Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    Vidar P skrev:
    balthar skrev:
    ...hvorfor forventer du det ?..noe tanker rund dette ?

    hilsen b
    Fordi jeg har hatt TC7510 selv i Naim-system, også prøvd den med Nait 5i (dvd-spiller ved siden av CD5i), og jeg synes denne dac'en passer spesielt godt til Naim 5-serie, grunnet en levende bouncy rytmisk lyd som har plenty synergi med 5-serie Naim, og mye til felles lydmessig.

    Mvh Vidar P
    ja jeg forstår...

    å blir helt erlig tror jeg også , at dac fra naim blir ikke nødvendig lagt med stor kjærlighet men er en reaksjon på markedet. det var hdx kanskje også ikke ?. superline fex virker såm en helt annen ting. det virker , at naim er lit tvunget å blir med på de nye trender, men egentlig har mer lyst å fokuserer på de klasiske ting.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Griffenfeldt skrev:
    Jeg begynner å planlegge mitt neste cd spiller kjøp, og vurderer en dac med usb inngang for fleksibilitet. cd spilleren min har sikkert ikke mer enn 6 mnd igjen å leve. Tennene som sitter i skuffen har begynt å falle ut. har bare 2 stk igjen. Uten noen fungerer den nok ikke.
    Dacen fra Naim ligger ett par skritt unna hva jeg har lyst til å bruke pengemessig for tiden...
    Må vel gå an å få tak i no laustenner?
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Da har jeg sendt en mail til den rette instansen. Får håpe det er noe å gjøre uten at det koster mer enn spilleren er verdt.
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    Vidar P skrev:
    Fordi jeg har hatt TC7510 selv i Naim-system, også prøvd den med Nait 5i (dvd-spiller ved siden av CD5i), og jeg synes denne dac'en passer spesielt godt til Naim 5-serie, grunnet en levende bouncy rytmisk lyd som har plenty synergi med 5-serie Naim, og mye til felles lydmessig.

    Mvh Vidar P
    Hei,

    Hadde også en TC7510, siste modell med "21" modifisering. Enig i at den har en levende bouncy lyd som ligner på Naim men langt unna presisjonen til en NAimspiller. Det er et eller annet med dacer i det rimelige skiktet som ikke stemmer helt etter min mening. Lyden henger ikke i helt i sammen, mindre rydding på en måte og timingen er generelt ikke like bra som på integrerte spillere. Beresford er god til prisen, men personlig foretrakk jeg f.eks Cambridge 640C/2 (litt dyrere) fremfor denne dacen i det lengre løp.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror denne Beresford'en nok er litt mer følsom på drivverk enn hva mange later til å tro at dac'er gjerne er. Hos meg brukte jeg Cambridge (dvd), Meridian og Audiolab drivverk på den, og det var liten tvil om at de to mer påkostede (Meridian og Audiolab) låt veldig mye bedre enn dvd-spilleren. Når det så er sagt, så låt Cambridge dvd'en bra mye bedre enn en 500kr. Matsui dvd-spiller på Beresford.

    Så igjen er man tilbake til dette med helheten i lydkjeden; ikke bare hvor "bra" et gitt produkt er isolert sett. Jeg er jo enig i at en Beresford ikke er noen erstatning for en CD5i, det var lett å høre, men som en adekvat sekundær kilde i et 5-serie system synes jeg at den gjorde jobben hos meg på utmerket vis med Cambridge dvd-drivverket jeg.

    Mvh Vidar P
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    Da er vi ganske enige. Jeg prøvde dacen med flere drivverk, cd-spillere og en dvd-spiller. Her var det større forskjeller mellom hvilken spiller som ble brukt som drivverk enn forskjellige digitalkabler. Beresford Dac er god til sitt bruk og bra vauta for pengene, for all del.
    Meridian 200 (minnes det er et slikt du har) er et meget bra drivverk og design av klasse. Meridians gamle 200 og 600 serie er en fryd for øyet, ørene også :)
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    For de som ikke finleser Naim-forum, her er hva Adam Meredith sa om utviklingen av Naim-dac:

    "Naim product development tends to be long-term and measured. We cannot respond to every fashion but we would be foolish not to keep on top of how the market appears to be changing.

    The NaimNet work was primarily intended for the Custom Install market. Lessons learnt there spilled over into the HDX - a product which can stand in either camp. Work with Bentley has given us experience with new hardware and techniques. These, Naim R&D and additional highly expert personnel promise some fascinating future products.

    A DAC project was not of particular interest when it was just (as requested) "stick the DAC from a CDS3 in a Stageline box". Experience and opportunity (we HAVE produced quite a few products lately) have recently come together, allowing us to produce something which we think is worthwhile.

    The Lavry "furore" has been just the most vocal manifestation of a general market trend - please keep this in proportion."
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Svein; det er en Meridian 200 (og 263 dac forresten) jeg har ja, og en Audiolab 8000CDM (med tilhørende 8000DAC). De er veldig fine, enig i det ja. Min personlige favoritt av mine drivverk er på mange måter 8000CDM, synes det har en ekstra dimensjon i lyden ift Meridian 200, men sistnevnte er jo veldig tøft designmessig og brukermessig.

    Mvh Vidar P
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    Bach_Man skrev:
    For de som ikke finleser Naim-forum, her er hva Adam Meredith sa om utviklingen av Naim-dac:

    "Naim product development tends to be long-term and measured. We cannot respond to every fashion but we would be foolish not to keep on top of how the market appears to be changing.

    The NaimNet work was primarily intended for the Custom Install market. Lessons learnt there spilled over into the HDX - a product which can stand in either camp. Work with Bentley has given us experience with new hardware and techniques. These, Naim R&D and additional highly expert personnel promise some fascinating future products.

    A DAC project was not of particular interest when it was just (as requested) "stick the DAC from a CDS3 in a Stageline box". Experience and opportunity (we HAVE produced quite a few products lately) have recently come together, allowing us to produce something which we think is worthwhile.

    The Lavry "furore" has been just the most vocal manifestation of a general market trend - please keep this in proportion."

    og hva er så spennende med det han si ?...er ja egentlig ingenting nytt.

    uanset bra , at du publisere det her :)
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Balthar: Det er jo kanskje ikke så veldig mye nytt der, men siden det ble spekulert i at Naim ikke legger kjærlighet i HDX/DAC var det greit å få med denne uttalelsen som forteller litt om sammenhengen mellom nylige prosjekter. De er vel en virksomhet som alle andre som benytter mulighetene de har til å lansere konkurransedyktige produkter.
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    952
    Antall liker
    1.228
    Torget vurderinger
    4
    Vidar P skrev:
    Så igjen er man tilbake til dette med helheten i lydkjeden; ikke bare hvor "bra" et gitt produkt er isolert sett. Jeg er jo enig i at en Beresford ikke er noen erstatning for en CD5i, det var lett å høre, men som en adekvat sekundær kilde i et 5-serie system synes jeg at den gjorde jobben hos meg på utmerket vis med Cambridge dvd-drivverket jeg.

    Mvh Vidar P
    Har akkurat bestilt den nye TC-7520 som skal betjene filmlyd fra parboltuner, apple lossless fra Mac mini og eksplosjoner xbox 360 (den sorte og grønne, selfølgelig). Stanley er så snill at han gir hifisentralen-rabatt på både 7510 mk6 og 7520 til alle som spør.




     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    504
    pelsjeger skrev:
    Vidar P skrev:
    Så igjen er man tilbake til dette med helheten i lydkjeden; ikke bare hvor "bra" et gitt produkt er isolert sett. Jeg er jo enig i at en Beresford ikke er noen erstatning for en CD5i, det var lett å høre, men som en adekvat sekundær kilde i et 5-serie system synes jeg at den gjorde jobben hos meg på utmerket vis med Cambridge dvd-drivverket jeg.

    Mvh Vidar P
    Har akkurat bestilt den nye TC-7520 som skal betjene filmlyd fra parboltuner, apple lossless fra Mac mini og eksplosjoner xbox 360 (den sorte og grønne, selfølgelig). Stanley er så snill at han gir hifisentralen-rabatt på både 7510 mk6 og 7520 til alle som spør.
    Hva koster denne inn til landet inkl frakt og moms?
     

    pixote

    Medlem
    Ble medlem
    02.03.2008
    Innlegg
    40
    Antall liker
    0
    Hei
    Er det noen som kan si hva en teddycap 2 gjør med lyden på en supernait,og hva som er forsjellen på teddycap kontra flatcap og hicap.
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    952
    Antall liker
    1.228
    Torget vurderinger
    4
    Soedal: har sendt deg en pm..

    Ordinær pris på den nye er £173 inkludert frakt ex mva.
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    balthar skrev:
    hørte foresten, at det blir bygget en naim showrom i oslo..med fraim og ordentlig strøm og trara og sånt...skal også har lit støre tilbud på naim produkter i ref klassen...

    kanskje på tiden ? :)

    vi få ser...
    Det blir visstnok 282- 200. Om det blir Fraim og hva som står foran og bak vet jeg ikke.
    Siden det er flere høyttalermodeller på gang kan det kanskje bli noe nytt og spennende.

    Bruce tidligere CD5X ble overlevert til ny eier i ettermiddag, utenfor Ljudtemas lokaler i Gøteborg.
    Der dukket også Ljudtemasjef opp. Hyggelig og spennende samtale som mest dreide seg om Naim- Audiovector eller Dynaudio. Jeg lyttet ;)

    EDIT!
    Kan man ønske seg en HDX oppdelt i 3 bokser? Siden den nye dac`en ble forsynt fra HDX, visstnok med hell kan man lure på om fortsettelsen blir en mer fleksibel løsning.
    Min UK forhandler mener HDX er et hastverksarbeid som strider mot Naim tanken om separate bokser og minst mulig påvirkning..
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Steinar O skrev:
    Kan man ønske seg en HDX oppdelt i 3 bokser? Siden den nye dac`en ble forsynt fra HDX, visstnok med hell kan man lure på om fortsettelsen blir en mer fleksibel løsning.
    Min UK forhandler mener HDX er et hastverksarbeid som strider mot Naim tanken om separate bokser og minst mulig påvirkning..
    Hvis man deler den opp i tre Naim-bokser, med DAC og PSU separat, hva i alle verdens land og riker skal man med den siste boksen? Den vil gjøre nøyaktig det samme som en datamaskin til 2000,- kan (som er det HDX er hvis man tar ut DAC, analogt utgangstrinn og strømforsyning).
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Fidelio skrev:
    Steinar O skrev:
    Kan man ønske seg en HDX oppdelt i 3 bokser? Siden den nye dac`en ble forsynt fra HDX, visstnok med hell kan man lure på om fortsettelsen blir en mer fleksibel løsning.
    Min UK forhandler mener HDX er et hastverksarbeid som strider mot Naim tanken om separate bokser og minst mulig påvirkning..
    Hvis man deler den opp i tre Naim-bokser, med DAC og PSU separat, hva i alle verdens land og riker skal man med den siste boksen? Den vil gjøre nøyaktig det samme som en datamaskin til 2000,- kan (som er det HDX er hvis man tar ut DAC, analogt utgangstrinn og strømforsyning).
    Teknisk sett har du sikkert rett og jeg er en novise på området.
    På den annen side så må det være en grunn til at HDX som kilde til Naim DAC låter bedre enn MAC gjør.
    Svaret kan selvfølgelig være at personene som uttaler seg er kraftig smittet av Naimsyken.

    Videre. Hvorfor låter en Naim cdspiller annerledes (les bedre) enn en annen cdspiller?
    De er jo begge cdspillere.

    Jeg prøver bare å fiske litt i HDD markedet. Føler det er for tidlig å investere i kostbare løsninger akkurat nå.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Steinar O skrev:
    På den annen side så må det være en grunn til at HDX som kilde til Naim DAC låter bedre enn MAC gjør.
    Svaret kan selvfølgelig være at personene som uttaler seg er kraftig smittet av Naimsyken.
    At en HDX skal lyde bedre som digital kilde enn en mac/pc er helt fjernt. Hvis det var faktiske forskjeller kan det kanskje ha å gjøre med at toslinkinngangen (som man må bruke for å koble til mac) på DAC'en (den var jo pre-production og ikke ferdig) ikke var like god som coax-inngangen, som vel ble brukt fra HDX. Bare ren spekulasjon, men det kan være grunnen. I Hi-Fi Choice sitt review av snait (hvis jeg ikke husker feil) mente man at den lød marginalt bedre med coax enn med toslink, så det er ikke utenkelig.

    Ellers ville jeg tatt meninger om pc/mac audio postet på Naim-forumet med en enorm klype salt; han som hadde hørt på HDX versus mac på dac'en og mente at HDX klart lød bedre mente i en annen tråd for en tid tilbake at han hørte tydelig forskjell på WAV og ALAC fra samme mac'en inn i en Snait. Überlol sier vi til slikt tull, i og med at ALAC og WAV faktisk gir samme filen ut.

    Videre. Hvorfor låter en Naim cdspiller annerledes (les bedre) enn en annen cdspiller?
    De er jo begge cdspillere.
    Det er vel en helt annen sak, da cdspillere har DAC og analogt utgangstrinn, som ikke akkurat er uvesentlig for lyden.
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Har ikke behov for å få siste ordet her, men jeg LOL (som det heter på ungdomsspråket) av at alle svar finnes i tekniske likheter eller likheter i formater. Alle andre tanker om synergi osv er lagt til side.
    Vel ,nok om det ;)

    Dersom det er ulikheter i cdspillere i analogkretsen osv, kan man vel ikke avfeie at det kan være forskjell på HDX kontra en pc til 2K heller?

    Hva med en delt HDX, der drivverk, dac og HDD kan kjøpes separat, der HDD og drivverk kommuniserer . Nøyaktig som idag, men delt. I disse tider vil noen ha en cdspiller, andre en HDD spiller, mens noen vil ha begge deler.
    Mulig min mangel på kunnskap ble avslørt nå, men man kan jo ønske seg.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Steinar O skrev:
    Dersom det er ulikheter i cdspillere i analogkretsen osv, kan man vel ikke avfeie at det kan være forskjell på HDX kontra en pc til 2K heller?
    Nei, hvis man kjører lyden analogt ut fra HDX er den sikkert kjempebra med typisk Naimlyd osv, og bedre enn en pc til 2k.
    Men hvis man bare bruker den til å sende digitale signaler ut inn i en DAC, kan en billig pc, squeezebox osv gjøre jobben like bra selvsagt. Naimsynergi har ingenting med saken å gjøre, da jeg tviler sterkt på om et digitalt signal ut av en boks kan ha "Naimlyd". Er vel i det analoge domenet den skapes. Så kudos til Naim for å lage en standalone DAC.

    Alshus, den platespilleren din er griselekker! Hva er den blå?
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    C. Alshus skrev:
    Noen vil til og med ha analoge formater.



    prøvde å finder ut , hva rotere da akurat ;)

    ja aro og dy17 d3 ser ut som aliendroningen...flott...

    hvet fortsat ikke vis aro finder plass på min dps med tiden. dps rega 250 er forferdelig bra for penger :eek:
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    took myself together and refuse my temptings to buy the used 552. but the price was really good...
     

    Paulsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Innlegg
    611
    Antall liker
    314
    Den spiller'n er superpen i all sin enkelhet.

    Har den DIN utgang ?

    Stilig.
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    Paulsen skrev:
    Den spiller'n er superpen i all sin enkelhet.

    Har den DIN utgang ?

    Stilig.
    DIN bare for strømtilkobling..men man kan setter in en prefix, da blir det også signal over DIN
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    C. Alshus skrev:
    balthar skrev:
    prøvde å finder ut , hva rotere da akurat ;)
    Kind of Blue kanskje? ;)

    Jeg trenger at stativ. Toppen av en lampe fungerer dårlig.
    good old miles...kjøpt alt for mange plate i det siste..ingen plas snart


    stativer i den høyde er lit vanskelig..den kommer å veier lit mer en din kamera iallefal ;)
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    N-entusiaster på jakt etter høyttalere, har anledning til ett par strøkne i pianolakk nå, så jeg på børsen. For å ikke vise til spesifikke annonser, vil jeg bare si at merket begynner med onitor og slutter på udio, og er ett glimrende talerør for Naims forcer, imo. Vedkommende som selger, er glad i tøff-tøff, later det til.
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    balthar skrev:
    C. Alshus skrev:
    balthar skrev:
    prøvde å finder ut , hva rotere da akurat ;)
    Kind of Blue kanskje? ;)

    Jeg trenger at stativ. Toppen av en lampe fungerer dårlig.
    good old miles...kjøpt alt for mange plate i det siste..ingen plas snart


    stativer i den høyde er lit vanskelig..den kommer å veier lit mer en din kamera iallefal ;)
    Balthar; Hvor kjøper du vinyl for tiden?
    her har det stoppet litt opp pga sterk US dollar, mens cdkjøp fra UK har tatt av.
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    Steinar O skrev:
    balthar skrev:
    C. Alshus skrev:
    balthar skrev:
    prøvde å finder ut , hva rotere da akurat ;)
    Kind of Blue kanskje? ;)

    Jeg trenger at stativ. Toppen av en lampe fungerer dårlig.
    good old miles...kjøpt alt for mange plate i det siste..ingen plas snart


    stativer i den høyde er lit vanskelig..den kommer å veier lit mer en din kamera iallefal ;)
    Balthar; Hvor kjøper du vinyl for tiden?
    her har det stoppet litt opp pga sterk US dollar, mens cdkjøp fra UK har tatt av.
    de meste kommer fra 2nd hand i oslo eller noe nytt fra big dipper i oslo. har faktisk aldri kjøpt vinyl på netet...det er son spontant sak for meg. vi har i oslo faktisk en ganske bra utvalg på brukt vinyl. nor jeg var i trondheim , funet jeg noe på platekompaniet ( nesten 25% rimliger en i oslo :)
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    balthar skrev:
    Steinar O skrev:
    balthar skrev:
    C. Alshus skrev:
    balthar skrev:
    prøvde å finder ut , hva rotere da akurat ;)
    Kind of Blue kanskje? ;)

    Jeg trenger at stativ. Toppen av en lampe fungerer dårlig.
    good old miles...kjøpt alt for mange plate i det siste..ingen plas snart


    stativer i den høyde er lit vanskelig..den kommer å veier lit mer en din kamera iallefal ;)
    Balthar; Hvor kjøper du vinyl for tiden?
    her har det stoppet litt opp pga sterk US dollar, mens cdkjøp fra UK har tatt av.
    de meste kommer fra 2nd hand i oslo eller noe nytt fra big dipper i oslo. har faktisk aldri kjøpt vinyl på netet...det er son spontant sak for meg. vi har i oslo faktisk en ganske bra utvalg på brukt vinyl. nor jeg var i trondheim , funet jeg noe på platekompaniet ( nesten 25% rimliger en i oslo :)
    Takk.
    Skal ta en tur innom PK igjen. Har sett at utvalget er økende og prisene akseptable.
    Problemet er at det finnes lite/ ingen klassisk musikk og det er stort sett det som interesserer om dagen.

    Jeg har plenty bruktvinyl som jeg ennå ikke har hørt og plenty nykjøpt CD som ikke er avspilt.
    Gleder meg.
    :)
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Om jeg skal oppsummere denne tråden så langt så er mitt inntrykk som følger;

    .....at den har dreiet fra å være en "hardcore" Naimtråd for Naimentusiaster, til å bli en tråd mer og mer for personer interessert i Naim, men som samtidig er kritiske til sider ved Naim`s etablerte sannheter.

    Tidligere ble tråden drevet fremover av vitehungrige og nysgjerrige brukere som omfavnet det meste som passerte fra Salisbury. Når noen postet i tråden varte det ikke lenge før kunnskapsrike personer vartet opp med sin viten, særlig Svein og Vidar P har tilført meg mye. Tonen var stort sett alltid hyggelig og alle dro i samme retning.

    De få passiarene som oppstod av uenighet mm var så langt jeg husker litt spissing rundt Naim blackserie kontra tidligere Olive , Chrom osv.. Her har jeg nok vært deltaker sjøl, når Svein og Alshus har sendt ut påståeligheter om VFM mm. I tillegg utsagn om at Naim i seinere tid er blitt mer mainstream og en i massen produsent og langt fra Julian Vereker`s tanker. Kan være sant dog, da jeg ikke har hørt annet enn black.

    De siste månedene har tråden dreiet mot en mer kritisk og tildels hetsende innstilling til hva Naim representerer, utvikler av nye produkter, samt står for mht forretningsfilosofi. En tanke om at ett produkt skal skape behov for det neste mm.
    Kritikken mot HDX og dens filosofi, DAC`en og Uniti. Vel er kanskje ikke alt av dette til det gode, men formater og signalkilder er i utvikling og Naim forsøker antakeligvis å tilpasse seg markedet for å overleve, samtidig som de ønsker å beholde sin signatur, ikke for alle, men for musikkelskeren.

    Min tanke er at vi kun har sett starten på hva Naim vil levere oss i fremtiden. En helt ny h.t serie er visstnok på trappene og mye vil sikkert skje på signalkilde siden også. Jeg vet mer om akkurat det, men vil ikke utlevere hva mine kilder forteller meg.

    Den tidligere hardcore innstillingen fra enkelte har sågar blitt trukket frem som et argument for at enkeltpersoner har droppet Naim som musikkavspillingsutstyr.

    Andre antydninger inneholdende småstikk til Naim eller brukerne forekommer også. Mange argumenterer da med at; såpass må man tåle osv.

    Jeg ønsker meg tilbake Naimtråden der det var hyggelig å lese og skrive. Der Naimbrukere aksepterer at Naim er Naim.
    Folk må gjerne koble seg opp med Naimutstyr på hvilken måte de vil for meg, men å virusinfisere denne tråden med negativitet og protest er jeg lei av. Om man er imot Naims filosofi bør man styre unna Naim i sin helhet. Ikke implementere 1 produkt, for så å kaste det på båten med allslags motstridende ideer.

    Da jeg kjøpte min første Naimboks i 2005, Norges første CD5X tok det kun uker før alt var Naim. Jeg klatret fort opp stigen, hoppet ned igjen.
    Ble kjent med Vidar P og hans genuine fokus på at musikken kommer først, uansett. Med det som utgangspunkt og de erfaringene jeg da hadde gjort meg, kjøpte meg opp igjen. Jeg kunne stoppet på CDX2-202-200 som hos meg fungerte helt fantastisk i mine ører, men tabben ved å høre utstyr høyere opp som presenterte musikken på en så troverdig måte. Vidar P har sagt mer enn 1 gang at; bli ved det du har, kjøp musikk.

    Vel, Naim har noe som kalles "suggested systems". Noen av dere kaller dette forretningstricks eller politikk, jeg kaller det synergi og musikk.

    Hver og en får kalle dette hva de vil, men jeg for min del liker IKKE at Naimtråden er blitt virusinfisert.
    Hver og en får gjøre sine valg så gjør jeg mine, og de er å fortsette å være positiv til Naim og den filosofien de driver etter, fortsette å kjøpe musikk og la det være drivverket i hobbyen.

    Jeg lurer stadig på hva jeg gjør i denne tråden, derav 3 ganger skifte av signatur. Denne tanken kommer oftere og blir sterkere....

    Ha en fin kveld
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Oppsummeringen er god og treffende.

    Men jeg tar den tidvis høye temperaturen som et tegn på at det eksisterer genuint engasjement rundt Naim. F.eks. kravet om at Naim må bygge en DAC og en diskfri streamer. Dette skyldes at Naimbrukere henger med i tiden, men fortsatt mest av alt vil bruke Naim. Jeg synes derimot det er noe litt ekkelt over en debatt der alle er enige, og det tjener vel ikke akkurat til å bedre Naim sitt image om fansen oppfører seg som en ensrettet religiøs sekt. Kanskje fordi jeg kommer fra Bergen, der alle alltid skal krangle om alt.

    Men denne tråden har hovedansvaret for at jeg har falt ned på Naim og nå har klare mål for fremtiden til utstyrsparken og samtidig spiller mer musikk enn noensinne.

    Jeg har forøvrig deltatt i flere internettfora for forskjellige hobbyer, og krangling er det ene som er felles for alle slike fora for spesialinteresser. Kranglingen etterfølges gjerne av det jeg kaller nedsmelting, der en deltaker har fått nok og trekker seg tilbake. Slike debattanter dukker likevel gjerne opp igjen etter en tid.
     

    Clintern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.04.2006
    Innlegg
    238
    Antall liker
    123
    Sted
    Åkrehamn
    Torget vurderinger
    6
    Steinar:

    Stikk innom nait for nybegynner og vi kan starte med noen tanker omkring nait + n-sats - bør bli hyggelig ;)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Steinar; veldig bra innlegg. Her er det mye å ta tak i og la synke inn. Kommer nok tilbake til det, men allerede nå så kan jeg for egen del se at jeg er veldig enig.

    Mvh Vidar P
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Jeg synes den var grei Bachman og det har jo Vidar korrigert også, så da er vel saken grei da og man kan forlate den? ;)
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    De eneste produktene fra Naim som egentlig blir omdiskutert i denne tråden er vel de nyeste som har med digital streaming/dac'er osv å gjøre; man står vel ved et lite veiskille om dagen mht dette, på samme måte som når cd'n kom og erstattet lp'n, og da er det vel naturlig (og sunt?) at meningene er forskjellige og at ting diskuteres? Så lenge en debatt er saklig og informativ er vel dette noe som er ønskelig?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn