Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Strømforsyning blir et problem med Nait 5i. Da må du ha separat psu, fordi Nait 5i har (som eneste Nait) et passivt linjetrinn, og følgelig ingen psu-del til sin pre-del.
    Med 202 eller andre Naim preamper med Aux2-mulighet så brukes en og samme ledning til strøm inn og signal ut fra Stageline.

Mvh Vidar P

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    Vidar P skrev:
    Strømforsyning blir et problem med Nait 5i. Da må du ha separat psu, fordi Nait 5i har (som eneste Nait) et passivt linjetrinn, og følgelig ingen psu-del til sin pre-del.
    Med 202 eller andre Naim preamper med Aux2-mulighet så brukes en og samme ledning til strøm inn og signal ut fra Stageline.

Mvh Vidar P
    Skjønner dette. Kommer nok ikke til å bli Nait 5i på meg, mulig fablingen min kan misforstås. Lurer på om det faktum at min Stageline har en 4-polet DIN vanskelig-eller umuliggjør strømforsyning fra f.eks NAC202? 202 har sikkert en 5-polet kobling.(?)

e-h

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    toriamos skrev:
    Vidar P skrev:
    *snip*
    Tips; demobrukte apparater fra forhandler kan selges utenlands "på eksport", dvs uten engelsk VAT. Fra velvillige forhandlere selvsagt.
    (Nei, jeg vil ikke bestille Supernait. Ved kjøp av 202/200 må jeg likevel spise havregrynsgrøt resten av året og ved kjøp av Supernait må i tillegg selge mormors gebiss, noe jeg ikke vil, siden vi deler på det og jeg får bruke det mest - hun er temmelig dement stakkar)
    Har du virkelig sjekket prisene godt nok? Glem heller ikke at man ikke bør kjøpe så dyrt utstyr etter lommeboka men etter behovet. Det blir fort dyrt å bytte.

S

Stover

Gjest
    toriamos skrev:
    Vidar P skrev:

Mvh Vidar P
    Skjønner dette. Kommer nok ikke til å bli Nait 5i på meg, mulig fablingen min kan misforstås. Lurer på om det faktum at min Stageline har en 4-polet DIN vanskelig-eller umuliggjør strømforsyning fra f.eks NAC202? 202 har sikkert en 5-polet kobling.(?)
    Enten misforstår du eller så gjør jeg det.

Du kobler Stageline direkte til 202 (aux2 alternative) via en 5pin DIN. Ikke 4 pin. 4 pin benytter du når du kobler via en psu, altså 4 pin ut fra PSU.
    Kjøper du 202-200, powrer du 202 fra 200 og Stageline ditto fra 202 aux2. Problem løst?

Jeg har koblet slik idag. Hicap som power til 202 og Stageline direkte tilkoblet 202 via 5 pin DIN.

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    Stover skrev:
    toriamos skrev:
    Vidar P skrev:

Mvh Vidar P

Du kobler Stageline direkte til 202 (aux2 alternative) via en 5pin DIN. Ikke 4 pin. 4 pin benytter du når du kobler via en psu, altså 4 pin ut fra PSU.
    Kjøper du 202-200, powrer du 202 fra 200 og Stageline ditto fra 202 aux2. Problem løst?

Jeg har koblet slik idag. Hicap som power til 202 og Stageline direkte tilkoblet 202 via 5 pin DIN.
    Det er du som misforstår! :) Jeg stiller kun et enkelt spørsmål, som er følgende: DIN-kontakten på Stageline er en 4-pins-DIN: (slik jeg husker det) og DIN-kontakten på 202 er 5-pins-DIN. Man får altså da en situasjon med 4-pin VS 5-pin (i mitt hode) Simpel matematikk tilsier at man da har 1 pinne for mye. Løser man dette med en overgang?
    Man kan selvfølgelig tenke seg at jeg husker feil og at både Stageline og 202 opererer med kompatible DINer, men JEG vet at Stageline har kommet i to versjoner og at siste versjonen (som jeg ikke har) har 2 koblinger, en firer og en femmer)

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    e-h skrev:
    toriamos skrev:
    Vidar P skrev:
    *snip*
    Tips; demobrukte apparater fra forhandler kan selges utenlands "på eksport", dvs uten engelsk VAT. Fra velvillige forhandlere selvsagt.
    (Nei, jeg vil ikke bestille Supernait. Ved kjøp av 202/200 må jeg likevel spise havregrynsgrøt resten av året og ved kjøp av Supernait må i tillegg selge mormors gebiss, noe jeg ikke vil, siden vi deler på det og jeg får bruke det mest - hun er temmelig dement stakkar)
    Har du virkelig sjekket prisene godt nok? Glem heller ikke at man ikke bør kjøpe så dyrt utstyr etter lommeboka men etter behovet. Det blir fort dyrt å bytte.
    Mener du med dette å si at prisene på 202/200 er så lave at jeg slipper å spise havregrøt? Hvordan er det forresten mulig å IKKE kjøpe etter lommeboken? Ble ikke så mye klokere selv om du sikkert mener det godt...

S

Stover

Gjest
    toriamos skrev:
    Stover skrev:
    toriamos skrev:
    Vidar P skrev:

Mvh Vidar P

Det er du som misforstår! :) Jeg stiller kun et enkelt spørsmål, som er følgende: DIN-kontakten på Stageline er en 4-pins-DIN: (slik jeg husker det) og DIN-kontakten på 202 er 5-pins-DIN. Man får altså da en situasjon med 4-pin VS 5-pin (i mitt hode) Simpel matematikk tilsier at man da har 1 pinne for mye. Løser man dette med en overgang?
    Man kan selvfølgelig tenke seg at jeg husker feil og at både Stageline og 202 opererer med kompatible DINer, men JEG vet at Stageline har kommet i to versjoner og at siste versjonen (som jeg ikke har) har 2 koblinger, en firer og en femmer)
    Det er du som tar feil ;D

Du hadde mye fokus på 4 pin fordi du koblet Stageline via Hicap.
    Stageline har 5 pin ut, og 202 har 5 pin inn.

Denne 4 pin saken din, gjorde at jeg bommet på dette sjøl, første gang.

Heretter følger en 5 pin DIN kabel med din Stageline. ;)

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    Stover skrev:
    toriamos skrev:
    Stover skrev:
    toriamos skrev:
    Vidar P skrev:

Mvh Vidar P

Det er du som tar feil ;D

Du hadde mye fokus på 4 pin fordi du koblet Stageline via Hicap.
    Stageline har 5 pin ut, og 202 har 5 pin inn.

Denne 4 pin saken din, gjorde at jeg bommet på dette sjøl, første gang.

Heretter følger en 5 pin DIN kabel med din Stageline. ;)
    Ja se der! Jeg hadde jo rett! Visste at det var fire pinner et eller annet sted. Men det var altså i din Hicap! Din skyld med andre ord :)
    He he..

Med kabel og alt mulig er det jo duket for 202/200 - men må nok gjøre meg selv den tjenesten å benytte meg av tilbudet om å høre hjemme før jeg tar noen endelig avgjørelse. Men spiller det bedre enn Nait 5i så er valget ganske enkelt.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    toriamos skrev:
    Med kabel og alt mulig er det jo duket for 202/200 - men må nok gjøre meg selv den tjenesten å benytte meg av tilbudet om å høre hjemme før jeg tar noen endelig avgjørelse. Men spiller det bedre enn Nait 5i så er valget ganske enkelt.
    Ja, gjør den ikke det så er det noe helt riv ruskende galt. Ikke misforstå; jeg synes Nait 5i er en glimrende budsjettforsterker med sympatiserende høyttalere og kilde; men 202/200 er en helt annen liga imo. En super forsterker, som neppe etterlater mye å ønske om man holder tunga rett i munnen ved matching.

Mvh Vidar P

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.068
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Skulle bare mangle, den komboen er nesten fire ganger så dyr.

Angående matching. CDS2 og 102 fungerer heller dårlig. Det åpnes liksom (for et talentløst ord) ikke. Musikken flyter ikke. Men med CDX er 102 helt knall.

S

Stover

Gjest
    bruce skrev:
    Ja, det er fasinerende at underlag skal ha så mye å si.

Stover: Jeg har lagt merke til at du har noen marmorplater(?) under høyttalerne. Tror ikke jeg får gehør for å introdusere dette i stua, men av nyskjerrighet: Tilfører dette noe?
    Beklager. Har ikke sett denne.

Brasiliansk skifer eller lignende. 30mm tykkelse.
    Renser opp lydbildet og blir roligere. Lettere å følge musikken. Strammere. Medførte at jeg kunne flytte h.t litt lenger bakover.

I tillegg løfter det diskanten ift ørets plassering og det var også gunstig. I tillegg har jeg tiltet h.t litt bakover. (tips fra Vidar P)

Prøvde med Holfiputer under hellene, men det likte jeg ikke. Ble veldig laidback. Har heltre 22mm furubord i gulvet.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    C._Alshus skrev:
    Du burde vel hatt en slik:
    Har en slik;

som også kan brukes slik;

Klarer seg i massevis; den Cayenne-bilen kan de ha for meg. Direkte pen er den ikke, for å si det mildt. Neste blir vel en slik;

Men denne nye 5-serien (noe manipulerte bilder) kommer ikke før i 2010/11. La oss håpe at BMW inngår samarbeide med f.eks Phonosophie innen da :)

Men dette ble ikke så naimsk.

Mvh Vidar P

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.068
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Nå leder jeg på en 140 på ebay. Får se hvor lenge det varer?

Moro.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.068
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Faan å. Kom akkurat hjem fra jobben. Tre minutter for sent ute. :-X

Jaja. Det ligger en til som ble sørvet i 2004.

K

Kaarelars

Gjest
    C._Alshus skrev:
    Faan å. Kom akkurat hjem fra jobben. Tre minutter for sent ute. :-X

Jaja. Det ligger en til som ble sørvet i 2004.
    Ikke legg inn tidlig bud, det beste er å sitte klar og trykke refresh til det er igjen 15 sekunder og legge inn maks av det du ønsker å betale rett før auksjonen avsluttes. Tipper at bud godt over £300 måtte til for å sikre seg denne. Den er verdt det også så lenge den er nyoverhalt.

K

Kaarelars

Gjest
    C._Alshus skrev:
    Hva er en som ikke er overhalt verdt?
    Ca £200-250 om de er i god stand. En full service hos ClassA ligger på rundt £100 hvis det ikke er noe spesielt galt med forsterkeren. En service gjør underverker, de yngste er jo 20 år, og en overhalt CB-forsterker spiller virkelig godt.

Torsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Antall liker
    146
    Hei
    Noen som tror Naim nait 5i vil passe med Proac 1sc? Bruker SB3 som kilde.

Torsen

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Torsen skrev:
    Hei
    Noen som tror Naim nait 5i vil passe med Proac 1sc? Bruker SB3 som kilde.

Torsen
    Ikke så mye annet å si enn at du får prøve. Finnes masse info om denne kombien på N-forumet, så bruk søkermotoren der. Størrelsen på lytterommet er også av stor betydning. Du kan sikkert ikke forvente det helt voldsomme lydtrykket.

Jeg selv er i lydnirvana f.t. ;D

Svært positivt overrasket over hvor stor betydning et rack (Fraim) har!
    Og Neat'ene (nå innspilte) er rett og slett briljante med Naim-utstyret mitt.. ;D

Lyden er blitt askillig mer gjennomsiktig, detaljert og nærmest vektløs. Mere ubesværet og plutselig dynamikk! Pågående, men allikevel laid-back...VoksenPRaT...Vanskelig å beskrive.

