Anfield
Overivrig entusiast
- Ble medlem
- 19.09.2004
- Antall liker
- 42
Hva i allverden? Drepte jeg tråden her......?
Det kom en tulling fra sørlandet, og da var det gjort. 230 sider rett i dass.Anfield skrev:Hva i allverden? Drepte jeg tråden her......?
Men det er Kuma som har tatt bildet. Hold musepekeren over bildet, så ser du.Her er et bilde av opphenget fra en 552, iflg Adam Meredith (som la ut bildet)
...I know.C._Alshus skrev:Men det er Kuma som har tatt bildet. Hold musepekeren over bildet, så ser du.Her er et bilde av opphenget fra en 552, iflg Adam Meredith (som la ut bildet)
...optimist...costello skrev:Min XPS2 og HiCap2 brummer av og til. Ikke plagsomt, men håper at det blir bedre når jeg får dedikert kurs til anlegget. Mulig at innbyrdes plassering av (alle) apparatene har noe å si. Kanskje t.o.m. Fraim hjelper... 8)
mvh
Er født optimist, jeg... ;DVidar P skrev:...optimist...
Stover skrev:Hva står i hylla di forresten Joaquin? Oppriktig nysgjerrig. EAR?
ja, det gjør jeg. ;Dcostello skrev:He-he...du setter det vel litt på spissen for å erte oss litt, joaquin ?
Har fulgt med på denne interessante tråden. Men nå er ikke jeg plaget med dårlig lyd. Har plassert 282 på toppen og CDX2 på nest øverste hylle og HiCap til høyre på hylla (nest nederst), slik at trafoene står rett ovenfor hverandre. Napsc står på gulvet et stykke unna racket.MaHa skrev:Costello:
Ettersom du har denne comboen og skal i gang med fraim, les (om ikke du har lest det) denne tråden fra moderforumet om scottyhammer som slet litt, og fikk det siste på plass ved å flytte hicap riktig osv.
"Løsningen" hans finner du på midten av side 3, men han sliter videre
http://forums.naim-audio.com/eve/forums/a/tpc/f/48019385/m/8562919217/p/1
Hørte Avantgarde (Accuphase) i oppsettet til Tor på messa i Trondheim. Jeg likte det jeg hørte.i hovedanlegget har jeg for tiden rør og horn.
(thor audio ta-1000 mk2, ear v20, avantgarde duo + mye annet rart).
Velkommen til tråden Eplemac.Eplemac skrev:For et fantastisk forum, og for en fantastisk tråd!!! 234sider om NAIM!, også på norsk! Har hittil vært mest inne på avforum og naimaudio sitt brukerforum, men ser jo at dette er plassen å være!
Byttet for ei god uke siden ut Xindak6950 til fordel for Nac202,Nap200,flatcap og for to dager måtte en Primare dvd30 vike for cd5. Har riktignok ikke hatt utstyret lenge, men som "eksamenslesende" student har det allikevel blitt en del timer med lytting! Var veldig godt fornøyd med forrige oppsett, -men dette er helt vannvittig! Sitter med følelsen av å ha gått glipp av 23 år med ekstrem lytteglede, samtidig som jeg gleder meg over mange goår fremover! Måtte bare dele litt av begeistringen før jeg hopper i loppekassen og forbereder meg på nok en dag med mange timer "lesing" ... ;D
Eplemac skrev:For et fantastisk forum, og for en fantastisk tråd!!! 234sider om NAIM!, også på norsk! Har hittil vært mest inne på avforum og naimaudio sitt brukerforum, men ser jo at dette er plassen å være!
Byttet for ei god uke siden ut Xindak6950 til fordel for Nac202,Nap200,flatcap og for to dager måtte en Primare dvd30 vike for cd5. Har riktignok ikke hatt utstyret lenge, men som "eksamenslesende" student har det allikevel blitt en del timer med lytting! Var veldig godt fornøyd med forrige oppsett, -men dette er helt vannvittig! Sitter med følelsen av å ha gått glipp av 23 år med ekstrem lytteglede, samtidig som jeg gleder meg over mange goår fremover! Måtte bare dele litt av begeistringen før jeg hopper i loppekassen og forbereder meg på nok en dag med mange timer "lesing" ... ;D
Jeg har vært oppe i denne stigen tidligere. Jeg stoler langt på vei på Naims "suggested systems"bruce skrev:Hva skjer, Stover?
Både cdx2 og LP12 til salgs. Skal du oppgradere til cds3? Blir ikke det litt "overkill" til forsterkeren?
SL2 mangler StoverStover skrev:Jeg har vært oppe i denne stigen tidligere. Jeg stoler langt på vei på Naims "suggested systems"
Jeg befinner meg ved system 3 og her er videre oppgraderingsforslag.
XPS2: Allerede på plass
CDS3: Ønske om jeg selger både lp12 og CDX2. LP12 overgår CDX2-XPS2 på musikalitet, selv med Stageline. Vinyl krever nærmere dobbel fokus på softwarekjøp + litt andre årsaker. CDX2 er helt suveren pr. idag, men etter å ha hørt lp12 og hva den gir, er det et ønske om at CDS3 fører meg litt nærmere.
Super-Cap: Neste hopp.
NAC 282 or NAC 252: Mest sannsynlig 252 om CDS3.
NAP 300: Oppgradere snart Vidar? ;D
n-SUB subwoofer: Allerede i hus.
Jeg spiller på CDS2 og Nait2. Og den matchen er knallgodbruce skrev:Blir ikke det litt "overkill" til forsterkeren?
Ja, jeg kan ikke si meg annet en veldig fornøyd med oppsettet sammen med 805 Matrix! Selv om en hyggelig kar på Apis mente at Naim oppsettet aldri ville gå på mer enn tomgang sammen med 805M, og mer enn gjerne ville selge meg noen Audiovector M1 Avantgarde... Meget mulig han har rett, men jeg kan ikke si annet at hvis det stemmer, er jeg meeget fornøyd med å gå på tomgang i denne omgang;DMaHa skrev:Matrix 805 er jo noen fantastisk morsomme småtasser.
Eplemac skrev:Ja, jeg kan ikke si meg annet en veldig fornøyd med oppsettet sammen med 805 Matrix! Selv om en hyggelig kar på Apis mente at Naim oppsettet aldri ville gå på mer enn tomgang sammen med 805M, og mer enn gjerne ville selge meg noen Audiovector M1 Avantgarde... Meget mulig han har rett, men jeg kan ikke si annet at hvis det stemmer, er jeg meeget fornøyd med å gå på tomgang i denne omgang;DMaHa skrev:Matrix 805 er jo noen fantastisk morsomme småtasser.
Det tviler jeg på for å være ærlig. Men det spørs kanskje noe på pu-valg.Stover skrev:...men etter å ha hørt lp12 og hva den gir, er det et ønske om at CDS3 fører meg litt nærmere.
Skjønner ikke helt logikken til Stover. Nå har jeg jo hørt LP12 hjemme hos ham og er nesten litt flau på Naim sine vegne hva prestasjoner på cd-lyd angår (dette målt i forhold til LP12 altså, ikke i forhold til andre cd-spillere)- for å si det litt klossete. LP12 spilte betydelig bedre og det med et RIAA-trinn som ikke er på nivå med resten av anlegget. På den andre siden - vinyl medfører endel prakk og pirk, og har man kun ET medium så halverer man kilde-oppgraderingskostnadene framover.Vidar P skrev:Det tviler jeg på for å være ærlig. Men det spørs kanskje noe på pu-valg.Stover skrev:...men etter å ha hørt lp12 og hva den gir, er det et ønske om at CDS3 fører meg litt nærmere.
CDS3 her hos meg låter veldig tilfredsstillende, men også annerledes enn LP12. Både med XPS2 og 555PS.
LP12 mye åpnere og har den naturlige analoge "friskheten" og hurtigheten som hverken CDS3 eller noen annen cd-spiller jeg har hørt kan komme nær.
Mvh Vidar P
Og moroa. I den grad det er et poengtoriamos skrev:...har man kun ET medium så halverer man kilde-oppgraderingskostnadene framover.
Ikke jeg heller!Skjønner ikke helt logikken til Stover.
Ooops. Der var noe av svaret gittPå den andre siden - vinyl medfører endel prakk og pirk, og har man kun ET medium så halverer man kilde-oppgraderingskostnadene framover.
Jeg tenkte tanken da jeg skrev. Man kan egentlig ikke sammenligne cd og vinyl her. De er så forskjellige og jeg har innrømmet at vinyl vinner på musikk.Det tviler jeg på for å være ærlig
Ehm... Jeg må nok tilstå at jeg aldri har vært inne hos Apis, kun snakket med Magne (hos Apis) over telefon. Mitt oppsett kjøpte jeg brukt fra g-h. Å treffe likesinnede er alltid kjekt. Kan foreløpig svært lite om naim, men er mer enn lærevillig Men må få bygget opp en skikkelig stereobenk før jeg er klar for besøk Er så heldig å ha en kompis som er møbelsnekker ;D (Skal ha Oljet valnøtt plater (egentlig kjøkkenbenk) med hvite pianolakk sider for å fremheve valnøtten...) Hadde også vært spennende og få hørt på ditt oppsett en dag. Hva er det du har av Naim-komponenter til å drive SBL?Pardini skrev:Hei EpleMac !
Hva synes du om APIS sitt demo av Naim ? Eg følte det spelet flott og fint helt uten begeistring da di dema CD5i-2 og Nait5i-2 samt Audiovector ! (oki di HT var ikke innspelet da )
Eg regner med att det hadde vart muli att plukke ut mye meir der !
Det hadde vart sjekkt og hørt ditt anlegg hos deg
Eg trur det begynner att endel folk her i Stavangertrakten som he Naim hjemme , skall me organisera okke litt å treffes kansje ???
Eg bygger på mitt lydrom hver dag nå for og bli ferdige (totaloppussing) Kansje klar i denne måneden ?!?
Di SBL høytalerne eg kjøpt kommer til meg på søndag så det gir jo litt extra inspirasjon ;D
Det har vart meget dårli respos på brukte Naim cdp så eg kjøper sansynlivis en nye CD5i-2 !
Den virker jo fått god kritikk på Naim sitt forum så det kan bli spennende
MVH
Eplemac skrev:Ehm... Jeg må nok tilstå at jeg aldri har vært inne hos Apis, kun snakket med Magne (hos Apis) over telefon. Mitt oppsett kjøpte jeg brukt fra g-h. Å treffe likesinnede er alltid kjekt. Kan foreløpig svært lite om naim, men er mer enn lærevillig Men må få bygget opp en skikkelig stereobenk før jeg er klar for besøk Er så heldig å ha en kompis som er møbelsnekker ;D (Skal ha Oljet valnøtt plater (egentlig kjøkkenbenk) med hvite pianolakk sider for å fremheve valnøtten...) Hadde også vært spennende og få hørt på ditt oppsett en dag. Hva er det du har av Naim-komponenter til å drive SBL?Pardini skrev:Hei EpleMac !
Hva synes du om APIS sitt demo av Naim ? Eg følte det spelet flott og fint helt uten begeistring da di dema CD5i-2 og Nait5i-2 samt Audiovector ! (oki di HT var ikke innspelet da )
Eg regner med att det hadde vart muli att plukke ut mye meir der !
Det hadde vart sjekkt og hørt ditt anlegg hos deg
Eg trur det begynner att endel folk her i Stavangertrakten som he Naim hjemme , skall me organisera okke litt å treffes kansje ???
Eg bygger på mitt lydrom hver dag nå for og bli ferdige (totaloppussing) Kansje klar i denne måneden ?!?
Di SBL høytalerne eg kjøpt kommer til meg på søndag så det gir jo litt extra inspirasjon ;D
Det har vart meget dårli respos på brukte Naim cdp så eg kjøper sansynlivis en nye CD5i-2 !
Den virker jo fått god kritikk på Naim sitt forum så det kan bli spennende
MVH
Nja, tja - si det. Synes moroa i stor grad knytter seg til vinylbetjening av ymse slag. I ren morro, CD VS vinyl så blir forholdet 30 - 70, i vinylens favør. CD er jo i sin form et deprimerende skue - og lytte. Ingen kan vel underslå at å sette på en cd gir en et lite blaff av depresjon mens å svinge på en vinyl-plate gir en lyst til å danse og synge. Strengt tatt burde jo cd-mediet vært begrenset til bruk i bil og walkman. Synes forøvrig jeg ER velsignet med god cd-lyd, men hermetikk er nå en gang hermetikk. Beklageligvis må man gjerne litt opp i prisklassene for at kvalitetsforskjellen på cd og vinyl skal bli tydelig.Vidar P skrev:Og moroa. I den grad det er et poengtoriamos skrev:...har man kun ET medium så halverer man kilde-oppgraderingskostnadene framover.
Mvh Vidar P
Tror ikke Naim eiere er verre enn andre. Ikke mitt inntrykk mao.e-h skrev:Det med nedgradering, eller nedrusting/konsollidering av utstyr, er et fenomen jeg føler skjer relativt ofte i Naim-kretser. Føler det er flere som gjør dette. Betyr det at folk i oppgraderingssyken ikke setter fingeren i jorda før kjøp?
Ta ikke det over som en direkte kommentar til deg Stover, men det overrasker meg stadig at folk er kjempefornøyd men likevel selger. Er forøvrig meget enig i det du skrev om at man må gjøre det som er rett for enselv.
toriamos skrev:CD er jo i sin form et deprimerende skue - og lytte. Ingen kan vel underslå at å sette på en cd gir en et lite blaff av depresjon mens å svinge på en vinyl-plate gir en lyst til å danse og synge.