Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• S

Stover

Gjest
    Liotheles skrev:
    Stover skrev:
    Det er ikke poenget karer. Skal man snakke PRaT må man vite hva det er IMO. Om ikke bør man la være.
    Jeg prøvde å beskrive i mitt innlegg hva jeg legger i begrepet PRaT. Du insinuerer at det jeg legger i begrepet er feil? Så det finnes en universell fasit på dette altså??

Får legge til at jeg ikke påstår at Naim ikke har PRaT men at kombinasjonen Nait5 og 805s bare ikke ga meg samme kick som rør/horn kombinasjonen akkurat på denne skiva :)
    Les det siste innlegget mitt en gang til du.
    Du må da ha et visst glimt i øyet du også, eller....?

Jeg har da ingen planer om å predike at Naim er frelsen over noe annet.
    Jeg respekterer dine preferanser og lytteopplevelser, men i en Naimtråd vil en Naimeier (les meg) sette spørsmål ved sammensetning og utidig bruk av begreper, sett fra sine egne preferanser som jo naturlig vil være en utvidet erfaring med naim og høyttalere tilknyttet naim.

Dessuten. Man får da ikke et velklingende musikkanlegg bare fordi man spenner Naim foran h.t?
    Nait5-B&W805s er ingen supermatch IMO, og jeg har prøvd nait5i-805s.

En person ville kjøpe min Nait5i. Da det viste seg at 805s var høyttaleren, anbefalte jeg vedkommende å se etter noe annet.

På samme måten med mitt eksempel over. Nait5i-cd5i-Spendor s3/5 eller hva det nå var.
    Utifra måledata er ikke dette noen god last for nait.

Sensitivity for 1W @ 1m 84dB
    Impedance nominal 8 ohms
    Impedance minimum 4.9 ohms

Men når det er sagt, PRaT kan være en ting for deg, en helt annen ting for meg.
    For meg handler det om musikk kommunikasjon, ikke om det trykker, smeller eller dynamikken spruter.

Jeg kan ta feil. Les innleggene en gang til, med et glimt i øyet.

e-h

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Her må jeg nesten forsvare litt og innrømme at Naim er det forsterkeriet jeg har likt best på 805S. Jeg har også hørt Classe med didsse ved noen anledninger og det låter også bra på sin måte. Alt avhenger av hvordan man ønsker lyden.
    Jeg tipper mange er/blir fornøyd med en Naim-kombo som ikke heller for mye hverken i retning kun Hifi eller kun PRaT. En B&W kombo med Naim passer i så måte perfekt. Det blir en slags "ja takk, begge deler" :)

Så gutta. Kos dere med lyden og ikke prat så mye ;D

S

Stover

Gjest
    Ja, det er farlig å dra raske slutninger. Noe kan låte bra ett sted, men ikke ha samme utstråling et annet.

Hos meg var 805s grå og kjedelig, både på Nait5i og 202-200. 804s derimot.

;)

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    838
    Torget vurderinger
    4
    e-h skrev:
    Må ikke glemme at 805-erne er noe veldig snille høyttalere ;)
    Det blir liksom aldri røft og tøft, men gud bedre hvor behagelig og fin lyd.
    Nettopp e-h,
    og det at rør/horn komboen vant denne gangen var nettopp fordi det var et røft og tøft lydbilde som skulle formidles på relativt høyt volum.

Andre ganger, med annen musikk er Naim / B&W komboen langt overlegen.

Kjekt å ha to anlegg til forskjellige behov synes jeg :)
    Å ha bare ett anlegg blir nesten som å skulle kjøpe seg én bil og denne skal dekke behovet både for mor på handletur og far på Nürnburgring ;)
    Man må definere BEHOVET ellers er det utrolig vanskelig å få et anlegg som spiller bra IMO.

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Vidar P skrev:
    Får håpe (som en sier i tråden) at den blir diskret nok til å gjøre en "stealth upgrade" da... dvs skjult for ens bedre halvdel :)
    Viktig dette med konevennlig oppgradering... ;)

Veldig enkelt å gå fra 200 til 250! T.o.m. fra CDX5 til CDX2 gikk forbausende bra. Da var det verre med overgangen fra 202 til 282. Vanskelig å bortforklare alle de ny knappene... :)

Ja, nå diskuteres den nye strømkabelen heftig borti England. Laget etter samme prinsipp som Hiline's air-plug. Spennende, men hvorfor så dyrt!

Hører av og til kombien Nait 5i og en litt eldre utgave av 805. Har forsøkt flere ganger å overtale eieren til å investere i kraftigere elektronikk for å få de til svinge mer. B & W 805 fortjener adskillig bedre kilde og forsterkere for å komme til sin rett IMHO. Men eieren er fornøyd, så da så.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.108
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Spennende, men hvorfor så dyrt!

Kanskje fordi Naim har funnet ut at man kan tjene bra på ledninger?

Rart det der. I alle år har Naim sagt at det ikke blir bedre enn den standardledningen som følger med. Plutselig blir alt så mye bedre, om du betaler 5000,- per nettledning. Det blir kun 15000,- for meg.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    C._Alshus skrev:

Rart det der. I alle år har Naim sagt at det ikke blir bedre enn den standardledningen som følger med. Plutselig blir alt så mye bedre, om du betaler 5000,- per nettledning. Det blir kun 15000,- for meg.
    akk, ja.
    jeg har sagt det før og gjentar gjerne: jeg savner naim fra de gyldne tider med julian vereker og chrome bumper/tidlig olive. og ikke minst genuine flatearthers.
    både på den ene og den andre måten.

nå til dags får man gjerne beskjed om at "Skal man snakke PRaT må man vite hva det er IMO. Om ikke bør man la være."

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    C._Alshus skrev:

Det blir kun 15000,- for meg.
    ;D

20000 her... ;D...men det går jo an å stå over.

Ting har endret seg, stadig nye u-naimske ting å tjene penger på.
    Kanskje Naim sliter for tida. Rykter (i høst) vil ha det til (på PFM) at de sliter og nye prisstigninger er i anmarsj.

Sikkert bra disse strømkablene, men.

S

Stover

Gjest
    joaquin skrev:
    C._Alshus skrev:

akk, ja.
    jeg har sagt det før og gjentar gjerne: jeg savner naim fra de gyldne tider med julian vereker og chrome bumper/tidlig olive. og ikke minst genuine flatearthers.

nå til dags får man gjerne beskjed om at "Skal man snakke PRaT må man vite hva det er IMO. Om ikke bør man la være."
    De få årene jeg har frekventert dette forumet, er det først i Naimtråden jeg har lest uttrykket PRaT.
    Når PRaT nevnes mange nok ganger bruker alle det. Litt bråkjekt spør du meg! Plutselig vet alle hva uttrykket betyr.

Jeg vet ikke helt hva PRaT er sjøl jeg Joaquin, men jeg provoseres av folk som later som de vet.

Hvor gammel er du forresten? Grunnen til at jeg spør er at IMO er dine bidrag til denne tråden på nivå med en....ja, omtrent der.

Jeg er antakelig for gammel til dette og lar meg provosere av slikt.

Lykke til. Takk.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hei stover!
    jeg er 34 år.
    fikk min første nait 1 på slutten av 80-tallet, gave fra en kompis som hadde fått den fra en onkel.
    nait 1 var forsterkeren over alle forsterkere for meg, da den hadde "prat" som ingen andre forsterkere jeg kjente til å den tiden.
    utover 90-tallet hadde jeg en rekke naim-produkter - lenge før lyric tok merket tilbake til norge (og ut til de store massene her i gamlelandet).

på hvilken måter finner du mine innlegg provoserende? er språket stygt? vennligst forklar.

ps! les alle mine tidligere innlegg i denne naim-tråden.
    jeg synes jeg har oppført meg pent, jeg! ;D
    derimot synes jeg du er iferd med å miste besinnelsen og komme med utbrudd som minner svært om personangrep.

S

Stover

Gjest
    joaquin skrev:
    hei stover!
    jeg er 34 år.
    fikk min første nait 1 på slutten av 80-tallet, gave fra en kompis som hadde fått den fra en onkel.
    nait 1 var forsterkeren over alle forsterkere for meg, da den hadde "prat" som ingen andre forsterkere jeg kjente til å den tiden.
    utover 90-tallet hadde jeg en rekke naim-produkter - lenge før lyric tok merket tilbake til norge (og ut til de store massene her i gamlelandet).

på hvilken måter finner du mine innlegg provoserende? er språket stygt? vennligst forklar.

ps! les alle mine tidligere innlegg i denne naim-tråden.
    jeg synes jeg har oppført meg pent, jeg! ;D
    derimot synes jeg du er iferd med å miste besinnelsen og komme med utbrudd som minner svært om personangrep.
    Det var informativt Joaquin. Da vet vi at du vet alt om Naim ;)
    Greit å stikke innom tråden liksom, for å markere revir?

Jeg avslutter her. Denne tråden skal få leve videre i fred.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    neida, jeg vet så absolutt ikke alt om naim.
    men jeg vet litt.
    det hindrer vel ikke min deltagelsen i denne tråden av den grunn.
    eller må man være utlært før man kan si noe?

"Skal man snakke PRaT må man vite hva det er IMO. Om ikke bør man la være." ???

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.108
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Helst bør du være i familie med Julian Vereker for å ytre deg her. ;)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    forøvrig er jeg enig med deg i at tråden bør få leve videre i fred.
    bare tull å ødelegge en hyggelig og konstruktiv tråd med kjeggling. :)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    C._Alshus skrev:
    Helst bør du være i familie med Julian Vereker for å ytre deg her. ;)
    nå må ikke du begynne, da, unge alshus... ;D

K

Kaarelars

Gjest
    Bra side MaHa, har du lest gjennom intervjuet med Vereker og JV @ the forum?
    http://members.shaw.ca/mikesae/JV.htm

Enda et forsøk på forklaring på Flat Earth og PRaT, fra PFM:
    So, what is Flat Earth? Contrary to what some would have you believe, Flat Earth is not restricted to either Naim or Linn. This isn't a concept defined by brand. Rather, it is a reflection of how people listen to music from their systems - more a value judgement of what's important in music reproduction. That is, dispense with the aspects of reproduction that you can not be sure of (eg. soundstage, imaging & reproduction of the recording environment) and instead concentrate on the construction of the music. Is the bass in time with the percussion? Does the piece hang together as a whole? This, of course, is not to decry the 'rounder' aspects of reproduction. Aspects such as soundstage etc. can enhance the experience. The Flat Earth approach simply gives primacy to the tune (ref. Linn Tune Dem below).

Pace, Rhythm and Timing (PRaT) would appear to be at the heart of the Flat Earth approach. As with Flat Earth, there is no hard and fast definition of PRaT. One way to think about this is a system's ability to convey the construction or rhythmic content of the music. A lack of PRaT has been likened (by Tony L) to '...time smear across the frequency range with the top end arriving out of sync with the bottom'.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Meget interessant intervju, en klok mann med veloverveide meninger. Får gyve løs på div innlegg på forumet ved anledning ;)

Svein skrev:
    Bra side MaHa, har du lest gjennom intervjuet med Vereker og JV @ the forum?
    http://members.shaw.ca/mikesae/JV.htm

Enda et forsøk på forklaring på Flat Earth og PRaT, fra PFM:
    So, what is Flat Earth? Contrary to what some would have you believe, Flat Earth is not restricted to either Naim or Linn. This isn't a concept defined by brand. Rather, it is a reflection of how people listen to music from their systems - more a value judgement of what's important in music reproduction. That is, dispense with the aspects of reproduction that you can not be sure of (eg. soundstage, imaging & reproduction of the recording environment) and instead concentrate on the construction of the music. Is the bass in time with the percussion? Does the piece hang together as a whole? This, of course, is not to decry the 'rounder' aspects of reproduction. Aspects such as soundstage etc. can enhance the experience. The Flat Earth approach simply gives primacy to the tune (ref. Linn Tune Dem below).

Pace, Rhythm and Timing (PRaT) would appear to be at the heart of the Flat Earth approach. As with Flat Earth, there is no hard and fast definition of PRaT. One way to think about this is a system's ability to convey the construction or rhythmic content of the music. A lack of PRaT has been likened (by Tony L) to '...time smear across the frequency range with the top end arriving out of sync with the bottom'.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jeg likte særlig godt:

"Contrary to what some would have you believe, Flat Earth is not restricted to either Naim or Linn. This isn't a concept defined by brand. Rather, it is a reflection of how people listen to music from their systems - more a value judgement of what's important in music reproduction."

og:

"As with Flat Earth, there is no hard and fast definition of PRaT"

dette innebærer jo at jeg, med mine ringe kunnskaper om naim, kan delta i diskusjonen!
    hurra!
    så heretter skal jeg komme innom denne tråden litt oftere, for å "markere revir". ;D

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    838
    Torget vurderinger
    4
    costello skrev:
    Hører av og til kombien Nait 5i og en litt eldre utgave av 805. Har forsøkt flere ganger å overtale eieren til å investere i kraftigere elektronikk for å få de til svinge mer. B & W 805 fortjener adskillig bedre kilde og forsterkere for å komme til sin rett IMHO. Men eieren er fornøyd, så da så.
    Saksopplysning:
    805s (nyeste utgave) er en TOTALT forskjellig last fra de litt eldre 805. De har fått et komplett nytt delefilter (1.ordens med Mundorf komponenter) som gjør de MYE mer lettdrevne. Så vet du det :)

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Hadde vært riktig hyggelig det, Le. I motsetning til andre sekter og vitner, får vi prøve å unngå fullstendig uthengning og dommedagsprofeti ved utmeldelse av brorskapet ;D

joaquin skrev:
    jeg likte særlig godt:

"Contrary to what some would have you believe, Flat Earth is not restricted to either Naim or Linn. This isn't a concept defined by brand. Rather, it is a reflection of how people listen to music from their systems - more a value judgement of what's important in music reproduction."

og:

"As with Flat Earth, there is no hard and fast definition of PRaT"

dette innebærer jo at jeg, med mine ringe kunnskaper om naim, kan delta i diskusjonen!
    hurra!
    så heretter skal jeg komme innom denne tråden litt oftere, for å "markere revir". ;D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    tilbake til topic:

flere her som har hatt en cdi i hus og er enig med meg i at denne, sammen med de første utgavene av cds, er en fabelaktig cd-spiller? synd cdi sleit fælt med avlesning av skiver, etter hvert som gummiringen hvor cd'ene skal legges på ble slitt. deesuten ble det temmelig vanskelig å finne nye drivverk/deler til beistet også.
    derfor røyk den ut av systemet mitt en gang på 90-tallet, men jeg savner den ennå.

jeg hadde en tidlig utgave med cdm4-drivverk (som visstnok skal låte best). mulig det var mindre hassle med cdm9-drivverket, som ble brukt i senere utgaver av cdi. dessuten var/er det langt lettere å erstatte et cdm9.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.108
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    joaquin skrev:
    tilbake til topic:

flere her som har hatt en cdi i hus og er enig med meg i at denne, sammen med de første utgavene av cds, er en fabelaktig cd-spiller?
    Synes det virker som om de fleste i denne tråden har hatt Naim ganske kort(under fem år ). Kanskje bortsett fra Vidar og Svein. Men jeg kan jo ta feil.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.108
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    For de som ikke gidder å lese hele annonsen, så har selgeren skrevet:

"It is however surplus to requirements now as never having passed the Wife Acceptance Factor "

Stemmer utmerket det der. ;D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ;D

btw, jeg liker cd-spilleren din, alshus.
    riktig årgang!

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    joaquin skrev:
    ;)

Tja, vet ikke det. Husker du var innom for cirka 2 år siden og skrev litt sånn derre nedsettende om black-serien ! :'( :'(

Synes det virker som om de fleste i denne tråden har hatt Naim ganske kort(under fem år ). Kanskje bortsett fra Vidar og Svein. Men jeg kan jo ta feil.
    Har hatt Naim i over 2 år, jeg. Aldri vært så merketro tidligere. Og jeg er sikker på at jeg hører på Naim om 3 år også !

btw, jeg liker cd-spilleren din, alshus.
    riktig årgang!
    CDS2 er nok bra. Synes CDX2 m/PSU svinger som bare det, jeg.
    Men nå har jo jeg gått glipp av olive Naim...

akk, ja.
    Hva prøver du å fortelle her, joaquin ? Kan du utdype det nærmere ? Liker du ikke nåtidens Naim-produkter er det jo greit. Har du hørt 202/200 eller 282/250.2 ?

Verden går jo videre og Hi-Fi er ikke noe å spøke med.. ;)

K

Kaarelars

Gjest
    De gyldne tider med Vereker og flat-earth gikk nok oss hus forbi her i landet, men det finnes jo info om dette på nettet og i gamle hifiblader. Det er knapt solgt Naimprodukter her før de siste åra med unntak av en liten periode på midten av nittitallet, dette iflg folk hos Naim. Flath-earth magasinene, det kompromissløse 'The Flat Response' og det senere og mer balanserte Hifi-Review, begge drevet av Frankland, ble heller ikke solgt i Norge så vidt jeg vet. De gyldne tidene er nå synes jeg. Nå er det mulig å velge blandt Chrome, Olive og Black ;)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    "De gyldne tidene er nå synes jeg. Nå er det mulig å velge blandt Chrome, Olive og Black"

godt poeng, svein.

men er du sikker på at det ikke ble solgt naim her i norge på 80-tallet?
    onkelen til kompisen min hadde fullt chrome-system, og jeg husket vi hadde ærefrykt for både fyren og stereoen hans.
    på et tidspunkt gav han en liten nait1 chrome til kompisen min, som senere slang den over til meg da han fikk et komplett sony-rack med gulvstående høyttalere i konfirmasjonsgave. ;D

jeg herjet fælt med den nait'en, og den vandret heden etter noen år.
    jeg har ennå gode minner fra den tiden jeg satt klistret og hørte depeche mode, howard jones, yazoo, the cure og the smiths på nait1 og et par linn kan (som nevnte onkel fikk tak i for meg, til en rimelig penge).
    ahh... nostalgi!
    på dette tidspunket ble jeg også kjent med begrepene flat earth og prat, men dette var lenge før internet og informasjon var hard to come by.
    musikken hadde en herlig rytme og fart, og fikk alle andre bekjenters gutterom-stereoer til å høres ut som en melsekk dyppet i vann.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.108
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Var du konfirmant på midten av 80-tallet?

Isåfall holder du deg godt, Le. ;)

Du hadde kanskje en Rega platespiller også?

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jeg ble aldri konfirmert. utlending med rar religion, vet du.
    jeg er 34 år gammel, og ser ikke en dag yngre ut. ;D ;D

jeg hadde en planar 2 på senåttitallet, som alle andre hadde på den tiden.
    ved tiårskiftet 80/90-tall solgte jeg både planaeren og lp-samlingen, noe jeg slett ikke ser tilbake på med glede og stolthet. :-[ :p

btw, maha gikk på samme ungdomsskolen som meg, en eller to klasse under.
    kanskje han husker en sær gjeng med selvhøytidelige raddiser som gikk i mørke frakker, hatet alt som hadde med mainstream å gjøre, og var mer enn middels interessert i musikk. ;D

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    joaquin skrev:
    costello:
    som du sier, så har jeg voicet mine meninger om gammel vs. ny naim i tidligere innlegg.
    både i denne tråden, og senest her:

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,18501.msg355129.html#msg355129
    Takk for den, joaquin ! Denne underholdende tråden har gått meg hus forbi faktisk !

No offence, men spør du på N-forumet får du garantert svar at black-serien er mye bedre enn olive/chrome.... ;D Trust your own ears.

Jeg spiller på Neat og er kjempefornøyd med det...mulig at disse høyttalerne savner litt sødme og søthet sammenlignet med f.eks. ProAc. Men de er hurtigere, mere detaljerte og har dessuten et mye større lydbilde. Og det kan virke som Neat krydrer lyden mindre enn ProAc. (Og Spendor også, etter hva jeg har lest). Men de får virkelig fram det beste fra Naim, mener trur eg... :D

mvh

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.108
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    "
    202 v 82:

Posted 19-06-2004 11:20
    which is the better preamp?

Posted 19-06-2004 12:28
    NAC82

Posted 19-06-2004 12:41
    yup 82 fo me too, from what i heard during a recent round of cd demos (using a 202 / hi / 250) my 82 / hi / 250 was far better. but as ever give them both a try to see which one YOU prefer.

Posted 19-06-2004 12:51
    Yep 82 for me

Posted 19-06-2004 17:25
    Although I thought the 112 was very close to the 102, the same can not be said for 202 vs 82. The 82 "lifts the veil" so to say and is much clearer and detailed than a 202. I found a certain degree of harshness with my system before getting the 82, and when I auditioned the 202 I thought that it didn't do as much for that aspect as the 82/282.

Posted 19-06-2004 20:29
    82 for me too.But i wanted latest kit.so went for 202/napsc with 200/hi-cap.

Posted 19-06-2004 22:52
    202 ...contrary to what others think. Had 'em both in my system, and I preferred the 202, but I got a 282 instead.

Posted 20-06-2004 21:27
    PS I've never done the comparison , but I do love my 82...

Posted 21-06-2004 14:49 Hide Post
    Interesting question.

I've owned and used an 82 and a 202. I think this is more of question of personal taste.

The 82 has better resolution for sure, but for me it doesn't sound as pleasant or three dimensional as the 202 (with NAPSC and Hi-Cap).

It's also a matter of synergy - the olive stuff has different strengths and weaknesses. What power amp do you have/planning to get?

As ever; decide with the things on the side of your head.

Good luck."

http://forums.naim-audio.com/eve/forums/a/tpc/f/48019385/m/411103202?r=411103202#411103202

;)

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.108
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Source first? Dedikert kurs fra eget kraftverk i bekken bak i hagen. Naturligvis batteridrift eller røslige skilletrafoer.

Mottat Fraim? Hvilken farge?

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    C._Alshus skrev:
    Source first? Dedikert kurs fra eget kraftverk i bekken bak i hagen. Naturligvis batteridrift eller røslige skilletrafoer.

Mottat Fraim? Hvilken farge?
    Yes, Christian, jobber med eget kraftverk, neida, dedikert kurs, heter det visst... ;)
    Blir snart en ordning på det. Om jeg hører forskjell er en annen sak, bare av de ting som må gjøres for å få fred i sjela... :)

Fikk en hyggelig mail fra Norman idag om at Fraim er underveis. Helsvart med hyller i cherry. Vanskelig valg, men det ble nå bare slik... ;D

mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn