Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Anfield

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Antall liker
    42
    Hva i allverden? Drepte jeg tråden her......? ;)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Kanskje jeg har sagt det før, husker ikke, men jeg har iallefall forhåndsbestilt en SuperLine.

Forventet lansering har i det siste vært februar/mars, men som kjent er Naim ikke sen om å utsette en produktlansering dersom de ser at det er issues som kunne ha vært gjennomgått mer. Det er på en måte kjedelig for de som venter, på den annen side er det vel noe av grunnen til at en Naim-kunde aldri får en "prototype" som oppgraderes og forbedres plenty rett etter lansering.

Det går en debatt om hva som er den beste måten å strømforsyne den på; dessverre er det jo kun de som er assosiert med Naim i bransjen som har fått muligheten til høre mye på den ennå. Det sies at følgende rekkefølge er nogenlunde rett;

- HiCap
    - NAC552
    - SuperCap

Noen mener at 552 er et hakk bedre enn SuperCap, men det virker som om de fleste holder en knapp på SuperCap. Imidlertid synes det som om forskjellene er nokså marginale.. så langt. Man kan da ikke lure mye på hva som er VFM for f.eks meg som har en 552; det er vel liten tvil om at jeg vil bruke 552 til strøm. Dersom hoppet til separat SC er lite, så kan det samme ikke sies om prisforskjellen.

For de som har 202, 282 eller 252 så sier historien ingenting (som jeg har sett). Men det er da helt åpenbart at den kan forsynes fra Aux2 på alle disse tre preampene, slik at inngangsbilletten til en highend riaa blir veldig liten ift kvalitetsnivået.

For de som er logget inn på moderforumet vil disse bildene være synlige; om ikke så er tråden side 3 her;

http://forums.naim-audio.com/eve/forums/a/tpc/f/48019385/m/1162918217/p/3

Først ser vi baksiden i skisseform;

Deretter et bilde hvor vi ser Aro-kabel med BNC-terminering, og K-type impedanseplugger (genialt); alle typer plugger medfølger og de byttes som man kan se helt enkelt ved en DIN-plugg på baksiden. RCA-pluggene ser ut til å være av tysk fabrikat her iallefall, kan man gjette på den nye supertypen fra WBT hvis hensikt er minimalt med "eddy currents"?

Her er et bilde av opphenget fra en 552, iflg Adam Meredith (som la ut bildet) så ser det akkurat likedan ut i en SuperLine; man ser de fjærede messingplintene som printene er koblet på og hvordan kablene fra baksiden er lagt ut for at de ikke skal påvirke fjæringen.

Mvh Vidar P

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.068
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Her er et bilde av opphenget fra en 552, iflg Adam Meredith (som la ut bildet)
    Men det er Kuma som har tatt bildet. Hold musepekeren over bildet, så ser du.

K

kbwh

Gjest
    Det kan være dere har diskutert Stereophiletesten av SuperNAIT allerede. Bær over med meg, denne tråden går så fort.

Jeg reagerer i likhet med Atkinson på at den har så høyt gain at den klipper allerede klokka 10 ved bruk av digitalinngangen. Det er jo brukerfientlig! Også at den har tydelig nettbrum. Jeg trodde ren strøm var et Naim-mantra?

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Naim har alltid hatt spesielt høy følsomhet på inngangene på forsterkerne sine. Og av og til litt brum (særlig i US) på de store trafoene. Ingen av disse tingene har betydning for lydkvaliteten. SN skiller seg ikke fra andre Naim-produkter i så måte. Ingenting nytt under solen.

Mvh Vidar P

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Min XPS2 og HiCap2 brummer av og til. Ikke plagsomt, men håper at det blir bedre når jeg får dedikert kurs til anlegget. Mulig at innbyrdes plassering av (alle) apparatene har noe å si. Kanskje t.o.m. Fraim hjelper... 8) Litt snodig at dersom jeg kjører anlegget ujordet forsvinner brummm... ::)

mvh

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    costello skrev:
    Min XPS2 og HiCap2 brummer av og til. Ikke plagsomt, men håper at det blir bedre når jeg får dedikert kurs til anlegget. Mulig at innbyrdes plassering av (alle) apparatene har noe å si. Kanskje t.o.m. Fraim hjelper... 8)

mvh
    ...optimist... :)

