Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Godt å se deg tilbake fra ferie, costello ;)

Responsene er solgt, og leveres til onsdag. Av aktuelle modeller, står det for øyeblikket mellom to ulike modeller på bruktmarkedet; det ene paret er Naim Ariva, det andre Spendor S3e, som jeg ikke vet om er solgt ennå. De åpenbare forskjellene går vel på kassevolum med tanke på bass og skala osv. Kan de av dere som evt har hørt begge fortelle litt (hvis mulig) om hva slags forskjeller jeg kan se for meg i et rom på ca 22 kvm? Arivaene er vel frempå på en helt annen måte? Etter jeg fikk Naim har jeg rett og slett begynt og spille høyere. Vil det kanskje være litt mer moro med Ariva?

Akkurat nå har jeg ikke funnet noen brukte objekter av de andre forslagene som har kommet inn, derfor står det akkurat nå mellom disse to. Tanker rundt disse mottas med stor takk. Mvh Magnus

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    275
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    MaHa skrev:
    .......det ene paret er Naim Ariva, det andre Spendor S3e, som jeg ikke vet om er solgt ennå. De åpenbare forskjellene går vel på kassevolum med tanke på bass og skala osv. Kan de av dere som evt har hørt begge fortelle litt (hvis mulig) om hva slags forskjeller jeg kan se for meg i et rom på ca 22 kvm? Arivaene er vel frempå på en helt annen måte? Etter jeg fikk Naim har jeg rett og slett begynt og spille høyere. Vil det kanskje være litt mer moro med Ariva?
    Hei. Med fare for å skrive for mye i n-tråden; men jeg har gleden av å høre på både S3e og Ariva på omlag ukentlig basis med CD5i/Nait5i på begge.
    Det er riktignok forskjellige rom; det ene hos min bror med Odyssey 2 kabler, det andre hos min gode musikkvennine Galina, med NAC A5 kabler... utover det, helt likt.
    For å si det sånn; Ariva er vel en høyttaler med mer skala og frekvensomfang. Men Spendor'en er tilsynelatende mer nøytral og renere, mer lineær og mer veloppløst i det kritiske mellomtoneområdet.
    Ariva har endel lydmessige særheter som ikke faller i smak hos alle; f.eks er den nokså tørr, og kan lett beskyldes for å være en anelse mekanisk. Til gjengjeld har den en eminent PR&T og energi.
    Spendor'en kan beskyldes for å være mer frempå og energisk, og kanskje være litt mer konsentrasjonskrevende og mindre lettlyttet forsåvidt, men har til gjengjeld bedre innsikt og en noe bedre musikalsk flyt.... altså er mer veloppløst og mindre mekanisk.

For noen vil Ariva's skala, SPL-evne og dynamikk være avgjørende, andre vil foretrekke Spendor'en for en noe mer upfront og detaljert lydbilde med bedre klangfarger og presisjon.
    For større rom tror jeg nok Ariva vil ha et visst fortrinn, dersom man kan leve med avviket fra nøytralitet og den noe distinkte, tørre musikaliteten da... og det er jo også en betydelig dyrere høyttaler.

Var dette omtrent omvendt av hva du trodde? Ikke noe klokere nei? Vel forsåvidt; men det forteller vel bare at man ikke kan gjette seg til hvordan en høyttaler vil låte i et rom; det er bare å høre.

Får du ikke ordnet returavtale da? Jeg selger alltid med det, og synes det er en selvfølge... man vil da ikke tvinge folk til å beholde ting de ikke likte.

Alternativt; kjøp begge, velg den du liker best, og selg den andre :)

Mvh Vidar P

pelsjeger

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Antall liker
    1.276
    Torget vurderinger
    4
    Om du tar en titt på bruktbørsen har det akkurat dukket opp et par MA GR20 i samme prisklasse som kanskje burde vært tatt med i vurderingen? Vidar kon sikkert komme med betraktninger om hvordan de lyder?

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Takk for alle tips og all hjelp. Jakten er over. Har fått tak i et sjeldent pent par av Monitor Audio Studio 20 Se i rosewood av en meget hyggelig herremann. Blir avhentet medio august ca. Gleder meg som aldri før.

Edit: nå har jeg allerede lagt inn mer enn ok ot informasjon i denne tråden, så nå tar jeg en pause :)

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.094
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Wow. En viss Pedersen som solgte dem?

Disse tror jeg jeg aldri har sett på noen skandinaviske bruktbørser.

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    1
    Så de engang i 2001, et par i sort pianolakk for 12000, hadde jeg slått til hadde jeg spart meg for mange dårlige høyttalere opp igjennom årene.. :)
    Litt på siden..men ser med glede at MA er tilbake i den gjeveste klassen med de toppmodellene som kommer.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    275
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    C._Alshus skrev:
    Disse tror jeg jeg aldri har sett på noen skandinaviske bruktbørser.
    Nesten litt merkelig det... det er jo en av de mest solgte modellene fra UK i prisklassen. Skulle mene at det signaliserer et eller annet om fornøyde eiere... :)

Studio 20SE er enorme høyttalere på mange måter, og det gleder meg stort at MA påny lanserer en serie (Platinum) i highend-skiktet. Studio-serien er dypt savnet... og jeg som gikk og gledet meg til Studio 100 i sin tid; det var en 3-veis med 10-tommers bass, lett pyramideform og en aldeles himmelsk lyd, iflg de som hørte de. Dessverre solgte Mo Iqbal MA, og Studio 100-prosjektet og øvrige Studio-prosjekter stanset opp til fordel for en revitalisering av de billigere modellene.

Det skulle ikke forbause meg om Platinum 300 vil pryde min stue på sikt, på enden av n-systemet.

Mvh Vidar P

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    MaHa skrev:
    Jakten er over. Har fått tak i et sjeldent pent par av Monitor Audio Studio 20 Se i rosewood av en meget hyggelig herremann.
    Gratulerer MaHa, dette høres unektelig interessant ut. Disse høyttalerne skal jo være svært bra.

Denne nye Platinium-serien til Monitor ser virkelig spennende ut, men for noen priser da mann!

Handle brukt er sikkert tingen. Jeg tenker Neat Momentum 4i, men de er så nye at de knapt er kommet til Norge...
    Ser at WB Curve blir benyttet med SET forsterkere, mulig det dukker opp noe brukt på den kanten snart.

Mvh

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.094
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    På hififorsale.com ligger det to par til salgs for henholdsvis 500 og 650 pund.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    275
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    costello skrev:
    Jeg tenker Neat Momentum 4i, men de er så nye at de knapt er kommet til Norge...
    Ser at WB Curve blir benyttet med SET forsterkere, mulig det dukker opp noe brukt på den kanten snart.

Mvh
    Er dette høyttalere du har hørt?

Mvh Vidar P

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Vidar P skrev:
    costello skrev:
    Jeg tenker Neat Momentum 4i, men de er så nye at de knapt er kommet til Norge...

Mvh
    Er dette høyttalere du har hørt?

Mvh Vidar P
    Nix.

Men får snart muligheten til hjemlån av Momentum 4i, virker det som ihvertfall... ;)

WB Curve har jo fått mange gode tester, bl.a i Tyskland, der 202/200 ble benyttet under testen.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    OT: Det er ikke umulig at jeg vet om et annet par med Studio 20 se til salgs, i sort-ask finish. Men, jeg vet så langt ikke så mye om alder og tilstand. Send meg en pm hvis du er interessert, så kan jeg videreformidle. De skal selges for 11 000,-.

Den trivelige herren fra nord-vestlandet het ikke Pedersen. Han kalte seg Vidar P. :D

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.094
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Her trenger vi bilder?

Jeg har jo GR10 som er en-to måneder gamle. Tror jeg beholder dem.

Men ble litt usikker nå ja.

K

Kaarelars

Gjest
    Vidar P skrev:
    Ariva har endel lydmessige særheter som ikke faller i smak hos alle; f.eks er den nokså tørr, og kan lett beskyldes for å være en anelse mekanisk. Til gjengjeld har den en eminent PR&T og energi.
    Hey, låter Ariva mekanisk også nå da :)

Mvh
    Sveins mekaniske lydverksted ;)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    275
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Svein skrev:
    Vidar P skrev:
    Hey, låter Ariva mekanisk også nå da :)

Mvh
    Sveins mekaniske lydverksted ;)
    Nei overhodet ikke; beklager, det var ikke meningen å få det til å låte som jeg mener det.
    Det jeg mener er at, i sammenlikning med f.eks Spendor S3e (som var tema for sammenlikningen), så er det veldig tydelig at Spendor'ene har en usedvanlig musikalsk flyt; og Ariva ikke har sin sterkeste side på det punktet. Meningen var å forsøke å beskrive forskjellene, og dette er en av de imo.

Mvh Vidar P

bruce

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Antall liker
    0
    Hei, alle naim'ere. Jeg har lest meg opp på tråden etter ferien.

Jeg hadde min første musikk-kveld etter ferien på lørdag. Deilig! Godt å ha en hobby som ikke krever fint vær!

Etter å ha vært uten godlyd en stund, er det en ganske spesiell opplevelse å lytte til anlegget igjen. Jeg imponeres stadig over Naim-spillestilen, kombinert med hurtigheten og kraften fra Spendor. Dette er en super kombinasjon som gir masse musikk-glede!

Jeg er også interessert i hva som skjer i utviklingen av pc-basert avspilling. Dette kan jeg fint lite om. har tenkt å ligge på været, og se hvilke løsninger som dukker opp. Jeg har lenge lurt på hvorfor det ikke finnes RAM-basert avspilling. Elektronisk minne har jo blitt vesentlig billigere de siste årene. Ved bruk av RAM, ville vel hele problematikken rundt mekaniske vibrasjoner ved optisk lesning være en saga blott?

S

Stover

Gjest
    Var en tur innom KP rett før ferien.

Lyttet til Ariva. Kilden var en eldre LP12. farlig...farlig. Utrolig direkte og musikalsk, til tross for at denne var langt fra topp tunet.
    Stageline som riia.

Vedlegg

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    bruce skrev:
    Hei, alle naim'ere. Jeg har lest meg opp på tråden etter ferien.

Jeg hadde min første musikk-kveld etter ferien på lørdag. Deilig! Godt å ha en hobby som ikke krever fint vær!

Etter å ha vært uten godlyd en stund, er det en ganske spesiell opplevelse å lytte til anlegget igjen.
    Og like sikkert er det at når ferien er over kommer finværet.

Kjenner meg igjen i denne beskrivelsen. Bare det å ta litt ferie fra musikken er i seg selv et tweak, og så er man like spent når man kommer hjem om anlegget virkelig spiller så bra som man trodde. (Og med Naim så er jo det tilfelle... ;)).

Etter ferien har jeg tweaket litt med Quadraspire-racket. Strammet til ben og toppmuttere, med adskillig bedre lyd som resultat.
    Videre har jeg, en gang for alle, fjernet Soundcare-spikesene. Bedre lyd med ProAc's egne. Disse to små justeringene ga tilsammen et løft i lyden...strammere, hurtigere, renere... Men det er jo selvfølgelig Fraim man skulle hatt!

Fant en interssant tråd om Naim og kabler: http://www.signals.uk.com/breakingthecode.html

Sikkert mye å hente med andre kabler, men det låter så bra med Naim kabling all-over, at jeg gidder ikke å bry meg. Og går muligens glipp av noe...

Mvh

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.094
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Naim NAT 03.

Noen som kjenner denne?
    Har en på hånda for 3k, og den er nok min innen August er omme. :)

K

Kaarelars

Gjest
    C._Alshus skrev:
    Naim NAT 03.

Noen som kjenner denne?
    Har en på hånda for 3k, og den er nok min innen August er omme. :)
    Har en Nat03 og den er god, men krever god antenne/signaler i forhold til alle andre radioer jeg har hatt. Spillestilen er typisk Naim, god bass og dynamikk og rytme er som vanlig bra.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.094
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Her i Oslo er det gode signaler. I allefall på de kanalene det er verdt å høre på; les NRK.

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Et bilde fra Heathrow Hi-Fi Show tidligere i år:

Neat stakk av gårde med førsteprisen for den beste 2-kanals lyden for andre år på rad.
    Neat's grunnlegger og sjef, Bob Surgeoner, til venstre. Mannen til høyre driver firmaet Decorative-Art-Services.

Og elektronikken er Naim.

Mvh

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Er virkelig ikke SuperNaiten kommet til landet ennå?

Den er et heftig tema på N-forumet om dagen. Mange påstår at den låter bedre enn 202-200.
    The Supernait I heard at Pro-Musica sounded like it had more contol in the bass. Stronger,with more attack than the 200 amp, It also sounded faster to me. The best way to describe it in simple terms, it didn't run out of steam like a 200 does. My impression is that it could drive speakers better, easier, than the 200 does, but then again, I am a fan of the 250-2, the Supernait sounded almost as forcefull as the 250.2.

All in all, I thought it bettered the 200-202 combo.
    Skal selvfølgelig ta slike uttalelser med en klype salt. Og at 200 "runs out of steam" stemmer lite med inntrykket jeg har av denne forsterkeren. Med ProAc.

mvh

S

Stover

Gjest
    Ut av hva jeg leser om SN er dette en kraftig Nait. Det som IMO kjennetegner klangen fra Nait(5i) er en noe slankere klang ift 202-200, særlig når sistnevnte benytter ekstra psu.
    I tillegg får en fornemmelsen av mer fart og direkthet, mulig det skyldes den noe slanke signaturen.

Personlig tror jeg man får mer av noe med 202-200, mens SN antakelig har en mer sprudlende signatur. Bedre? Ikke vet jeg. At den er like kraftig som en 250.2 samtidig som det er en 200 som er innmontert finner jeg noe forunderlig og nok et tegn på at det er klangen/ presentasjonen som er ulik.

Av testen i HifiChoice virker dette å stemme. Her antydes det at rett match er viktig for å unngå at den blir for frempå. CDX2 og Neat Motive1. Neat M1 har forresten fått endel pepper for den voldsomme subbassen som ikke helt henger sammen med de øvrige frekv. områder

Det jeg vet er at Sofie Zelmani låter topp som Wav fil fra laptop`ens harddisk til Grado SR-225. ;) og at klokka er 23:46 og det er 23 Gr.celsius ute.....i Trondheim :D

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    stover skrev:
    Neat M1 har forresten fått endel pepper for den voldsomme subbassen som ikke helt henger sammen med de øvrige frekv. områder
    Har observert det samme. Prøve hjemme før kjøp er viktig. Den norske importøren av Neat hadde tilbud på Momentum-serien i juli, men nå viser det seg at høyttalerene ikke er kommet til Norge ennå. Så nå går jeg og venter på å få prøve Momentum 4i. Disse, med sitt isobariske bass-system, frister meg veldig.

Og idag fikk jeg den gode nyheten at Neat har begynt å lage frontstoff til denne modellen.
    WAF! ;D

Uansett, simpelthen bare MÅ prøve noe annet enn ProAc med Naim (selv om jeg med letthet kunne ha levd med de også).

S

Stover

Gjest
    Costello

Det koster veldig lite å sende etpar høyttalere med posten. Synes du gjør lurt i å prøve dem/ Neat. De skal jo inneha veldig gode dynamiske kvaliteter og representerer kanskje en ytterlighet til Proac.

Spennende å følge med.

Spendor. Tror det dreier seg om plassering slik Vidar beskriver et sted. Spennende det også. :D

bruce

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Antall liker
    0
    Ja, når det gjelder høyttalere er det et must å prøve hjemme. Det å prøve ulike løsninger er jo halve morroa. Seriøse butikker bør tilby å sende med post.

Jeg vil definitivt anbefale å prøve Spendor. Etter at jeg byttet har musikkgleden steget til nye høyder. Men plassering/rom er nok viktig. Spendor s8e har bra nivå i bassen. Dette kan sikkert bli feil hvis rommet ikke tillater det.

Jeg gjentar meg selv, men... Rask, stort trøkk, fantastisk stemmegjengivelse, behagelig diskant, ikke unødig fokus på detaljer. MUSIKK!

Uansett hva du gjør, så blir det spennende å høre dine erfaringer!

e-h

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    bruce skrev:
    Jeg er også interessert i hva som skjer i utviklingen av pc-basert avspilling. Dette kan jeg fint lite om. har tenkt å ligge på været, og se hvilke løsninger som dukker opp. Jeg har lenge lurt på hvorfor det ikke finnes RAM-basert avspilling. Elektronisk minne har jo blitt vesentlig billigere de siste årene. Ved bruk av RAM, ville vel hele problematikken rundt mekaniske vibrasjoner ved optisk lesning være en saga blott?
    De fleste slike løsninger leser jo fra disk til ram før avspilling. Siden disk skal være 1:1 og ha meget god error-detection vil man jo få løst det med vibrasjoner. Naim sitt NaimNet system har også en eller annen funksjon for bit-correct innlesing av cd-plater. Hvordan dette fungerer vet jeg ikke, men tipper det bruker en hash-sjekk mot en database for å finne ut om sangene er korrekt avlest (ala EAC). Den billigste avspilleren ser ut til å koste rundt 30k norske i England så jeg tror nok en Squeezebox eller Sonos sak kan være veien å gå for dem som ikke har råd til Naim hele veien.

iSaint

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    Belgia
    Får vel melde meg inn her jeg også nå. Har to kolli på vei i posten som ankommer sitt nye hjem i morgen - følger spent med på www hvor mine nye kjære(?) befinner seg nå... ;)

I disse kolliene skal det etter sigende befinne seg en av hver av disse tre:

NAC-202
    NAPSC
    NAP-200

Mvh

En bra spent Arne Kr

iSaint

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    Belgia
    C._Alshus skrev:
    Du kjøpte de som lå på bruktbørsen?

Det var en fin pris!
    Stemmer. Nå gjenstår det bare å se hva jeg har kjøpt (På flere måter).
    Prisen ble faktisk "finere" :)

Mvh

Arne Kr

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    275
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    C._Alshus skrev:
    Du kjøpte de som lå på bruktbørsen?

Det var en fin pris!
    Fyyyy.... man skal aldri spørre en dame om hennes alder etc :)
    Napsc anses universelt som en "no-brainer" oppgradering på 202; neste no-brainer er vel gjerne HiCap2...? :) Det åpner jo mulighetene for å bytte 202 til 282..... (kremt kremt ;D )... og da får man jo lyst til å høre 250.2 for ikke å snakke om en SuperCap til 282; men straks man har SuperCap så er jo salgsverdien av en 282 så høy at man lett kan gå for en 252.... og da er vel 250.2 litt akilleshæl? Mange som har lyst på en s/h, så man selger og går for en NAP300, som jo skal gå hånd-i-hanske med ens 252/SC. Men så leser man om div kjekke karer på n-forum, og ens egen eminente Vidar P her, som bruker 552 sammen med 300 (som man selv har), og så får man lyst til å studere seg opp på 552.... noen linjer senere så har man skjønt at 552 er en real no-brainer; se der; så ryker feriebudsjettet de neste 4-5 år; og man begynner å sikle på en NAP500..... etc etc. :)

Mvh Vidar P

iSaint

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    Belgia
    Vidar P skrev:
    Fyyyy.... man skal aldri spørre en dame om hennes alder etc :)
    Napsc anses universelt som en "no-brainer" oppgradering på 202; neste no-brainer er vel gjerne HiCap2...? :) Det åpner jo mulighetene for å bytte 202 til 282..... (kremt kremt ;D )... og da får man jo lyst til å høre 250.2 for ikke å snakke om en SuperCap til 282; men straks man har SuperCap så er jo salgsverdien av en 282 så høy at man lett kan gå for en 252.... og da er vel 250.2 litt akilleshæl? Mange som har lyst på en s/h, så man selger og går for en NAP300, som jo skal gå hånd-i-hanske med ens 252/SC. Men så leser man om div kjekke karer på n-forum, og ens egen eminente Vidar P her, som bruker 552 sammen med 300 (som man selv har), og så får man lyst til å studere seg opp på 552.... noen linjer senere så har man skjønt at 552 er en real no-brainer; se der; så ryker feriebudsjettet de neste 4-5 år; og man begynner å sikle på en NAP500..... etc etc. :)

Mvh Vidar P
    Hvor kommer Fraimen inn i bildet da? ;)

AK

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    275
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    iSaint skrev:
    Hvor kommer Fraimen inn i bildet da? ;)

AK
    Som en uforutsett utgift midt oppi dette... :)

Nei seriøst; gratulerer med fortreffelige forsterkere; gitt at de passer inn hos deg så tror og mener jeg faktisk helt seriøst at disse forsterkerne er blant de aller beste, eller sågar muligens de beste, på markedet i sin nisje. Dette er en forsterker til små 50k, og jeg skulle likt å se den forsterker som har særlig mer å by på enn dette i denne klassen; gitt at man ikke har en patologisk hang til psyko 74dB/oktav US-crazy-maniac-høyttalere med minimumsimpedans 0.2ohm/90gr fasevinkel fra 80-tallet da... men de er det jo ingen som kan drive allikevel.
    Jeg har iallefall til gode å høre en bedre forsterker i klassen. Ærlig talt, tenk etter; hvem lager bedre forsterkere enn Naim da? Det er vel.... skal vi se... rundt regnet ingen?

Gitt at Naim's "nye" serie produkter vanligvis omsettes brukt for 55-60% av nypris, så vil en 202/Napsc/200 ligge rundt 26-28k brukt; det har de visserlig gjort, og det vil de visserlig gjøre. For den prisen er dette et realt varp, og vil trashe det som kan krype og gå av US hype-amps med mangfoldigdoblet antall "watt". Imo.

Jeg skal til Trondheim og høre igjen på 202/200 allerede lørdag (om alt går etter plan), og ned til KSU søndag; håper jeg rekker deg iSaint; selv om Naim'ene bare er halvlunkne innen søndag, så vil de vel lage noen lyder forhåpentligvis.

Mvh Vidar P

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Vidar P skrev:
    Jeg har iallefall til gode å høre en bedre forsterker. Ærlig talt, tenk etter; hvem lager bedre forsterkere enn Naim da? Det er vel.... skal vi se... rundt regnet ingen?

Mvh Vidar P
    Etter besøk hos endel andre med samme lidenskap senere tid, har du nok rett (som vanlig) i dette, Vidar. Jeg skifter ikke beite, uansett hvor mange watt og tunge bokser det fristes med... ;D

Skulle vel egentlig startet med Fraim, først som sist. Det blir vel nye høyttalere og NAC282 for meg i første omgang, men Fraim er nok snart på agandaen, er jeg redd for.

iSaint går ihvertfall en spennende helg i møte, selv om det tar noen dager før lyden løsner...

Apropos innkjøp av disse svarte boksene; hvordan i all verden greier den norske importøren seg?
    Høres ut som alle enten kjøper brukt, eller i utlandet... :eek:

iSaint

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    Belgia
    Vidar P skrev:
    Som en uforutsett utgift midt oppi dette... :)
    Jeg er iallefall ikke i tvil - blir disse nye boksene værende, ja da blir det sorte Fraimer også :)

Vidar P skrev:
    Jeg skal til Trondheim og høre igjen på 202/200 allerede lørdag (om alt går etter plan), og ned til KSU søndag; håper jeg rekker deg iSaint; selv om Naim'ene bare er halvlunkne innen søndag, så vil de vel lage noen lyder forhåpentligvis.

Mvh Vidar P
    Jeg blir iallefall hjemme - og ang tempen, så er det ikke meg det skal stå på :)

costello skrev:
    iSaint går ihvertfall en spennende helg i møte, selv om det tar noen dager før lyden løsner...
    Ja dette blir spennende. Det er mange plater (Les filer) som skal pløyes gjennom før flyet går igjen på søndagskvelden. Får vel bunkre opp med noe leskende tenker jeg, og la det stå til ;)

Mvh

Arne Kr

S

Stover

Gjest
    Gratulerer iSaint. Et flott forsterkersett som du kan leve lenge med :)

Blir spennende å utveksle erfaringer på veien, også med tanke på harddiskbasert.

Jeg får redigere skryteteksten min i bunnen igjen ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn