Jobber ombord på et skip, og været til havs er dritt. Ligger til kai i Molde, og siden det er helg blir det en tur på byen.
Tenk dere.....
det er en fredags kveld i oktober og det er +20 C kl 20 på kvelden. Ville det ikke være normalt at det er en del mennesker ute på byens serveringssteder?
Ikke i Molde nei!
Jeg har hørt at dere fra Møre og Romsdal er noen kjipe j......, men jeg trodde dette var mest spøk og vitseri.......det er det ikke!!!
Hva gjør folk da? Sitter hjemme å sparer så de kan kjøpe mer spoiler og glitter til bilene sine?
Lørdag kveld og nytt forsøk?
Forsatt nydelig vær, men labert med folk.
Og så sære....... prøvde å snakke med noen lokale (og jeg var relativt edrulig, nykjemmet og ren i tøyet), men de satte nesa rett til værs og virket nokså avvisende. Hva er galt? Startet jeg ikke samtalen med å fortelle hvor mange fiskebåter eller møbelfabrikker jeg har i portoføljen?
Ærlig talt Moldensere.....jeg har reist og jobbet langs hele landet vårt, og truffet mange hyggelige representanter av rasen normenn. Men særere eksemplarer enn Moldenserne tror jeg ikke jeg har møtt!
Et unntak! Han karen som jobber i butikken til HIFI Center Kjeden (jeg var innom og kjøpte et sett hodetelefoner av ham i går) kom bort og slo av en fylleprat sånn i 0230 tida. Trivelig kar. Men han var innflytter og hadde kun bodd 12 år i byen. Det tar nok lengre tid å bli så sær som resten av byens innbyggere.
Og forresten, snakket også med to søte damer som kom og satte seg ved bordet vårt. Men de var fra Trondheim!!!
Nå er det morgen å på tide å sove. Håper vi kan reise ut på Ormen Lange og jobbe neste uke og helg. Ut på byen i Molde vet jeg ikke og jeg makter ;D
Jaja,
Er god og full etter å ha holdt på I studio i hele kveld med avslutningen av et prosjekt(ble kjempebra!) og en del god drikke som tilbehør, med avsluttende styrting av Fernet og lignende rett før stengetid. Kommer til å være enda fullere i morgen tidlig, faen også.
Så denne tråden, da.
Oppdaget at jeg var i Molde samme helg som deg, med omtrent samme opplevelse!
Var Lørdagen på et sted (Rød/Blå et eller annet) hvor stemmningen var full hæla i taket klokka ett på natta. Kl. 1.30 var lokalet folketomt. Enda man søren meg kunne sitte ute i nærmere 20grader å drekke til klokka 3.30.
Skjønte ikke en dritt.
Men vi var da en hyggelig gjeng, heldigvis.
Tror jeg så båten din også.
Er den Rød/gul, med Høy Bru helt foran. Altså slik at den ser litt fortung ut?
Dominerte havna i molde fullstendig?