_RoDa_
Ikke så veldig hifi-freak lengre
Denne har jeg også tittet litt på....
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=616811
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=616811
Just presis!RoDa skrev:Den du linket til var med disker inkludert?
Holy crap, bare å kjøpe da jo??
Denne ser jo meget bra ut om det bare er musikk du skal lagre....RoDa skrev:Den du linket til var med disker inkludert?
Holy crap, bare å kjøpe da jo??
http://www.dustinhome.no/netgear-readynas-ultra-2-4tb-(2x2tb)-dual-gigabit-lan/product/5010486138
iPad,iPeng og ReadyNas ruler hjemme hos meg... ;DRoDa skrev:....og med en sånn kan jeg fortsatt bruke iPad eller Laptop for å styre SB-Ten min?
Takk for svar.johnnygrandis skrev:Denne ser jo meget bra ut om det bare er musikk du skal lagre....
Ofte blir det litt lite med 2 disker om du tenker film, backup av andre maskiner o.l .....prikk prikk ;DRoDa skrev:Takk for svar.johnnygrandis skrev:Denne ser jo meget bra ut om det bare er musikk du skal lagre....
Hvorfor prikkene... ? Lite kapasitet med kun 2TB lagring?
Holder sikkert lenge da Roda, i tillegg er den Ultraen rimelig rask har jeg sett. Uansett blir jo den trådløse hastigheten begrensingen på filkopiering om du kjører trådløst fra klientmaskiner på nettverket.RoDa skrev:Skal ikke inn med filmer, så da tror jeg det holder i lange baner.
Har vel ca 100g med bilder om jeg tar hardt i...
Dette skjønner jeg ikke. Enten har dere hypersensitive ører, eller så har jeg vært utrolig heldig med min readyNAS Duo.johnnygrandis skrev:Pass bare på at samtlige ReadyNaser jeg har satt opp eller har hatt kjennskap til bråker såpass mye at de ikke kan/burde stå i oppholdsrom !
Rart du ikke skjønner det når flesteparten klager over vesentlig støynivå ved sine ReadyNaser. Kanskje bare du er heldig men Duoen jeg satt opp til en kompis av meg for litt over ett år siden støyer også altfor mye til å ha i en stue.Dazed skrev:Dette skjønner jeg ikke. Enten har dere hypersensitive ører, eller så har jeg vært utrolig heldig med min readyNAS Duo.johnnygrandis skrev:Pass bare på at samtlige ReadyNaser jeg har satt opp eller har hatt kjennskap til bråker såpass mye at de ikke kan/burde stå i oppholdsrom !
Jepp - ... men dyrere såklart.RoDa skrev:Er klar over dette med støy, som noen nevner.
Skal forsøke under trappa i gangen først, og om jeg sliter med det så blir det kabel opp på boden i 2-etg.
Lurer på denne, kanskje enda mer fremtidsrettet med plass til flere disker?
http://www.dustinhome.no/netgear-readynas-ultra-4-4tb-(2x2tb-omonterade)-dual-gigabit-lan/product/5010596463
johnnygrandis skrev:Jepp - ... men dyrere såklart.RoDa skrev:Er klar over dette med støy, som noen nevner.
Skal forsøke under trappa i gangen først, og om jeg sliter med det så blir det kabel opp på boden i 2-etg.
http://www.dustinhome.no/netgear-readynas-ultra-4-4tb-(2x2tb-omonterade)-dual-gigabit-lan/product/5010596463
Jeg skal prøve å finne en dB-måler til android, og se hva den sier.johnnygrandis skrev:Jeg har db måler og skal sannelig sjekke hvor min NVX ligger på skalaen.
Dazed skrev:Hva er vanlig nivå på bakgrunsstøy i et bolighus, forresten?
Den bråker, ja !tore_v1 skrev:Om ReadyNAS støyer er den uaktuell for meg. Er det bare Johnnygrandis som har hatt problemer med støy på sin Netgear?
Hvis du står i huset ditt og det er helt "stille"; hva sier dB-måleren da. La oss si at den viser ca. 15dB. Det er litt viktig å vite hvis du har tenkt å måle hvor mye noe som befinner seg i det huset støyer i tillegg.RoDa skrev:Dazed skrev:Hva er vanlig nivå på bakgrunsstøy i et bolighus, forresten?
HÆÆÆÆÆÆÆÆ??
Ser vel ingen grunn for at du skal vente, er ikke dette ett tilbud de kjører i en begrenset periode ? Jeg tør ikke tenke på hva jeg betalte for min NVX Nas for halvannet år siden til sammeligning.RoDa skrev:johnnygrandis skrev:Jepp - ... men dyrere såklart.RoDa skrev:Er klar over dette med støy, som noen nevner.
Pølse i slaktetida! Skal jeg peise på?
Er ReadyNas alene om dette ? du er ikke lengre begrenset til den minste disken i Arrayet...: http://www.readynas.com/?p=656Legg til kapasitet på farten med X-RAID2-teknologi for automatisk volumutvidelse
Diskene mine går i dvale men det hjelper lite når viften høres ut som en halv jetmotor og den fortsetter å gå sålenge enheten er påskrudd.Barbaresco skrev:Karakteren på den uønskede lyden betyr også mye. Lyder fra roterende deler så som vifter og harddisker har jeg mye mindre toleranse for enn vindsus, bølgeskvulp, peisknitring (om det så kom fra vinylplater) og sangfugler.
Hvis viften går med det turtallet den har et par sekunder når den booter, er det forståelig at det er uutholdelig. Det gjør ikke min. Den høres såvidt når jeg står en meter eller halvannen unna og det er stille i rommet. Ikke ellers.johnnygrandis skrev:Diskene mine går i dvale men det hjelper lite når viften høres ut som en halv jetmotor og den fortsetter å gå sålenge enheten er påskrudd.Barbaresco skrev:Karakteren på den uønskede lyden betyr også mye. Lyder fra roterende deler så som vifter og harddisker har jeg mye mindre toleranse for enn vindsus, bølgeskvulp, peisknitring (om det så kom fra vinylplater) og sangfugler.
Kan jeg ikke tenke meg når svigemor har ansvaret for støvtørking, nei den har vært som fra begynnelsen. Har sjekket med Netgear og det skal være slik. Det skal sies at den fyrer seg enda mer opp under oppstart.Dazed skrev:Hvis viften går med det turtallet den har et par sekunder når den booter, er det forståelig at det er uutholdelig. Det gjør ikke min. Den høres såvidt når jeg står en meter eller halvannen unna og det er stille i rommet. Ikke ellers.johnnygrandis skrev:Diskene mine går i dvale men det hjelper lite når viften høres ut som en halv jetmotor og den fortsetter å gå sålenge enheten er påskrudd.Barbaresco skrev:Karakteren på den uønskede lyden betyr også mye. Lyder fra roterende deler så som vifter og harddisker har jeg mye mindre toleranse for enn vindsus, bølgeskvulp, peisknitring (om det så kom fra vinylplater) og sangfugler.
Hvis vifta går med det turtallet konstant, tipper jeg det er noe muffens. Kanskje den er full av støv?
Har tang, og kanskje plugger. Gi lyd. (Eller kjøp selv på Biltema.)RoDa skrev:utfordringen blir evt å terminere RJ45 plugger ....
Jeg ville brukt cat5e kabler da cat6 er ett helvete å manøvrere inn i pluggene..RoDa skrev:Takk for innspill, toref
Har gått opp til Ultra 4 for å ha utvidelsesmuligheter.
Ultra 6 synes jeg blir for dyr, da kunne jeg istedet valgt en Linux-server eller noe sånt.
Bråk blir ikke noe stort problem, den må da evt settes på en bod og utfordringen blir evt å terminere RJ45 plugger ....
Gleder meg litt nå, blir spennende dette!
Da er vi flere som har vært heldige.Dazed skrev:Dette skjønner jeg ikke. Enten har dere hypersensitive ører, eller så har jeg vært utrolig heldig med min readyNAS Duo.johnnygrandis skrev:Pass bare på at samtlige ReadyNaser jeg har satt opp eller har hatt kjennskap til bråker såpass mye at de ikke kan/burde stå i oppholdsrom !
Bare hyggelig RoDa!RoDa skrev:Takk for innspill, toref
Har gått opp til Ultra 4 for å ha utvidelsesmuligheter.
Ultra 6 synes jeg blir for dyr, da kunne jeg istedet valgt en Linux-server eller noe sånt.
Bråk blir ikke noe stort problem, den må da evt settes på en bod og utfordringen blir evt å terminere RJ45 plugger ....
Gleder meg litt nå, blir spennende dette!
Kom med målinger! Gi oss desibel! Ikke bare synsing. Så kan vi andre ha noe å referere til når vi skal klage til LefdalElkjøpExpert. 46 dB hos Johnnygrandis er det eneste tallet jeg har sett til nå, og det er helt ubrukelig til stueplassering. Dere som har vært heldige (eller hører dårlig ;D ) , kan dere kvantifisere deres hell?noruego skrev:Da er vi flere som har vært heldige.Dazed skrev:Dette skjønner jeg ikke. Enten har dere hypersensitive ører, eller så har jeg vært utrolig heldig med min readyNAS Duo.johnnygrandis skrev:Pass bare på at samtlige ReadyNaser jeg har satt opp eller har hatt kjennskap til bråker såpass mye at de ikke kan/burde stå i oppholdsrom !
Eventuellt kan dere gå inn i kabelhjørnet og legge inn dette med hørsel ;D ;D ;DBarbaresco skrev:Kom med målinger! Gi oss desibel! Ikke bare synsing. Så kan vi andre ha noe å referere til når vi skal klage til LefdalElkjøpExpert. 46 dB hos Johnnygrandis er det eneste tallet jeg har sett til nå, og det er helt ubrukelig til stueplassering. Dere som har vært heldige (eller hører dårlig ;D ) , kan dere kvantifisere deres hell?noruego skrev:Da er vi flere som har vært heldige.Dazed skrev:Dette skjønner jeg ikke. Enten har dere hypersensitive ører, eller så har jeg vært utrolig heldig med min readyNAS Duo.johnnygrandis skrev:Pass bare på at samtlige ReadyNaser jeg har satt opp eller har hatt kjennskap til bråker såpass mye at de ikke kan/burde stå i oppholdsrom !
Jeg lastet ned en app til android-telefonen, men det utgjorde tydeligvis ikke særlig sensitivt måleutstyr. Den gjør ikke utslag engang. Helt inntil boksen tikker den opp på 5-6 dBBarbaresco skrev:Kom med målinger! Gi oss desibel! Ikke bare synsing. Så kan vi andre ha noe å referere til når vi skal klage til LefdalElkjøpExpert. 46 dB hos Johnnygrandis er det eneste tallet jeg har sett til nå, og det er helt ubrukelig til stueplassering. Dere som har vært heldige (eller hører dårlig ;D ) , kan dere kvantifisere deres hell?noruego skrev:Da er vi flere som har vært heldige.Dazed skrev:Dette skjønner jeg ikke. Enten har dere hypersensitive ører, eller så har jeg vært utrolig heldig med min readyNAS Duo.johnnygrandis skrev:Pass bare på at samtlige ReadyNaser jeg har satt opp eller har hatt kjennskap til bråker såpass mye at de ikke kan/burde stå i oppholdsrom !