og en 52 enda kjekkere ;DC. Alshus skrev:Neste oppgradering burde vært MYE musikk.![]()
Men 282 er sikkert en kjekk forforsterker .
|
og en 52 enda kjekkere ;DC. Alshus skrev:Neste oppgradering burde vært MYE musikk.![]()
Men 282 er sikkert en kjekk forforsterker .
Det tror jeg er helt rett. Trenger vel en Burndy-overføring for det kanskje? Dvs man gjør det. 282 har ikke Burndy inn.C. Alshus skrev:.. Husk at 282 ikke vil utnytte supercapen fullt ut. Tror jeg.
tiden jeg eide en 52 ,har jeg lånt en 282 for hjeme demo fra kontrapunkt...min smak var det fortsat 52C. Alshus skrev:Det kan godt hende, men den passer visuelt dårlig sammen nilsens andre komponenter.
Gratulerer med ny forsterker. Lurer på hvordan du får koblet dette aktivt. Sitter ikke det aktive delefilteret innebygget i den integrerte forsterkeren?balthar skrev:fikk en phonosophie efekt forstyrker for en veldig godt pris. kunne ikke si nei.er lit spennt hvordan den lyder sammen med min intergrert. den driver mine ibl aktiv.effekt blir tilkoblet til tweeters mens integrete blir tilkoblet til BASSEN![]()
Svein skrev:Gratulerer med ny forsterker. Lurer på hvordan du får koblet dette aktivt. Sitter ikke det aktive delefilteret innebygget i den integrerte forsterkeren?balthar skrev:fikk en phonosophie efekt forstyrker for en veldig godt pris. kunne ikke si nei.er lit spennt hvordan den lyder sammen med min intergrert. den driver mine ibl aktiv.effekt blir tilkoblet til tweeters mens integrete blir tilkoblet til BASSEN![]()
Svein skrev:Takk balthar, forstår at Phonosophe er din 'flexible friend'
Smarte løsninger, hvorfor har ikke Naim noe lignende tro? Mange bokser spart.
Dette høres helt rart ut. Hva er det som blir bedre? Det er jo ikke slik at den forandrer seg fysisk..?nilsen64 skrev:...og naca5 blir bare bedre og bedre den også etter hvert som den spilles inn!
uansett hva Vidar P. og andre forståsegpåere sier her inne. Etter en to-tre timer åpner naca5 seg opp, men den første uken er preget av en tørr, flat, bassfattig lyd.Reima skrev:Dette høres helt rart ut. Hva er det som blir bedre? Det er jo ikke slik at den forandrer seg fysisk..?nilsen64 skrev:...og naca5 blir bare bedre og bedre den også etter hvert som den spilles inn!
Vidar P skrev:Takk for vennlige ord og karakteristikk. Sjarmerende og saklig.
forstår ikke helt hva dette dreier seg om egnetlig!C. Alshus skrev:Med all respekt, nilsen.
Meninger er individuelle og opplevelser er subjektive.
Svært få forståsegpåere og besservissere i denne tråden. Vidar er iallefall, etter min mening, ikke en av dem.
Aha!nilsen64 skrev:det er bare sånn JEG oppfatter det, og slik foklarte Cymbiosis at det var også..
Det er vel du som starter kjøret ved å si at Vidar tok feil. Han har bare sagt sin egen mening.nilsen64 skrev:Feil, Vidar P!Vidar P skrev:I min mening et sekund eller to.nilsen64 skrev:.. er det lang innsp.tid på naca5?
Mvh Vidar P
Har hatt NaCa5 i over ei uke nu og det blir bare bedre og bedre! ;D
Produsenten, hvis navn jeg ikke nevner her (ALSHUS!!), sier at den trenger minst 3 - 5 uker og spilles inn.![]()
Bingo.Fidelio skrev:Er ikke kabelinnspilling mer et tilfelle av at hjernen trenger litt tid til å omstille seg? I så fall er jo dette høyst reellt; spiller fint liten rolle om det er kabelen selv eller persepsjonen av den som forandrer seg. Tar vel litt tid å venne seg til noe nytt og verdsette det som alt annet her i livet.
Mvh Vidar PVidar P skrev:Innbillning, imo. Skulle likt å se deg (eller meg for den del) identifisere en 5 uker gammel og en helt ny NACA5 i blind lytting.nilsen64 skrev:Feil, Vidar P!Vidar P skrev:I min mening et sekund eller to.nilsen64 skrev:.. er det lang innsp.tid på naca5?
Mvh Vidar P
Har hatt NaCa5 i over ei uke nu og det blir bare bedre og bedre! ;D
Produsenten, hvis navn jeg ikke nevner her (ALSHUS!!), sier at den trenger minst 3 - 5 uker og spilles inn.![]()
Mvh Vidar P
Da jeg skiftet ht-kabler sist, merket jeg med en gang at noe var annerledes, men det tok litt tid før jeg vendte meg til det og kunne verdsette det fullt ut. Tviler ikke på at kablene lyder bedre etter noen uker, men det har vel kanhende lite med kablenes materielle egenskaper å gjøre - hvilket strengt tatt er uvesentlig.nilsen64 skrev:Jeg er sikkert sløv (og idiot), bare påpeker at naca5 trenger noen uker på seg. Enhver kan gå inn på naim forums og søke på "naca5 burn in" og trykke "FIND".
Det finnes da dem som mener at dette gjelder hifi generelt, ikke bare kabler. Og da ikke bare ift innspillingstid, men forskjeller mellom komponenter i det hele.Fidelio skrev:Er ikke kabelinnspilling mer et tilfelle av at hjernen trenger litt tid til å omstille seg? I så fall er jo dette høyst reellt; spiller fint liten rolle om det er kabelen selv eller persepsjonen av den som forandrer seg. Tar vel litt tid å venne seg til noe nytt og verdsette det som alt annet her i livet.
Dette er min mening også.Men i såfall er det jo enkelt å teste: Bare bytt ut "innspilte" kabler med et fabrikknytt sett og lytt etter forskjeller. Jeg er i det hele tatt svært skeptisk til det meste som sies om både innspilling og oppvarming av utstyr generelt.Fidelio skrev:Er ikke kabelinnspilling mer et tilfelle av at hjernen trenger litt tid til å omstille seg? I så fall er jo dette høyst reellt; spiller fint liten rolle om det er kabelen selv eller persepsjonen av den som forandrer seg. Tar vel litt tid å venne seg til noe nytt og verdsette det som alt annet her i livet.
DAC til 5-serie Naim kan bli langt verre enn Beresford sine TC'er. Imo.SOEDAL skrev:Hei
Jeg bruker i dag en imac 20" som digital lydkilde. Planen var å kjøpe Abrahamsen dac når den kom. I det siste har jeg blitt litt i tvil, er redd for å miste noe av den spenstige lyden fra Naim forsterkersettet. Jeg vil ha en kilde som lyder rent og dynamisk. Er litt i tvil om dette er egenskaper jeg vil finne hos Abrahamsen. Alternativet er Cambridge dac, denne skal være ganske nøytral, klar og dynamisk. Et siste alternativ er Pro-ject usb-dac som er rimelig. Jeg har fra før gode opplevelser med Pro-ject riaatrinn. Har litt tro på denne.
Aller helst ville jeg hatt en Naim dac, men slikt finnes jo ikke i lave prisklasser foreløpig.
Noen tanker om hva som er lurt å gjøre? Tror dere det vil komme en Naim dac (5-serie?) etterhvert?
Det kan være aktuelt å gå noe opp i pris på et senere tidspunkt. Akkurat nå søker jeg en god, men rimelig dacløsning.
Tanker fra Naim-leiren?
Bruker selv Squeezebox med Cambridge DACMagic på Nait 5 og syns det låter helt OK. Føler ikke jeg mister Naim egenskapene ift CD5i i samme oppsett.SOEDAL skrev:Hei
Jeg bruker i dag en imac 20" som digital lydkilde. Planen var å kjøpe Abrahamsen dac når den kom. I det siste har jeg blitt litt i tvil, er redd for å miste noe av den spenstige lyden fra Naim forsterkersettet. Jeg vil ha en kilde som lyder rent og dynamisk. Er litt i tvil om dette er egenskaper jeg vil finne hos Abrahamsen. Alternativet er Cambridge dac, denne skal være ganske nøytral, klar og dynamisk. Et siste alternativ er Pro-ject usb-dac som er rimelig. Jeg har fra før gode opplevelser med Pro-ject riaatrinn. Har litt tro på denne.
Aller helst ville jeg hatt en Naim dac, men slikt finnes jo ikke i lave prisklasser foreløpig.
Noen tanker om hva som er lurt å gjøre? Tror dere det vil komme en Naim dac (5-serie?) etterhvert?
Det kan være aktuelt å gå noe opp i pris på et senere tidspunkt. Akkurat nå søker jeg en god, men rimelig dacløsning.
Tanker fra Naim-leiren?
Fordi jeg har hatt TC7510 selv i Naim-system, også prøvd den med Nait 5i (dvd-spiller ved siden av CD5i), og jeg synes denne dac'en passer spesielt godt til Naim 5-serie, grunnet en levende bouncy rytmisk lyd som har plenty synergi med 5-serie Naim, og mye til felles lydmessig.balthar skrev:...hvorfor forventer du det ?..noe tanker rund dette ?
hilsen b