Wow Bach, snakk om å treffe på navnet! Det ble riktignok komboen Supernait/NDX, men lell..Bach_Man skrev:Jeg falt umiddelbart for UnitiQute. Nå venter vi bare på SuperUniti, kombinasjonen av NaimDAC og Supernait.
Sånn oppfater jeg det også,og denne er vel muligens beregnet på "Mainstream" markedet ,den er jo også laget som en komplett boks uten oppgraderings muligheter med psu etc.Nå er vel ikke dette snakk om noen fullverdig NDX og Supernait i ett, det er jo gjort kompromisser. Supernait er jo en fullstappet boks, og NDX har også endel innmat, så noe må det jo være som mangler.
På hvilken måte mener du DAC'n i Supernait er av lavere klasse enn den i Superuniti?Bach_Man skrev:Vet ikke hvor mye av Supernait som har blitt med over i SuperUniti, men denne adresserer jo en av svakhetene ved førstnevnte, som er at den innebygde DACen er av lavere klasse enn resten av forsterkeren slik at den aldri har vært noen fullt ut realisert løsning for digitalavspilling.
Joda, er ganske godt fornøyd men jeg vet jo ikke helt hva jeg savner før jeg har prøvd en NaimDACBach_Man skrev:Trodde det var en gjengs oppfatning, det er ikke meningen å rakke ned på Supernait. Men såvidt jeg har forstått er DACen i Supernait på nivå med hva man typisk finner i 5-serien, mens Supernait selv ligger i Classic-serien og anbefales brukt sammen med digitalkilder som NDX, HDX og CDX2 dersom man vil realisere forsterkerens potensial fullt ut. Da vil man vel aldri helt ro i sjelen så lenge den innebygde DACen brukes (eller hva? ). SuperUniti bruker nyere teknologi fra NDX/NDAC som ikke var utviklet den gang Naim konstruerte Supernait, og den gang (i steinalderen, sånn ca 2006) var vel også ambisjonsnivået for DACen mye lavere, det var en interessant finesse, ikke selve hovedsaken slik som det er med SuperUniti. Men at du er fornøyd er jo det viktigste, det kan ingen krangle imot.
Siden vi snakker om en kabel - Null timer og null sekunder, anslagsvis.Petterone skrev:Innspillingstid på Powerline ?
Noen erfaringer der ute
Antar det er din erfaring da ???Null timer og null sekunder, anslagsvis
Har prøvd den. Det er min erfaring ja.Petterone skrev:Antar det er din erfaring da ???Null timer og null sekunder, anslagsvis
Ikke alt vi måler i penger vet duNår du det har gått såpass lang tid at utlegget er glemt låter den nok sikkert bedre
Så du hører ikke forskjell på powerline? Jeg synes powerline er litt for dyrt, og har investert i billigere nettkabler som har gode skjermingsegenskaper. Jeg hører en markant forbedring med disse hjemme hos meg. Men det er kanskje forskjell fra sted til sted? Eller er powerline dårligere enn andre strømkabler til samme pris?toriamos skrev:For ordens skyld - jeg har hørt forskjell på strømkabler. Så er det sagt. Men INNSPILLING av strømkabler har jeg aldri hørt om. Går det an? Er forøvrig temmelig skeptisk til innspilling av høyttalerkabler også, men det er en annen sak.
Når det gjelder Powerline - på mitt anlegg skal jeg ikke påstå at jeg hørte forskjell på Poweren og den vanlige gratiskabelen. Powerline er jo penere da.
Har du dine nettkabler rett i veggen ?bruce2 skrev:Så du hører ikke forskjell på powerline? Jeg synes powerline er litt for dyrt, og har investert i billigere nettkabler som har gode skjermingsegenskaper. Jeg hører en markant forbedring med disse hjemme hos meg. Men det er kanskje forskjell fra sted til sted? Eller er powerline dårligere enn andre strømkabler til samme pris?toriamos skrev:For ordens skyld - jeg har hørt forskjell på strømkabler. Så er det sagt. Men INNSPILLING av strømkabler har jeg aldri hørt om. Går det an? Er forøvrig temmelig skeptisk til innspilling av høyttalerkabler også, men det er en annen sak.
Når det gjelder Powerline - på mitt anlegg skal jeg ikke påstå at jeg hørte forskjell på Poweren og den vanlige gratiskabelen. Powerline er jo penere da.
Ja, rettleon skrev:Har du dine nettkabler rett i veggen ?bruce2 skrev:Så du hører ikke forskjell på powerline? Jeg synes powerline er litt for dyrt, og har investert i billigere nettkabler som har gode skjermingsegenskaper. Jeg hører en markant forbedring med disse hjemme hos meg. Men det er kanskje forskjell fra sted til sted? Eller er powerline dårligere enn andre strømkabler til samme pris?toriamos skrev:For ordens skyld - jeg har hørt forskjell på strømkabler. Så er det sagt. Men INNSPILLING av strømkabler har jeg aldri hørt om. Går det an? Er forøvrig temmelig skeptisk til innspilling av høyttalerkabler også, men det er en annen sak.
Spørsmålet er jo også hvor godt sjermet er powerline ?Eller er powerline dårligere enn andre strømkabler til samme pris