Stover; min B16-automat er fra AEG. Den er ikke defekt engang
Disse psu'ene drar noe voldsomt ved oppstart. Kan det være avhengig av nettspenningen lokalt?
Hos meg blåser den dersom jeg starter opp f.eks 552 litt for tidlig etter å ha startet 555 eller XPS.
Uansett; stor takk rettes til iSaint for velvilligst å la oss henføre inn i gitarbluesens verden igår kveld! Turen fra iSaint til cduniverse.com tilsvarer omtrent turen fra iSaint og hjem. Etpar huller i samlingen må fylles ja.
Av naimistisk interesse hørte vi 202/Napsc med to psu-alternativer; først fra basisforsyningen i NAP200, deretter fra HiCap2.
Skeptisisme til utbyttet av en mer regulert og støysvak psu rådet i forkant i den nonkonvertive del av forsamlingen; 24V må da vel være 24V.. men når HiCap2 ble koblet inn var det som en åpenbaring av lys, innsikt, energi, rytmer og klangrikdom. iSaint sa det meget treffende; alle instrumentene ble mer instrumenter!
For meg hadde det ikke vært noen vei tilbake; med min måte å høre på musikk på, og de kvaliteter jeg verdsetter, så synes jeg en slik kvalitativ oppgradering på innsikt, engasjement, tonalitet, detaljer og i det hele tatt musikkgjengivelse er på billigsalg med HC2. Det er ikke at den blåser deg bakover med enkelt-egenskaper som plutselig blir sinnsykt mye bedre, det er heller ikke det at det blir veldig mye mere av noe, eller at bassen blir så mye dypere, soundstage så mye større eller slike ting som strengt tatt er langt på siden av hva musikerne holder på med; det er mer det at for musikkelskeren så er den bedre på absolutt alle parametre; den slår deg bakover med titusener av småpuffer istedet for ett massivt smell på en enkeltegenskap; musikerne åpenbarer seg med noen ekstra nivåer av alt.
Dette er en oppgradering i ordets rette forstand; man får ikke mer eller mindre av noen frekvensområder eller slikt tøv (det kan en equalizer fikse for interesserte i denslags), man får et lydbilde som er rikere på klangen fra de enkelte artister, og som gjør at de enkelte artister virker mer levende, mer engasjerte, mer lekende, mer spillende, mer energiske, mer interessante i det hele tatt. HC2 er en superb oppgradering på 202 for musikkelskeren; akkurat slik den er det på de andre Naim-produkter jeg har hørt den på. Ikke rart HiCap har vært med oss siden de fleste av oss gikk på barneskolen. Et suverent godt produkt!
Oppfordrer iSaint til å laste opp bilder da jeg ikke skjønner meg nok på dette til å laste opp bilder fra min email...
Mvh Vidar P