Etter å ha handlet Neat/Naim som en full sjømann de siste månedene må jeg endelig si at jeg har kommet i mål.. :D

Selv om både Supercap og CD555PS svever litt i bakhodet!

mvh

K

Kaarelars

Gjest
    C._Alshus skrev:
    Hva er en som ikke er overhalt verdt?
    Du kan jo også vurdere en 110, ikke store forskjeller ytelsesmessig. Trafo'n er den samme. Det ble solgt en nyoverhalt Nap110 for £175 på Ebay nylig. Litt info fra en gammel Naimbrosjyre:

mandag

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Antall liker
    199
    Torget vurderinger
    2

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    BilPRaT til side... ;)

PSU'er... Avondale er et britisk firma som har spesialisert seg på tweaking av Naim og strømforsyninger ala Hicap og Supercap rimeligere enn Naim.

Dessverre er nettsida dårlig akkurat nå: http://www.avondaleaudio.com/

Men det finnes masse info på PFM: http://www.pinkfishmedia.net/forum/ dersom man søker (må være innlogget).

Selv holder jeg den stødige (og kostbare) Naim-linja.... ;)

mvh

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.068
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    MultiCap heter dem. Koster 1200 pund for en sak med en SC og to HC tror jeg.

Vurderer å kjøpe en slik.

Er også en test mellom SC og Multicap på PFM.

e-h

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    toriamos skrev:
    e-h skrev:
    Glem heller ikke at man ikke bør kjøpe så dyrt utstyr etter lommeboka men etter behovet. Det blir fort dyrt å bytte.
    Mener du med dette å si at prisene på 202/200 er så lave at jeg slipper å spise havregrøt? Hvordan er det forresten mulig å IKKE kjøpe etter lommeboken? Ble ikke så mye klokere selv om du sikkert mener det godt...
    Mente vel bare å si at i dette prissjiktet bør man heller spare litt ekstra og få det man vil ha i stedet for å kjøpe "feil" og måtte selge, kjøpe, selge, osv. Men nå høres det jo ut som du får en lytt så da er jo problemet løst ;)

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    C._Alshus skrev:
    Er også en test mellom SC og Multicap på PFM.
    Har du en link til denne, Alshus?

Begynner å få oppgraderingsabstinenser.. ;D

S

Stover

Gjest
    C._Alshus skrev:
    Spennende lesning.

Har lånt bort forsterkersettet og ante ikke at jeg kom til å savne det så fælt.
    Det er vel et godt tegn antar jeg. Håper han skynder seg å like det så jeg kan få det fort tilbake ;)

Det nærmer seg nytt lytterom med stormskritt og er utrolig spent på hvordan musikkanlegget vil oppføre seg på mine dedikerte 20m2. Nåværende er ca 30m2, men med kraftig skråtak er nok ikke forskjellen til 20 så stor.

Har mottatt litt mer godsaker fra UK som kompletterer litt mer og har (til meg å være) gått berserk hos Elusivedisc og Acousticsounds den siste tiden.
    Som nevnt, etter at jeg bestemte meg for å gå for vinyl, har det vært større fokus på platekjøp og den miskjennelige oppgraderingstrangen er kraftig avtagende/ i koma. (farlig å skrive her).

Et eksempel til etterfølgelse er Kibsgard som har forlatt denne tråden og holder seg til musikken.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.068
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Kibsgaard lese nok litt innimellom. ;)

Du får legge ut litt bilder av det nye rommet ditt.

K

Kaarelars

Gjest
    Siden Pardocap og Avondale er nevnt, fikk prøve Pardo-cap av Erik B. Den er utvilsomt god og forandrer/forbedrer lyden like mye som en Hicap. Men presentasjonen blir annerledes kontra gjennom Hicap og om man liker det kommer an på smak imo, det samme blir rapportert med Avondale sine strømforsyninger.

Har forresten fått tilbud på en Snaps, men den har ikke vært på recapping så jeg undersøker litt rundt kostnadene. Har en nyoverhalt 42-5 og den spiller fletta av de ikke overhalte 42.5 og 32.5 jeg har hatt tidligere så service er viktig på dise gamle og velspillende sakene.
    Bilder av den omtalte Snapsen:

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.068
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Den var jaggu mint!

Class A tar 150 pund for en HiCap. Tør jeg tippe 115 pund?

thoegerstein

Fersking
    Ble medlem
    21.02.2008
    Antall liker
    0
    Hej er ny her! og håber at jeg overholder måden at skrive på. Er lidt forvirret over at alt køres i en trådd!

Ellers vil jeg også forsøge at følge med her, det ser ud som om i er flere Naimafhængige i Norge end i Danmark.

Selv har afhængigheden drevet mig til følgende system:
    cd s3 spx2, 252, 3 nap200 bruges til at drive Audiovector si6 Avantgarde Arrete aktivt. Jeg har Flatline højtalerkabler, jeg har glemt hvilket men det er også noget af det der med tiden skal udskiftes til Chord. Alle signalkabler er Chord undtagen et par overlevende Linn kabler,.
    Efterhånden er der flere på det engelske forum med Audiovector højtalere, men er der også nogle her? Jeg kan se at der ikke er en vennetråd for Audiovector men derfor kan der jo godt være andre her.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Velkommen, thoegerstein!

Det var litt av et musikkanlegg du har der, oh my. Chord kan nok bidra til bedre lyd, skal du se ;)

thoegerstein skrev:
    Hej er ny her! og håber at jeg overholder måden at skrive på. Er lidt forvirret over at alt køres i en trådd!

Ellers vil jeg også forsøge at følge med her, det ser ud som om i er flere Naimafhængige i Norge end i Danmark.

Selv har afhængigheden drevet mig til følgende system:
    cd s3 spx2, 252, 3 nap200 bruges til at drive Audiovector si6 Avantgarde Arrete aktivt. Jeg har Flatline højtalerkabler, jeg har glemt hvilket men det er også noget af det der med tiden skal udskiftes til Chord. Alle signalkabler er Chord undtagen et par overlevende Linn kabler,.
    Efterhånden er der flere på det engelske forum med Audiovector højtalere, men er der også nogle her? Jeg kan se at der ikke er en vennetråd for Audiovector men derfor kan der jo godt være andre her.

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    ET MØTE MED NAP202/NAC200:

Hadde et par uker Naim Nait5i til lån. Dette gav mersmak. Bedre enn Adyton Opera på stemmegjengivelse men egentlig ikke noe bedre i forhold til liv og rytme. Men mersmak som sagt. Siden Nait5i ikke blir en oppgradering men en sideveis forflyttning falt oppmerksomheten på 202/200 og siden jeg fikk et generøst tilbud om å låne sakene noe dager, har jeg nå hatt 202/200 i stua en tid.
    Hva synes jeg?
    Vi tar kritikken først:
    Noen småting irriterer: Volumpotmeteret på 202 oppfører seg ikke helt som det skal. Ved lavt volum er det kun lyd i høyre høyttaler. (Har sett at andre også har problemer med dette) Man KAN løse dette ved å bruke balansekontrollen på fjernkontrollen men dette er tungvint.
    Videre så kommer det lyd ut av høyttalerene selv når volumet er skrudd helt ned. Ingen stor sak, men for smånevrotikere som undertegnede er dette en kilde til irritasjon.
    Mer kritikk: På noen innspillinger blir tolkningen av musikken vel "asketisk" - lydbildet oppleves "skrinnt" og fattig på kropp og substans. Dette er vel smak og behag og tildels en vanesak. Det som er verre er at kvinnelig vokal lider litt under denne tendensen og kan bli tildels skjærende i toppen av og til. Og da også med litt lite substans.

Skryt: Vel vel vel.. dynamikk og livlighet og tempo og detaljer og spilleglede og åpning av en slags musikkalsk dimensjon man sitter og lener seg stadig lenger inn i. Klassisk musikk har aldri blitt gjengitt så naturtro og men en slik rasp i fiolinene i min stue. Man føler at man kan følge hvert enkelt lite instrument i et stort orkester gjennom hele konserten.

Konklusjon: Musikkgjengivelse uten filter - på godt og vondt. Skulle ønsket meg et litt mindre kvasst lydbildet til tider. Eller er jeg bedøvet med kunstig varme og søtningstoffer og trenger en periode med nyorintering for å oppdage hva musikk EGENTLIG handler om? Tja, si det.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Det kan du meget mulig ha rett i, det er i hvertfall min konklusjon etter livet før og etter naim. Det skal samtidig ikke være ubehagelig, så en liten revisjon av høyttalerplassering må til, jeg måtte jobbe en del der, faktisk.
    You are now entering the world of music, og der er ting litt annerledes, men mye bedre ;)

toriamos skrev:
    ET MØTE MED NAP202/NAC200:

Hadde et par uker Naim Nait5i til lån. Dette gav mersmak. Bedre enn Adyton Opera på stemmegjengivelse men egentlig ikke noe bedre i forhold til liv og rytme. Men mersmak som sagt. Siden Nait5i ikke blir en oppgradering men en sideveis forflyttning falt oppmerksomheten på 202/200 og siden jeg fikk et generøst tilbud om å låne sakene noe dager, har jeg nå hatt 202/200 i stua en tid.
    Hva synes jeg?
    Vi tar kritikken først:
    Noen småting irriterer: Volumpotmeteret på 202 oppfører seg ikke helt som det skal. Ved lavt volum er det kun lyd i høyre høyttaler. (Har sett at andre også har problemer med dette) Man KAN løse dette ved å bruke balansekontrollen på fjernkontrollen men dette er tungvint.
    Videre så kommer det lyd ut av høyttalerene selv når volumet er skrudd helt ned. Ingen stor sak, men for smånevrotikere som undertegnede er dette en kilde til irritasjon.
    Mer kritikk: På noen innspillinger blir tolkningen av musikken vel "asketisk" - lydbildet oppleves "skrinnt" og fattig på kropp og substans. Dette er vel smak og behag og tildels en vanesak. Det som er verre er at kvinnelig vokal lider litt under denne tendensen og kan bli tildels skjærende i toppen av og til. Og da også med litt lite substans.

Skryt: Vel vel vel.. dynamikk og livlighet og tempo og detaljer og spilleglede og åpning av en slags musikkalsk dimensjon man sitter og lener seg stadig lenger inn i. Klassisk musikk har aldri blitt gjengitt så naturtro og men en slik rasp i fiolinene i min stue. Man føler at man kan følge hvert enkelt lite instrument i et stort orkester gjennom hele konserten.

Konklusjon: Musikkgjengivelse uten filter - på godt og vondt. Skulle ønsket meg et litt mindre kvasst lydbildet til tider. Eller er jeg bedøvet med kunstig varme og søtningstoffer og trenger en periode med nyorintering for å oppdage hva musikk EGENTLIG handler om? Tja, si det.

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med 202/200, toriamos. :)

Og enig med MaHa, litt eksperimentering med høyttalerplassering er svært viktig på dette nivået. Og være sikker på at de står absolutt fjellstøtt og i vater.

Sakset fra TomTom:
    BEAT THE PRICE RISE- Order Your New Naim Items Before April 1st
    Håper den norske importøren er såpass fornuftig at han ser bort fra dette. Naim er dyrt nok fra før her til lands.

Noen av dere Fraim-eiere som kan gi et tips om stramming av mutterne på Base-delen?
    Hvor stramt er stramt, liksom? 1/4 eller 1/8 omdr. etter fingerstramming? Søker på N-forumet, men finner ikke noe tydelig svar på dette.

Mener å huske at Kibsgard hadde en tråd gående om dette for et par år siden, men finner det ikke igjen, mulig at han hadde et annet nick den gang...

mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn