toriamos skrev:
Stover skrev:
toriamos skrev:
Vidar P skrev:
Strømforsyning blir et problem med Nait 5i. Da må du ha separat psu, fordi Nait 5i har (som eneste Nait) et passivt linjetrinn, og følgelig ingen psu-del til sin pre-del.
Med 202 eller andre Naim preamper med Aux2-mulighet så brukes en og samme ledning til strøm inn og signal ut fra Stageline.
Mvh Vidar P
Skjønner dette. Kommer nok ikke til å bli Nait 5i på meg, mulig fablingen min kan misforstås. Lurer på om det faktum at min Stageline har en 4-polet DIN vanskelig-eller umuliggjør strømforsyning fra f.eks NAC202? 202 har sikkert en 5-polet kobling.(?)
Enten misforstår du eller så gjør jeg det.
Du kobler Stageline direkte til 202 (aux2 alternative) via en 5pin DIN. Ikke 4 pin. 4 pin benytter du når du kobler via en psu, altså 4 pin ut fra PSU.
Kjøper du 202-200, powrer du 202 fra 200 og Stageline ditto fra 202 aux2. Problem løst?
Jeg har koblet slik idag. Hicap som power til 202 og Stageline direkte tilkoblet 202 via 5 pin DIN.
Det er du som misforstår!
Jeg stiller kun et enkelt spørsmål, som er følgende: DIN-kontakten på Stageline er en 4-pins-DIN: (slik jeg husker det) og DIN-kontakten på 202 er 5-pins-DIN. Man får altså da en situasjon med 4-pin VS 5-pin (i mitt hode) Simpel matematikk tilsier at man da har 1 pinne for mye. Løser man dette med en overgang?
Man kan selvfølgelig tenke seg at jeg husker feil og at både Stageline og 202 opererer med kompatible DINer, men JEG vet at Stageline har kommet i to versjoner og at siste versjonen (som jeg ikke har) har 2 koblinger, en firer og en femmer)
Det er du som tar feil ;D
Du hadde mye fokus på 4 pin fordi du koblet Stageline via Hicap.
Stageline har 5 pin ut, og 202 har 5 pin inn.
Denne 4 pin saken din, gjorde at jeg bommet på dette sjøl, første gang.
Heretter følger en 5 pin DIN kabel med din Stageline.