Oi, da har du noe godt i vente!bruce skrev:Hittil har jeg bare brukt "gullplatene" som kom standard med Spendor.
Er det så stor forskjell? Kanskje derfor jeg aldri har blitt helt venner med Naca5... Høsten blir nok brukt til litt småjusteringer og eksprimentering.costello skrev:Oi, da har du noe godt i vente!bruce skrev:Hittil har jeg bare brukt "gullplatene" som kom standard med Spendor.
Dessverre, jeg har ingen til overs... :'(
mvh
Du kan jo forsøke å lage deg et Fraim konsept. Kjøp passende solide glassplater. Underlagskulene fra Fraim fåes kjøpt fra UK. Det ligger en link til dem et sted tilbake i tråden, husker ikke hvor og hvem.Er det noen som har funnet frem til noe som demper vibrasjoner, som funker bra med Naim? (Ja jeg vet at Frame er løsningen, men det er en DYR løsning!)
1. Ja, jeg stusset over dette jeg også, og Norman unnskyldte seg etterpå.C._Alshus skrev:1. UHES er da ikke tyskere? 8 pund for lite, da hadde jeg sendt pakken med et smil og sagt at alt var OK.
3/4/5. Bruk DHL, FedEx eller TNT neste gang, så har du pakken på døra innen to-tre dager.
Nix - 282 har jeg hatt en måneds tid. Det er 250.2 som er på vei.C._Alshus skrev:nac282
Er det denne som er ny?
Isåfall, GRATTIS. ;D
Gratulerer med 250.2!costello skrev:Litt på følelsen at 282/200 er litt sånn derre mullet.
He-he, kanskje jeg har misforstått litt, trodde at "mullet" betydde et anlegg i ubalanse. Og det kan virke som at 202 passer 200 (OG 282 passer 250.2) som hånd i hanske.Svein skrev:Har forstått det slik at mullet er er baktungt system hvor hovedtyngden av ressursene er langt i enden av systemet og i særlig grad på effektforsterker og høyttalere.
Dette kan sikkert diskuteres i det uendelige og det skal ikke jeg ihvertfall.costello skrev:He-he, kanskje jeg har misforstått litt, trodde at "mullet" betydde et anlegg i ubalanse. Og det kan virke som at 202 passer 200 (OG 282 passer 250.2) som hånd i hanske.Svein skrev:Har forstått det slik at mullet er er baktungt system hvor hovedtyngden av ressursene er langt i enden av systemet og i særlig grad på effektforsterker og høyttalere.
282 avslører på en måte at 200 er en litt tørr effektforsterker (transistorklang), noe som jeg ikke tenkte så mye over da jeg hadde 202. Det kan også selvfølgelig være at 282 avslører CDX2'erns evt. svakheter i diskantområdet.
Men jeg tror virkelig at en 250 vil få systemet i balanse igjen.
Misforstå meg rett. Anlegget slik som det står nå er absolutt tilfredsstillende... ;D
Og jeg må bare si det igjen...Neat lager noen alldeles fantastiske høyttalere!!
Mvh
Neida, føler slettes ikke at 200 er dårlig!Steinar O skrev:Det jeg tenker om saken er at alle ledd i din kjede heller samme vei ??
Som nevnt tenker jeg og vet ikke!!
250.2 kan være kjærkommen. Det gjør imidlertid ikke 200 til et svakt ledd, mer
en del av, "for mye"?
costello skrev:Alle har vel lest denne testen av Supernait'en?
http://www.tech.co.uk/home-entertai...mps-and-receivers/review/naim-audio-supernait
Fortell mer, Bruce!bruce skrev:Jeg hadde et meget interessant eksperiment hjemme i forrige uke. Det omfattet strømrensing, nettkabler og høyttalerkabler. Kan bare si så mye: Jeg hadde ingen anelse om at det bodde så mye i min elektronikk og høyttalere. Jeg ble helt målløs... Det var ikke akkurat snakk om små nyanser...
Dette utsagnet burde jo nærmest forårsake KØER foran Hi-fi-sjappene verden over nå som den er i salg hos alt og alle:costello skrev:Alle har vel lest denne testen av Supernait'en?
http://www.tech.co.uk/home-entertai...mps-and-receivers/review/naim-audio-supernait
Går det an å legge mere skryt i et par setninger enn det over ?...for the moment we will say that the SuperNait's musical performance is utterly amazing. In hi-fi terms, it is exemplary; but in musical terms, the way in which it reproduces recordings is beyond the wildest imaginings of someone (like me) who has been using Naim's top-of-the-range pre and power amplifiers for more than two decades.
;DBecause of the tight deadlines involved in this article, Naim rushed one of the first SuperNaits that it finished round to us on the same day that Neat delivered a pair of the Motive 1 loudspeakers. You might imagine that two new products (new to me, at least) would not be a wise pairing but we decided to hook them both up for a listen, and to give them both a thorough, simultaneous warm-up.
Much to our surprise and delight, this turned out to be a marriage made in heaven. Each product gelled with the other to form what proved to be an intensely satisfying and dynamic musical joint venture.
S8e spiller flott bass. I Gradoene hører jeg dyp bass som Sp. ikke spiller, særlig på noe klassisk musikk.bruce skrev:Steinar, er du fornøyd med hva den nye kirsebær-fargede boksen tilfører? Synes du ikke det er nok bass i Spendor s8?
Dette er en hjemmebygd sak. Eksperimentet har ihvertfall fått meg til å forstå at naim ikke er ulikt andre merker: nettkabler, høyttalerkabler, strømrensing +++ kan ha stor betydning hvis man ønsker å ta ut hele potensialet i elektronikken.costello skrev:Fortell mer, Bruce!
Hvilken strømrenser prøvde du?
Hjertens enig! Bassen er så god i ditt oppsett nå at det bør være til misunnelse for de fleste! Klangfull, rask, presis og klar.Steinar O skrev:S8e spiller flott bass.bruce skrev:Steinar, er du fornøyd med hva den nye kirsebær-fargede boksen tilfører? Synes du ikke det er nok bass i Spendor s8?
Så er det endelig første juledag. Ha en god helg folkens jeg!C._Alshus skrev:Den julekvelden har vart et halv år, begynner vel å bli litt vel lenge?
Gleder meg!! En helg med naim, cdx2, hiline, fraim, xps2, messe etc.PS Steinar; XPS2 pakkes i øyeblikket... skal vi hinte til en snarlig sammenlikningsrapport fra CDX2 solo vs CDX2/XPS2?