Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.244
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Stilig. Det er vel en litt mer uvanlig kombinasjon.

Vi forventer noen snes bilder av oppakningen og installeringen. ;)

K

Kaarelars

Gjest
    Iflg. Naim ble det ikke eksportert Naim til Norge på denne tiden. Men det er alltid mulig å få tak i det man vil ha. Begrepene Flat Earth og PRaT dukket ikke opp før på 90-tallet. Japp ble man der og da, Flat-Earther ble stemplet i etterkant. Ingen av delene er noen hedersbetegnelse imo ;)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    flat earth og prat var kjente begreper også på slutten av 80-tallet tror jeg? (jeg hadde nait1'en noen år på slutten av 80-tallet og inn på begynnelsen av 90-tallet, en eller annen gang iløpet av denne perioden ble jeg kjent med disse begrepene). eksakt når og hvordan det oppsto vet jeg ikke.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Jepp, husker godt gutta som var et eller to år eldre enn meg, lang lugg, mørkegrå frakker, ransler med Echo & The Bunnymen, Lloyd Cole, Sonic Youth og The Smiths skrevet med rød og sort sprittusj, husker både deg og Audun ;D
    Jeg var ikke så langt unna selv, men ikke raddis den gangen. Musikken derimot, besto nok mye av det samme.
    Selv startet jeg vel min spede hifi-ungdom rundt den tiden med noen gamle Luxman, Sansui og Kenwood-forsterkere, gjerne på noen eldgamle B&W Dm av noe slag, handlet hos den eneste gode hifi-pusheren vi hadde, Rolf Eldre og sønnen Jan, hvor forøvrig Gunnar Brekke reparerte alt som kunne krabbe og gå av hifi ;D
    Det paradoksale er at jeg først nå føler den gleden jeg hadde med hifi som på den tiden og de kommende år, nå konsentrerer jeg meg om musikk, takk til naim for det!

joaquin skrev:
    btw, maha gikk på samme ungdomsskolen som meg, en eller to klasse under.
    kanskje han husker en sær gjeng med selvhøytidelige raddiser som gikk i mørke frakker, hatet alt som hadde med mainstream å gjøre, og var mer enn middels interessert i musikk. ;D

bruce

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Antall liker
    0
    costello skrev:
    C._Alshus skrev:
    Source first? Dedikert kurs fra eget kraftverk i bekken bak i hagen. Naturligvis batteridrift eller røslige skilletrafoer.

Mottat Fraim? Hvilken farge?
    Yes, Christian, jobber med eget kraftverk, neida, dedikert kurs, heter det visst... ;)
    Blir snart en ordning på det. Om jeg hører forskjell er en annen sak, bare av de ting som må gjøres for å få fred i sjela... :)

Fikk en hyggelig mail fra Norman idag om at Fraim er underveis. Helsvart med hyller i cherry. Vanskelig valg, men det ble nå bare slik... ;D

mvh
    Dette blir nok veldig bra, Costello.

Har du (eller andre) forsøkt nettfilter? Etter at jeg fikk nettfilter, har musikkgleden steget mange hakk hjemme hos meg! Hvis du har kommet så langt at du vurderer egen kurs til Hi-fi, ville jeg ha lånt et nettfilter og noen nettkabler med skikkelig skjerming. Kan hende dette gir vel så stor effekt?

K

Kaarelars

Gjest
    C._Alshus skrev:
    Nait 2 er latterlig god.

Mye for penga.
    Uten tvil, men husk at det er SBL som gjør den god. Musikken starter med SBL ;) Ved nærmere ettertanke, kanskje CDS2 hjelper litt også.
    Hva er det du har kjøpt med H-Ftrafo forresten?

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    C._Alshus skrev:
    Nait 2 er latterlig god.

Mye for penga.
    har du kjøpt deg en nait2? fantastisk dingseboms.
    så det var en til salgs her for ikke så lenge siden. det rykket alvorlig i kjøpemuskelen, men jeg kunne ikke finne et bruksområde for den, enda jeg hadde lagt all fornuft til side.
    det begynner nemlig å bli fullt på hytta også. ;D

Paulsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Antall liker
    315
    C._Alshus skrev:
    Ikke Naim, men et godt kjøp åkkesom, tror jeg.

Harru åpnan allerede?, jøss rett hjem å pakke opp bokstavelig talt. ;)

mandag

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    2
    Er det ikke litt upassende at en seriøs naim-olive eier også har cyrus II?
    Slikt bør det bli stor oppstandelse av?!

Erik

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.244
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Har jo en Audiolan 8000A også. ;)

Klart den måtte åpnes. Tørket litt støv i samme slengen.

Kjøpte min Nait utenfor den offisielle bruktbørsen. Har egne hoffleverandører av gammelt Naim skrot.

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    bruce skrev:
    Dette blir nok veldig bra, Costello.

Har du (eller andre) forsøkt nettfilter? Etter at jeg fikk nettfilter, har musikkgleden steget mange hakk hjemme hos meg! Hvis du har kommet så langt at du vurderer egen kurs til Hi-fi, ville jeg ha lånt et nettfilter og noen nettkabler med skikkelig skjerming. Kan hende dette gir vel så stor effekt?
    :)

Har Isotek Mini-Sub eller Sigmas i bakhodet. Må først få Fraim på plass, deretter egen kurs...16A og 2.5 kv. holder vel?

De nye strømkablene til Naim har nok bra skjerming!

8)

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    ;) Nå venter jeg bare på at etterfølgeren til NA CA5 lanseres.

Det blir sikkert ikke billig det heller... :mad:

Gratulerer med Nait'en, Alshus. Hadde jeg hatt plass skulle jeg jammen ordna meg med annlegg nr.2. Olive-Naim.

Hmm...fremdeles henger inntrykkene fra AR's Ref.serie igjen fra jula... :-X

bruce

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Antall liker
    0
    costello skrev:
    ;) Nå venter jeg bare på at etterfølgeren til NA CA5 lanseres.

Det blir sikkert ikke billig det heller... :mad:

Gratulerer med Nait'en, Alshus. Hadde jeg hatt plass skulle jeg jammen ordna meg med annlegg nr.2. Olive-Naim.

Hmm...fremdeles henger inntrykkene fra AR's Ref.serie igjen fra jula... :-X
    Gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden. Hvis du selger det anleget du har bygget opp nå, vil du sikkert savne mye av det du har i dag.

Jeg ser at Naim er i ferd med å lansere stadig nye kabler, ja. -Til en uhørt pris! En nettkabel med god skjerming trenger ikke koste 5000. Men her er kanskje noe annet magisk innebygget.

Det skulle ikke forundre meg om det kommer en ny høyttalerkabel, nei. Jeg synes det er ganske håpløst at de anbefaler bruk av Naca5 sammen med sitt dyreste utstyr. Spørsmålet blir vel hvor mye den vil koste.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Selv synes jeg det er synd at ikke flere tester Chord på naim. Når man erkjenner store forskjeller på ulike underlag, hvorfor skulle ikke det gjelde for ledninger, og til det positive?
    En strømledning skal jo først og fremst være skjermet. Skjermet mot andre apparater og ledninger, og vice versa. Sånn sett funker det fin-fint med en Supra til 700,- :)

Det at naim nå lanserer en ledning til tusenvis på noe så banalt som strøm, er ikke det å skyte seg selv litt foten? Hadde ikke funket i Bibelen med slike holdningsendringer ;D

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.244
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Her er hva de skriver på nettsiden sin:

Var det snakk om flytende kontakter også her, ala HiLine?

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Får ikke opp hotlinks, filmsnutt-linker ol på jobb pga policy på ie :mad:

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Adam Meredith:
    The "lavender" interconnect didn't become any worse with the introduction of the HiLine.

The supplied standard mains cables do not become worse because we have applied HiLine ideas, and new materials, to these cables.

As with everything - you will make the decision on value - preferably through demonstration and comparison to alternative courses of action (or inaction).

It is not inexpensive to bring limited runs (and please compare with the numbers that Crabtree or M&K produce and sell) of certificated mains plugs to the market.
    Heftig diskusjon på forumet ang. denne nye nettkabelen. Prisen kan virke høy, men det er jo kabler som koster langt mer enn dette. Naim kunne jo ha både doblet og tredoblet prisen og allikevel solgt i bøtter og spann. R & D avdelingen skal vel ha sitt... Dessuten er det jo business, dette her.. :)

Og at de nå går bort ifra utsagnet om at vi bare skal bruke den medfølgende kabel, tyder vel bare på at de endelig, etter lang tids forskning og eksperimentering, har kommet fram til noe som låter mye bedre.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Jeg ser slettes ikke bort ifra at dette er nok et knallprodukt fra naim, det er jo som regel gjennomprøvde og gode ting som kommer derfra, om det hersker det vel lite tvil.
    Men, det er samtidig litt "uvant" når en slik produsent kommer med et høypriset produkt innenfor den sjangeren. På den annen side, jeg har brukt plenty av kroner på kabler uten å angre på det, jeg har bare ikke tatt trinnet så langt opp på nettkabler, og er vel litt i tvil om hvor mye bang for the buck man får der.

Hvis valget hadde stått mellom 20 k i strømkabler eller å starte med å bygge et fraim-rack, så hadde jeg tatt fraim anyday, helt til noen beviser at det motsatte er mye smartere :D

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    MaHa skrev:
    Hvis valget hadde stått mellom 20 k i strømkabler eller å starte med å bygge et fraim-rack, så hadde jeg tatt fraim anyday, helt til noen beviser at det motsatte er mye smartere :D
    Enig i dette, selv om jeg synes prisen på Fraim er langt over sunn fornuft.
    Men slik fungerer det jo; så lenge folk er gærne nok til å punge ut så kan de sette en hvilken som helst pris, ser det ut til. ;)

e-h

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Bare vent til strøm overføres gjennom lufta. Da kan dere se hvor dårlig kjøp det var ;D

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Har lest flere steder at cdx kan bruke opptil 1 mnd (!) på å nå riktig arbeidstemperatur. Dette høres jo mildt sagt utrolig ut, men det er faktisk ingen tvil om at dette var tilfelle i praksis både på gammelt og nytt rack. Spilleren har endret seg veldig de siste knappe 14 dager. Naim burde begynne og installere en liten "gjennomvarmingsbooster" som standard i sine apparater.

1000 kr spørsmålet: Når jeg i løpet av året skal bevege meg videre til et delt sett, er det opp til 202/200 man bør med en gang for å få en reell oppgradering med litt størrelse? 122/150 blir bare sideveis?
    Naiten er jo svinegod, men det handler jo om balanse, og det å få skviset ut maks av kilden. Synergi osv...
    Hva bør man evt. vurdere av Olive hvis det skulle være aktuelt? Viktig at det spiller med litt "farger" som vi har snakket om tidligere. Sånn sett er nok kanskje black-serien way to go for meg, men vil jo ikke avskrive Olive heller hvis det finnes riktige ting der, og som i tillegg kanskje er priset hakket lavere.

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    MaHa skrev:
    Har lest flere steder at cdx kan bruke opptil 1 mnd (!) på å nå riktig arbeidstemperatur.
    Det var da voldsomt... :D

Jeg er vel ikke den som vet mest om Naim her inne. Black eller Olive? Black-serien spiller vel med mer finesse og lettere å like enn Olive, har jeg inntrykk av.
    Men nå får jeg vel Alshus, Svein og joaquin på nakken... ;)

Har hørt 122X vs. 202 og forskjellen er ikke liten. Har ikke hørt 150X. Men jeg tror nok at du bør opp på 202/200 dersom du vil oppnå en reell oppgradering fra Nait'en.
    Eller hvorfor ikke 282/250....som er mere klangrik og mye kraftigere? Du har jo kilde som er bra nok ! Du kan jo også vurdere XPS.

mvh

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    282/250 blir over de prisklasser jeg regjerer i ;)
    Xps er ganske bankers, men jeg vil først ha såpass balanse at forsterkeren er i stand til å nyttiggjøre det som skjer med oppgradering til xps. Er redd Naiten ikke er i stand til å vise hele den forskjellen.

costello skrev:
    MaHa skrev:
    Har lest flere steder at cdx kan bruke opptil 1 mnd (!) på å nå riktig arbeidstemperatur.
    Det var da voldsomt... :D

Jeg er vel ikke den som vet mest om Naim her inne. Black eller Olive? Black-serien spiller vel med mer finesse og lettere å like enn Olive, har jeg inntrykk av.
    Men nå får jeg vel Alshus, Svein og joaquin på nakken... ;)

Har hørt 122X vs. 202 og forskjellen er ikke liten. Har ikke hørt 150X. Men jeg tror nok at du bør opp på 202/200 dersom du vil oppnå en reell oppgradering fra Nait'en.
    Eller hvorfor ikke 282/250....som er mere klangrik og mye kraftigere? Du har jo kilde som er bra nok ! Du kan jo også vurdere XPS.

mvh

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    MaHa; jeg er ikke overmåte begeistret for olive Naim forsterkeri med Studio 20SE; det virker som om (de jeg har hørt) får frem en veldig distinkt rytmisk og drivende lyd, men de lar liksom ikke Studio 20SE blomstre helt ut i klangrikdom... jeg synes det blir litt sort/hvitt. Olive låter bedre med høyttalere som er litt "saftigere" i klangbalansen imo. ALt er jo ellers romavhengig, og jeg må ta forbehold for det.

Jeg ville ha brukt black for deres større finesse og klangrikdom, evt også prøvd forsterkere fra andre produsenter, gjerne med 6550/KT88 (Mac, ARC etc) eller annet som har en naturlighet som Studio 20SE trenger.

202/200 er en suveren forsterker, og med Napsc og HiCap blomstrer den ennå mer. 202/250.2 er også en mulighet kanskje, men da MÅ du ha en ekst psu. Om 282/250 er utenfor budsjett, så er 202/200 ikke å kimse av imo :)

Mvh Vidar P

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    costello:
    du får ikke meg på nakken ved å påstå at black-serien faller i smak hos flere brukere enn olive-serien.
    dette er faktisk helt korrekt.
    og en av grunnene til at jeg "forlot" naim.

naim har mistet særpreget sitt, og låter mer og mer som GODE transistorprodukter flest, imho.
    black-serien (iallfall de produktene jeg har hørt) har mindre utpreget prat/leading edge enn chrom og første generasjon olive. fremdeles imho, hvis noen skulle lure.

nå snakker man om tredimensjonalitet, soundstage, klangfarger og en masse annet "tøys", som avviker fra julians grunnfilosofi og prioriteringer for lydgjengivelse.
    (tøys i gåsøyne fordi disse kvalitetene ikke nødvendigvis er uviktige, men bare veldig lite "naimsk").
    jeg er ikke overrasket over at nye naimbrukere, som utelukkende har erfaringer med black, grubler og klør seg i hodet over uttrykk som prat og flat earth, og hva de egentlig innebærer.

de seneste årene har naim lagt seg stadig tettere opp mot resten av bransjen, ikke bare i lydtuning, men også i allmenn audiokonsensus (f.eks. "dyrt utstyr må ha dyre kabler").

at naim fremdeles lager forbaska vellydende og velbygde produkter, goes without saying.
    men for meg har de mistet mye av sjarmen, den særegne "huslyden".

nå får jeg sikkert folk på nakken og blir spurt om hvor gammel jeg er egentlig, siden skribleriene mine befinner seg på et lavmålsnivå, osv. men det får stå sin prøve. ;D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    enig med vidar i at studio 20 se og olive ikke er noe "match made in heaven".
    det begynner å bli noen år siden jeg hadde disse høyttalerne, men mitt inntrykk var at de trivdes best med elektronikk som har en softere, fyldigere og mer fargerik klang - gjerne rør.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Vidar/Le: dere har nok rett, studioene er såpass "nakne" at hvis olive byr på for mye av det gode, så kan det tippe over. Cdx er vel ikke for mye hos meg bla fordi black "veier opp" litt.
    Sikkert en grunn til at mine gamle Response 2s klangmessig satt som ei kula med Naim, de er litt fyldigere.
    Studio 20 er samtidig helt råe på å vise hva prat og olive er, de legger ikke to fingre i mellom! Men, helhetsmessig kan det nok være heldig med mer black, ja. 202/200 er i såfall oppnåelig en gang om ikke så altfor lenge :)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    studio20se er supre høyttalere med et nærmest grenseløst potensiale (noe som betyr at de vokser med bedre elektronikk - hele vien til toppen og beyond).

flere ligaer over response 2, imho.

men dette betyr ikke at de spiller bedre enn response 2 i et hvert system, som du selv påpeker.

S

Stover

Gjest
    Jeg har lukket saken Joaquin, men har følgende kommentar.

Du og Liotheles har misforstått mitt innlegg. I verste fall ønsket å misforstå ;)

Påberoper meg ikke retten til å benytte uttrykket PRaT, men det virker på meg som om noen nå har fått det for seg at all lydgjengivelse er PRaT...og ja, kanskje det er det, subjektivt. Hva vet jeg.

Jeg tror du m. flere har rett når det gjelder Naim, PRaT og egenart og at det var mer forbeholdt tidligere serier....på godt og vondt antakelig.
    Har aldri hørt sjøl.
    Det utelukker allikevel ikke det faktum at blackserien fra Naim kan ha sin egenart..over annen elektronikk??

Min opplevelse er f. eks basert på lesning om Olive at nait5i er det jeg har hørt som ligger nærmest i klang. Den har noe ubeskrivelig over seg i riktige oppsett.

Forøvrig forsøker jeg nå å fokusere på musikk og har bestillt noe vinyl til en nyervervet lp12.

Hva står i hylla di forresten Joaquin? Oppriktig nysgjerrig. EAR?

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    joaquin skrev:
    costello:
    du får ikke meg på nakken ved å påstå at black-serien faller i smak hos flere brukere enn olive-serien.
    dette er faktisk helt korrekt.
    og en av grunnene til at jeg "forlot" naim.

naim har mistet særpreget sitt, og låter mer og mer som GODE transistorprodukter flest, imho.
    He-he...du setter det vel litt på spissen for å erte oss litt, joaquin ?

Fra Stereophile's test av 5X:

That most essential Naim quality remains, alive and well, in the new CD5x: It makes reproduced music sound convincing by preserving so much of its original meaning, especially insofar as the timing of the musical information is concerned.
    ......

I'd heard the same thing often enough that I didn't expect it again: How many times can I substitute a Naim component for another brand and think it might bring my system's rhythmic performance into sharper focus? But that was precisely what happened with Naim's new CD5x, right out of the box. In the words of historian Shelby Foote, it was just the sort of thing you'd expect, once you've learned to expect it.
    .......

Hele testen: http://www.stereophile.com/cdplayers/1104naim/ :D

Pardini

Fersking
    Ble medlem
    27.01.2008
    Antall liker
    0
    Hei !

Kjempesjekkt forum dette ;) Over 230 sider me bare Naim :eek: !
    Eg må jo og ha meg ett litet anlegg så nå har det begynt att skje ting : Forsterkern fra Svein kom idag (Nait5I) i ett glimmrende skikk ! Takk Svein ;D Og eg har vel bestill høytalere uhørt men varmt rekommendert av den samme mannen,fra Sverige !
    Naim SBL heter di !
    Høytalerkabel Naca5 er innkjøpt i ett sett på 2x5,5m fra kjøkkenleverandør og Naim ÅF i Stavanger APIS !

Så nå er det CD spelere eg jakter på , har annonse her og i Sverige uten di store resultaten . Er det noen her på Forumet som vett om noen tilsalgs ?

Så ett spørsmål: Er det noen plate mann absolutt må ha og høre på sitt Naimanlegg , noe utover det ordinære ?

Til sist legger eg ut bilder fra han som eg kjøper høytalerne fra sitt anlegg hvis noen liker att se det :eek:

MVH Pardini

Vedlegg

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.244
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Hei og velkommen til Naim-verden Pardini.

Er du også her, Anfield? (Du tar kanskje endelig til fornuft? ;) )

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Pardini skrev:
    Så ett spørsmål: Er det noen plate mann absolutt må ha og høre på sitt Naimanlegg , noe utover det ordinære ?
    Hei Pardini og gratulerer med skikkelig elektronikk!

Nei, jeg synes ikke at det er noen spesiell(e) plate(r) du MÅ ha for å nyte Naim. Det er jo det som er så bra med Naim. Trenger ikke audiofile utgivelser for å nyte musikken.. ;) Slutt på slike Hi-Fi nevroser. :)

Er du også her, Anfield? (Du tar kanskje endelig til fornuft? Blunker )
    Anfield har ihvertfall agentur på Kudos...et av de mest hotte høyttalerne i UK for tida. Også for Naimister.. ;)

mvh

bruce

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Antall liker
    0
    costello skrev:
    Pardini skrev:
    Hei Pardini og gratulerer med skikkelig elektronikk!

Nei, jeg synes ikke at det er noen spesiell(e) plate(r) du MÅ ha for å nyte Naim. Det er jo det som er så bra med Naim. Trenger ikke audiofile utgivelser for å nyte musikken.. ;) Slutt på slike Hi-Fi nevroser. :)

Er du også her, Anfield? (Du tar kanskje endelig til fornuft? Blunker )
    Anfield har ihvertfall agentur på Kudos...et av de mest hotte høyttalerne i UK for tida. Også for Naimister.. ;)

mvh
    Godt svar, Costello. Det fine med Naim er at alle innspillinger og alle sjangere låter musikalsk. Dette forutsetter selvsagt at høyttalerne evner å gjengi PRAT.

Etter at jeg begynte med Naim/spendor har musikksmaken min blitt utvidet. Man velger musikk etter humør og sinnstemning og ikke etter hva som låter bra.

Anfield

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Antall liker
    42
    C._Alshus skrev:
    Hei og velkommen til Naim-verden Pardini.

Er du også her, Anfield? (Du tar kanskje endelig til fornuft? ;) )
    Hehe, følger med i det skjulte på det som er interessant, vet du... ;)

Tar gjerne i mot agenturet på Naim, jeg..... ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn