Netgear ReadyNAS-klanens ultrahemmelige konspirasjonstråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.948
    Antall liker
    627
    Ja, det er trist at de ikke får til automatisk oppgradering, men denne oppskriften er det eneste som virker!
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    446
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    4
    Hei.

    Orker ikke lese hele tråden nå.

    Fant en Netgear ReadyNAS Duo RND2210, 2x1TB på komplett til 1995 satt ned fra 3495
    http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=578503

    Tenkte å bruke den til Logitech Media Server og backup av bilder og musikk.

    Noe å tenke på ? pluss eller minus !

    Knut :)
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.948
    Antall liker
    627
    Puscifer skrev:
    Hei.

    Orker ikke lese hele tråden nå.

    Fant en Netgear ReadyNAS Duo RND2210, 2x1TB på komplett til 1995 satt ned fra 3495
    http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=578503

    Tenkte å bruke den til Logitech Media Server og backup av bilder og musikk.

    Noe å tenke på ? pluss eller minus !

    Knut :)
    Veldig bra pris med tanke på at harddisker vanligvis er dyre nå, etter flommen i Thailand.
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    446
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    4
    Barbaresco skrev:
    Puscifer skrev:
    Hei.

    Orker ikke lese hele tråden nå.

    Fant en Netgear ReadyNAS Duo RND2210, 2x1TB på komplett til 1995 satt ned fra 3495
    http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=578503

    Tenkte å bruke den til Logitech Media Server og backup av bilder og musikk.

    Noe å tenke på ? pluss eller minus !

    Knut :)
    Veldig bra pris med tanke på at harddisker vanligvis er dyre nå, etter flommen i Thailand.
    Takk :)
    Ikke noen innsigelser ang Logitech Media Server/SC ?
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.948
    Antall liker
    627
    Logitech Media Server , tidligere kalt Squeezeserver, går fint på ReadyNAS. En rask PC som server er selvsagt raskere, men det virker helt greit på ReadyNAS Duo. Tungvint prosedyre for å oppdatere programvare, men det går også greit hvis man følger instruksen nøyaktig.
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    446
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    4
    Barbaresco skrev:
    Logitech Media Server , tidligere kalt Squeezeserver, går fint på ReadyNAS. En rask PC som server er selvsagt raskere, men det virker helt greit på ReadyNAS Duo. Tungvint prosedyre for å oppdatere programvare, men det går også greit hvis man følger instruksen nøyaktig.
    Da er en bestilt. Har ikke noe bacup fra før av heller, så kansje på tide.

    Takk for svar.

    Knut :)
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.710
    Antall liker
    526
    Torget vurderinger
    1
    Muligens for sent å si det: Duo er dårlig deal. Den er utrolig treg, og i disse dager er også v2 ute. Det er derfor den første versjonen er satt ned såpass mye. (tilsynelatende, egentlig er den jo ikke det)
    Du burde lagt til 1000kr og kjøpt denne istedet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638696
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    446
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    4
    Man skrev:
    Muligens for sent å si det: Duo er dårlig deal. Den er utrolig treg, og i disse dager er også v2 ute. Det er derfor den første versjonen er satt ned såpass mye. (tilsynelatende, egentlig er den jo ikke det)
    Du burde lagt til 1000kr og kjøpt denne istedet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638696
    Ordet "utrolig treg" og meg tror jeg passer dårlig sammen.

    Da ble den avbestilt, selv om den lå alt klar til avhenting på mitt pickup point i dag.

    Rask og god servise på komplett, det skal de ha. :)

    Avventer litt med tanke på nyere versjon å litt bedre research fra min side.

    Knut :)
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.242
    Antall liker
    7.142
    Torget vurderinger
    4
    Når du først begynner å rippe samlingen, laste ned ny musikk, og finner mer og mer highres. musikk...vel da er 2T ikke så mye som det engang var.
    Jeg kommer til å gå for en 4port når bare prisene normaliserer seg igjen etter flommen.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.811
    Antall liker
    5.338
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Trenger litt tips her;

    Har en NV+ nas.

    Først så kjørte jeg "security" på share, men da fikk jeg litt problemer med å streame til nettverket til mediaspilleren min, byttet så til User og det fungerte brillefint - men problem er da at jeg ikke kan redigere undermappene i shares (f.eks legge til flere filer etc) Fungerer helt fint å lage nye undermapper i shares, men ikke redigere de som allerede er der. Fikk beskjed om dette kunne skje når jeg byttet security oppsett.

    Fungerer jo forsåvidt å bytte til "user" igjen, men tungvint å måtte forandre der hele tiden. Fungerer også å lage alle mappene på nytt, men det er jo relativt tidkrevende.

    Ser for meg at problemet ligger her, på bildet jeg lastet opp - får ikke huket at av users med write access, bare read (men det fungerer uten at jeg skriver noen users der). Noen tips?
     

    Vedlegg

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.209
    Antall liker
    15.367
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Logg deg på som admin selv så får du lov til å gjøre det du måtte ønske. ;)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.811
    Antall liker
    5.338
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Takk

    Rart at enkle løsninger er det vanskelig å komme på selv når en står fast i noe ;)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.209
    Antall liker
    15.367
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Bare hyggelig!
    Styrte med det der selv og ville stenge ut kjærring og unger og samtidig ha tilgang selv.
    Til slutt falt mynten ned og jeg kunne være admin ;D
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.710
    Antall liker
    526
    Torget vurderinger
    1
    Puscifer skrev:
    Man skrev:
    Muligens for sent å si det: Duo er dårlig deal. Den er utrolig treg, og i disse dager er også v2 ute. Det er derfor den første versjonen er satt ned såpass mye. (tilsynelatende, egentlig er den jo ikke det)
    Du burde lagt til 1000kr og kjøpt denne istedet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638696
    Ordet "utrolig treg" og meg tror jeg passer dårlig sammen.

    Da ble den avbestilt, selv om den lå alt klar til avhenting på mitt pickup point i dag.

    Rask og god servise på komplett, det skal de ha. :)

    Avventer litt med tanke på nyere versjon å litt bedre research fra min side.

    Knut :)
    Neida, en Ultra 2 vil du bli grisefornøyd med.
    Tilbud:
    http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sk...m=email&utm_content=prod09&utm_campaign=w5011
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Synd den bare kan ha 2 disker ellers hadde jeg kjøpt tvert..
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.948
    Antall liker
    627
    Puscifer skrev:
    Man skrev:
    Muligens for sent å si det: Duo er dårlig deal. Den er utrolig treg, og i disse dager er også v2 ute. Det er derfor den første versjonen er satt ned såpass mye. (tilsynelatende, egentlig er den jo ikke det)
    Du burde lagt til 1000kr og kjøpt denne istedet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638696
    Ordet "utrolig treg" og meg tror jeg passer dårlig sammen.

    Da ble den avbestilt, selv om den lå alt klar til avhenting på mitt pickup point i dag.

    Rask og god servise på komplett, det skal de ha. :)

    Avventer litt med tanke på nyere versjon å litt bedre research fra min side.

    Knut :)
    Beklager, det var ikke meningen å forlede deg, tilbudet var bra prismessig, og jeg tok et forbehold om at en egen server er raskere. Hva som er "utrolig tregt" kan vi selvsagt diskutere, men det er klart du får noe som er bedre med å legge til litt på prisen.
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    446
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    4
    Barbaresco skrev:
    Puscifer skrev:
    Man skrev:
    Muligens for sent å si det: Duo er dårlig deal. Den er utrolig treg, og i disse dager er også v2 ute. Det er derfor den første versjonen er satt ned såpass mye. (tilsynelatende, egentlig er den jo ikke det)
    Du burde lagt til 1000kr og kjøpt denne istedet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638696
    Ordet "utrolig treg" og meg tror jeg passer dårlig sammen.

    Da ble den avbestilt, selv om den lå alt klar til avhenting på mitt pickup point i dag.

    Rask og god servise på komplett, det skal de ha. :)

    Avventer litt med tanke på nyere versjon å litt bedre research fra min side.

    Knut :)

    Beklager, det var ikke meningen å forlede deg, tilbudet var bra prismessig, og jeg tok et forbehold om at en egen server er raskere. Hva som er "utrolig tregt" kan vi selvsagt diskutere, men det er klart du får noe som er bedre med å legge til litt på prisen.
    Ikke tenk på det. :) Veldig bra du fikk meg på bedre tanker. hehe..
    Glad jeg avbestilte.
    Nå er jo denne satt ned med 1000.-

    NETGEAR Readynas Ultra 2 + Seagate 2TB Barracuda® Green 2TB 1995,-
    http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638696#info

    Knut :)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.251
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Kunne tenkt meg den Ultra 2 til backup av Lossless filene, holder ikke lengre med en 500Gb USB disk som er hektet på. Renner inn med feilmedinger at backupen er full :eek: Syntes dog det var dårlig med spesifiksjoner hos Komplett på denne men jeg googlet meg fram til litt info:

    Hardware Configuration
    The Ultra series NASes are based on the x86 platform. The Ultra 2 model has a single-core Intel Atom D425 processor which is clocked at 1.8 GHz and supports Hyper-Threading. The processor chip bears a small aluminum heatsink for cooling. The system memory is limited to a single 1GB DDR3 SO-DIMM. You can replace it with a higher-capacity module, like in most other Netgear NASes. The SATA and USB 2.0 ports are implemented via the NM10 chipset; USB 3.0 is supported by a NEC D720200F1 controller. The Ethernet interfaces are based on two Marvell controllers connected via PCI Express 1x. There is also a 128MB flash memory chip on the PCB. It stores an OS image whereas the OS itself runs from a dedicated partition on the hard disks.

    Slettes ikke dårlig for en såpass billig Nas.

    http://www.xbitlabs.com/articles/networking/display/netgear-readynas-ultra2_2.html
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    446
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    4
    Puscifer skrev:
    Barbaresco skrev:
    Puscifer skrev:
    Man skrev:
    Muligens for sent å si det: Duo er dårlig deal. Den er utrolig treg, og i disse dager er også v2 ute. Det er derfor den første versjonen er satt ned såpass mye. (tilsynelatende, egentlig er den jo ikke det)
    Du burde lagt til 1000kr og kjøpt denne istedet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638696
    Ordet "utrolig treg" og meg tror jeg passer dårlig sammen.

    Da ble den avbestilt, selv om den lå alt klar til avhenting på mitt pickup point i dag.

    Rask og god servise på komplett, det skal de ha. :)

    Avventer litt med tanke på nyere versjon å litt bedre research fra min side.

    Knut :)

    Beklager, det var ikke meningen å forlede deg, tilbudet var bra prismessig, og jeg tok et forbehold om at en egen server er raskere. Hva som er "utrolig tregt" kan vi selvsagt diskutere, men det er klart du får noe som er bedre med å legge til litt på prisen.
    Ikke tenk på det. :) Veldig bra du fikk meg på bedre tanker. hehe..
    Glad jeg avbestilte.
    Nå er jo denne satt ned med 1000.-

    NETGEAR Readynas Ultra 2 + Seagate 2TB Barracuda® Green 2TB 1995,-
    http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638696#info

    Knut :)
    Da har jeg bestilt. Ikke mange igjen nå.....

    Knut :)
     

    ELJ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.252
    Antall liker
    2.442
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    25
    Hei!
    Kjører SB duet trådløst og er kjempefornøyd. Vil det være gevinst å kable mellom duet og server?
    Mvh Espen
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    ELJ skrev:
    Hei!
    Kjører SB duet trådløst og er kjempefornøyd. Vil det være gevinst å kable mellom duet og server?
    Mvh Espen
    Det kan jeg aldri tenke meg.
    Trådløst gir fullgod kvalitet, så lenge signalstyrken er god nok. Er den ikke det, vil du oppleve "hikke" og vil ikke være i tvil om problemet.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.704
    Sted
    Phobos
    Lydmessig gevinst vil du ikke få ved å gå for kablet, men du vil oppleve at responsen er bedre i bruk, samt at high rez filer starter raskere.
     

    ELJ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.252
    Antall liker
    2.442
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    25
    Godt å høre :) Praktisk med trådløs tilkobling
    Takker
    Mvh Espen
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.160
    Antall liker
    777
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Kort spm: hvordan får man Logitech Mediaserver evt Squeezeserver på plass i ReadyNAS NV+ ?
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.160
    Antall liker
    777
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Plundrer litt her må jeg innrømme, følgende skjermbilde kommer opp når man velger System -> Update



    Når jeg velger Upload Firmware så får jeg melding på samtlige filer:



    Har forsøkt med CleanSqueeze x86 også, men får melding om at Architecture is bad...


    Forslag? Det er en ReadyNAS NV+ det er snakk om!
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.160
    Antall liker
    777
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Det skal sies at det er snakk om ReadyNAS NV+ V2 med SPARC CPU. Den har også RAIDar 5.3.2 installert...
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.160
    Antall liker
    777
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Fant ut av det! ReadyNAS NV+ V2 er såpass ny at de ikke har rukket å utvikle den softwaren man trenger for å få på plass LMS. Så da er det bare å vente...
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Hei, kan diskene fra en NV+ flyttes rett over i en Readynas ultra? (Satt opp i X-raid)
     

    Karlsson

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    84
    Antall liker
    7
    Hejsan!

    Har en Netgear NV+ V2. webmenyn strular och säger bara Device is offline.
    Men jag har full tillgång till alla mappar osv på nätverket.
    Någon som haft liknande problem??

    Mvh
    Olof
     

    Benelli

    Medlem
    Ble medlem
    03.09.2007
    Innlegg
    29
    Antall liker
    0
    Hei.

    Har aktivert Wimp på min NAS Duo. Opplever ein del "tomgangsus" når jeg bruker denne tjenesten.
    Synes og att avspilling kontra Spotify er litt mer grøtet.
    Andre som har opplevd dette?

    Benelli
     

    perarn

    Fersking
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Kommunikasjon mellom Readynas NV+ og Samsung Smart TV

    Min nye "smarte" tv er koblet opp på hjemmenettverket og det meste er vel og bra. Men bildene på Nasen finner den ikke. Dvs den finner noen få mapper, men resten vises ikke i det hele tatt. Mappene er tilgjengelige fra PC, så det er ikke noe kritisk problem, men likevel...
    Noen som har opplevd noe liknende og/eller har forslag till mulig løsning?

    Per
     

    Aubi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2007
    Innlegg
    482
    Antall liker
    1
    Tv'en min finner ikke bildene mine heller. Den finner albumbildene som ligger i musikkmappa, men det er ikke så veldig spennende. Min TV er en Panasonic!

    Ikke mye hjelp å få her altså, men felles trøst kansje. ;D
     

    rocknrolla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.09.2009
    Innlegg
    312
    Antall liker
    22
    Sted
    Florø
    Torget vurderinger
    1
    svendatle skrev:
    Hei.
    er denne noe å satse på eller??blir for lite plass i htpc etterhver kan jeg se,så trenger en annen løsning ganske snart.med tanke på backup av musikk bilder og diverse.
    http://www.dustinhome.no/netgear-readynas-nv-gigabit-%28no-disk%29-sata/product/5010115151

    MVh

    Svend Atle
    Jeg hart en slik. DNLA / UnPn er helt håpløst og jeg må stoppe og restarte servicen nesten daglig uten at jeg har funnet ut hvorfor. Utover det fungerer den tilfredstillende. Det er jo litt avhengig av hvilke disker du har i den også.
     

    svendatle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2006
    Innlegg
    222
    Antall liker
    7
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    2
    Hei.
    Tusen takk!da tenker jeg det går ann å finne ut av det.

    MVH

    Svend Atle
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    912
    Antall liker
    1.010
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    3
    Driver på å skal sette opp en Netgear ReadyNas Duo. Sliter med innloggingen. Noen som kan hjelpe meg med standard brukernavn og passord.
    Får opp følgende melding når jeg skal kjøre setup: Nettstedet https://192......... ber om brukernavn og passord. Nettstedet sier: «Control Panel»
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn