Nettkabler, teknisk.

Baard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Antall liker
967
Torget vurderinger
1
jaja - oppsummert så er dere vel klare for ny "kabel-debatt" om 14-dager.....

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
328
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Og dette fant du først ut på side 10? 8)

mvh

Nå er jeg fra jæren da, og der er vi kanskje litt "trege" i oppfattelsen. Så jeg kom faktisk til side 10 før jeg "oppdaget" at jeg leste noe som egentlig ikke omhandlet tråden i det hele tatt. ;)

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
328
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Som jeg skulle sagt det selv.
Hææææ ???  ;D ;D ;D
"Rolling on the floor laughing my ass of"

Det gjelder å spare på de kjære bokstavene Thomand

O

om.s

Gjest
Nå er jeg fra jæren da, og der er vi kanskje litt "trege" i oppfattelsen. Så jeg kom faktisk til side 10 før jeg "oppdaget" at jeg leste noe som egentlig ikke omhandlet tråden i det hele tatt.  ;)
He he, kabel "debatter" sporer av etter ikke så mange sidene, det var vel egentlig mitt poeng, til både glede og fortvilelse ;D

mvh

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.507
Torget vurderinger
4
Jeg er bransjemann og nå snakker jeg som privatperson og støtter Snickers fullt ut. ;D ;D

Herregud, av og til er det rene barnehagestemning hær.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Det må være på grunn av alle barnehagene ;)
Hei!
Full barnehagedekkning,ellers går jeg av i 2009::)
Da blir med andre ord Kristin Halvorsen den fremste forkjemper for krig da ???
Det er nok en strek i regninga tror jeg ;D

Mvh.KW

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
292
Hei!

Mvh.KW

Kanksje vi skal forby sand i sandkassene? ;D

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.684
Sted
Østfold
Hei!

Mvh.KW
Med hennes besluttsomhet og handlekraft så er jeg redd både barnehagedekningen og hennes avgang i 2009 går åt h*****et for å si det mildt. Ellers er det vel ikke noe nytt at hun er forkjemper for krig, jeg er bare veldig usikker på om hun er klar over det selv ;D

tommarius

Medlem
Ble medlem
13.02.2006
Antall liker
0
Ahh. Endelig fant jeg løsningen på hvorfor anlegget mitt har lått så elendig! Før jeg bruker den nye kabelen her, tror jeg må varme den litt i ovnen, slik at elektronene føler seg mer komfortable, og vil dermed føre en jevnere strøm. Eller kanskje jeg skal ta med kablene på joggetur, slik at de får mosjon, og dermed kondis nok til å mer behagelig bass. Personlig tror jeg begge deler vil bli løsningen.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
292
Ahh. Endelig fant jeg løsningen på hvorfor anlegget mitt har lått så elendig! Før jeg bruker den nye kabelen her, tror jeg må varme den litt i ovnen, slik at elektronene føler seg mer komfortable, og vil dermed føre en jevnere strøm. Eller kanskje jeg skal ta med kablene på joggetur, slik at de får mosjon, og dermed kondis nok til å mer behagelig bass. Personlig tror jeg begge deler vil bli løsningen.
Det er altså ingen fremtid med kabler av superledere som er nedkjølt til minus 273 grader celcius???

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
1.874
Sted
Sjælland. Danmark.
Gjelder det samme for høyttalerkabler også? Altså at hvis det siste meteren eller to er OK, så er det ikke så nøye med hva resten består av?
:) :) :)
Jeg havde overset dit spørgsmål i denne ellers ødelagte tråd.
Det er noget andet for højttalerkabler. Her gælder det om, at have så korte kabler som muligt, hvis man bruger adskilte ledere. Hvis lederne ligger tæt sammen f.eks. snoet, bør der være en vis miniums kabel længde, så der ikke opfanges støj i højfrekvens.
Adskilte ledere er altid godt. Med Duelund kabler f.eks., som er adskilte, kan man tydeligt høre, hvis man samler dem.
Jeg bruger dem som netkabler, og også her er de adskilte, hvilket betyder at de ikke ville kunne godkendes da det kræver samlede fase og nul ledere.
Mvh.
Sven Palvig
:)

Uffe71

Medlem
Ble medlem
27.05.2006
Antall liker
0
Hej norrmänn...hehe är en ny medlem från Sverige här nu och jag tänkte bara nämna vilket lyft jag fått med Furutechs Rhodium nätkontakter..Använder dom på mina DIY silvernätkablar och det låter underbart med Rhodiumkontakterna..Speciellt på min Pathos Logos förstärkare gjorde dom underverk. Mycket större och luftigare ljud och supertight bas fick jag...Rekommenderas varmt, på min Marantz cd17mk3 ki blev inte lyftet riktigt så stort men ändå en klart hörbar förbättring.

Uffe71

Medlem
Ble medlem
27.05.2006
Antall liker
0
Hej..man tackar. Jag hade Supras kontakter innan och skillnaden är otroligt stor till Furutechs fördel men så kostar ju Supras Schukokontakt drygt 100sek och Furutechs ca 700sek men dom är värt varenda öre tycker jag.. Apparatkontakten från Från Furutech kostar 795sek och Supras ca 80sek har jag för mig...Köpte även Furutech bästa rca kontakter och dom är också helt suveräna,kostar 995sek för 4 stycken..det var dom värda tycker jag. Det är många som säger att just förstärkare och slutsteg är det som tjänar mest på bra nätkablar i och med dom drar mest ström från nätet. Det märkte jag som jag skrev tydligt, på min Logos stärkare var det nästan som att dra bort ett skynke från högtalarna ;) Jag var nästan på väg att sälja Logosen då jag varit lite missnöjd med ljudet men det behövs inte nu längre...

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Uten nettkabler spiller det ihvertfall ikke noe særlig ;) ;D

Uffe71

Medlem
Ble medlem
27.05.2006
Antall liker
0
hehe nope...vill förresten bara nämna att jag har lite Norskt blod i mig då min mor är från Tromsö... ;)

Uffe71

Medlem
Ble medlem
27.05.2006
Antall liker
0
hellu..jag gillar inte Tuborg :-/ Men har vart på krogen och dragit några Falcon däremot...goda dom...hehe

kurtis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.12.2005
Antall liker
21
For 5 timer siden var elektrikeren her og koblet til 16A egen kurs til anlegget og siden har jeg sittet i godstolen - stort sett vekslende mellom smil og måpende munn. Fy F... jeg har fått en helt ny platesamling!
Det første som slo meg var en enorm ro mellom de forskjellige instrumenter - detaljer med plass rundt - puste og tungelyder fra div. vokalister. Så ble jeg oppmerksom på dynamikken og all infoen som plutselig var så utrolig tydelig med "ta og føle på" følelse. Hver tone i bassen synes klarere og med mer attakk.

Hvis dette er placeboeffekt så er den gull verdt!

Nå må jeg få tak i en ny strømskinne - noen som har noen forslag?

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.684
Sted
Østfold
Kabeltverrsnittet ble vel økt antar jeg kurtis? Da har du effektivt mye lavere dempningsfaktor i forsterkeren. Dette er mer effektivt på forsterkere med lav PSRR (power supply rejection ratio) da disse avslører spenningsfallet på nettet som komprimert dynamikk. Om støpslene er i rhodium, bakelitt eller liknende blir en helt annen greie, selv om noen synes det er viktig for å klare å få ro i sjelen.

kurtis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.12.2005
Antall liker
21
Til Snickers-is: kabeltverrsnitt økt til 2,5 - kun et strekk på 6m fra sikringsboks. La kabel og monterte veggkontakt selv så dette ble en fantastisk rimelig oppgradering.

Takk også til Uffe og Palvig - men - lages det noe i bakelitt nå og hvor er det mulig å få tak i noe sånt? Har sett på Furutech sine skinner og jeg kommer nok til å ta kontakt med PmAUDIO en av de nærmeste dagene.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.684
Sted
Østfold
Elfa har noen kjekke strømskinner som kan skrues opp. Disse har aluminiumschassis og blir ganske fine med en tykk nettkabel.

Uffe71

Medlem
Ble medlem
27.05.2006
Antall liker
0
Hej igen Kurtis... Jag funderar själv på en e-TP80-E från Furutech, kostar 3695:- i Sverige,ska vara mycket prisvärd...Helst skulle jag vilja ha en Transparent powerisolator 8 men den kostar ju tyvärr ca 40 000sek och det är för mycket för mig... :-[

kurtis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.12.2005
Antall liker
21
Hei Uffe, det er den samme jeg har tenkt på, men jeg er sterkt i tvil vedrørende behovet for filter og samtidig litt skeptisk til om dette vil virke dempende på dynamikken - det ønsker jeg absolutt ikke nå!
Kanskje det er andre som har prøvd dette og kan gi en kort beskrivelse?

Uffe71

Medlem
Ble medlem
27.05.2006
Antall liker
0
Enligt recensionen kan den vara lite fel ihop med rörelektronik, har ju en Pathos logos med rör i förstegsdelen så man blir ju lite fundersam. Skulle vart bra och få testa den innan man bestämmer sig...

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
126
Nettkabler ja...
Den mest misstforståtte komponent i ett annlegg!

Anntall barriærer - annleggsflater - utglødet metall, helst ikke metallkontakt mellomkordeller, uansett coating...
Helst ikke teflon mot metall - flere separate jordkanaler - ikke
samme type metal i ledende ledninger hele veien, ei heller jordbaner - ikke loddinger i det hele tatt "inni kabelen" bruk klemmer eller skufester... - konstruer for den strømforsyningen den skal kobles til - nettkabelen blir del av impedansen til trafoen... you dig? impedansen til trafoen din skal helst ikke for mye "opp" - you dig? Pass på at jordbanene ikke senker støyrefleksjonen i strømforsyningen : RF filtering må helst finne sted i kabel og ikke i selve strømforsyningen... - frekvensene som nettkabelen "tar opp" må klarlegges: filtring må gjennomtenkes, gjerne multifrekvensielt og sammensatt, ferritter er bra til dette... det er uhorvelig flere sider, men disse vil jeg ikke ta her...

Topp Bunn