Det er en aktverdig egenskap med optimisme, men jeg tror du blir skuffet. Hverken Fraim, egen kurs, Sigmas, nettledninger, sort magi eller ganning fjernet dette på mine HiCap'er og XPS'er. Nå til dags har jeg ingen av delene, 555PS og 552PS brummer ikke, men 300PS gir av og til fra seg noen sekunder/minutter brum. Slik får det bare være; no skin off my nose :)

Mvh Vidar P

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.669
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Stover skrev:
    Hva står i hylla di forresten Joaquin? Oppriktig nysgjerrig. EAR?

i hovedanlegget har jeg for tiden rør og horn.
    (thor audio ta-1000 mk2, ear v20, avantgarde duo + mye annet rart).

dette systemet dyrker andre kvaliteter, og er ikke i nærheten av det beste naim når det gjelder prat.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.669
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    costello skrev:
    He-he...du setter det vel litt på spissen for å erte oss litt, joaquin ?
    ja, det gjør jeg. ;D
    iallfall litt.
    må jo skape litt temperatur i denne tråden også, men jeg har jo ikke vært stygg i språket eller gått til personangrep på noen.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Costello:

Ettersom du har denne comboen og skal i gang med fraim, les (om ikke du har lest det) denne tråden fra moderforumet om scottyhammer som slet litt, og fikk det siste på plass ved å flytte hicap riktig osv.
    "Løsningen" hans finner du på midten av side 3, men han sliter videre ;)
    http://forums.naim-audio.com/eve/forums/a/tpc/f/48019385/m/8562919217/p/1

Nok et eksempel på at både oppvarmingstid og plassering er kronglete med naim, ikke bare cdx som trenger uker på å spille riktig, cdx2 også ser det ut til, og mest sannsynlig en haug av andre bokser fra naim.

Edit: ser jo nå på neste side at godeste Stover har noen tips og ;D

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    MaHa skrev:
    Costello:

Ettersom du har denne comboen og skal i gang med fraim, les (om ikke du har lest det) denne tråden fra moderforumet om scottyhammer som slet litt, og fikk det siste på plass ved å flytte hicap riktig osv.
    "Løsningen" hans finner du på midten av side 3, men han sliter videre ;)
    http://forums.naim-audio.com/eve/forums/a/tpc/f/48019385/m/8562919217/p/1
    ;) Har fulgt med på denne interessante tråden. Men nå er ikke jeg plaget med dårlig lyd. Har plassert 282 på toppen og CDX2 på nest øverste hylle og HiCap til høyre på hylla (nest nederst), slik at trafoene står rett ovenfor hverandre. Napsc står på gulvet et stykke unna racket.
    Det optimale er nok slik Stover har det; 2 Fraim... :eek:

Fraim dukker snart opp og prøver allerede nå å lese meg til forskjellinge tricks ang. optimal montering.

mvh

S

Stover

Gjest
    Jeg er heller ikke plaget med pågående lyd. Rommet er delvis avgjørende hos meg + hørselskade i de øvre frekvenser.

Å skille psu`ene fra resten var også positivt.

i hovedanlegget har jeg for tiden rør og horn.
    (thor audio ta-1000 mk2, ear v20, avantgarde duo + mye annet rart).
    Hørte Avantgarde (Accuphase) i oppsettet til Tor på messa i Trondheim. Jeg likte det jeg hørte.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.068
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Holder på å montere spikes på Corrasen for CD-spillern. Synes det spiller bedre, men kanskje det bare er placebo.

Nei, det er bedre.

Eplemac

Medlem
    Ble medlem
    21.01.2008
    Antall liker
    0
    For et fantastisk forum, og for en fantastisk tråd!!! 234sider om NAIM!, også på norsk! Har hittil vært mest inne på avforum og naimaudio sitt brukerforum, men ser jo at dette er plassen å være!

Byttet for ei god uke siden ut Xindak6950 til fordel for Nac202,Nap200,flatcap og for to dager måtte en Primare dvd30 vike for cd5. Har riktignok ikke hatt utstyret lenge, men som "eksamenslesende" student har det allikevel blitt en del timer med lytting! Var veldig godt fornøyd med forrige oppsett, -men dette er helt vannvittig! Sitter med følelsen av å ha gått glipp av 23 år med ekstrem lytteglede, samtidig som jeg gleder meg over mange goår fremover! Måtte bare dele litt av begeistringen før jeg hopper i loppekassen og forbereder meg på nok en dag med mange timer "lesing" ... ;D

S

Stover

Gjest
    Eplemac skrev:
    For et fantastisk forum, og for en fantastisk tråd!!! 234sider om NAIM!, også på norsk! Har hittil vært mest inne på avforum og naimaudio sitt brukerforum, men ser jo at dette er plassen å være!

