Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • inc

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.06.2006
    Innlegg
    110
    Antall liker
    11
    til vidar p og naim venner .
    lurte på hva som er best til og bruke som underlag på mine naim komponenter ?
    ceraballs ? eller myke puter ? soundcare ?
    har et empire rack med tre ben på , satt på soundcare føtter på det . (eltek )
    men tenkte på ytterlige demping under selve komponentene .
    har kjøpt naimutstyr for første gang og er kjempeførnøyd ! ;D
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Svein skrev:
    Bra at du er fornøyd costello. Bob Surgeoner postet litt på det gamle Mana-forumet da Mana/Neat samarbeidet om utviklingen av en Mana-Stealth høyttaler som aldri ble satt i produksjon. Det var nesten bare folk med Naimelektronikk som postet der og de brukte stort sett Royd og Neat høyttalere bortsett fra Naims egne for ikke å miste PRaT og andre av Naims egenskaper.
    Dessuten er denne Bob en svært hyggelig kar som velvillig svarer på mine mail om plassering og set-up.

    Jeg spiller nå på mitt andre par 4i. Rosewood finishen er svært flott, men oppdaget en skjønnhetsfeil, det var noen riper i finèren på den ene siden. Tok bilder og sendte inn til den norske importøren. Neat tok øyeblikelig affære og vil nå sende enda et nytt par til meg, og vil spille dem inn for meg før de sender dem.

    inc: Jeg har eksperimentert litt med både mykt (SD) og hardt (bl.a.Ceraballs) under elektronikken, men endte opp med ingenting. Bruker rack fra Quadraspire.
    Men dette er det jo mange oppfatninger om..
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    inc skrev:
    til vidar p og naim venner .
    lurte på hva som er best til og bruke som underlag på mine naim komponenter ?
    ceraballs ? eller myke puter ? soundcare ?
    Hva som er best? Det er svært fristende å si at det antakelig er Fraim.
    Du skal ikke stresse så mye med dempeføtter inc, det er som costello sier vanligvis slik at det med naim-utstyr ikke gjør musikkopplevelsen noe bedre.

    Uvanlig nok så bruker Naim selv metallføtter under sine highend komponenter, så som CDS3, NAC552, CD555 osv. Disse metallbeina står an mot glassplata på Fraim for å skape en lavfriksjonsinteraksjon.

    Jeg hadde neppe giddet å pese med noe annet enn Naims originale føtter. Det er stikk i strid med Naimisme dette med snakeoil tweaking :)

    Men jeg vet ikke hva Empire rack er; dersom det er stivt og lett så vil det sikkert være bra, om det er høymasse uten avkobling så selg det til noen som liker å forringe lydkvaliteten sin :)

    Mvh Vidar P
     

    e-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    377
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror noe av det du eller Vidar P sier angående Neat må være nøkkelen costello. Kan godt hende jeg hadde likt Momentum 4i, men de ble for dyre i denne omgang. Sparingen fortsetter, samt søkenen etter noe som passer i mitt rom og til min smak. Kanskje jeg får prøvd Momentum i en annen runde. Nå skal jeg slappe av med litt musikk igjen heller. Kanskje jeg prøver meg på en cd-spiller a/b test i morgen.
     

    inc

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.06.2006
    Innlegg
    110
    Antall liker
    11
    vidar p .
    ok , da spiller jeg bare videre og koser meg jeg . ;)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Aha. Ser ut som om hylleplatene er avkoblet, eller i det minste lar seg avkoble der.

    Mvh Vidar P
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    e-h: du har sikkert lest alle trådene om høyttalermatch til SN på Naim-forumet, men har du lest denne fra PinkFish ?

    http://www.pinkfishmedia.net/forum/showthread.php?t=41747

    I recently heard the Supernait with the Neat Motive 2s and I have to say, it was one of the best system's I've heard in a very long while. It just all seemed to work so well. there was a definte synergy going on there.
    Mvh
     

    e-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    377
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Det du sikter til var hva jeg også leste i (var det første?) review av SN. Er jo en grunn til at jeg testet akkurat denne komboen. Desverre så ble det ikke bjelleklang i mine ører denne gangen :)
     
    S

    Stover

    Gjest
    e-h skrev:
    Det du sikter til var hva jeg også leste i (var det første?) review av SN. Er jo en grunn til at jeg testet akkurat denne komboen. Desverre så ble det ikke bjelleklang i mine ører denne gangen :)
    Første review var med Motove 1 om jeg ikke tar feil

    ;)
     

    e-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    377
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Jepp, jeg skrønte fælt. Fant testen nå og du har helt rett i at det var Motive 1 :)
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Tråden jeg linket til på Pink Fish er forresten rykende fersk..

    For ordens skyld; du bruker vel NACA5? Og du har vel fjernet metall-jumperne bak?
     

    e-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    377
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    NACA5 uten jumpere i bruk her ja. Ikke at jeg vet hva det har å si siden jeg aldri har prøvd SN med andre kabler.
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    387
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    inc skrev:
    til vidar p og naim venner .
    lurte på hva som er best til og bruke som underlag på mine naim komponenter ?
    ceraballs ? eller myke puter ? soundcare ?
    har et empire rack med tre ben på , satt på soundcare føtter på det . (eltek )
    men tenkte på ytterlige demping under selve komponentene .
    har kjøpt naimutstyr for første gang og er kjempeførnøyd ! ;D
    For oss som ikke har råd til Fraim, er det absolutt mye å hente på gode dempetiltak på elektronikken. Har prøvd myke puter. Dette kan gi litt ullent lydbilde. Pulsar points, forandrer noe på lyden, men ikke nødvendigvis til det bedre, spør du meg. Vibrapods med cones gir definitivt økt musikk glede hjemme hos meg! Prøv disse. Dette er en billig oppgradering, som gir resultater!
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    387
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    e-h skrev:
    NACA5 uten jumpere i bruk her ja. Ikke at jeg vet hva det har å si siden jeg aldri har prøvd SN med andre kabler.
    Det burde du absolutt prøve!
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    TomTom audio er i gang med 'the flat earth audio foundation'.
    The Naim/Linn ‘flat-earthers’ of the 1970s, were a new audio community more concerned with notes than with noise, emotion rather than location. Their systems could play in time, maintaining the fundamental structure of the musical performance whilst actually holding a tune. Rather than needing to know exactly where the musicians were standing on the stage they were more concerned with experiencing the passion that drove them to get up there in the first place. That spirit lives on amongst Naim owners today who have no need to justify their systems using tired ‘hifi’ criteria when in fact their rigs actually groove, connecting on a truly emotional level, offering both vibe and drama—words that real people might actually use to describe real music. This is where it all began...
    http://www.tomtomaudio.co.uk/flat-earth/telescope.html
     

    bruce

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Innlegg
    291
    Antall liker
    0
    C._Alshus skrev:
    Hva slags rack bruker du bruce?
    Hei, jeg bruker Atacama. Hvorfor ikke prøve ett sett? Det koster jo ikke så mye. Hvis du vil prøve, så anbefaler jeg å sette dem under cd-spilleren. Effekten er størst her.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.333
    Antall liker
    3.873
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Kjøper heller musikk for penga, eller sparer til XPS/preamp. ;)


    Dessuten har jeg et bra rack.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    CD555PS er i hus, og selv om den er knapt husvarm så har jeg et distinkt inntrykk av at dette er et produkt som bør få husly en god stund :)

    Mvh Vidar P
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Vidar P skrev:
    CD555PS er i hus, og selv om den er knapt husvarm så har jeg et distinkt inntrykk av at dette er et produkt som bør få husly en god stund :)

    Mvh Vidar P
    Oi, dette var svære greier, Vidar P. ;D

    Gratulerer!!

    Hvor har du tenkt å gjøre av CDS3?

    Mvh
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    CDS3 står trygt på sin Fraim den :) Det er bare psu'en som byttes.

    Sitter og hører på Tito Gobbi/Maria Callas i sin legendariske 1955 Rigoletto (fra Naxos Historical); sammenlikner de to psu'ene med denne, og så langt har jeg kommet til at dette er fantastisk musikk :)

    Mvh Vidar P
     

    iSaint

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Innlegg
    506
    Antall liker
    60
    Sted
    Belgia
    Trenger litt hjelp ang SNAXO242.

    Jeg er lysten på å få testet aktiv deling av ht (Noe sier meg at det er riktig vei å gå).
    Om SNAXO 242 kan man lese: "Crossover frequencies are defined by a series of active filters, designed with particular attention to transient handling, which must be matched to the loudspeaker system with which the crossover is to be used." Jeg tolker dette slik at man kan tilpasse denne til de høyttalerne man måtte ha, eller er jeg på villspor?

    Om det er slik, da er det denne samt en pent brukt NAP200 julenissen bør ta med ned pipen i år

    Mvh

    Arne Kr

    PS! Gratulerer med nu PSU Vidar - spennende. I morgen henter jeg min HICAP2 ;)

    Edit; Skriveleif
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Vidar P skrev:
    CDS3 står trygt på sin Fraim den :) Det er bare psu'en som byttes.
    Tenkte du hadde slått til med CD555, jeg... :D

    Leste feil ifarten, eller kanskje ønsketenkning om at CDS3 var til salgs... ;D
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    iSaint skrev:
    Trenger litt hjelp ang SNAXO242.

    Jeg er lysten på å få testet aktiv deling av ht (Noe sier meg at det er riktig vei å gå).
    Om SNAXO 242 kan man lese: "Crossover frequencies are defined by a series of active filters, designed with particular attention to transient handling, which must be matched to the loudspeaker system with which the crossover is to be used." Jeg tolker dette slik at man kan tilpasse denne til de høyttalerne man måtte ha, eller er jeg på villspor?

    Om det er slik, da er det denne samt en pent brukt NAP200 julenissen bør ta med ned pipen i år

    Mvh

    Arne Kr

    PS! Gratulerer med nu PU Vidar - spennende. I morgen henter jeg min HICAP2 ;)
    SNAXO 242 (SuperNaxo 2-4) er ment å brukes til Naim's 2-veis høyttalere (opprinnelig Linn Kan og Sara, så SBL) såvidt jeg vet. Og så trenger den jo psu. Så da blir det mye bæring på julenissen i år :)
    Det er dermed ikke sagt at den ikke teoretisk sett kan virke med andre; men da er du avhengig av omtrent samme resonansfrekvens på både diskant og bass-element, lik akustisk avrulling (18dB elektrisk skjæring), ingen impedanskorreksjon eller sugekretser i det originale filteret, og at du har rom nok for å nivåjustere på SNAXO.

    Du skulle hørt XPS2 vs 555PS iSaint, det er morsomt å høre de forskjellige psu'ene og hva de gjør :)

    Mvh Vidar P
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Vidar P skrev:
    Du skulle hørt XPS2 vs 555PS iSaint, det er morsomt å høre de forskjellige psu'ene og hva de gjør :)

    Mvh Vidar P
    Hadde vært moro og sammenlignet, ja..
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    costello skrev:
    Vidar P skrev:
    CDS3 står trygt på sin Fraim den :) Det er bare psu'en som byttes.
    Tenkte du hadde slått til med CD555, jeg... :D

    Leste feil ifarten, eller kanskje ønsketenkning om at CDS3 var til salgs... ;D
    Alltids en CDS3 til salgs vøttu. Bare ikke min. Den er så god at jeg tror den får lov å stå.
    Prøvde meg på en sprek versjon av Karl Amadeus Hartmanns 4.symfoni (RIAS/Fricsay/DGG 1950) med begge psu'ene; det er visst noe med energi her. Kommet til 4.satsen (Finale:Adagio Appassionato). Med 555PS tar strykerne i åpningen mye hardere tak i buene enn med XPS2, og drar til mye ekstra. Virker som om noen har skremt de til å våkne opp litt.
    Så er det visst også noe med klang. Mer av den, friere fra høyttalerne og mer kompleks og rik.
    Ferdig med Hartmann så spilles en av mine favoritt fiolin-sonater; Cesar Franck A-dursonate, denne gang med Alina Ibragimova og Cedric Tiberghien, en upretensiøs innspilling fra BBC desember 2005. Morsom akustikk i "The Warehouse" i London.
    Cedric's piano klinger lengre, rikere, mer distinkt, hvassere og alle enkelttoner er lettere å følge. En lettgradig nasal lyd med XPS2, som jeg aldri har vært klar over og aldri lagt merke til ift andre kilder, er plutselig merkbar ved bytte til XPS2. Tilbake til 555PS så virker den helt bort, hele frekvensområdet virker å strekke seg i begge retninger. Alina's fiolin har mer av det crispy tørre preget som en utgammel italiener skal ha; og fiolinens tonekompleksitet virker mer oppløst samtidig mer helhetlig integrert. Langt mer energi; allegretto ben moderato (første sats) er plutselig blitt i retning brio! Rytmer, bounce, energi, klangrikdom og toneartikulasjon. Det er 555PS. Så langt.
    Kanskje en ide å spille den inn litt, den har bare stått på noen timer nå.

    Mvh Vidar P
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    costello skrev:
    Vidar P skrev:
    Du skulle hørt XPS2 vs 555PS iSaint, det er morsomt å høre de forskjellige psu'ene og hva de gjør :)

    Mvh Vidar P
    Hadde vært moro og sammenlignet, ja..
    Trodde ikke du var nordmøring lengre jeg...? Om du har behov eller ønske, så kjører jeg rett forbi døra di nesten hver helg. Er på Oppdal da. Går bra å låne den ei helg.

    Mvh Vidar P
     

    iSaint

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Innlegg
    506
    Antall liker
    60
    Sted
    Belgia
    Kommer hjem i morgen - da er det juleferie til 7. jan. Klar for lytting :)

    Mvh

    Arne Kr

    Edit; Så nå at det kanskje ikke var meg det var snakk om her :D
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    iSaint skrev:
    Kommer hjem i morgen - da er det juleferie til 7. jan. Klar for lytting :)

    Mvh

    Arne Kr

    Edit; Så nå at det kanskje ikke var meg det var snakk om her :D
    I morgen blir siste kveld jeg har XPS2, om du har lyst å høre XPS2 vs 555PS før den nye eieren overtar XPS2, så får det bli i morgen kveld mao. Det er en ganske interessant opplevelse uansett; fordi den skisserer hva de forskjellige nivåene psu gjør for Naim-elektronikk, enten det er CDS, CDS2, CDS3, NAC202, NAC282 etc etc. Dragen er på jobb uansett, så det er bare gøy det. Tenkte meg litt squash på Dale tidlig på kvelden, men det ser ut til å gå i dass pga syk makker, så da så... :) Du spiller ikke squash også vel? Hehe.

    Mvh Vidar P
     
    S

    Stover

    Gjest
    Vidar P skrev:
    Stover skrev:
    om du har lyst å høre XPS2 vs 555PS før den nye eieren overtar XPS2
    Gamle ville jeg vel heller si?

    Du spiller ikke squash også vel?
    Jo! :)
    Den rettmessige eier, kanskje? :)

    Mvh Vidar P
    Min gamle XPS2 ventes inn med det første, det stemmer.
    CDX2 er ankommet.
    Nok en Fraim er ankommet.

    Vurderte sterkt en CDS3, men ble ikke noe av denne gangen.
    Prisen er såpass høy at man da bør ha tenkt igjennom og avgjort om man vil oppgradere videre.
    Igjen, jeg tror den trives med en topp preamp og 300.

    Samtidig har jeg stor tro på at CDX2/XPS2 passer som hånd i hanske med den glattslipte juvelen 252 OG nåværende 202..
    Mht 252 er det gjetting, basert på lesning av andres erfaringer.



    Da blir det musikk de neste månedene....og mulig flytting inn i nok et nytt lytterom.
     

    iSaint

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Innlegg
    506
    Antall liker
    60
    Sted
    Belgia
    Vidar P skrev:
    iSaint skrev:
    Kommer hjem i morgen - da er det juleferie til 7. jan. Klar for lytting :)

    Mvh

    Arne Kr

    Edit; Så nå at det kanskje ikke var meg det var snakk om her :D
    I morgen blir siste kveld jeg har XPS2, om du har lyst å høre XPS2 vs 555PS før den nye eieren overtar XPS2, så får det bli i morgen kveld mao. Det er en ganske interessant opplevelse uansett; fordi den skisserer hva de forskjellige nivåene psu gjør for Naim-elektronikk, enten det er CDS, CDS2, CDS3, NAC202, NAC282 etc etc. Dragen er på jobb uansett, så det er bare gøy det. Tenkte meg litt squash på Dale tidlig på kvelden, men det ser ut til å gå i dass pga syk makker, så da så... :) Du spiller ikke squash også vel? Hehe.

    Mvh Vidar P
    I morgen blir første kveld med HICAP2 i oppsettet - spørs om jeg kommer meg ut av sofaen da... :) Squash har jeg bare spilt én gang, da holdt jeg på å ta livet av både meg selv og makkeren ;)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Stover skrev:
    Igjen, jeg tror den trives med en topp preamp og 300.
    NAP300 er imo en aldeles enestående effektforsterker! Jeg har hørt det meste, både med alskens geriatriske luksusrør, med VA i sveiseaggregatklassen, med watt i terra-klassen, med ladelytter stikkende ut i alle retninger, klasse A B C D E F osv, men denne er mer musikalsk, raskere, mer punchy, mer engasjerende, mer klangrik og mye bedre enn alle andre jeg noen gang har hørt.

    Hvis NAP500 er bedre så er den et kupp til prisen. Gleder meg til å høre :)

    iSaint; jeg aksepterer nok et forfall uten melding hjemmefra. Nyt HiCap2!

    Mvh Vidar P
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.971
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Da vil jeg bare gratulere Naimgjengen med 200 sider med saklig godsnakk, vennlig kritikk og informativt babbel om et merke dere brenner for!
    Jeg er en ivrig leser.

    Selv om jeg ikke har Naim selv, skjønner jeg at dette er det lett å bli hektet av.
    Kanskje jeg skal bryte helt av i en annen retning en jeg hadde tenkt,og ende opp med Naim, nå da anlegget mitt er solgt...?

    Hva må jeg til med av amp for å kunne dra dette i et rom på 22kvm?:
    Sens. 91db - 4ohm/min.3.7
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    johna skrev:
    Da vil jeg bare gratulere Naimgjengen med 200 sider med saklig godsnakk, vennlig kritikk og informativt babbel om et merke dere brenner for!
    Jeg er en ivrig leser.

    Selv om jeg ikke har Naim selv, skjønner jeg at dette er det lett å bli hektet av.
    Kanskje jeg skal bryte helt av i en annen retning en jeg hadde tenkt,og ende opp med Naim, nå da anlegget mitt er solgt...?

    Hva må jeg til med av amp for å kunne dra dette i et rom på 22kvm?:
    Sens. 91db - 4ohm/min.3.7
    Du må minimum ha en Nait 1 (Naim's minste forsterker ever), forutsatt at dine fasevinkler gjerne er innenfor la oss si 45-50 grader. Men det blir ikke lyd av den alene, fordi det er kilden som lager signalet; og dette signalet er det du til syvende og sist egentlig sitter og hører på, via en Naim-forsterker iallefall :) Hvilke høyttalere er det?

    Mvh Vidar P
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    Monterte et par mm-kort på en Nait3r i nabolaget i kveld. Kilden var en eldre japansk platespiller og Rega Xel høyttalere oppstilt tett mot bakvegg. Det låt faktisk meget bra og kommuniserte flott på klassisk og jazz. Ikke noe stort lydbilde eller perpektiv og snakke om, men bra dynamikk og det spilte som ei kule. Moro! Kunne fint levd med tilsvarende system sammen med en eller annen Naim CD-spiller.
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Vidar P skrev:
    Går bra å låne den ei helg.

    Mvh Vidar P
    Takk for det, Vidar P, men jeg lovet meg selv at jeg skal prøve å slå meg til ro med det jeg har... ;D

    Du går spennende tider i møte, Stover. Jeg har hørt hvor store forskjellene er fra 122X (via 202) til 282 og 252 er sikkert knall den... ;)
    Så dersom du føler at 200 er kraftig nok til Spendor blir det sikkert bra.

    250.2 har som kjent en annen lydsignatur enn 200 og 300), men du verden så moro... ;D


    mvh
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Jeg var lenge en ivrig leser av verdens beste tråd jeg også, johna. Plutselig var jeg omtrent på samme sted hvor du er nå, ting var på vei ut, og jeg stilte på en måte litt fritt til å starte fra scratch. Noe langt bak i hodet mitt (fornuften osv) fortalte meg at nå var det på tide å slutte med den evige jakten på luft, perspektiv, osv osv. Og heller begynne å bruke tiden på musikk. Jeg har aldri vært i nærheten av så tilfreds med anlegget som jeg er nå.
    Nå sier jeg absolutt ikke at du ikke anerkjenner dette johna, og at du ikke har en slik sunn (imho) innstilling, snarere tvert om. Prøver vel egentlig bare å si; kast deg ut i det, go for naim. Du vil ikke angre. ;)


    johna skrev:
    Da vil jeg bare gratulere Naimgjengen med 200 sider med saklig godsnakk, vennlig kritikk og informativt babbel om et merke dere brenner for!
    Jeg er en ivrig leser.

    Selv om jeg ikke har Naim selv, skjønner jeg at dette er det lett å bli hektet av.
    Kanskje jeg skal bryte helt av i en annen retning en jeg hadde tenkt,og ende opp med Naim, nå da anlegget mitt er solgt...?

    Hva må jeg til med av amp for å kunne dra dette i et rom på 22kvm?:
    Sens. 91db - 4ohm/min.3.7
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn