S
Stover
Gjest
Les det siste innlegget mitt en gang til du.Liotheles skrev:Jeg prøvde å beskrive i mitt innlegg hva jeg legger i begrepet PRaT. Du insinuerer at det jeg legger i begrepet er feil? Så det finnes en universell fasit på dette altså??Stover skrev:Det er ikke poenget karer. Skal man snakke PRaT må man vite hva det er IMO. Om ikke bør man la være.
Får legge til at jeg ikke påstår at Naim ikke har PRaT men at kombinasjonen Nait5 og 805s bare ikke ga meg samme kick som rør/horn kombinasjonen akkurat på denne skiva
Du må da ha et visst glimt i øyet du også, eller....?
Jeg har da ingen planer om å predike at Naim er frelsen over noe annet.
Jeg respekterer dine preferanser og lytteopplevelser, men i en Naimtråd vil en Naimeier (les meg) sette spørsmål ved sammensetning og utidig bruk av begreper, sett fra sine egne preferanser som jo naturlig vil være en utvidet erfaring med naim og høyttalere tilknyttet naim.
Dessuten. Man får da ikke et velklingende musikkanlegg bare fordi man spenner Naim foran h.t?
Nait5-B&W805s er ingen supermatch IMO, og jeg har prøvd nait5i-805s.
En person ville kjøpe min Nait5i. Da det viste seg at 805s var høyttaleren, anbefalte jeg vedkommende å se etter noe annet.
På samme måten med mitt eksempel over. Nait5i-cd5i-Spendor s3/5 eller hva det nå var.
Utifra måledata er ikke dette noen god last for nait.
Sensitivity for 1W @ 1m 84dB
Impedance nominal 8 ohms
Impedance minimum 4.9 ohms
Men når det er sagt, PRaT kan være en ting for deg, en helt annen ting for meg.
For meg handler det om musikk kommunikasjon, ikke om det trykker, smeller eller dynamikken spruter.
Jeg kan ta feil. Les innleggene en gang til, med et glimt i øyet.