Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• pelsjeger

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    4
    Fidelio skrev:
    Liotheles skrev:
    Fidelio skrev:
    Er det noe som vet hvor mye en ny fjernkontroll til Nait'en koster? Klarte å ødelegge min, og den Logitech-allround-saken jeg har er slitsom å attenuere volumet med.
    Ifølge prislisten til Kontrapunkt:
    NARCOM Fjernkontroll til CD og forsterker 850,-
    Ah, det er det den heter. Takk:)
    Om du legger inn "dobbeltklikk" opp og ned på logitech'en så justerer vel naiten potmeteret på halv speed?

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    668
    pelsjeger skrev:
    Om du legger inn "dobbeltklikk" opp og ned på logitech'en så justerer vel naiten potmeteret på halv speed?
    Ja men narcom har en sånn fin "touch"-aktig følelse der man kan regulere volum minimalt opp eller ned med raskt trykk, og litt mer med et litt mindre raskt trykk. Dette funker ikke på logitech-saken uansett tror jeg.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke fjernkontrollen som responderer på dobbeltklikk, men sensoren i Nait (og andre Naim integrerte og preamper).
    Mao, dobbeltklikk skal fungere med alle slags fjernkontroller, og gjør det også her hos meg (Philips, Audiolab, Meridian).

Mvh Vidar P

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    668
    Kanskje det bare er jeg som er forutintatt, synes bare følelsen var så meget bedre med Naims fjernkontroll. Logitech'en er dessuten litt vel bling bling for min smak.

Den kuleste fjernisen er vel strengt tatt den sorte Naim-saken i metall med samme type knapper som elektronikken, og den er sikkert vanskeligere å mose også. Men blir vel litt teit å kontrollere en Nait med en slik fra et prisperspektiv.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Naim har en Narcom 3 også, tror det er det den heter, var standard med bl.a CDS3 og med NAC282, så jeg har etpar stk. Den var mer standard firkantig. Jeg liker den veldig godt, mye bedre enn denne Narcom'en med Nait iallefall. Om du finner en slik så kan det være en ide å vurdere.

R-Com som du nevner er jo kjempetøff, kunne godt tenkt meg en slik! Følger med videre i Naim-karrieren den vettu; styrer alle Naim hifiprodukter (ikke AV, da må du ha Flash).

Mvh Vidar P

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    506
    Vidar P skrev:
    R-Com som du nevner er jo kjempetøff, kunne godt tenkt meg en slik! Følger med videre i Naim-karrieren den vettu; styrer alle Naim hifiprodukter (ikke AV, da må du ha Flash).

Mvh Vidar P
    Er det noen som har prøvd R-com? Er litt redd for trege knapper da ihvertfall min NAC122X reagerer altfor raskt når volumknappen på fjernkontrollen holdes nede. Den er avhengig av at jeg kan trykke eller dobbeltklikke for å oppnå den nøyaktige volumøkningen jeg ønsker.

pelsjeger

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    4
    Det var egentlig dette jeg mente var; om man har en logitech (eller en annen remote for den saks skyld) som støtter batchprogrammering kan du legge inn "dobbelklikk opp" og "dobbelklikk ned" som deafult kommandoer i stedet for vanlig volum opp og volum ned og dermed få mer nøyaktig regulering.

Lånte forresten den nye narcomen (4?) hos en kompis.

Ble ikke helt fortrolig med knappeplasseringen og størrelsen på denne, men byggekvalitet respons var bra. Fikset liksom ikke overgangen fra i-com som jeg betjener uten å måtte se på knappene.

R-Com har dog høyere siklefaktor, men koster 3k hos kontrapunkt.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.150
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    mottok noen varer fra Naim idag. Fikk krav om å betale mva. dette beløp seg på 102 kr. men de tok sannelig mer for å fortolle varen min. Det kostet 103 kr.
    Da blir det dyre varer synes jeg. Uansett skal det bli artig å få prøvd musikken fra Naim labelen.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Det er gode argumenter for å dele opp musikkordrene sine så hver av de holder seg under MVA-grensa.

Mvh Vidar P

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Litt på sidelinjen, men Chord er jo så Naim-relatert som det kan få blitt allikevel. Har hatt to sett Anthem 2, det ene settet manglet en "pigg" i din-pluggen og det andre har slitt litt med dårlig kontakt i rca-enden. Sendte de til Nigel (som jeg har hatt litt korrepondanse med før, og som er en særdeles hyggelig og kunnskapsrik kar) på Chord, etter mye om og men med fortolling og rør med posten på vei over, kommer de hjem igjen temmelig kjapt. Vedlagt ser jeg internordren fra Chord hvor det står "Please check all connections", og jaggu står det "Upgrade rca-din to mk2 standard". Trodde ikke mine egne øyne, men pakker opp og ser at din-din versjonen er nyterminert, men i tillegg har han søren meg oppgradert den andre fra Anthem til Anthem 2 uten kostnad, mao en helt ny kabel. Makan til service, også gratis i tillegg. Kostet meg kun frakt og fortolling bort dit.

He he: vi tok sjansen :)

Hilsen fra Chord:

Dear Magnus

I am glad to hear that you have received the cables. We took the chance to upgrade one your Anthems to the current specification and I hope that both are now working well in your system. I wish you many happy hours of listening to music.

With best regards

Nigel

nilsen64

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Antall liker
    89
    ja de engelskmenna kan service, noe som forhandlere her på berget kan lære mye av!

mye rart og lese på forums:

angånde Naca5:
    "Before you start - NACA5 has ridge on one edge. Designate this conductor POSITIVE and ensure that, in every instance, this ridged side of the cable is connected to the positive (RED) socket."
    isåfall er min Naca5 feilmontert fra uk.
    tviler på om dette har noe og si og mister ingen nattesøvn.
    det som er viktig er vel at de spiller i fase?

pixote

Medlem
    Ble medlem
    02.03.2008
    Antall liker
    0
    Er det noen som har en formening om hvordan monitor audio studio20 se spiller med naim xs og stageline riaa.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Det er helt umulig å svare på når man ikke vet noe om kilde osv. Men, utover det er det slettes ikke noe i veien for det, selv om man er langt ifra full utnyttelse av MA'ene.

Jeg har ikke hørt XS selv, men den skal jo tydeligvis være virkelig god. Fordelen med MA'ene er at de spiller bra med så mye, men blir mye bedre etterhvert. Mens mange andre hi-endere ofte er pyton før alt er på plass.

pixote skrev:
    Er det noen som har en formening om hvordan monitor audio studio20 se spiller med naim xs og stageline riaa.

pixote

Medlem
    Ble medlem
    02.03.2008
    Antall liker
    0
    MaHa skrev:
    Det er helt umulig å svare på når man ikke vet noe om kilde osv. Men, utover det er det slettes ikke noe i veien for det, selv om man er langt ifra full utnyttelse av MA'ene.

Jeg har ikke hørt XS selv, men den skal jo tydeligvis være virkelig god. Fordelen med MA'ene er at de spiller bra med så mye, men blir mye bedre etterhvert. Mens mange andre hi-endere ofte er pyton før alt er på plass.

pixote skrev:
    Kilde er en cd5x og en scheu platespiller med ortofon rohman pu

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Høres ut som ett fint utgangspunkt (Scheu kjenner jeg ikke), hvis du har anledning til å gi de litt avttsand til sidevegg og ca 50 cm til bakvegg.

Spørsmålet blir også: har du planer om oppgraderinger etterhvert? Dette er jo en ekte high-ender, og man skal ett stykke opp i elektronikk før man føler at man får utnyttet de helt. Når det er sagt, jeg føler meg temmelig lykkelig uten å være på top-flightnivå i det hele tatt.

De er utrolig transparente på hva de blir foret med, så en ting er det lurt å unngå. Nemlig å teste de med toppsaker uten å ha kjøpeplaner, da blir man temmelig urolig ;)

pixote skrev:
    MaHa skrev:

pixote skrev:
    Kilde er en cd5x og en scheu platespiller med ortofon rohman pu

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    668
    Mht. Nait XS lød den bedre enn 5i da jeg hørte dem sammen på Kontrapunkt, om enn ikke like mye som prisforskjellen skulle tilsi. Mye av forskjellel i pris er jo allerede forsvart gjennom oppgraderbarhet (og muligheten til å drive phonotrinn) 5i ikke har, så forskjellen i lydkvalitet trenger kanskje ikke være så stor for å forsvare prisen. Hoppet fra XS til Snait virket mye større på alle måter enn hoppet 5i til XS (selv synes lyden fra XS og 5i var morsommere enn lyden fra Supernait - torde ikke si noe på demoen hos Kpunkt for alle var enige om at Snaiten var udiskutablet best).

Hadde vært supermoro å sammenligne 5i/Cam 640P med XS/Stageline, entrylevelkomboer skal jo levere i forhold til prisen da.

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    Noen som kjenner til eller har lest om komboen Naim og Living Voice?

Lf

S

Steinar O

Gjest
    ELEL6200 skrev:
    Noen som kjenner til eller har lest om komboen Naim og Living Voice?

Lf
    Jeg har lest endel om LV og Naim black serie på Naim Forum.
    Om du søker så finner du flere tråder og det var spesielt en tråd hvor man fulgte personen gjennom sammenligninger, hvor han tilslutt endte opp med LV.

Var selv nær på å kjøpe LV OBX en gang i tiden...med Naim.

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    Takk Steinar. Nå skal det leses :)
    Jeg har kjøpt meg noen Living Voice høyttalere som er oppgradert til OBX R2. I tillegg har vi nait1, nait 3 og cdx. Disse komponentene har jeg enda ikke testet sammen med LV.
    Living Voice er forøvrig en helt fantastisk høyttaler. Jeg har ikke hørt en høyttaler jeg liker bedre. Den har en klang og en musikalitet som gjør at du bare må spille musikk.

Noen i stavanger området som har Naim black serien som har lyst til å høre disse sammen med Living voice?

Lf

nilsen64

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Antall liker
    89
    venter spent på at "verdens nest beste" cd-spiller skal dukke opp - antakelig til helga.

:D

leser man Naims suggested systems "5" er cds3 nevnt som "recommended upgrade" nede på siden.

HDX er foresten med helt opp til suggested system 6! :eek:

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    nilsen64 skrev:
    venter spent på at "verdens nest beste" cd-spiller skal dukke opp - antakelig til helga.

:D

leser man Naims suggested systems "5" er cds3 nevnt som "recommended upgrade" nede på siden.

HDX er foresten med helt opp til suggested system 6! :eek:

gratis med cds3...hvor fikk du takk i en ? super duper maskin !

nilsen64

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Antall liker
    89
    balthar skrev:
    gratis med cds3...hvor fikk du takk i en ? super duper maskin !
    Har hørt CDS3 tidligere ved flere anledninger på 282/250 og har aldri liksom helt glemt opplevelsen. Hadde aldri tenkt å kjøpe så dyr kilde, men når en 2005 modell til riktig pris dukka opp i UK greide jeg ikke å motstå fristelsen. ;)

(Dette blir absolutt den sisten upgrade på kildesiden på mange år).

;)

gratis ern ikke nei!

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.056
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Grattis nilsen.

Du har jaggu oppgradert raskt siden "Electrocompaniet eller Naim" -tråden for to år siden. ;)

Du får skrive litt om lytteintrykk når den er vel i hus.

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    har noen av dere hørt en hdx eller en linn ds ?..kanskje begge sammen ?

hilsen b

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    magasiner gis bort...tyske og engelske....stereoplay / stereo / audio / hifi-world/hifichoice hifi +

forsjel år

someone interested ?

e-h

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Små endringer, store gleder.

Trakk for noen dager siden sofaen enda 30 cm fremover slik at man lettere kan gå bak den og til døra ut i hagen. I samme slengen satt jeg akustikkplatene jeg hadde bak der frem ved siden av de andre jeg hadde i førsterefleksjonsområdet ved sidevegg. Som en siste sak trakk jeg også Allae frem til 6 tommer foran bakvegg fra 5 tommer.

Alt i alt er konklusjonen at stemmer er mer fremtredende og dermed lettere å høre etter i teksten, lyden er mindre rotete når man skrur opp volumet, og jeg er blitt i bedre humør av dette og at sola skinner ute. Dermed er alt blitt litt bedre her her hos meg i regnets by 8)

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.056
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    balthar skrev:
    magasiner gis bårt...tyske og engelske....stereoplay / stereo / audio / hifi-world/hifichoice hifi +

forsjel år

someone interested ?
    Jeg kontakter deg. PM.

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    C. Alshus skrev:
    balthar skrev:
    magasiner gis bårt...tyske og engelske....stereoplay / stereo / audio / hifi-world/hifichoice hifi +

forsjel år

someone interested ?
    Jeg kontakter deg. PM.
    bra :)..lp magasiner er lagt til siden alrede ;)

nilsen64

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Antall liker
    89
    CDS3 er en kongespiller, ingen tvil om det.
    Overveldende er vel rett utrykk!

Litt av musikk spilt siste dagene;

Har aldri hørt så støyfri, friforjitter CD spiller.
    Bare å glemme SACD, HDCD og DVD-Audio!

CDS3 gjør alt. ;D

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    good to hear nielsen, that the cds3 arrived save and gives you a lot of pleasure :)

it is a fantastic machine and right now a real bargain for money ( used )...

the great point with this kind of player is , that it let you search and play music in all kind of directions and get you curious and addicted !

enjoy :)

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    506
    Hei

Jeg bruker Naim forsterkerutstyr, men kilden er en imac+pro-ject usb box.
    Nå har det seg slik at jeg er litt lei av den vanlige screensaveren på macen og tenkte jeg ville legge inn en screensaver av Naim-logoen. Var ikke det lurt? ;D
    Er det noen som har en slik en, eventuelt kan linke meg til en sted hvor en sånn en kan finnes?

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    kan noen hjelper...er det en sbl med oppgraderte bass eller fortsat første model mk 1 ?

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn