S
Stover
Gjest
SkeptiskC._Alshus skrev:Hva med bedre kilde, Stover?
SkeptiskC._Alshus skrev:Hva med bedre kilde, Stover?
Magefølelsen sier at Alshus har rett i dette!stover skrev:SkeptiskC._Alshus skrev:Hva med bedre kilde, Stover?
REDIGERT!costello skrev:Magefølelsen sier at Alshus har rett i dette!stover skrev:SkeptiskC._Alshus skrev:Hva med bedre kilde, Stover?
En kort A - B lyttetest mellom forskjellige spillere sier ikke stort, og jeg sier meg enig med Mr.ROTF som hevder at forskjellene først trer fram i det lange løp. Etter dager/uker med avspilling av gamle CD-plater dukker endringene sakte fram. Detaljer, rytmer og soundstage som du ikke hadde hørt tidligere, dukker fram. Nå har den samme ROTF forøvrig plassert en 555PS sammen med CDX2'ern sin.
Kanskje de manglene du finner i S8e, nettopp kommer av for dårlig kilde?
Hva vet jeg...bare en tanke.
Forøvrig bet jeg meg merke i Kumas betegnelse av racket mitt: Quadrauninspire..
Mvh
Har nylig lyttet til Allae i et Naim-oppsett. Det låt veldig engasjerende med rikelig dynamikk og trøkk. Opplevde at musikken kom til sin rett. Relativt lettdrevne, fikk jeg inntrykk av. Ble ikke skremt av dens avslørende egenskaper på mindre gode innspillinger, men dette krever nok litt tilvenning.stover skrev:Har vært veldig nysgjerrig på Neat tidligere. Motive 2 som blei testet i fidelity var den heteste. Dette er høyttalere som hos meg ville ha kommet i hus med en mye større skepsis enn f. eks Spendor. Særlig fordi jeg mistenker den for å ha svakheter i mellomtonen. Slikt forsvinner muligens på kort sikt i dens rytmiske og involverende gjengivelse.selvfølgelig Naim's egne ht, er Neat et merke jeg synes er spennende og har lest mye positivt om. Neat har vel norsk importør nå og kanskje er hjemlån mulig?
Allae hadde begge disse verdenene synes jeg, mens der var det andre saker igjen. Avslørende overfor innspillinger.
Hva med Neat Elite Classic SE. Den skal vel ha mer varme, fylde eller hva det måtte hete? En nydelig utseende h.t etter mine konservative begrep.
Brukte M12 med Nait5/Flat2 og CD 3.5/Flat - Naca5. Det spilte meget godt! Spennende, kom gjerne med noen inntrykk når du får hørt litt på sakene.pelsjeger skrev:If "you're nobody without a naim"...
++
Well... I ain't no nobody anymore.
Blir spennende å se om man klarer å leve med dette...
Ja, det er vel dine eposer jeg spiller på om jeg ikke tar helt feil. De sorte du sendte til Tromsø?Svein skrev:Brukte M12 med Nait5/Flat2 og CD 3.5/Flat - Naca5. Det spilte meget godt! Spennende, kom gjerne med noen inntrykk når du får hørt litt på sakene.
Har sendt et par til Tromsø ja, beskrivelsen stemmer;-pelsjeger skrev:Ja, det er vel dine eposer jeg spiller på om jeg ikke tar helt feil. De sorte du sendte til Tromsø?
Planen allerede da var å kjøpe nait5/cd5, men finansene strakk ikke til dengang. Det blir jo helomvending i spillestil i forhold til det som er i hus nå så jeg er spent!
Takker for tilbudet, kanskje til høsten?C._Alshus skrev:Låne FCen?
Jeg hører til de troløse når det gjelder underlag for ss-elektronikk og de uvitende når det gjelder Naim, men synes Montana er såpass fabelaktig at jeg har noen moduler i bestilling. En ting er sikkert: Naim i slikt ville være vakkert!C._Alshus skrev:Går og tenker på Montana rack om dagen.
Hva tror folket om det?
Har du hørt Arc'ene, Alshus?C._Alshus skrev:Kibsgaard har disse. Dritlekre. Men han har sweetspotten to meter for langt bak og et klin håpløst rom.
Et godt tips disse kulene. Tilsvarende som i Fraim ser det ut til.C._Alshus skrev:Ikke rakkern om jeg betaler over 30000 for et rack. Iallefall ikke nå.
Tankte på noe ala det fosse har, og muligens med noen glasshyller oppå, koblet av mot racket med slike:
Jeg er meget godt fornøyd med WB Arc høyttalerne i det rommet jeg har til rådighet, og klarer egentlig ikke å se noe fullverdig alternativ til dem. Arc'ene er presise; samtidig som de har en ikke så ubetydelig "fun-factor". Jeg synes de egner seg til alle typer musikk (fra black metal via world music til klassisk), og de er ikke nådeløse i forhold til innspillinger - i alle fall ikke i mitt Naim-oppsett (hjalp mye med 282). Mulig det kunne vært spennende å prøve Totem Mani eller Wilson Bensch Discovery, men da bør jeg helst opp på 252-300 først. Samtidig har jeg en mistanke om at høyttalere med isobarisk design kan gi for mye bass i mitt vanskelige rom. Så dette måtte i alle fall prøves først.costello skrev:Har du hørt Arc'ene, Alshus?C._Alshus skrev:Kibsgaard har disse. Dritlekre. Men han har sweetspotten to meter for langt bak og et klin håpløst rom.
Stua mi er stor, men lytteavstanden til høyttalere er ca. 3 meter, så muligens ikke noe problem...eneste negative er jo at man komme til savne bass. Selvfølgelig.
Kanskje herr Kibsgaard kunne komme på banen med noen betrakninger om Arc'ene sine. Men han var visst svært fornøyd sist han var innom Naim-tråden, trur jeg.
Mvh
Takker for den tilbakemeldingen, Kibsgard.kibsgard skrev:Jeg er meget godt fornøyd med WB Arc høyttalerne i det rommet jeg har til rådighet, og klarer egentlig ikke å se noe fullverdig alternativ til dem. Arc'ene er presise; samtidig som de har en ikke så ubetydelig "fun-factor". Jeg synes de egner seg til alle typer musikk (fra black metal via world music til klassisk), og de er ikke nådeløse i forhold til innspillinger - i alle fall ikke i mitt Naim-oppsett (hjalp mye med 282).
I dag kom postmannen med pakkene. Da jeg hjemme hos gamlingene for tiden i forbindelse med arbeid i sommer fikk naimene kjørt seg på mine gamle b&w dm603 som min far har overtatt.costello skrev:Gratulerer Pelsjeger...
Epos og Naim er jo en klassisk kombinasjon, så vidt jeg har forstått.
La elektronikken varme opp noen dager og kom endelig tilbake med lytteinntrykk.
Har du stor stue/lytterom, forresten?
Mvh
Med Hicap tilkoblet hver, både 202 og CD5. CD5 fikk virkelig fart på seg. Vil ikke si den er dårlig uten eller med FC, men den har nå gitt nytt liv til S8e.costello skrev:stover skrev:C._Alshus skrev:Hva med bedre kilde, Stover?
Kanskje de manglene du finner i S8e, nettopp kommer av for dårlig kilde?
Mvh