperNait du har kjøpt?
Uansett skal rockefoten få røre på seg. Har hatt EC selv en gang i tida og Naim spiller på en helt anderledes måte.
Men hva med kilden? Ser ut som du har en DVD-spiller? Naim fortjener vel bedre enn det?
Og jada, Norman er så tvers igjennom hyggelig at man nærmest får lyst til å handle...
Angående kilde så har jeg fått noen tips fra Norman.
Uansett så tilsier budsjettet mitt at jeg først skal teste ut min DAC-60 og den innebygde DAC-en mot en lånt Naim spiller. Hva utfallet blir får vi se, men at det blir mer Naim utstyr i fremtiden er vel ikke usannsynlig.
EDIT: Ventetiden på levering blir god...
Phonosophie pleide å være Tysklands Naim-importør før i tiden (hvem som er det nå vites ikke av undertegnede, men for alt jeg vet kan det godt være samme); deres platespillere er vel kjente; No3 er f.eks originalen til den rimeligere (og lavere spesifiserte) Thorens-kopien TD2001/3001.C._Alshus skrev:Sett denne?
Ligner på noe jeg har sett før... :
Jeg har kun hørt Proac D25 med Naim (CDS3-202/FC2/napsc-200) hos Lyric. Jeg fikk rommet for meg sjøl etpar timer og sammenlignet D25 mot Naim Allae.Og mere detaljer, hurtighet og trøkk mottas med takk!
Men fortell mer da...særlig om forskjellen fra XPS2 til 555PS...Vidar P skrev:Stor test av oppgraderingsmuligheter med CDX2, med 3 oppgraderinger i HFW; først CDX2 alene med originalkabel, deretter med HiLine, så XPS2 og til slutt 555PS.
Som seg hør og bør foregikk testingen i rammene av et av HiFi-Worlds referansesystemer, et velbalansert Naim-system; guess what; 252/SC/300 og Spendor S9e
Bladet mener at de er overrasket over i hvor stor grad utbyttet av oppgraderingene sto svarende til de relative prisforskjellene mellom HiLine, XPS2 og 555PS.costello skrev:Men fortell mer da...særlig om forskjellen fra XPS2 til 555PS...
Det er sikkert en korrekt vurdering av sannsynligheter fremover ja. For å være ærlig, så har jeg vanskelig for å se for meg at den ekstra ytelsen 555PS tilfører CDX2 (ift XPS2) kan være verdt forskjellen mellom en ny 555PS og en brukt XPS2.costello skrev:Høres bra ut, gikk inn på prislisten til Kontrapunkt, men klikket meg fort ut igjen..
Og 555PS blir sikkert ikke lett å oppdrive på bruktmarkedet, men det blir sikkert mange XPS'er!
Mvh
Ingen av delene for min del, mest for moro. Spiller bra gjør de også. Betrakter både 32-5 og 72 som meget kapable preamper og de har litt forskjellig spillestil. Begge har vært Naim's toppmodeller i sin tid og det ser ut som mange har glemt, eller ikke vet hvor gode de er.g-h skrev:Dere må ha holdt på atskillig lengre enn oss andre
Er det samlemani eller bare nostalgi? :