Tja, hva skal man si... Med nyinnflyttet leilighet, ny forsterker, nye NAC A5 kabler, samt at jeg har hørt et lass forskjellig utstyr hos andre, så er det vanskelig å si så mye konkret om lydmessige forandringer i forhold til EC som jeg hadde vår.
Angående selve Supernaiten så ser den veldig eksklusiv ut (til og med bedre halvdel likte den). Å betjene enheten er lett som en plett og byr ikke på problemer. Synd fjernkontrollen ikke står i stil hverken design eller funksjonsmessig. Den kan sikkert styre både cd og tuner, noe jeg ikke har behov for. De fleste knappene kunne jeg derfor vært foruten.
En merkelig ting er at venstre ht ut er på høyre side og omvendt hvis man ser enheten fra front. Kablene må altså gå i kryss til høyttalerne. Antar derfor at den SN som var på messen tidligere kanskje hadde ht-kablene byttet om siden noen nevnte at balanse-kontrollen virket motsatt.
Siden jeg ikke har brukt mye tid til plassering osv kan jeg bare bekrefte en ting. B&W 805S er 805S samme hva kilde man putter på dem. Føler fortsatt noe ikke er på helt på plass. Liker godt mellomtonen, men savner kanskje noe mer slam i bunn. Jeg sier kanskje fordi jeg ikke helt vet hva jeg søker etter. Mest sannsynlig får jeg lånt noen Spendor S6e og kanskje noen Neat om importøren er villig. Funderer også på Naim Allae, men får prøve å holde meg i skinnet til jeg finner ut noe mer og får testet litt forskjellig. Regner ikke med at noen av disse er lettsolgte om man skulle trå feil. Og mitt oppi det hele så ligger det i kortene at boligkjøp står på døren og banker. Bytte av høyttalere er derfor ikke nødvendigvis et smart steg akkurat nå.
Så hvis jeg skal anslå konklusjonen så er Supernait en super forsterker som fint driver 805S hos meg, men jeg har så dårlig sammenligningsgrunnlag akkurat nå at jeg ikke helt klarer å slå meg til ro...
Ta ikke alt dette negativt. Jeg har klart å kost meg med lyd i godstolen på tross av mine funderinger. Så for meg har SN vært et steg opp og frem men ikke helt slik jeg forestilte meg
Beklager rotete oppbygging av svar :