Byttet for ei god uke siden ut Xindak6950 til fordel for Nac202,Nap200,flatcap og for to dager måtte en Primare dvd30 vike for cd5. Har riktignok ikke hatt utstyret lenge, men som "eksamenslesende" student har det allikevel blitt en del timer med lytting! Var veldig godt fornøyd med forrige oppsett, -men dette er helt vannvittig! Sitter med følelsen av å ha gått glipp av 23 år med ekstrem lytteglede, samtidig som jeg gleder meg over mange goår fremover! Måtte bare dele litt av begeistringen før jeg hopper i loppekassen og forbereder meg på nok en dag med mange timer "lesing" ... ;D
    Velkommen til tråden Eplemac.

Du har fått fingrene i en veldig fin kombinasjon der etter min mening. Kjenner den jo godt siden 202-200 også er min forsterkerløsning.

Lykke til med lesingen.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer og velkommen! Skulle gjerne hørt det oppsettet ditt, Matrix 805 er jo noen fantastisk morsomme småtasser. Siklet fælt på de en gang i tiden etter jeg hadde de like fantastiske (imo) Matrix 3, en trykkammersak. Kos deg med musikk og lesing, og husk; klassisk musikk i bakgrunnen er bevist å fremme konsentrasjonen ;D

Eplemac skrev:

bruce

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Antall liker
    0
    Hva skjer, Stover?

Både cdx2 og LP12 til salgs. Skal du oppgradere til cds3? Blir ikke det litt "overkill" til forsterkeren?

K

Kaarelars

Gjest
    Fikk en 42.5 (produsert i 1984) levert på døra nylig, rett fra full service og recapping. Det låter vakkert sammen med Nap110 (produsert i 1982 med full service for et år siden). Spiller dette settet musikk? Gjett om!

S

Stover

Gjest
    bruce skrev:
    Hva skjer, Stover?

Både cdx2 og LP12 til salgs. Skal du oppgradere til cds3? Blir ikke det litt "overkill" til forsterkeren?
    Jeg har vært oppe i denne stigen tidligere. Jeg stoler langt på vei på Naims "suggested systems"

Jeg befinner meg ved system 3 og her er videre oppgraderingsforslag.

XPS2: Allerede på plass
    CDS3: Ønske om jeg selger både lp12 og CDX2. LP12 overgår CDX2-XPS2 på musikalitet, selv med Stageline. Vinyl krever nærmere dobbel fokus på softwarekjøp + litt andre årsaker. CDX2 er helt suveren pr. idag, men etter å ha hørt lp12 og hva den gir, er det et ønske om at CDS3 fører meg litt nærmere.

Super-Cap: Neste hopp.

NAC 282 or NAC 252: Mest sannsynlig 252 om CDS3.

NAP 300: Oppgradere snart Vidar? ;D

n-SUB subwoofer: Allerede i hus.

Dette er rein hifinevrose som en så treffende sa. Kan leve videre som det er idag også og er allerede igang med vinylkjøp. Blir uansett vinyl, men kanskje noe på Stageline nivå.

K

Kaarelars

Gjest
    Stover skrev:
    Jeg har vært oppe i denne stigen tidligere. Jeg stoler langt på vei på Naims "suggested systems"

Jeg befinner meg ved system 3 og her er videre oppgraderingsforslag.

XPS2: Allerede på plass
    CDS3: Ønske om jeg selger både lp12 og CDX2. LP12 overgår CDX2-XPS2 på musikalitet, selv med Stageline. Vinyl krever nærmere dobbel fokus på softwarekjøp + litt andre årsaker. CDX2 er helt suveren pr. idag, men etter å ha hørt lp12 og hva den gir, er det et ønske om at CDS3 fører meg litt nærmere.

Super-Cap: Neste hopp.

NAC 282 or NAC 252: Mest sannsynlig 252 om CDS3.

NAP 300: Oppgradere snart Vidar? ;D

n-SUB subwoofer: Allerede i hus.
    SL2 mangler Stover ;)

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.068
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    bruce skrev:
    Blir ikke det litt "overkill" til forsterkeren?
    Jeg spiller på CDS2 og Nait2. Og den matchen er knallgod

Det vel noen på N-forumet som bruker CDS3 sammen med Nait5i.

Eplemac

Medlem
    Ble medlem
    21.01.2008
    Antall liker
    0
    MaHa skrev:
    Matrix 805 er jo noen fantastisk morsomme småtasser.
    Ja, jeg kan ikke si meg annet en veldig fornøyd med oppsettet sammen med 805 Matrix! Selv om en hyggelig kar på Apis mente at Naim oppsettet aldri ville gå på mer enn tomgang sammen med 805M, og mer enn gjerne ville selge meg noen Audiovector M1 Avantgarde... Meget mulig han har rett, men jeg kan ikke si annet at hvis det stemmer, er jeg meeget fornøyd med å gå på tomgang i denne omgang;D

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Har vanskelig for å se at Audiovector er mer Naim-vennlig enn 805 M, til tross for at de alltid har vært regnet for å være litt vanskelige å få til. Men, dette blir litt synsing, jeg har aldri testet A.vector på Naim, og har vel heller aldri tenkt til det ;)

Eplemac skrev:
    MaHa skrev:
    Matrix 805 er jo noen fantastisk morsomme småtasser.
    Ja, jeg kan ikke si meg annet en veldig fornøyd med oppsettet sammen med 805 Matrix! Selv om en hyggelig kar på Apis mente at Naim oppsettet aldri ville gå på mer enn tomgang sammen med 805M, og mer enn gjerne ville selge meg noen Audiovector M1 Avantgarde... Meget mulig han har rett, men jeg kan ikke si annet at hvis det stemmer, er jeg meeget fornøyd med å gå på tomgang i denne omgang;D

Pardini

Fersking
    Ble medlem
    27.01.2008
    Antall liker
    0
    Hei EpleMac !

Hva synes du om APIS sitt demo av Naim ? Eg følte det spelet flott og fint helt uten begeistring da di dema CD5i-2 og Nait5i-2 samt Audiovector ! (oki di HT var ikke innspelet da )
    Eg regner med att det hadde vart muli att plukke ut mye meir der !

Det hadde vart sjekkt og hørt ditt anlegg hos deg ;)
    Eg trur det begynner att endel folk her i Stavangertrakten som he Naim hjemme , skall me organisera okke litt å treffes kansje ???

Eg bygger på mitt lydrom hver dag nå for og bli ferdige (totaloppussing) Kansje klar i denne måneden ?!?

Di SBL høytalerne eg kjøpt kommer til meg på søndag så det gir jo litt extra inspirasjon ;D

Det har vart meget dårli respos på brukte Naim cdp så eg kjøper sansynlivis en nye CD5i-2 !
    Den virker jo fått god kritikk på Naim sitt forum så det kan bli spennende ;)

MVH

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Stover skrev:
    ...men etter å ha hørt lp12 og hva den gir, er det et ønske om at CDS3 fører meg litt nærmere.
    Det tviler jeg på for å være ærlig. Men det spørs kanskje noe på pu-valg.
    CDS3 her hos meg låter veldig tilfredsstillende, men også annerledes enn LP12. Både med XPS2 og 555PS.
    LP12 mye åpnere og har den naturlige analoge "friskheten" og hurtigheten som hverken CDS3 eller noen annen cd-spiller jeg har hørt kan komme nær.

Mvh Vidar P

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    Vidar P skrev:
    Stover skrev:
    ...men etter å ha hørt lp12 og hva den gir, er det et ønske om at CDS3 fører meg litt nærmere.
    Det tviler jeg på for å være ærlig. Men det spørs kanskje noe på pu-valg.
    CDS3 her hos meg låter veldig tilfredsstillende, men også annerledes enn LP12. Både med XPS2 og 555PS.
    LP12 mye åpnere og har den naturlige analoge "friskheten" og hurtigheten som hverken CDS3 eller noen annen cd-spiller jeg har hørt kan komme nær.

Mvh Vidar P
    Skjønner ikke helt logikken til Stover. Nå har jeg jo hørt LP12 hjemme hos ham og er nesten litt flau på Naim sine vegne hva prestasjoner på cd-lyd angår (dette målt i forhold til LP12 altså, ikke i forhold til andre cd-spillere)- for å si det litt klossete. LP12 spilte betydelig bedre og det med et RIAA-trinn som ikke er på nivå med resten av anlegget. På den andre siden - vinyl medfører endel prakk og pirk, og har man kun ET medium så halverer man kilde-oppgraderingskostnadene framover.

S

Stover

Gjest
    Skjønner ikke helt logikken til Stover.
    Ikke jeg heller!

På den andre siden - vinyl medfører endel prakk og pirk, og har man kun ET medium så halverer man kilde-oppgraderingskostnadene framover.
    Ooops. Der var noe av svaret gitt ;)

Dessuten har man kone. Hun sier ingenting, men jeg skjønner hvor landet ligger. Hun har vært tålmodig.

Det tviler jeg på for å være ærlig
    Jeg tenkte tanken da jeg skrev. Man kan egentlig ikke sammenligne cd og vinyl her. De er så forskjellige og jeg har innrømmet at vinyl vinner på musikk.

Jeg må gjøre hva som er rett for meg, samme hvor dumt det måtte se ut.
    Samtidig skal det understrekes at jeg leser hva som skrives.

Det som er artig er. Om jeg beholder lp12 (noe jeg gjør om det ikke blir respons med det første) føler jeg meg langt unna ytterligere oppgradering med unntak av en riia. (har ingen).
    Ved salg derimot, og kjøp av CDS3, velter oppgraderingene frem. Enda en grunn til å beholde.

Takk for omtanken Vidar P og Toriamos.

Eplemac

Medlem
    Ble medlem
    21.01.2008
    Antall liker
    0
    Pardini skrev:
    Hei EpleMac !

Hva synes du om APIS sitt demo av Naim ? Eg følte det spelet flott og fint helt uten begeistring da di dema CD5i-2 og Nait5i-2 samt Audiovector ! (oki di HT var ikke innspelet da )

Det hadde vart sjekkt og hørt ditt anlegg hos deg  ;)
    Eg trur det begynner att endel folk her i Stavangertrakten som he Naim hjemme , skall me organisera okke litt å treffes kansje ???

Eg bygger på mitt lydrom hver dag nå for og bli ferdige (totaloppussing) Kansje klar i denne måneden ?!?

Di SBL høytalerne eg kjøpt kommer til meg på søndag så det gir jo litt extra inspirasjon  ;D

Det har vart meget dårli respos på brukte Naim cdp så eg kjøper sansynlivis en nye CD5i-2 !
    Den virker jo fått god kritikk på Naim sitt forum så det kan bli spennende  ;)

MVH
    Ehm... Jeg må nok tilstå at jeg aldri har vært inne hos Apis, kun snakket med Magne (hos Apis) over telefon. Mitt oppsett kjøpte jeg brukt fra g-h. Å treffe likesinnede er alltid kjekt. Kan foreløpig svært lite om naim, men er mer enn lærevillig;) Men må få bygget opp en skikkelig stereobenk før jeg er klar for besøk;) Er så heldig å ha en kompis som er møbelsnekker ;D  (Skal ha Oljet valnøtt plater (egentlig kjøkkenbenk) med hvite pianolakk sider for å fremheve valnøtten...) Hadde også vært spennende og få hørt på ditt oppsett en dag. Hva er det du har av Naim-komponenter til å drive SBL?

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Skal ikke fortelle deg hva slags møbler du skal ha, men allikevel vil jeg råde deg til å lese litt i denne tråden om underlag og naim. Overdøde og massive underlag har en tendens til å ta livet ut av musikken på naim (og annet) utstyr, det er ofte stive og lette underlag som fungerer best. Eksempelvis gikk jeg fra et Aavik-rack i stiv mdf som går for å være fin-fint, et "lett" og stivt rack i glass og stål. En helt annen verden, mange slør ble borte og musikerne kviknet til som om de tidligere skulle ha ligget i dvale. Det er jo et nesten tre ganger dyrere rack, så det har naturligvis noe å si, men allikevel.
    Les litt i tråden som sagt, så ser du i hvertfall noen tanker og erfaringer rundt det. ;)

Eplemac skrev:
    Pardini skrev:
    Hei EpleMac !

Det hadde vart sjekkt og hørt ditt anlegg hos deg ;)

Di SBL høytalerne eg kjøpt kommer til meg på søndag så det gir jo litt extra inspirasjon ;D

Den virker jo fått god kritikk på Naim sitt forum så det kan bli spennende ;)

MVH
    Ehm... Jeg må nok tilstå at jeg aldri har vært inne hos Apis, kun snakket med Magne (hos Apis) over telefon. Mitt oppsett kjøpte jeg brukt fra g-h. Å treffe likesinnede er alltid kjekt. Kan foreløpig svært lite om naim, men er mer enn lærevillig;) Men må få bygget opp en skikkelig stereobenk før jeg er klar for besøk;) Er så heldig å ha en kompis som er møbelsnekker ;D (Skal ha Oljet valnøtt plater (egentlig kjøkkenbenk) med hvite pianolakk sider for å fremheve valnøtten...) Hadde også vært spennende og få hørt på ditt oppsett en dag. Hva er det du har av Naim-komponenter til å drive SBL?

bruce

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Antall liker
    0
    Ja, det er fasinerende at underlag skal ha så mye å si.

Stover: Jeg har lagt merke til at du har noen marmorplater(?) under høyttalerne. Tror ikke jeg får gehør for å introdusere dette i stua, men av nyskjerrighet: Tilfører dette noe?

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.669
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    under høyttalere er det få ting som slår mana sound bases, imo.

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    Vidar P skrev:
    toriamos skrev:
    ...har man kun ET medium så halverer man kilde-oppgraderingskostnadene framover.
    Og moroa. I den grad det er et poeng :)

Mvh Vidar P
    Nja, tja - si det. Synes moroa i stor grad knytter seg til vinylbetjening av ymse slag. I ren morro, CD VS vinyl så blir forholdet 30 - 70, i vinylens favør. CD er jo i sin form et deprimerende skue - og lytte. Ingen kan vel underslå at å sette på en cd gir en et lite blaff av depresjon mens å svinge på en vinyl-plate gir en lyst til å danse og synge. Strengt tatt burde jo cd-mediet vært begrenset til bruk i bil og walkman. Synes forøvrig jeg ER velsignet med god cd-lyd, men hermetikk er nå en gang hermetikk. Beklageligvis må man gjerne litt opp i prisklassene for at kvalitetsforskjellen på cd og vinyl skal bli tydelig.

e-h

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Det med nedgradering, eller nedrusting/konsollidering av utstyr, er et fenomen jeg føler skjer relativt ofte i Naim-kretser. Føler det er flere som gjør dette. Betyr det at folk i oppgraderingssyken ikke setter fingeren i jorda før kjøp?

Ta ikke det over som en direkte kommentar til deg Stover, men det overrasker meg stadig at folk er kjempefornøyd men likevel selger. Er forøvrig meget enig i det du skrev om at man må gjøre det som er rett for enselv. :D

S

Stover

Gjest
    e-h skrev:
    Det med nedgradering, eller nedrusting/konsollidering av utstyr, er et fenomen jeg føler skjer relativt ofte i Naim-kretser. Føler det er flere som gjør dette. Betyr det at folk i oppgraderingssyken ikke setter fingeren i jorda før kjøp?

Ta ikke det over som en direkte kommentar til deg Stover, men det overrasker meg stadig at folk er kjempefornøyd men likevel selger. Er forøvrig meget enig i det du skrev om at man må gjøre det som er rett for enselv. :D
    Tror ikke Naim eiere er verre enn andre. Ikke mitt inntrykk mao.

Lurer du på om en komponent er noe for deg? Vel, da kjøper du den....om du ikke kan låne/ deponere.
    Jeg har økonomi til akkurat det.

Dessuten blir det uttalelse på tynt grunnlag når man kun kjenner komponenten kun ved lesing eller kortvarig lytting i en butikk IMO.

Føler meg ikke truffet i det hele tatt, det har jeg ingen grunn til. :D

Jeg fortsetter å kjøpe vinyl og det betyr vel at lp12 blir det da.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.068
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    toriamos skrev:
    CD er jo i sin form et deprimerende skue - og lytte. Ingen kan vel underslå at å sette på en cd gir en et lite blaff av depresjon mens å svinge på en vinyl-plate gir en lyst til å danse og synge.

Å vippe opp lokket på CD-spillern er alt annet enn deprimerende her i gården. ;D

Men så er kanskje jeg litt spesiell også da. (?)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn