Den samme erfaringen viser seg hver gang. Etter å ha hatt hyggelig besøk fra Naim entusiast(selvfølgelig altfor kort) avsløres mine kunnskaper....eller i beste fall evne til å benytte dem.
Viktigheten av at h.t står så stødig som mulig. Underbygges med en spennende forklaring på hvilke krefter som skal forflyttes og med hvilken hastighet.
Ørets-/ lytteposisjonens plassering ift høyttalerens spredning og delefrekvens. Underbygges med en billedlig forklaring om h.t deling og spredningsegenskaper.
Om jeg ikke forstår alt synes jeg det allikevel er veldig spennende.
Jeg er travel om dagen og har ikke hatt tid til å prøve dette ut. Skal ta etpar bilder etterhvert og legge ut.
Entusiasten påpekte diverse mangler eller svakheter i lydbildet som KAN tilskrives ovenfor nevnte ting. Samtidig vet jeg hva mitt oppsett mangler og får jobbe videre med saken. Det viser at kjøp og oppgraderinger ikke alltid er løsningen. Disse små og usynlige sakene må være på plass først.
Jeg må få understreke at jeg setter pris på sådanne besøk. De er lærerike, særlig når kommentarer om forbedringer presenteres på en så konstruktiv måte.