Nettkabler, teknisk.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.726
Torget vurderinger
1
... feks at HiFi for mange er følese og opplevelse, mens det for andre.. ...
Selv foretrekker jeg å unngå å hekte alt formange følelser og opplevelser på HaiFaiens alter ... musikken derimot der kan de få lov til å blomstre i villdensky.

mvh
KJ

PS den dagen jeg føler noe spesielt for en kablel så tror jeg det er på tide jeg tar på meg ei stram lerretstrøye med snøring på ryggen ...

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.726
Torget vurderinger
1
Skjønner helt klart, at det må være frustrerende å ikke høre forskjell på kabler. ... Føler faktisk med dem, som ikke får opplevd den ekstra lydmessige dimensjonen, som korrekt parring av kabler i systemet gjør. ...
For min del kan du beholde medkjensla di for deg selv. Forholdene tatt i betrakting, så er jeg glad for at jeg ikke hører forskjeller på kabler. En bekymring mindre; og allt annet likt, mer tid, energi interesse og penger å bruke på bl.a. musikk.

mvh
KJ

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.726
Torget vurderinger
1
i.r.o.n.i. alt. m.o.r.s.o.m.
Kanskje dat du mener også  ;)
Mvh.KW
Ooops, sorry, det er jo regelrett skjødesløst å slå av i.r.o.n.i.-antennene i en «kabeldebatt».

mvh
KJ

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
8
Men, heller tilbake til Vold/Baker "blåmann blåmann"....

Ha en fortsatt god kveld.......

mvh
Like greit det. Her argumenterer du til døve ører uansett.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
292
den I dag klokken 20:19:49, skrev janhella :Skjønner helt klart, at det må være frustrerende å ikke høre forskjell på kabler. ... Føler faktisk med dem, som ikke får opplevd den ekstra lydmessige dimensjonen, som korrekt parring av kabler i systemet gjør. ...

Å ikke høre forskjell på kabler er vel noe av det mest ubetydelige av alle ubetydelige ting i denne verden, GLAD jeg er en av dem! Tror selv at jeg digger musikk MINST like mye som dere med kabler til ØRTEN tusen, kanksje mere. Slipper å ligge våken å tenke på den nye kabelen som nyss har kommet som koster 14000 mere enn den gamle, MEGET befriende, spør du meg! ;)

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.684
Sted
Østfold
PSRR? datt litt av der....
PSRR er Power Supply Recection Ratio. Det betyr:
Når en krets skal utføre sin funksjon, forsynt av en spenningskilde vil deler av de avvikene som kommer inn via spenningskilden påvirke den jobben kretsen gjør. Har man høy PSRR vil påvirkningen være liten. Har man lav PSRR vil alle avvik nærmest rase igjennom.

I denne sammenhengen er det altså forsterkerkretsens evne til å ikke slippe støy fra strømforsyningen gjennom, og strømforsyningens evne til å ikke slippe nettstøy gjennom.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.684
Sted
Østfold
Spekuler i vei, det er jo stort sett det som gjøres i denne bransjen her uansett;) Problemet med denne og liknende diskujsoner er at det er en leir som mener at veletablert fysikk og elektrolære ikke gjelder innen HiFi. At den samme elektronikken og fysikken viser seg gang på gang å fungere brillefint i den virkelige verden ser ikke ut til å gjøre særlig inntrykk.

Markedsføringsmaterialet fra de som selger ledninger til HiFi er stort sett bambus fra ende til annen, selv om det kanskje ved første øyekast kan høres fornuftig ut. Man har nok viten til å bygge fantastisk kompliserte elektroniske kretser (f.eks. en CPU i en PC), overføre enorme datamenger fryktelig fort jorden rundt uten feil, fange opp stråling sendt ut for milliarder av år siden i verdensrommet osv, osv. Men hvordan et stereoanlegg fungerer skal liksom være et mysterium. Det henger ikke helt på greip for meg i alle fall...

Fascinasjonen for vodoo er stort sett omvedt proporsjonal med graden av innsikt. All faglig begrunnelse for noe innen HiFi blir stort sett møtt med "Ja men jeg hører forskjell", og da er det vanskelig å diskutere på felles premisser all den tid noen ikke skjønner noe av teorien og noen ikke hører forskjell.
Meget saklig og godt skrevet. Desverre uteblir de saklige svarene, men svarene uteblir tydlig vis ikke ;D

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.684
Sted
Østfold
Hva er egentlig poenget med å tro noe helst i denne sammenhengen? Er ikke det omtrent det samme som å putte 20 000kr i kollektbørsa i håp om at man får svar på om Gud finnes?

erio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2004
Antall liker
0
Frie elektroner finnes i alle metaller, men mest i kobber og sølv.

Jan Terje
Dette er en litt naiv modell.... Det er litt mer kompliserte mekanismer som ligger bak 8)

Selv om gr 11 metallene har 9 d-elektroner så holder ikke teorien for gull :)

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Meget saklig og godt skrevet. Desverre uteblir de saklige svarene, men svarene uteblir tydlig vis ikke ;D
Hvis du med "saklige svar" kun anerkjenner innlegg som er teknisk begrunnet og underkjenner argumentasjon basert på personlige erfaringer (og som typisk går på tvers av hva vi blir fortalt er gyldig vitenskaplig teori), er det klart du vil slite litt. Personlig er jeg av den oppfatning at utsagnet "Jeg hører forskjell" er eksemplarisk presist og helt til kjernen av problemstillingen. Det er dette det faktisk handler om for de aller fleste av oss.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.684
Sted
Østfold
Jeg har tilgode å høre forskjeller som man etterpå ikke har funnet en teknisk forklaring på.

Føler du at jeg sliter Jetman?

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.507
Torget vurderinger
4
Tenker på at dersom signalhastigheten i høyttalerkablene er mye raskere enn i strømkablen vil dette føre til problemer? Fordi en "tømmer" forsterkeren for strøm raskere enn det strømkablen klarer å levere? Litt naiv modell men dette var tanken som slo meg... Så hvis signalhastigheten er like rask i alle ledd må dette være bedre enn å ha forskjell i signalhastigeheten?

Dette har jeg ikke peiling på i det hele tatt, så litt teskje er ok :)
Det skinner igjenom at det tekniske i en forsterker har du ikke peiling på.  ;)
Det er faktisk artig lesing når de fleste som hører forskjell på kabler skal prøve å forklare dette teknisk.  ;D ;D ;D

Dessverre så er det litt for mye arbeid å skulle forklare
en forsterkers virkemåte og elektronenes oppførsel i en kabel helt fra skrætsj på et forum.

Folk går jo på skole i mange år for å lære seg faget.

Voltmeteret er nok et mye bedre instrument enn hørselen.

Når dette er sagt må jeg innrømme at jeg har hørt
forskjell på høytalerkabler. Men det er flere kabler jeg ikke har hørt forskjell på.
Kanskje var det placebo at jeg hørte forskjell. Kanskje var det placebo at jeg IKKE hørte forskjell.  ;D Forklare det teknisk skal jeg ikke begi meg utpå, for det vil bare bli humbug.

Nettkabler har jeg imdlertid aldri hørt forskjell på.
Ikke at jeg har prøvd så mye heller.
Kanskje er jeg for mye "skolert" innen elektronikk for å
ha tru på dette.

Nåe alt dette er sagt er jeg åpen for at andre kan ha bedre hørsel enn meg. Så jeg føler at jeg står med en fot i begge leire.

O

om.s

Gjest
Selv foretrekker jeg å unngå å hekte alt formange følelser og opplevelser på HaiFaiens alter ... musikken derimot der kan de få lov til å blomstre i villdensky.
Om noen skulle være i tvil, så mener jeg at HiFi kun er middelet til en bedre musikk opplevelse, vennligst ikke forsøk å tillegg meg andre meninger ;)

mvh

O

om.s

Gjest
Noen drar på oppdagelsestur i grønn jungel, mens andre går seg bort i en annen jungel av forventninger.
Og noen drar tydelivis ikke på tur idet hele tatt, men sitter hjemme og forteller andre hva de bør ha oppdaget alikevel................

mvh

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Og noen drar tydelivis ikke på tur idet hele tatt, men sitter hjemme og forteller andre hva de bør ha oppdaget alikevel................

mvh
;D ;D ;D

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Jeg har tilgode å høre forskjeller som man etterpå ikke har funnet en teknisk forklaring på.

Poenget mitt var enkelt og greit at det eksisterer  to distinkt ulike måter å argumentere på her, og etter min oppfattning må begge kunne karakteriseres som gyldige.

La oss si at 20 000 bergensere entydig har observert Snickers løpende naken over fotballbanen under storkamp mellom Brann og VIF, samtidig som Snickers hevder at dette er en umulighet da han i det gjeldende tidspunkt beviselig satt i et fly på vei til London. Uten å være juss ekspert, er det relativt sannsynlig at denne saken blir henlagt pga. bevisets stilling.
Og det er vel egentlig det jeg føler vi bør gjøre med disse kabeldebattene; henlegge dem pga. bevistes stilling. (så kan de heller taes opp igjen hvis der skulle komme nye momenter til i saken en eller annen gang i fremtiden.)

N

nb

Gjest

mvh
hehe, men noen har gått seg fullstendig vill på tur, møter noen som er lokalkjent som forklarer hvor de er og hvor de skal, men velger likevel å ignorere det og famler videre;)

Generelt er jeg svært overrasket hvor liten viljen er til å lære seg noe på dette forum. Det er en del personer her som helt klart bestitter stor faglig innsikt i temaer som er høst relevante for elektronisk musikkgjengivelse, men som ikke har et veldig villig publikum. I det hele synes jeg det er en fantastisk motvilje mot å faktisk lære seg noe om hva som foregår inne i de svindyre boksene man liker å kjøpe. Det er faktisk ikke alt man trenger å prøve selv for å mene noe om det, det er så åpenbart at det ikke vil funke at det ikke er nødvendig.

Alle har vel målet om subjektivt best mulig lyd innenfor en gitt prisramme, da mener jeg det er en fordel å skjønne litt av hva som skjer for å kunne sette ressursene inn på de riktigste punktene.

K

knutinh

Gjest
Poenget mitt var enkelt og greit at det eksisterer  to distinkt ulike måter å argumentere på her, og etter min oppfattning må begge kunne karakteriseres som gyldige.

La oss si at 20 000 bergensere entydig har observert Snickers løpende naken over fotballbanen under storkamp mellom Brann og VIF, samtidig som Snickers hevder at dette er en umulighet da han i det gjeldende tidspunkt beviselig satt i et fly på vei til London. Uten å være juss ekspert, er det relativt sannsynlig at denne saken blir henlagt pga. bevisets stilling.
Og det er vel egentlig det jeg føler vi bør gjøre med disse kabeldebattene; henlegge dem pga. bevistes stilling. (så kan de heller taes opp igjen hvis der skulle komme nye momenter til i saken en eller annen gang i fremtiden.)
Et godt eksempel!

I de tilfeller hvor folk er uenige (enten det er i rett-salen eller i en kabel-debatt), skal vi vektlegge antall menings-eiere, styrken på deres overbevisning, eller skal vi prøve å analysere?

Jeg vil påstå at om Snickers har kjøpt billett med sitt visa-kort, om han er sjekket inn, om kameraet på flyplassen viser en person som er besnærende lik hr Snickers så er det grunn til å tro at Snickers faktisk satt på flyet.

Til sammenligning så er 20.000 mer eller mindre edrue mennesker som ser en naken mann i full fart på stor avstand (og kanskje blendet av en vinterhvit kropp) ingen garanti for at det er den man tror det er.

Jeg ville ha sjekket motiv. Er det noen som kunne ønske å legge skylden på Snickers? Kan snickers selv ønske å lure folk for å oppnå noe? Har han hatt et veddemål?

Å blankt avfeie alle fysiske bevis og nekte å sette seg inn i problemet bare fordi 20.000 mennesker hevder å ha sett en person blir for enkelt for meg.

mvh
Knut

K

knutinh

Gjest
Generelt er jeg svært overrasket hvor liten viljen er til å lære seg noe på dette forum. Det er en del personer her som helt klart bestitter stor faglig innsikt i temaer som er høst relevante for elektronisk musikkgjengivelse, men som ikke har et veldig villig publikum. I det hele synes jeg det er en fantastisk motvilje mot å faktisk lære seg noe om hva som foregår inne i de svindyre boksene man liker å kjøpe. Det er faktisk ikke alt man trenger å prøve selv for å mene noe om det, det er så åpenbart at det ikke vil funke at det ikke er nødvendig.
Jeg vil jo påstå at det er frivillig om man vil lære seg noe som helst. Jeg respekterer fullt ut de som bare vil høre på bra musikk, enten de er helt fri for elektronikk-kunnskap, eller om de jobber med det daglig og trenger å tenke på noe annet i fritida.

Her på forumet finner vi veldig kompetente elektronikk-mennesker, og folk med lang erfaring i "hva som låter bra". Jeg vil dog hevde at få besitter kombinasjonen. Når  folk som er flinke på det ene uttaler seg bastant om det andre blir det fort komisk. Logiske kortsluttninger ala "NAD låter mye bedre enn EC, NAD har brand X kondisser, altså låter brand X kondisser mye bedre enn brand Y" forekommer veldig ofte, og det overrasker meg at folk ikke tenker mer grundig igjennom argumentasjonsrekker.

Når man leter igjennom forskning og populærvitenskap med en agenda så blir resultatet dårlig. Det gjelder enten man vil finne bevis for "Intelligent Design", at drivhuseffekten er falsk eller at kabler trenger å koste mer enn 50,- pr meter til hifi-anvendelser. Det er rett og slett ikke støttet av en ufarget gjennomgang av forskning, lærebøker i elektronikk eller noe annet. Vennligst ikke bland reelle begreper som "nano", "elektroner" etc inn i diskusjonen, men si det som det er: "vi mener å høre en forskjell, men kan ikke forklare hvorfor". Det skal jeg gi min fulle respekt, og hvis man vil starte diskusjoner rundt et slikt utgangspunkt, er sjansen for at begge parter lærer noe på sitt største.

mvh
Knut

N

nb

Gjest
Støtter deg der, kuntinh. Hva som låter bra er jo høyst subjektivt og krever overhodet ingen teknisk kompetanse for å ha en velkvalifisert mening om. Men påstander som at "avmagnetisering av CD gir høyere output" og lignende må det være lov å påpeke at ikke er mulig.

J T

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2004
Antall liker
10
Dette er en litt naiv modell.... Det er litt mer kompliserte mekanismer som ligger bak  8)

Selv om gr 11 metallene har 9 d-elektroner så holder ikke teorien for gull :)

Naivt? - ja og det var nettopp litt av poenget. 8)

Mitt innlegg var ment å dra diskusjonen litt ned på landjorda, jeg synes det ofte blir noe høytsvevende og usaklige utredninger.

Når skolerte mennesker argumenterer med at strømmen har reist fra Alta eller andre steder så er det på sin plass å minne om at det har den i prinsippet ikke. Hvis man sender avgårde ett elektron i alta så ender ikke det opp på sørlandet, eller på vestlandet for den saks skyld.. :)

JT

K

knutinh

Gjest
Naivt? - ja og det var nettopp litt av poenget.  8)

Mitt innlegg var ment å dra diskusjonen litt ned på landjorda, jeg synes det ofte blir noe høytsvevende og usaklige utredninger.

Når skolerte mennesker argumenterer med at strømmen har reist fra Alta eller andre steder så er det på sin plass å minne om at det har den i prinsippet ikke. Hvis man sender avgårde ett elektron i alta så ender ikke det opp på sørlandet, eller på vestlandet for den saks skyld..   :)

JT
Tja. Det ble argumentert med at det er "samme strømmen" i alle deler av hifi-apparaturet, som argument til at strømkabler var like viktige som signalkabler. Jeg påpekte bare at hvis det er arbeidshypotesen så burde man inkludere generatorene oppe i Alta.

-k

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.684
Sted
Østfold

Men hva om vi har mulighet til å ta turen til bake til Brann stadion og se dette en gang til da? Da kunne man samtidig gjort rene konkrete tiltak for å sjekke at jeg beviselig befannt meg et annet sted enn på banen mens denne fyren løp over matta. Samtidig kunne man stoppet fyren som løp over og tatt fingeravtrykk gentest og tannkort for å trippelsjekke fakta.

Men så sitter det en gjeng Brann-supportere der, og de nekter å se dette en gang til, de nekte gentest, de nekter fingeravtrykk og tannkort, fordi de vet pokker så godt at det var meg som løp naken over matta.

Er det ikke da et vikarierende motiv ute og går? Ikke pokker om jeg vil være med på en blindtest, jeg kan jo bli avslørt!

Husk at denne tråden opprinnelig ble postet i Tech-hjørnet og derved ikke handler om de psykiske faktorene ved eierfølelse, men rene ytelsesmessige faktorer.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
292
Bevis er for tvilere, frelste behøver ikke sånt. ;)

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Men hva om vi har mulighet til å ta turen til bake til Brann stadion og se dette en gang til da? Da kunne man samtidig gjort rene konkrete tiltak for å sjekke at jeg beviselig befannt meg et annet sted enn på banen mens denne fyren løp over matta. Samtidig kunne man stoppet fyren som løp over og tatt fingeravtrykk gentest og tannkort for å trippelsjekke fakta.

Men så sitter det en gjeng Brann-supportere der, og de nekter å se dette en gang til, de nekte gentest, de nekter fingeravtrykk og tannkort, fordi de vet pokker så godt at det var meg som løp naken over matta.

Er det ikke da et vikarierende motiv ute og går? Ikke pokker om jeg vil være med på en blindtest, jeg kan jo bli avslørt!

Husk at denne tråden opprinnelig ble postet i Tech-hjørnet og derved ikke handler om de psykiske faktorene ved eierfølelse, men rene ytelsesmessige faktorer.
Analogien min er ikke pottetett, og fullt mulig å angripe ;) Nok en gang var poenget mitt kun for å illustrere at vi på dene ene side har argumentasjon som baseres på tekniske bevis, og på den andre har vi vitne observasjoner. Begge deler må etter min oppfatning karakteriseres som gangbar mynt. Konsekvensen blir et paradoks av gordiske proporsjoner, og disse debattene bør kanskje henlegges pga. bevisets stilling. Vet at denne ble postet i tech først, men jeg er vel litt usikker på trådstarters EGENTLIGE intensjoner.....

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.684
Sted
Østfold
Men hva er poenget med å være her om man skal la være å stille spørsmål ved noe som helst?

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Noen gode poeng fra jetman og sniksers_is.......

Poenget er vel til syvende og sist, at diskusjonen er død før den er begynnt. Det finnes ingen teknisk godkjent forklaring på virkemåte pr. idag, men det betyr ikke at den ikke kommer. Dermed blir det veldig håpløst å forklare at forbedringen er tilstede ved hjelp av nåværende teori, som enkelte forlanger  ;) . Det eneste jeg kan forholde meg til og stole 100% på pr. i dag , er det jeg hører med egne ører.

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Men hva er poenget med å være her om man skal la være å stille spørsmål ved noe som helst?
Spørsmål skal man selvfølgelig stille med både det ene og det andre, men jeg opplever kabeldiskusjonene som en stillingskrig hvor mange dyktige og hyggelige mennesker strides alt for hardt..... Respekt for de ulike ståsteder er mitt hovedbudskap. Personlig har jeg ikke noe problem med å leve med det paradokset dette sakskomplekset tydeligvis er. (Ja jeg hører forskjell. Ja jeg tror på vitenskapen) Det er jo litt fint at det fremdeles finnes mysterier i verden, da ;)

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.498
Kabeldiskusjonene kommer til å fortsette forever. Det er like sikkert som at vinter følges av vår. Men selv om diskusjonen er på stedet hvil så går det an for den enkelte å trekke noen lærdommer smått om senn.

C

cpc

Gjest
At det er forskjell på kabler er det en viss enighet (?) om, hva denne forskjellen kommer av er uenigheten stor om...

Poenget her var om reklamen var riktig, om man hadde funnet bevisbare fenomener som skapte bedre lyd fra kablene. Svaret viste seg å være nei.

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
At det er forskjell på kabler er det en viss enighet (?) om, hva denne forskjellen kommer av er uenigheten stor om...

Poenget her var om reklamen var riktig, om man hadde funnet bevisbare fenomener som skapte bedre lyd fra kablene. Svaret viste seg å være nei.
Svaret viste seg å være ja, da det er hørbar forskjell  ;)

THE END 8)

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Det kan hende at Brann supporterne var fornøyd med å se deg naken en gang da.... ;D

K

kbwh

Gjest
Æh, dere har jo større problemer med å slutte enn gode gamle Ludwig van!

O

om.s

Gjest
hehe, men noen har gått seg fullstendig vill på tur, møter noen som er lokalkjent som forklarer hvor de er og hvor de skal, men velger likevel å ignorere det og famler videre;)

Alle har vel målet om subjektivt best mulig lyd innenfor en gitt prisramme, da mener jeg det er en fordel å skjønne litt av hva som skjer for å kunne sette ressursene inn på de riktigste punktene.
Som nevnt tidligere så er HiFi for meg middelet til en god musikk opplevelse, "dessverre" har det utviklet slik at noe av det jeg har fått i hus koster litt mer enn gratis, god lyd er ikke nødvendigvis dyr lyd, men for meg har det jeg har søkt/søker ikke vært gratis eller å få på snelle hos Clas Ohlsson til 49,90,-/meteren, hva kablene gjelder.

Men jeg har, som også sagt, ett prosjekt pågang med Ola_S her på forumet som har lagd to sett med signal kabler som jeg skal teste her hjemme, kanskje er det overraskelse, kanskje ikke, men det viktige for meg er at de blir testet hjemme, i kjente omgivelser, og under kjente forhold og over litt tid.

Jeg mener meg å ikke ha gått vill underveis heller, selv om det har vært noen blindspor underveis, å lese specs har ikke for meg veien til den gode musikk opplevelse, men det har alle prøvinger av utstyr og kabler underveis vært.
Siterer Strindberg litt her: Det er ikke våre dyder uten våre feil som gjør oss til mennesker.

Her er det snakk om å få den beste følelsen som musikk kan gi meg, og da er HiFi middelet til det......

Apropo å lære, så er det andre og viktigere ting å lære for meg enn om hvordan en "boks" fungerer innvendig, det rekker med å skjønne prinsippene, imho

mvh

O

om.s

Gjest
Og...når man snakker om troll.......kabler så kom det akuratt to sett med tidligere nevnte kabler fra Ola_S, dette skal bli spennende... :D

mvh

O

om.s

Gjest
Og her får jeg snakke for egen regning igjen, det viktige er at jeg opplever en forskjell, ikke hvorfor, så lenge det forsterker musikkopplevelsen og følelsene rundt den....

mvh

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1

Hei Snickers-is!
Jeg mener å ha fått med meg at du har uttalt deg om AU 24 høyttalerkabel.
Jeg trenger ikke i første omgang å komme inn på hva (i tilfelle) jeg husker feil.
Dersom det jeg sier er riktig så ville det vært fint om du bekrefter dette og gjerne med hva du eventuelt (som jeg mener å huske at du har sagt) mener den skiller seg ut på i fra (i hvert fall noen andre).
Dersom dette er riktig så langt, ville jeg også være interesssert i en generell forklaring (teknisk) på "hvorfor" :)
Jeg kan eventuelt etter hvert gi til kjenne hva jeg mener å huske du har påstått, dersom du nå ikke helt "skjønner" hva jeg preiker om ;)
Som en pekepinn, mener jeg at det ble sagt ved ditt besøk hos meg.
For all sikkerhets skyld, dette er ikke ironisk e.l. ment, men relatert til det du sier over her og min nysgjerrighet rundt det ;)

Mvh.KW

Topp Bunn